Jump to content

Consum ulei


Recommended Posts

Salut am un bmw e61 525xi cod motor:N52B25a 

Dupa schimbarea uleiului am folosit  ulei Ravenol 5w40 dupa un drum de 200 si un pic de km pana sa ajung la destinație imi arata pe navigație o linie la nivelul uleiului (ca si cum din 6.5l de ulei mai am 1.5) am oprit in primul peco si am completat cu 1l ,dupa masurare nivelul era ok. Menționez ca am desfacut motorul si segmentii nu sunt uzați care ar fi cauza consumului?

Link to comment
Share on other sites

@iustin123 In mod tipic, motorul M52B25 consuma ulei din cauza unei probleme de proiectare. Nu imi aduc aminte daca de vina erau segmentii in sine, sau specificatiile gaurilor din piston din canalul segmentului de ungere. Dar, intrucat BMW a schimbat in 2010 codul de piesa pentru piston N52B25, dar nu si codul pentru segmenti, concluzia pare evidenta. Cauta pe Internet, vei gasi informatii detaliate pe acest subiect. 

Ma mira putin faptul ca ai desfacut motorul, dar fara se te fi documentat temeinic inainte, astfel incat sa rezolvi problema. Cum ai ajuns la concluzia ca segmentii nu erau uzati? Daca i-ai scos de pe pistoane, i-ai introdus inapoi in cilindri si ai masurat gap-ul, apoi i-ai montat iar pe pistoane, ma tem ca acum s-ar putea sa ai un consum ceva mai mare decat inainte de a desface motorul. Sper ca la remontarea chiulasei s-au respectat strict procedurile BMW. Daca nu ma insel, N52 are suruburi (prezoane) de chiulasa din aluminiu, care trebuie musai inlocuite.

Link to comment
Share on other sites

53 minutes ago, six in line said:

Uleiul prost 🙂 Pune Liqui Molly. Cand ai mers la drum, ai calcat-o forja multi km? Benzinarele sunt cunoscute ca papa ulei cand le forjezi. 

Si care credeam ca ravenol ar fi un ulei bun. Am inteles ca bidoanele sunt sigilate, au coduri fiecare, in fine.. Sau era contrafacut? 

Link to comment
Share on other sites

Nu exista Ravenol contrafacut. Daca ai desfacut motorul, trebuia sa schimbi simeringuri la supape, segmentare si honuit cilindrii, atunci rezolvai problema. Uzura pe segmenti nu o poti vedea, doar sa se fi coxat segmentul raclor si sa treaca uleiul in camera de ardere. 

Link to comment
Share on other sites

Nu e contrafacut, doar ca  in Romania se vinde Ravenol ca painea calda.

Calitatea lui nu e asa cum credem noi sau cum s a tot promovat.

In Germania nu pune nimeni, dimpotriva daca un client vrea ceva mai ieftin si nu ulei original, i se recomanda Liqui Molly.

Nici macar pe site uri nu gasesti asa ceva de cumparat sau nu apar in oferte.

 

Link to comment
Share on other sites

@ingineru', nu te supara, dar stiai ca divizia M de la BMW cat si AMG Motorsport folosesc Ravenol in motoarele produse de ei? Daca nici aia care fac motoare de sute de cai care se tureaza de le ia naiba si merg in regimuri intense si extreme nu stiu ce ulei sa puna in motoare, atunci inseamna ca noi romanii suntem cei mai destepti de pe planeta. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, HitmaNLive said:

@ingineru', nu te supara, dar stiai ca divizia M de la BMW cat si AMG Motorsport folosesc Ravenol in motoarele produse de ei? Daca nici aia care fac motoare de sute de cai care se tureaza de le ia naiba si merg in regimuri intense si extreme nu stiu ce ulei sa puna in motoare, atunci inseamna ca noi romanii suntem cei mai destepti de pe planeta. 

Adica vrei sa spui ca atunci cand cumperi un BMW M de la reprezentanta vine cu ulei Ravenol in el? Si ca atunci cand te duci sa faci schimbul de ulei la el, tot la reprezentanta, scot un bidon pe care scrie Ravenol si fac cu el schimbul? Si la fel la AMG?

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, HitmaNLive said:

@ingineru', nu te supara, dar stiai ca divizia M de la BMW cat si AMG Motorsport folosesc Ravenol in motoarele produse de ei? Daca nici aia care fac motoare de sute de cai care se tureaza de le ia naiba si merg in regimuri intense si extreme nu stiu ce ulei sa puna in motoare, atunci inseamna ca noi romanii suntem cei mai destepti de pe planeta. 

E prima data cand aud asta, adica producatorul recomanda ulei Ravenol pt motoarele alea?  Adica atunci in teorie tot uleiul BMW/Mercedes ar fi Ravenol ?

Link to comment
Share on other sites

Ravenol nu e cine stie ce minune. Au si ei niste versiuni mai bune de ulei si niste versiuni mai proaste. Si stiu ca acum ceva vreme au avut variatii mari de calitate de la un lot la altul. Poate de-aia nu pune nimeni in vest.

Intr-adevar, la noi e cineva care face multa reclama pentru marca asta si toata lumea repeta "recomandarea" fara sa stie de ce, doar ca au auzit pe feisbuc sau pe vreun forum..

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

BMW foloseste ulei Castrol, uleiurile OEM bmw sunt facute de BP, care detine Castrol. Asta incepand cu 2022.

Inainte, erau facute de Penzoil -> Shell, ma rog, prin europa inca se mai comercializeaza variantele acestea.

 

Ravenol e un fel de metabond, ulei de duzina, dar cu marketing puternic.

Service-ul unui amic vinde asa ceva, e doar marketing...

Uleiuri bune din cele cunoscute sunt Liqui si Valvoline, cel putin astea au cel mai previzibil si ok comportament, restul sunt hit or miss.

Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, alex230ro said:

E prima data cand aud asta, adica producatorul recomanda ulei Ravenol pt motoarele alea?  Adica atunci in teorie tot uleiul BMW/Mercedes ar fi Ravenol ?

Am specificat, divizia M si AMG. 

 

Mie nu poate sa imi vanda nimeni gogosi ca Liqui Moly e Dumnezeu sau Motul sau ce o mai fi. 

Am facut experiment si m-am convins singur. 

Singurele depuneri pe care le-am gasit pe sitele de la solenoizii de vanos au fost cand am cumparat masina, erau pline (folosea cel mai probabil Castrol), cand am cumparat-o am pus Ravenol, motorul s-a curatat, sitele erau curate. Apoi mi-a zis cineva ca pentru a scapa garantat de consumul de ulei sa pun Liqui Moly. Am facut si asta, consumul a ramas la fel, dar sitele s-au umplut iar de depuneri si ca sa fie treaba faina, VANOS-ul incepea sa dea erori. M-am lecuit de el de tot si de atunci pun doar Ravenol, motorul merge ceas, e curat si consumul de ulei e in parametrii dati de producator. Eu scot solenoizii oricand si fac poze ca sunt curate sitele. 

Link to comment
Share on other sites

59 minutes ago, mgi said:

Adica vrei sa spui ca atunci cand cumperi un BMW M de la reprezentanta vine cu ulei Ravenol in el? Si ca atunci cand te duci sa faci schimbul de ulei la el, tot la reprezentanta, scot un bidon pe care scrie Ravenol si fac cu el schimbul? Si la fel la AMG?

Masina cand o cumperi noua, e livrata cu ulei Ravenol in ea, ca nu poti cumpara masina fara ulei in motor, nu? 

Probabil conform producatorului, la reviziile ulterioare cat timp e in garantie se va folosi exact acelasi ulei. 

https://www.ravenolromania.ro/articole-si-noutati/ravenol-furnizor-oficial-pentru-mercedes-amg-motorsport

https://www.ravenolromania.ro/articole-si-noutati/ravenol-furnizor-lubrifianti-pentru-noul-bmw-m4-gt4

https://www.ravenolromania.ro/articole-si-noutati/ravenol-si-aston-martin-vantage-f1-edition

Link to comment
Share on other sites

In articolele acelea e vorba de M4 GT4 si echipa Mercedes-AMG Team Winward

Acum nu neg ca performeaza, dar in acelasi timp, nu sunt convins ca ce se foloseste la competitii e la fel cu ce cumeri in bidon.

De asemenea nu cred ca iti vine masina cu ravenol in ea.

E mai pacatos sa schimbi brand-uri de ulei la fiecare schimb decat sa mergi pe un ulei mai slab, fiecare are aditivii lui si uneori nu se prea combina, apoi pot aparea depuneri si diverse reactii chimice intre ele.

Repet, e mult marketing in spate, iar performanta uleiului din bidon, nu a fost convingatoare pentru mine si amicul cu service-ul.

El l-a incercat intr-un mini cooper s, dar a trecut repede la altceva, motorul devenind foarte galagios cu acest ulei.

 

Intotdeauna o sa existe polemici pe tema uleiului, dar citind atatea patanii pe diverse forumuri, plus ce vad pe la service, cel putin pentru motoarele mai vechi aspirate, Liqui si Valvoline raman cele pe care le consider ok.

Link to comment
Share on other sites

Oameni buni, eu am dat un motiv concret de ce nu as folosi altceva, simplu, fac depuneri si consuma la fel de mult. Fiecare e liber sa puna in masinile lor ce vor, si valvolina daca vor, dar eu am incercat diferite tipuri si asta mi s-a parut cel mai bun. 

Link to comment
Share on other sites

Cred ca orice ulei care nu e contrafacut si schimbat la timp e ok. Norma recomandata de producator. Eu cand aveam passatul mi am luat teapa cu Castrol(curgea din bidon sigilat, cumparat de la epiesa), am pus ravenol pt ca erau bidoanele sigilate, mi s a parut mai puțin zgomotos motorul.L am vamdut si nu mai stiu.

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, iustin123 said:

Dupa schimbarea uleiului am folosit  ulei Ravenol 5w40 dupa un drum de 200 si un pic de km [...] am completat cu 1l ,dupa masurare nivelul era ok. 

Cred ca aratam cu degetul in directia gresita. Din ceea ce a scris mai sus @iustin123 rezulta ca a schimbat uleiul (presupunem ca schimbul a fost efectuat corect) si in doar 200+ Km motorul a consumat circa 1 litru. 

Indiferent cat de bun sau prost o fi Ravenol, un astfel de consum nu poate fi justificat de calitatea uleiului, ci indica o problema la motor.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, HitmaNLive said:

@ingineru', nu te supara, dar stiai ca divizia M de la BMW cat si AMG Motorsport folosesc Ravenol in motoarele produse de ei? Daca nici aia care fac motoare de sute de cai care se tureaza de le ia naiba si merg in regimuri intense si extreme nu stiu ce ulei sa puna in motoare, atunci inseamna ca noi romanii suntem cei mai destepti de pe planeta. 

Poti sa ne arati eventual folosind TIS unde scrie ca ei pun DOAR acest Ravenol? Asa te-as crede mai mult.

Regula clara si general ACCEPTATA SI INTELEASA DE CUNOSCATORI intre si despre uleiurile folosite de BMW este simpla. Daca uleiul este APPROVED este mai bun decat cel Recommended. Asta au lamurit-o altii mai destepti.

Sa stii ca eu pot sa pun din TIS o lista intreaga de uleiuri APPROVED. De fapt ea e pusa si in marele topic despre uleiuri.

E in TIS.

Cam asa se termina povestea cu stiati ca despre uleiuri..

Edit:

Cum mi-e prea lene sa cauta si dimensionez, pun linkul si cu textul esential de stiu celor care nu stiau:

"Bellow is THE LIST of oils that BMW has approved for use in their engines. IF you don’t see your motor oil listed here… BMW says not to use it. Period."

https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=478346

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.