Jump to content

Schimb de ulei parțial sau flush pentru un BMW 420D cu cutia ZF8HP și 135.000 km?


Recommended Posts

Salutare,

Am o întrebare legată de schimbul de ulei pentru cutia de viteze ZF8HP. Mașina mea are acum ~135.000 km (cumparata de vreo 5 luni si am facut sub 5k cu ea pana acum) si am o nedumerire in legatura cu schimbul de ulei.

Am citit multe informații contradictorii online despre opțiunile de schimb de ulei pentru cutiile de viteze automate. ZF sustine ca schimbul de ulei sa fie facut partial (prin scurgere gravitationala si ulterior completare), în timp ce alții recomandă un flush complet al sistemului. Înțeleg că fiecare abordare are avantaje și dezavantaje, dar aș dori să aflu care ar fi cea mai bună alegere pentru mașina mea.

Până în prezent, nu am avut parte de probleme majore cu cutia de viteze. Aceasta funcționează bine și nu prezintă simptome evidente ale uzurii, cel putin nu din ce am simtit eu. Nu smuceste, nu patineaza, merge in regula. La diagnoza in reprezentanta, cutia a prezentat valori in parametri (clutch fill pressures & rapid fill times), deci si din punctul ala de vedere pare okay.

Mentionez ca sunt din Arad/Timisoara, deci un drum pana la ZF Faur la Bucuresti e cam mult pentru schimbul de ulei. In Arad am discutat cu cei de la Ubydeal, de care am auzit numai de bine, insa ei mi-au spus ca folosesc aparat ATF pentru drain & fill, deci cred ca e metoda flush, ceea ce nu ma entuziasmeaza in mod special, pentru ca nu respecta procedura ZF.

Cum credeti ca ar fi mai okay? Din ce am inteles, metoda asta de flush poate sa scoata si pilitura ramasa printre ambreiaje, lucru care le poate face sa patineze ulterior, daca au uzura suficient de mare. Nu stiu cum a fost masina exploatata pana la 130k km, ma indoiesc ca i-a fost schimbat uleiul la cutie, si a si depasit intervalul de 80-120k km recomandat de ZF, motiv pentru care sunt un pic reticent la flush, dar pe de alta parte, nu cunosc un service de incredere care sa faca schimbul pe metoda gravitationala. Oare ma stresez prea tare pe tema asta?

TLDR: masina 135k km, vreau sa fac schimb ulei cutie ZF8HP, sunt din vest, Bucuresti e departe, merg la Ubydeal cu aparat flush, sau caut alt service cu schimb gravitational?

As aprecia si daca ar fi cineva care a facut relativ recent schimbul de ulei la ZF8HP prin zona de vest, sa-mi recomande si mie un service de incredere, si poate sa-mi spuna cam in ce a constat, cat a durat si ce costuri a avut. (Ubydeal mi-a spus 2200 lei pentru lucrarea completa, piese, manopera etc, deci cam in grafic cu restul pietei, din ce am inteles)

Mulțumesc anticipat pentru timpul acordat și pentru sfaturi!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu zic sa mai astepti pana la 150k Km si ulterior ii schimbi uleiul si baia prin metoda gravitationala, cea recomandata de ZF. Pompele alea de le folosesc unii, imping uleiul cu presiune a.i. sa reuseasca sa-l inlocuiasca pe tot si in felul asta iti poate deranja ceva prin ea: garnituri, bucse sau ce alte piese de dimensiuni mai mici or mai fi pe acolo. 

LE. Vezi ca sunt kit-uri ZF care contin uleiul la bidonase de 1L si baia de ulei. Costa undeva pe la 1200RON. 

Edited by RaYn3
  • Like 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Salut!
E bine sa faci schimbul de ulei in cutie si neaparat gravitational (conform procedurii ZF). Din ce stiu eu, la flush, iti scoate uleiul si din convertizor iar asta poate genera probleme pentru cutiile ZF. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Octa21 said:

Nu inteleg mizeria asta cu aparatele alea flush si de ce service-urile nu respecta procedura ZF, ca pana la urma de ei e facuta cutia.

Prostirea posesorilor de mașini, in masă, pentru profit maxim !

Toți "specialiștii" în BMW care și-au făcut service-uri ,ca ciupercile după ploaie , s-au combinat cu producătorii de uleiuri care au inventat mașina aia ,se folosesc de faptul ca ZF recomanda schimbare uleiului in cutie ,chiar daca BMW zice că nu , dar uita să spună că ZF recomanda schimbarea uleiului prin metoda clasica . De ce ? Simplu ,pentru a va jumulii de bani .

Omit,bineînțeles ,să vă spună și câte mașini au avut probleme la cutie ,după ce au schimbat uleiul in service-urile lor,folosind mașinăria "magica".

Daca se strica cutia , ți-o baga p-aia  : "s-a stricat pentru că ai venit prea târziu ,trebuia să schimbi uleiul mai devreme ".

 

A mea are 500 k km ,are uleiul in cutie din fabrica și schimbă perfect . Și dacă o să îl schimb vreodată ,o să îl schimb prin metoda clasica .

 

 

  • De acord! 3
Link to comment
Share on other sites

Am trimis un mail direct catre ZF (de pe site-ul lor oficial) in care sa cer niste sfaturi despre schimbul de ulei:
 

Quote

Product inquiry, Part information, Service documentation
Hello, I have a ZF8HP50 Transmission on my car that has 135.000km and is manufactured in November 2018.

I bought the car at around 130.000km and I don't think that the trasmission fluid was changed in it ever since it left the factory.

I know the recommended oil change interval for the ZF8HP recommended by your company is 80.000-120.000km, so since mine is 135.000km, it's time for an oil change.

The problem is, ZF Faur from Bucharest, your closest partner from me is too far away for an oil change, and in my area every service that does an oil change wants to use the flush procedure (or Tim Eckart method) with the ATF machines.

Through my research, I found out that ZF recommends oil changes be done simply by draining the oil from the pan, replacing the pan, and putting new oil in. So that would be a partial oil change.

Judging by the mileage and age of the car, what would ZF, the gearbox manufacturer recommend as an oil change procedure in such circumstances? I want to take good care of my car and I have not found any definitive answer as to what would be the best approach for my gearbox.

Thank you for your time!

 

In principiu, query-ul meu si-a luat forward direct catre ZF Faur, fiind partenerul oficial ZF din Romania, si am primit urmatorul raspuns:

Quote

 

Buna ziua,

 
Referitor la solicitarea dvs. va informam ca, la transmisiile ZF cu 8 trepte, rulajul recomandat pentru schimbul de ulei este de aprox. 150.000 km.
Metoda recomandatat de producatorul ZF este intr-adevar cea gravitationala cu schimbarea a 7 litri de ulei din totalul de aprox. 9 litri.
Ratiunea acestei recomandari este aceea ca, mai ales la transmisiile cu un rulaj mai mare (aprox. 200.000 km si peste), exista riscul aparitiei unor potentiale dereglari in distribuitoarele blocului de valve fapt ce poate conduce la o functionare diferita sau chiar defectuoasa a tranmisiei dupa aceasta procedura de flush.
Procedura de schimb de ulei prin metoda gravitationala nu implica dificultati tehnice deosebite, fisa film a derularii acestei proceduri fiind disponibila la link-ul:
 
Cu stima,
Service Faur srl - ZF Service Partner

 

 
 
Un pic ciudat ca pana si ei se cam contrazic cu recomandarea de 80-120k km, desi acolo sunt mentionate conditii de exploatare mai dura (tractat, condus sport, condus constant aproape de top speed).
 
 
In cele din urma, o sa caut un service care sa faca schimbul prin procedura ZF.
Sper sa mai ajute si pe altcineva sa ia o decizie in legatura cu mententanta corecta a cutiei de viteze.
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Godini said:

"Let the engine run at idling speed and then select positions R and D one after the other. Afterwards, shift gears according to the table below, depending on the transmission variant (A, B or C)."

 

Ce înseamnă A,B sau C ?

Din ce am gasit aici, cutiile vechi, 5HP/6HP au variantele A B C. Am vazut un alt pdf (cel din atas) cu procedura pt 8HP si acolo pare sa fie procedura de la varianta C cu o modificare: mentioneaza doar D1 si D2, nu toate vitezele.

8HP Oil Service Information.pdf

Edited by Octa21
  • Hot!! 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.