Jump to content

Problema senzor e91 N47


Recommended Posts

Salutare la toata lumea! Detin un bmw E91 din 2009, cu vestitul motor N47 143 cp si 222.500 de km ( reali ). Problema este ca, mi.se aprinde check engine, la inceput se aprindea destul de rar, acum se aprinde de 3-4 ori pe zi, cand se aprinde intra si turbo in protectie si automat nu mai trage masina, atunci cand se stinge, masina trage bine. Am pus 2 testere diferite, am schimbat egr.ul, am schimbat sonda lambda, releul de bujii.. ( EGR.ul, sonda lambda si releul, au fost luate de noi pe origine  ) Tin sa precizez ca dpf.ul este pe masina si pe tester imi arata ca si.a facut regenarare acum 200 si ceva de km. Din valorile masurate la dpf, mecanicul a spus ca nu e nici ca nou, dar nici infundat sa nu mai mearga, range 120.000 de km arata ca mai are.. Din ce am vazut la relanti statea undeva la 12-13-14 mlb daca nu gresesc cum se scrie. Pe tester am urmatoarele erori: 

Air system, air to egr mass flow plausibility 

Exhaust temperature sensor upstream of catalytic converter, signal

Exhaust gas temperature before particulate filter arata -40.1 grade ( din ce am inteles, doar alea cu catalizatorul separat de dpf au senzorul asta ). Am verificat si senzorul de langa dpf ( nu lambda ) cel de temperatura si este bun, si senzorul si cablajul! 
Tin sa mentionez ca atunci cand se aprinde check engine, motorul se aude ciudat, mai ales cand schimb viteza undeva la 3000 rmp, se aude un ( tiuit ascutit cred ca de la turbo ), cand isi revine nu se mai aude nimic , cand merge normal turbo nu fluiera, nu vajaie, nu pare sa aiba probleme! 
Daca a mai patit cineva asa, va rog sa imi spuneti si mie cum ati procedat, multumesc!

Edited by Matei Eugen
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Matei Eugen said:

Daca a mai patit cineva asa, va rog sa imi spuneti si mie cum a-ti procedat, multumesc!

A fost vreunul din testere "pe origine"? Adica ISTA? Daca ai bmw pui ISTA, cu ATAT MAI INDICAT daca in bord apare check engine!

Pune aici rezultatul testului dupa ce il faci.

Link to comment
Share on other sites

Eu tind să cred că problema e filtrul de particule....aceiași mașină am și eu doar anul de fabricație diferă 2007 în cauză. La mine a fost senzorul de presiune citea eronat presiunea din filtru....nu mai rețin bine codul de eroare,dar din cauza codului de eroare filtrul nu-și mai făcea regenerare. Trimis filtrul la curățat, schimbați toți senzorii de pe filtru (pe original),am circa 20k km făcuți de la curățare absolut nici o problemă, în primi 15k km odată la 2 săptămâni pus diagnoza ista+pentru a vedea ce presiune am în filtru. PS. Cum a spus și colegul mai sus caută să faci diagnoza doar cu ista pentru că  poți să și testezi în timp real componente ale motorului (senzorii)

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, bimmer90f30 said:

A fost vreunul din testere "pe origine"? Adica ISTA? Daca ai bmw pui ISTA, cu ATAT MAI INDICAT daca in bord apare check engine!

Pune aici rezultatul testului dupa ce il faci.

Am pus ISTA+ si eroarea este urmatoarea:

004933   DDE: Air system, air to egr mass flow, plausibility 

Edited by Matei Eugen
Link to comment
Share on other sites

Dpf cu probleme sau o problema in sistemul de admisie .

1)Verifică cât aer este cerut și cât măsoară MAF .

2)Verifica turbo + actuator turbo+ tot traseul de aer (fisuri,spărturi)+ senzor MAP

3)Verifica electrovalva egr (A.K.A supapa vacuum , supapa presiune ,convertor presiune )

Egr l-ai schimbat degeaba !

 

 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Matei Eugen said:

Am pus ISTA+ si eroarea este urmatoarea:

004933   DDE: Air system, air to egr mass flow, plausibility 

Ai facut re-adaptare a EGR daca zici ca ai schimbat EGR-ul?

Si considera si ce ti-a zis @Godini. As zice si eu sa nu fie de fapt problema de AER FALS.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, bimmer90f30 said:

Ai facut re-adaptare a EGR daca zici ca ai schimbat EGR-ul?

Si considera si ce ti-a zis @Godini. As zice si eu sa nu fie de fapt problema de AER FALS.

Maine o sa ma duc la mecanic sa verifice tot traseul de la turbo, furtune de vacuum si tot ce trebuie. Cat despre re-adaptarea la egr, nici nu am auzit si nici nu am stiut ca se face la schimbarea lui, maine o sa ii spun si treaba asta! Revin cu rezultat, multumesc!

Link to comment
Share on other sites

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=PN31-EUR-10-2009-E90N-BMW-320d&diagId=11_4258
 

Verifica reperul 2 (se poate sa fie membrana sparta) si reperul 14 (electrovalva ce actioneaza membrana racitorului). Binenteles si furtunele de vacuum de pe intreg traseul. Se reseteaza adaptarile pe intreg sistemul de aer la motorul tau garantat. Sa caute mai bine mecanicul prin ista+.

Edited by DJ Allexinno
Link to comment
Share on other sites

Cam toti oamenii imi spun ca este dpf.ul infundat.. Dar atunci cand masina functioneaza ok, trage foarte bine.. spun asta ca am avut bmw si pe benzina si in cazul de fata, diesel.. deci imi pot da o parere. Cand am schimbat distributia, am dat dpf.ul jos de pe masina, m.am uitat in el si fagurele era relativ curat si nici topit nu era. Daca era dpf.ul infundat, mai mult ca sigur imi rasufla pe la colierul unde este prins dpf.ul de turbo, cand am pus motorul pe masina, am schimbat colierul si garnitura metalica, la colier nu se vede nici o urma de rasuflare.. Daca era dpf.ul infundat, se aprindea si martorul in bord.. Daca era infundat, nu mai tragea masina, eu asa gandesc logic. Motorul merge rotund si se aude foarte bine si cand este check.ul aprins, si cand este stins.. Nu scoate fum la turatii mari, pornirea nu am treaba cu ea, vara/iarna porneste excelent.. Am ajuns in stadiul in care efectiv nu stiu ce sa ii mai fac.

18 minutes ago, DJ Allexinno said:

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=PN31-EUR-10-2009-E90N-BMW-320d&diagId=11_4258
 

Verifica reperul 2 (se poate sa fie membrana sparta) si reperul 14 (electrovalva ce actioneaza membrana racitorului). Binenteles si furtunele de vacuum de pe intreg traseul. Se reseteaza adaptarile pe intreg sistemul de aer la motorul tau garantat. Sa caute mai bine mecanicul prin ista+.

Multumesc pentru sfat, luni am sa ma duc iar cu ea la service, sa verific si treaba asta!

Edited by Matei Eugen
Link to comment
Share on other sites

Ce am mai observat, este ca se aprinde check.ul cand merg prin oras.. gen mai lasi un pieton sa treaca, mai incetinesti ca ai semn de cedeaza trecerea si tot asa, dar atunci cand stau intr.o coloana si ii dau a 1-a, o dau pe liber, iar bag in viteza sa inaintez 2 metrii, se stinge.. Cand ies pe dn sau autostrada nu am treaba cu ea, merge de duduie si nici check.ul nu se mai aprinde

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, DJ Allexinno said:

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=PN31-EUR-10-2009-E90N-BMW-320d&diagId=11_4258
 

Verifica reperul 2 (se poate sa fie membrana sparta) si reperul 14 (electrovalva ce actioneaza membrana racitorului). Binenteles si furtunele de vacuum de pe intreg traseul. Se reseteaza adaptarile pe intreg sistemul de aer la motorul tau garantat. Sa caute mai bine mecanicul prin ista+.

Am scos unul din cele 2 furtune de vacuum din electrovalva cu nr 14 cu motorul pornit.. Ideea e ca, vacuum.ul trebuia sa se simta, ei bine nu se simte nimic. Am oprit motorul, am scos furtunul de sus, am deconectat mufa si am suflat in electrovalva, nu opune rezistenta nici la suflare, nici cand am tras ( gen sa fac vacuum ). Cand am impins aerul, a iesit prin acea gaura care are dopul rotund deasupra, se afla in spatele evectrovalvei cand am tras la fel, se auzea cum intra aerul pe acolo.. Eu nici nu stiu cum trebuie sa functioneze electrovalvele astea, daca e ok sau nu sa iasa aerul cand suflu in ea si invers, am sa o verific si pe cea cu nr 2 sa vedem daca face la fel

Link to comment
Share on other sites

În ISTA+ poți să verifici presiunea din filtrul de particule la ralanti și asa poți elimina suspiciunea vizavi de filtru de particule dacă e înfundat sau nu...mai mult,  tot în insta poți testa presiunea din filtru la anumite turati ale motorului. Cat despre electrovalva din cate știu nu ai cum să o testezi dacă mai e în mințile ei.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Matei Eugen said:

Am scos unul din cele 2 furtune de vacuum din electrovalva cu nr 14 cu motorul pornit.. Ideea e ca, vacuum.ul trebuia sa se simta, ei bine nu se simte nimic. Am oprit motorul, am scos furtunul de sus, am deconectat mufa si am suflat in electrovalva, nu opune rezistenta nici la suflare, nici cand am tras ( gen sa fac vacuum ). Cand am impins aerul, a iesit prin acea gaura care are dopul rotund deasupra, se afla in spatele evectrovalvei cand am tras la fel, se auzea cum intra aerul pe acolo.. Eu nici nu stiu cum trebuie sa functioneze electrovalvele astea, daca e ok sau nu sa iasa aerul cand suflu in ea si invers, am sa o verific si pe cea cu nr 2 sa vedem daca face la fel

Pompa de vacuum produce vacuum, nu acea electrovalva. Ea doar deschide si inchide. Cand deschide, trece vacuumul prin ea si actioneaza pompa reper 2 care deschide clapeta situata pe racitorul Egr, lasand gazele sa treaca prin el. Electrovalva nu ai cum sa o verifici… pur si simplu ele pica fiind montate pe racitor, unde sunt temperaturi mari. Nu cred ca ai probleme pe Dpf ci pe sistemul Egr, de aer. Mergi la cineva care se pricepe si rezolvi. Electrovalva Pierburg noua neaparat, verificat reperul 2 sa nu aiba membrana sparta in interior si astfel sa nu mai actioneze tija de pe racitor. Schimba toate furtunele de vacuum si cred ca vei rezolva. Nu uita sa resetezi adaptarile dupa ce schimbi tot.

Link to comment
Share on other sites

Se probează foarte ușor . O demontezi , faci 2 cabluri cu crocodil la capete ,le conectezi la cele doua contacte ale convertorului de presiune . Apoi ,conectezi un cablu la negativul bateriei și celălalt cablu îl atingi scurt pe borna de + .

In primul rand trebuie sa se audă că lucrează ,bâzâie și simți că se mișcă o membrana înăuntru .

In al doilea rând ,suflând pe partea unde intra furtunul de la pompa de vacuum , când nu atingi + ,nu trebuie să poți sufla sau trage aer(membrana trebuie sa fie închisă când nu are curent) . Când atingi + , trebuie să poți sufla sau trage (membrana se deschide).

E destul de periculoasă porcăria asta , eu era să iau foc din cauză că a rămas blocată pe deschis . Culmea e că nu da niciun avertisment ,nu se strica partea electrica ,se strica partea mecanica (o membrană).

Cam atât ! Oricum ,costa puțin modelul asta ...130-150 lei maxim .

Eu am alt model și e mai scumpă .

Link to comment
Share on other sites

52 minutes ago, Godini said:

Se probează foarte ușor . O demontezi , faci 2 cabluri cu crocodil la capete ,le conectezi la cele doua contacte ale convertorului de presiune . Apoi ,conectezi un cablu la negativul bateriei și celălalt cablu îl atingi scurt pe borna de + .

In primul rand trebuie sa se audă că lucrează ,bâzâie și simți că se mișcă o membrana înăuntru .

In al doilea rând ,suflând pe partea unde intra furtunul de la pompa de vacuum , când nu atingi + ,nu trebuie să poți sufla sau trage aer(membrana trebuie sa fie închisă când nu are curent) . Când atingi + , trebuie să poți sufla sau trage (membrana se deschide).

E destul de periculoasă porcăria asta , eu era să iau foc din cauză că a rămas blocată pe deschis . Culmea e că nu da niciun avertisment ,nu se strica partea electrica ,se strica partea mecanica (o membrană).

Cam atât ! Oricum ,costa puțin modelul asta ...130-150 lei maxim .

Eu am alt model și e mai scumpă .

Chiar am sa ma duc luni sa schimb toate furtunele de vacuum, si am sa demontez ambele valve sa le pot verifica cum trebuie. Multumesc baieti, revin cu raspuns!

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Matei Eugen said:

Chiar am sa ma duc luni sa schimb toate furtunele de vacuum, si am sa demontez ambele valve sa le pot verifica cum trebuie. Multumesc baieti, revin cu raspuns!

Nu merge pe model “saracie”, cumpara electrovalva noua… e 114 lei Pierburg pe autokarma. https://www.autokarma.ro/cautare-dupa-cod-produs?src=11747810831
 

Din 2007 de la primul Bmw, am schimbat aceste electrovalve cu unele noi la absolut toate masinile pe care le-am avut. Nu ai cum sa le repari si nici cum sa le verifici ca sa fi sigur ca functioneaza 100% corect. Poate la verificare merg 1-2 ori la test dar cand le pui pe masina si se incing, dau rateuri intermitent. Nu se merita second cand noua e asa ieftina.

Edited by DJ Allexinno
Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, DJ Allexinno said:

Nu merge pe model “saracie”, cumpara electrovalva noua… e 114 lei Pierburg pe autokarma. https://www.autokarma.ro/cautare-dupa-cod-produs?src=11747810831
 

Din 2007 de la primul Bmw, am schimbat aceste electrovalve cu unele noi la absolut toate masinile pe care le-am avut. Nu ai cum sa le repari si nici cum sa le verifici ca sa fi sigur ca functioneaza 100% corect. Poate la verificare merg 1-2 ori la test dar cand le pui pe masina si se incing, dau rateuri intermitent. Nu se merita second cand noua e asa ieftina.

Nu exista ieftin sau piese din dezmembrari la mine.. am schimbat in aproape 3 saptamani: 

distributie, fulie vibrochen, egr, sonda lambda, toate filtrele si uleiul.. Toate astea 9800 de lei.. asa ca 100 si ceva cat sunt valvele, nu e problema🤣🤣

 

Link to comment
Share on other sites

Eu am avut aceeasi problema la e46 318i si dupa ce am fost la 100 de mecanici si am schimbat jumate de motor am gasit defectul in supapa de purjare care era blocată pe închis

Asta se poate verifica cu două fire pe bornele de la baterie si vezi daca deschide si închide 

Cat tine de aer fals se poate verifica cu generator de fum sau astupand clapeta de accelerație și dacă nu moare motorul trage aer fals

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salut, am revenit după atâtea zile de înjurături, nervi și stres… Treaba sta in felul următor: DPF.ul nu este înfundat, recent am schimbat și ambele electrovalve de vacuum, problema tot nu a dispărut. Cum stăteam eu cu mecanicul atârnați de capota și ne uitam ca magaru la poarta noua ca nu știam ce mama masii sa ii mai facem, a venit un prieten fără sa îl vedem și a accelerat masina ( gluma ) și fix in momentul ăla mecanicul sa uitat la acuatorul de la turbo și a văzut ca nu se mișcă tija, intr.un final problema este acuatorul/variatorul de la turbo, când se stinge martorul CHECK ENGINE, tija se mișcă dar nu cum ar trebui, când se aprinde iar check engine, nu se mișcă deloc.. Deci acuatorul obosit și rămâne blocat

Edited by Matei Eugen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.