Jump to content

BMW E92 320i


HitmaNLive

Recommended Posts

Salutare ,

Multe felicitari pentru efort si abnegatie, sunt putini ca tine ....am urmarit tot ce ne ai scris , ne poti spune te rog cum mai este situatia cu scaderea turatiilor dupa ce calci ambreiajul ......si al meu N43 de pe E90 tot asa se comporta uneori , eu il pacalesc si merg cu AC pe ON tot anul dar nu prea cred ca ce fac eu e chiar corect 

Mutumesc

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, cristi822 said:

Salutare ,

Multe felicitari pentru efort si abnegatie, sunt putini ca tine ....am urmarit tot ce ne ai scris , ne poti spune te rog cum mai este situatia cu scaderea turatiilor dupa ce calci ambreiajul ......si al meu N43 de pe E90 tot asa se comporta uneori , eu il pacalesc si merg cu AC pe ON tot anul dar nu prea cred ca ce fac eu e chiar corect 

Mutumesc

Scoate prima data solenozii de vanos si curata-i. La mine problema era ca se oprea motorul, si era din cauza senzorului start stop. 

Exista o problema cunoscuta la N43 ca exista momente cand vii de la viteza si franezi, apesi si ambreiajul si cumva motorul e supt de vacuum, scad turatiile sub 600 de ture si simti ca si cum ar vrea sa se opreasca motorul, dar isi revine. Sincer nu mi-am dat seama de la ce poate fi problema aia, exista si un topic aici pe forum cu acea problema, pe care am avut-o si eu o perioada, dar si-a revenit.... 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Salut ,

Solenoizii au fost si  la mine primul primul gand si i am schibat direct cu altii noi de origine , evident ca impactul a fost zero, si cei vechi erau impecabili ....., deci acelasi comportament cu scaderea de turatii aleatorie....., daca vreodata am sa gasesc rezolvarea cu bucurie am sa o scriu pe forum 

pff ca am uitat ......cum este masina dupa reparatie ? esti multumit de rezultat ? 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Momentan am vreo 220 km facuti cu ea, masina se simte ok, mi se pare ca exista la rece vibratii un pic mai mari in habitaclu decat inainte, dar cred ca sunt oarecum normale, avand in vedere ca motorul inca e in rodaj si uleiul folosit e unul mineral. 

Pe langa asta, masina e mai responsive in acceleratii, si nu am trecut niciodata de 3000 de ture in mers pana acum si 120 km/h, dar se accelereaza mult mai repede si parca e mai placut.

Banuiesc ca din cauza catalizatoarelor infundate, simt cum "da in bot" cateodata (ezitari in acceleratie) , mai ales in treapta a doua cand tin constant turatia sub 2000 de ture si se simte ca se schimba modul de injectie, mai ales dupa sunet. In momentul de fata ii trebuie cel mai probabil un drum intins, la 110km/h constant pentru a-si face desulfurizare. 

Am comandat azi uleiul pentru primul schimb, Ravenol VMO 5w40, semisintetic, pe care il voi tine 4000 km, dupa voi trece pe fullsintetic, cu schimburi la 7000 km. 

Totodata voi vrea sa verific parametrii injectoarelor din nou, am o vaga banuiala ca unul a luat-o Braila un pic. Si daca ma enervez comand unul nou si-mi bag...in ele injectoare ca e distractie mare cu ele. 

Edited by HitmaNLive
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Fenomenul asta îl făcea înainte când resetam codarile de lambda sau nox , pentru că atunci mașina trebuie sa reinvete valorile după stilul de condus. Totodată în momentul de față ideal erau niște drumuri lungi la viteza mare, lucru pe care am evitat să îl fac in primii 200 km pentru a nu forța partea de așezare a segmenților și a cuzineților. 

Fiecare înlocuire de sonde , necesita recodarea lor, ba chiar a noxului necesita o ștergere a tuturor adaptărilor motorului , codarea unui nou sensor și atunci te sperii cum merge mașina, pentru cine nu știe.

Momentan sunt liniștit , până reușesc să fac desulfurizare pentru că încărcarea era pe la 240 mg a catalizatorului, ceea ce e foarte mult.

Edited by HitmaNLive
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Felicitari pt "rebuild"! Putine persoane se incumeta sa il faca, desi (din pct meu de vedere) e singura solutie corecta pt a scapa de consumul de ulei.

Si eu am facut asa ceva, dar la un motor Audi 1.8 TFSI care e celebru pt consumurile uriase de ulei, care aparent asa a fost proiectat din fabrica (!). In 2019 am facut asta, si de atunci, ad literam, nu consuma ulei, adica nici macar 100 ml la 15.000 km.

Totusi, ce am remarcat diferit la tine a fost "rodajul", adica in cazul meu mecanicul mi-a pus acelasi ulei care il folosesc dintotdeauna (Castrol 5W30), mi-a zis sa merg 3.000 km cu el, si apoi m-am dus din nou sa ii fac schimbul normal cu care merg 15.000 km). Ca o fi fost bine, ca o fi fost rau, nu stiu...

Intr-adevar nu am fost asa de "atent" cu masina, adica am facut toate schimburile ulterioare la 15.000 km / 1 an (uitandu-ma in urma, puteam si eu sa le fac la 10.000 ca orice om normal). Si am pus acelasi (petarda) Castrol 5W30.

Ce vreau sa zic cu asta e ca daca operatia de rebuild a fost corect facuta, nu ar trebui sa conteze asa mult ce ulei bagi.

Sper sa nu mai ai probleme pe partea asta, pe durata de viata a masinii, daca pot folosi aceasta exprimare 😀

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Superba masina. Iti dau un pont pe partea estetica. Desfa putin cele 4 suruburi de sus de la bara fata, si trage-o in afara. O sa ti se alinieze frumos din lateral curbura de la capota cu cea a barii. Cauta pe net e92 hood overbite si cat de usor scapi de el. Sau daca nu te deranjeaza las-o asa. Eu sunt ocd la partea estetica. Ieri am dat bara jos sa ii montez conducte de aerisire pt frane la a mea si cu ocazia asta am realiniat bara exact cum am vrut de cand am luat masina anu trecut. Tolerantele de fabrica la bare pe e92 is mai ceva ca la tesla pe unele exemplare. 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Da, E92 are niste lufturi pe fata, de bagi degetul... O sa incerc zilele astea sa o mai trag in afara. Momentan mi-a venit un cric crocodil la reparat, asa ca am profitat de oportunitate sa trec la rotile de vara 😅

IMG_20240408_123627.jpg

Edited by HitmaNLive
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, minu94 said:

Revin putin si eu, am facut astazi “trick-ul” cu bara fata. Mama, cat a schimbat complet tot! Am tras la maxim cat am putut, am strans suruburile si voila. This kind of tips I love 😂

Pozeeee!!! 😁

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Dupa 922 km cu uleiul de rodaj, am facut astazi primul schimb cu un semisintetic 5W40 pe care il voi schimba dupa 3500-4000 km. 

Masina a consumat cam 250 ml de ulei, dar un consun normal avand in vedere ca suprafata dintre cilindru si segmenti nu era perfect pasuita. 

Am gasit span foarte fin de fonta, ca o pastă, ceea ce inseamna ca uleiul si-a facut treaba. 

Am mers in regim de turatii de pana in 3200 RPM cu multa frana de motor si am incercat pe cat posibil sa ajung de fiecare data cu temperatura uleiului la cel putin 90 grade. 

Uleiul era intr-o stare foarte mare de degradare, foarte negru si curgea precum apa. 

Cu uleiul nou voi merge cateva drumuri lungi, pentru a permite si catalizatoarelor sa isi faca desulfurizare. 

Momentan masina merge foarte bine, dar are nevoie de drumuri lungi. 

IMG_20240415_170451.jpg

IMG_20240415_170600.jpg

Edited by HitmaNLive
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bine ca ai trecut cu bine de rodaj.

Eu m-as avanta sa spun ca poate acei 250 ml nu i-a "consumat" efectiv. Ci mai degraba, pt ca motorul a fost desfacut complet, acel ulei a intrat acolo prin toate lagarele etc., lucru care la un schimb normal de ulei nu se intampla, pt ca deja exista ulei acolo, cine stie... Deci sa fim optimisti 😀

Link to comment
Share on other sites

Au mai fost și câteva pierderi exterioare pe la termoflot, din cauză că unul din filete era rupt și nu prindea șurubul filet deloc, am băgat o tija filetata mai in profunzime și sper sa fi rezolvat pierderea. Oricum , s-a consumat un pic, că sunt negre evacuările. Vedem mai departe !

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Masina merge foarte bine, trage de pe la 2000 RPM, ceea ce inainte nu prea facea. Acum e mult mai vioaie si se accelereaza din ture mai joase. Peste 2500 RPM, daca calc acceleratia la maxim, imediat se simte acel zvâc de aspirat. 

Ieri cand veneam de la munca am primit un check engine in nas, pentru ca de ce nu? 🤣 Cu masina asta mai mult am mers cu check-ul aprins decat fara erori 😂. Am fost azi la baieti sa vedem ce eroare aveam, banuiam un missfire pentru ca tot ieri am ajuns la range 20 km si motorul acesta (posibil si celelalte) daca mergi pe rezerva, te poti lovi de missfire, din cauza ca pot exista goluri de aer pe instalatie. Apoi ma mai gandeam ca poate fi o eroare de efficiency below threshold pe parte de lambda, pentru ca masina nu ar reusi sa isi faca desulfurizari, mergand la viteze foarte mici cu motorul cald. Aparent nu a fost nici una din aceste probleme. A fost o eroare pe air temperature intake. Masina are filtru de aer K&N pe care anual il curat, il invart un pic pe strung sa arunce toata mizeria, il las la uscat si il pulverizez cu ulei. 

Problema e in felul urmator, pe motorul acesta, nu exista incinta/aparatoare termica pentru filtru care sa vina cu filtrul K&N. 

Urmeaza un mic proiect sa reusesc sa bag filtrul in carcasa originala a filtrului de aer, pe care il voi acoperi cu folie de aluminiu pentru o mai buna izolare termica. 

Ca idee, partea superioara va fi decupata pentru a putea scoate doar filtrul pentru curatare, nu toata carcasa, cum este conceputa. 

Zilele astea ma voi ocupa de asta, pentru ca in anotimpul calduros, temperatura aerului de admisie trebuie sa fie cat mai mult posibil de scazuta, pentru ca temperatura din camera de ardere sa fie cat mai coborata, care duce la o eficienta de ardere mult mai buna. 

Filtrul neavand incinta, in momentul de fata trage foarte mult aer cald din incinta motorului, mai ales cand motorul ajunge la temperatura optima functionare a apei si uleiului. 

O sa revin cu poze cand treaba e gata. 

Edited by HitmaNLive
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Lospaa said:

Ți am dat un like pentru tenacitate. 👍

Din pacate tenacitatea ti-e mancata de mecanici carpaci..

E prima oara cand am citit aproape tot ce a spus OP despre experientele prin care a trecut cu E90 care il are... E de admirat ca are incredere in ce fac altii.

Am avut si ce sa retin din topic, pentru ca nu am benzina decat tot o Skoda si tot Fabia, de mai mult timp ca el, inca functionala si tot pe benzina, careia i-am facut distributia eu insumi ca avea deja aproape 160k km cu distributia de fabrica.. dar pentru ca masina nu a fost condusa prea tare nici de mine (ca eu am diesel..) nici de sotie.. acum chiulasa "arata" ca are depuneri pe supape... la un jumatate de an dupa distributie schimbata. Pentru ca m-am zgarcit sa ii masor presiune in cilindri (cand ar fi trebuit un om normal sa o faca..), zile trecute cilindru 2 dadea doar 5 bari..  o masina care ca si dieselul niciodata nu am avut probleme cu pornirea, pe orice anotimp. Si nici acum.. doar ca intra in limp dupa ce se incalzeste motorul.. Daca stiam, nu ii mai faceam distributia..

 

Dar revenind la problemele prin care a trecut.. bucsa de pe fuzeta, nu exista sa se slabeasca atat de muult incat, auzi, sa trebuiasca sudata.. 😡🤯. Daca nu ai presa mai bine nu te apuci. Mergi frumos la cei care ai sculele necesare. Eu personal le-am schimbat pe ambele parti (ca mi-a fost recomandat ca altfel nu iesea bine la aliniament..), DAR iti trebuie scule pentru bucse nu baroase sau alte improvizari.. 

Fuzeta e din fonta si se trateaza cu maxima "delicatete" mecanica, adica cu presa potrivita! Eu l-as fi intrebat pe mecanicul acela, cum de a.mers masina fara sa ud zgomot daca bucsa aia juca in halul ala?? Pentru ca unde e pusa de ea e prinsa direct bratul pe care se sprijina efectiv arcul si amortizorul, deci acolo apar forte de diferite directii pe drum accidentat si e imposibil sa nu trancaneasca daca bucsa joaca COMPLET liber in gaura din fuzeta! Trebuia sa imi dai o explicatie foarte amanuntita, altfel nu te credeam pur si simplu si erai bun de plata..

..cum sa nu iasa planetara din fuzeta?? Da, nu iese usor, categoric, dar fara scule potrivite nu o sa iasa.. niciodata. Unii au presa de 10 tone, dar costa bani si dau tot ansamblu jos, planetara si fuzeta daca e cazul si le baga in presa aia. ..Dar de incalzit flansa pe care sta roata si racit axul planetarei cu spray dedicat ce ingheata sau raceste instantaneu se stie?  https://www.blacktools.ro/consumabile-si-accesorii/spray-inghetare-imoto-400ml.html    Si apoi pusa presa..! Cum sa nu iasa?    Dar de penetrant s-a auzit? De incalzit prin dilatare se stie ceva?   Asa mi-a desfacut specialistul capete de bara de pe directie stranse in fabrica si plina si de rugina..) ca sa poata face aliniamentul fata.. va dati seama ca in secunda doi mi-am cumparat si eu o un "arzator pe gaz"  vazut la el, pentru situatii critice, e bun la casa.. cu 3 masini..

Nu scriu pe topicul omului sa ma laud. Ci sa incurajez sa nu mai inghititi galuste de la unii mecanici.. ori stai langa el sa vezi ce scule foloseste si daca nu foloseste cam ce trebuie, luati-va talpasita fara regret.

Am cu, ce sa-mi bat capul (Skoda) in momentul de fata, ca sa zic nu imi permit sa dau jos chiulasa fara sculele necesare! in nici un caz..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

La fel ca și în domeniul electronicii de exemplu, și mecanica nu e pentru oricine, îți trebuie ceva aptitudini native, timp ca să te poți implica și o oarecare pasiune. 

Altfel, te duci la mecanic, electronist, doctor, sudor etc

Teoretic poți face în regie proprie multe lucruri, practic, e puțin mai complicat. În service de exemplu, interesul este sa stea mașina cât mai puțin pe elevator, sa vina alta și alta și sa încaseze banii... Respect pentru cei ca tine bimmer, ti ai dat interesul, ai și aptitudini potrivite, timp și loc. Noi ceilalți, încercăm să găsim informații potrivite sa fim pregătiți atât cât putem când mergem la mecanic. 

În rest, pentru mulți dintre noi nu ne rămâne decât sa ne încredem în mecanic în cazul de fata. 

Link to comment
Share on other sites

On 4/18/2024 at 10:20 PM, bimmer90f30 said:

 

..De incalzit prin dilatare se stie ceva?   Asa mi-a desfacut specialistul capete de bara de pe directie stranse in fabrica si plina si de rugina..)

nu cred ca stie nimeni de tehnica asta. de dilatare prin incalzire am mai auzit

Link to comment
Share on other sites

E un procedeu ca solutie extrema, ultima solutie (inainte de distrugere..) in a desface imbinari, cu ata mai mult cu, cat au fost expuse naturii, degradarii prin aparitia ruginii, depunerilor calcaroase ramase in urma apei.. care ocupa absolut toate spatiile ramase libere. Asta face aproape imposibila desfacerea imbinarii. Ei nu e chiar asa. Focul, caldura aplicata intens pe o zona face, ca in acel metal sa apara ceea ce e cunoscut ca dilatare sub influienta unei incalziri in exces, fenomen care nu ramane doar la nivel de metal dilatat si deformarea sa dupa ..fisurare sau ..framantare.. 👻 "maruntire", ..tasare.. sau poate chiar ardere a ruginei din imbinare, creandu-se astfel spatiu liber ..cand incepe sa se raceasca (inevitabil..) asta poate duce, cu succes la desfacerea imbinarii.. iar daca mai si racesti brusc celalalt element.. operatiune e si mai rapida..

da, desigur trebuie sa te misti repede si sa ai totusi scule potrivite.

Iata mai jos un set folosit de mine cu succes in schimbarea a cel putin doua bucse (diferite pe puntea spate; una e chiar pe punte..) in care cea de pe fuzeta, da aia de jos, asa cum e ea in unghi.. fata de pozitia rulmentului.. adica nu e loc..

Doua piese din setul de mai jos, de fapt 4, au scos (si pus la loc busca noua).

https://www.emag.ro/trusa-presa-extras-montat-demontat-bucse-bucsi-rulmenti-suspensie-24-piese-bk77051/pd/DFH54YYBM/

Si acelasi set m-a ajutat sa dau jos de 3 (trei) ori rulmentii spate la E90. Rulmenti la care cei mai multi se inchina.. ma scuzati dar cam asta e adevarul.. (cu barosu' nu ies..). Bine a trebuit sa fac si altceva mai de casa dintr-o teava.. pentru rulmenti, dar nu s-a pus problema sa nu fie abordata situatia cat mai "elegant" mecaniceste vorbind..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Eu ma izbesc aproape zilnic de probleme unde trebuie flacara, eu lucrez cu autogenul spre exemplu, nu sunt la nivelul flacarii de butelie cu gaz la 15 lei, stiu de dilatarea otelurilor pentru ca folosesc foarte mult in domeniul meu. Exista cilindri de directie la unele utilaje care au pistonul bagat pe mijlocul tijei prin "FRETARE", asa se numeste tehnologia. (incalzit la rosu bagat oe tija si apoi racit) Pentru mine nu sunt straine nici presele si nici folosirea flacarii. Dupa ce am terminat facultatea si am fost cu masterul am lucrat 2 ani in service auto unde reparam singur casete de directie hidraulice, pompe, si instalatii de AC. Dupa m-am orientat doar pe hidraulica si mecanica. 

Stiam foarte bine ca trebuie presa pentru bucsile oscilante si m-am oferit sa le confectionez eu una la baieti, ca sa fie usor, si au spus ca au ei tot ce le trebuie. 

Am confectionat si proiectat prese pentru baietii din Iasi pe care nu le gasesti nicaieri in comert, care sa si reziste la eforturi. Asa ca nu sunt deloc strain de nimic din tot ce ai scris mai sus. 

De ce am apelat la ei? E simplu, nu imi permite timpul in primul rand sa stau sa imi bat capul cu absolut toate la masina, am multa treaba la firma si nu am nici timp si nici elevator ca sa pot sa imi bat eu capul. Pe mine nu ma deranjeaza ca platesc 200-300 lei in plus ca s-a deformat locasul bucsei din fuzeta si trebuie alta, asta sa fie ultima problema. Pe mine ma intereseaza ca masina sa fie ceas si absolut niciodata nu am pus pret pe munca cuiva, sa ma tiganesc la pret; cum nici mie nu imi place sa imi faca altul pret pe munca mea. Mereu am platit cat mi s-a cerut, ba chiar si ciubuc, dar am cerut doar sa fie lucrarea ceas, atat. 

Bucsile oscilante scartaiau de vreo 2 ani mai ales in anotimpul calduros, fiind uscate, asa ca e posibil sa isi fi facut joc in locas si din cauza asta s-a deformat. Repet, eu m-am oferit sa le fac presa si au zis ca au, asa ca ce explicatii sa mai cer? Am mentionat ca masina avea batai dar nu mi se pareau exagerate, pana a demontat bratele si totul era praf, asa ca la BMW e mai greu sa iti dai seama pe masina daca sunt bune sau nu. De mentionat ca am fost la alti mecanici si toti au zis ca bataile sunt din caseta, bratele nu au nimic. 

 

Planetarele la BMW E9x nu le scoti cu presa de 10 tone prea usor. Poate scoti una din 10. Eu am pus planetara la presa de 50 de tone si a pocnit serios cand si-a dat drumul. Exista si degripant si ce mai vrei, dar calculul e simplu, pierde ala timp cate jumatate de ora, o ora, sa stea sa bage degripant si sa se roage la presa de 10 tone sa iasa pana la urma? Timpul inseamna bani, elevatorul blocat inseamna bani. Da, cand iti faci pentru tine, poti sa o tii si o saptamana acolo. 

As vrea sa te vad ca incalzesti flansa si salvezi rulmentul si sensorul abs. 

La capete de bara bagi si autogenul, ca acolo nu afecteaza alte subansamble, sunt lucruri total diferite... 

Edited by HitmaNLive
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.