Jump to content

DPF si norma de poluare EURO 4


Recommended Posts

Studiu de caz: BMW E9x 320d non-facelift (2005-2007), M47 163 cp.

In timp ce lecturam ieri despre DPF si normele de poluare EURO, am gasit un site cu informatii despre valorile noxelor emise pentru masina mai sus mentionata. Pentru cine nu stie, aceasta vine din fabrica in 2 variante: fara DPF, dar si optional cu DPF (200 Diesel Particulate Filter / Dieselpartikelfilter) si este EURO 4 in ambele cazuri. Revenind la valorile noxelor, am ramas surprins sa vad ca acestea sunt usor mai mari pentru modelul cu DPF:

http://www.emissionsfinder.com/bmw-3-series-e90-e91-320d-saloon-20cc

http://www.emissionsfinder.com/bmw-3-series-e90-e91-320d-saloon-with-particle-filter-20cc

Valorile de pe site pentru modelul cu DPF sunt corecte, am verificat in certificatul de conformitate al masinii mele si sunt aceleasi. Are cineva  COC pentru modelul fara DPF si il poate atasa aici sau poate confirma valorile? M-as fi asteptat la cifre mai bune pentru modelul cu filtru de particule, probabil ca doar valoarea PM (care nu apare pe site) difera si sunt curios ce imbunatatire aduce DPF-ul.

Legat de normele de poluare EURO, am gasit un tabel ce prezinta explicit diferentele dintre ele, precum si cateva informatii aditionale. Am crezut dintotdeauna ca si valoarea CO2 face parte din aceasta lista de poluanti, dar se pare ca nu influenteaza clasa de poluare.

Pentru cei care citesc pe repede inainte sau pe diagonala, acesta NU e un topic pro/contra DPF sau DPFoff, ci, sper eu, o discutie productiva. Am mentionat in titlu doar norma EURO 4 pentru ca doar aici exista modele de masini care au iesit din fabrica atat cu DPF, cat si fara si voiam sa aflu ce imbunatatiri aduce DPF-ul pentru valorile de emisii. Ma refer la cifre, detalii si lucruri punctule, nu generalitati cum ca  e mai ok o masina cu DPF, caci stim cu totii asta.

euro.jpg

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, mgs said:

M-as fi asteptat la cifre mai bune pentru modelul cu filtru de particule, probabil ca doar valoarea PM (care nu apare pe site) difera si sunt curios ce imbunatatire aduce DPF-ul.

Imbunatatirea (sau mai bine zis scopul) consta in tocmai ce ai fi vrut sa ignori, capacitatea filtrului de a stoca Partculate Matter (PM), care este si ceea ce i-au interesat pe specialisti cand au facut filtrele astea.

Daca parerea mea nu te-a convins poti afla din articolul din (nu se putea mai serioasa publicatie SCIENCE: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0304389422006446

Am citit despre lucrurile astea mult timp in urma si am inteles.

Eu sunt chiar curios, cum de iti pui asemenea intrebari? Adevarul e stiut. Filtru ala NU e pus sa enerveze posesorii de masinii. E pus cu un scop, sa se umple in oras unde altfel intoxica oamenii si sa se descarce in afara orasului.. (asta explicat sumar) daca masina e condusa adecvat, variat.. 

Subiect discutat demult si concluzia a fost daca stai in oras si comduci MULT in oras dieselul nu e pentru oras, o masina cu DPF.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, bimmer90f30 said:

Imbunatatirea (sau mai bine zis scopul) consta in tocmai ce ai fi vrut sa ignori, capacitatea filtrului de a stoca Partculate Matter (PM), care este si ceea ce i-au interesat pe specialisti cand au facut filtrele astea.

Nu imi dau seama daca uneori incerci sa faci misto sau efectiv nu ai capacitatea de a intelege textul citit.

Ai dat quote dintr-o fraza in care am spus cu subiect si predicat ca probabil doar PM difera si ca imi doresc ca vad un COC al unui model fara DPF ca sa vad ce valori PM are, ca sa compar cu valorile de PM ale modelului cu DPF, ca sa vedem ce imbunatari aduce DPF-ul vizavi PM. Am folosit de suficiente ori termenul PM in aceasta propozitie astfel incat sa pricepi ca fac referire la PM? 

Un reply constructiv era sa precizezi ce valoare a PM ai in CoC masinii tale fara DPF, sa comparam cu valoarea PM a unui E90 320d EURO 4 cu DPF (0.001 g/km) si sa ajungem la concluzia ca DPF-ul imbunatateste valorile emisiilor PM de x ori pe modelul acesta. 

Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, mgs said:

Am folosit de suficiente ori termenul PM in aceasta propozitie astfel incat sa pricepi ca fac referire la PM? 

Nu dragule nu ai folost suficient termenul PM suficient. Si stii de ce!?

Pentru ca NU TREBUIE SA TE INTERESEZE NIVELUL DE PM  la o masina FARA filtru DPF

De ce? 

Pentru ca esapamentul ala DEJA produce PM! Iar asta e SUFICIENT SA TE CONVINGA. Iar daca nu crezi, insesmna ca crezi in ..minciuni.. sau ai imaginatie bogata rau.. (sau te pomenesti ca esapamentele fara DPF nu produc PM.. asta crezi? Zi, ca sa stiu)

De ce te-ar interesa INCA ce valori PM DIN MOMENT CE ELE EXISTA SI DAUNEAZA!?       Acum, asa, intelegi SCOPUL filtrului?

Sincer nu fac nici un misto si TI-AM ZIS ASTA si pe privat. 

TU esti prea suspicios.. si asta da in ridicol dupa cum iti pui intrebarile..

Pentru mine lucrurile SUNT FOARTE CLARE.  Cum mama-masii tu nu intelegi logica si normalul? Iar asta nu o zic sa jignesc. O zic ca sa te fac sa iti schimbi FELUL CUM VEZI LUCRURILE. Ca sa putem merge mai departe. Altfel, ne invartim in cerc.

Te rog sa raspunzi la situatia prezentata DE MINE in raspunsul MEU si nu mai crea reactii "pe langa".. din alt punct de vedere.

Edited by bimmer90f30
  • Confused 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, mgi said:

DPF inseamna filtru de particule. Deci nu o sa vezi nicio diferenta in emisiile de gaze, ci doar una in emisiile de particule (numar si masa). 

Termenul de particula este foarte general: polenul e o particula, virusii sunt particule, praful e particula, chiar si fumul de tigara tot particula e si are chiar dimensiunea particulelor de soot (funinginea din DPF, daca ma pot exprima asa). O particula e si un atom sau o molecula. Iar in termodinamica o molecula e orice particula gazoasa, indiferent de compozitie.

Pe de alta parte iti dau dreptate si recunosc ca atunci cand vorbim de poluarea cauzata de masinile diesel, nu stiam pana azi ca DPF ul reduce (retine) doar PM, ma asteptam sa aiba o influenta oarecare si pentru ceilalti poluanti gazosi. Ar trebui numit filtru de particule PM2.5 (sau PM10 sau orium altcumva) sau sa fie folosit un termen mai restrictiv decat generalul "particula".

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, bimmer90f30 said:

Nu dragule nu ai folost suficient termenul PM suficient. Si stii de ce!?

Pentru ca NU TREBUIE SA TE INTERESEZE NIVELUL DE PM  la o masina FARA filtru DPF

De ce? 

Pentru ca esapamentul ala DEJA produce PM! Iar asta e SUFICIENT SA TE CONVINGA. Iar daca nu crezi, insesmna ca crezi in ..minciuni.. sau ai imaginatie bogata rau.. (sau te pomenesti ca esapamentele fara DPF nu produc PM.. asta crezi? Zi, ca sa stiu)

De ce te-ar interesa INCA ce valori PM DIN MOMENT CE ELE EXISTA SI DAUNEAZA!?       Acum, asa, intelegi SCOPUL filtrului?

Sincer nu fac nici un misto si TI-AM ZIS ASTA si pe privat. 

TU esti prea suspicios.. si asta da in ridicol dupa cum iti pui intrebarile..

Pentru mine lucrurile SUNT FOARTE CLARE.  Cum mama-masii tu nu intelegi logica si normalul? Iar asta nu o zic sa jignesc. O zic ca sa te fac sa iti schimbi FELUL CUM VEZI LUCRURILE. Ca sa putem merge mai departe. Altfel, ne invartim in cerc.

Te rog sa raspunzi la situatia prezentata DE MINE in raspunsul MEU si nu mai crea reactii "pe langa".. din alt punct de vedere.

cred ca te superi degeaba de data asta. Din ce am înțeles ar vrea sa facă comparartie de genul:

-fara DPF se emit 1543544 mii de particule

-cu DPF 10022 mii particule 

=> DPF scade nr particule cu X% 🙂 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, bimmer90f30 said:

Pentru ca NU TREBUIE SA TE INTERESEZE NIVELUL DE PM  la o masina FARA filtru DPF

De ce te-ar interesa INCA ce valori PM DIN MOMENT CE ELE EXISTA SI DAUNEAZA!?       Acum, asa, intelegi SCOPUL filtrului?

Sincer nu fac nici un misto si TI-AM ZIS ASTA si pe privat. 

Nu ar trebui sa ai tu grija de ce ma intereseaza pe mine cu cat reduce DPF-ul valorile PM. Iti convine subiectul si poti aduci pareri constructive - poti raspunde obiectiv. Nu-ti convine subiectul - poti sa faci un alt topic in care sa te plangi, daca asta e scopul tau, nu sa poluezi degeaba aici.  

Pe privat am avut o discutie din care am realizat ca desi iti doresti foarte mult sa lasi impresia sa le stii pe toate, tu ai foarte multe lacune si uneori habar nu ai despre ce vorbesti. Nu te poti lauda ca tie nu ti s-a infundat DPF-ul, cand masina ta NU are DPF din fabrica. E ridicol! Te dai expert in DPF si norme EURO si te contrazici pe niste chestii banale, pe care le gasesti la o cautare pe google, de exemplu:

image.jpeg.d001ef4f43be427e672d0431c30533c4.jpeg

In linkul dat de tine acolo, scrie explicit: 

"Primele mașini diesel echipate cu DPF au fost cele din norma de poluare Euro 4, iar începând cu anul 2009, conform Uniunii Europene, toate mașinile Euro 5 au obligatoriu un filtru DPF instalat. "

E clar ca exista o problema cu capacitatea de intelegere a informatiilor : a citi un text nu e totuna cu a intelege acel text.

 

41 minutes ago, alex230ro said:

cred ca te superi degeaba de data asta. Din ce am înțeles ar vrea sa facă comparartie de genul:

-fara DPF se emit 1543544 mii de particule

-cu DPF 10022 mii particule 

=> DPF scade nr particule cu X% 🙂 

Mersi, alex. Da, asta e ideea. 

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, mgs said:

Pe de alta parte iti dau dreptate si recunosc ca atunci cand vorbim de poluarea cauzata de masinile diesel, nu stiam pana azi ca DPF ul reduce (retine) doar PM, ma asteptam sa aiba o influenta oarecare si pentru ceilalti poluanti gazosi. Ar trebui numit filtru de particule PM2.5 (sau PM10 sau orium altcumva) sau sa fie folosit un termen mai restrictiv decat generalul "particula

Ce interesant ...@mgs mai sus te comporti absolut nornal (si chiar intelegi ce ti-am spus si eu in replica) eu cu altii iar de mine zici ca fac misto de tine.. scornesti tot felul lucruri depre mine..

Se vede clar acum ca ai o problema, tu cu mine si nici decum eu cu tine. Adica pe intelesul tau, ma jignesti de indata ce CREZI TU ca ai ocazia!

Baiete, parerile mele raman neschimbate si RESPECT LEGEA INAINTE DE TOATE, ca si regulile forumului.

Ca apari tu din neant.. cu "investigatiile' sau constatarile tale (nu mai comentez mai mult) ma lasa rece. Dar asta nu inseamna ca nu o sa penalizez judecata stramba, indiferent cum te numesti.. Asta ca sa intelegi cu, cine ai de a face cand e vorba de un SUBIECT, nu persoana.

Si daca tu sau altii imi arate ca judec stramb vreun subiect sa o spuna desigur.

Pana atunci topicul asta ce se vrea pseudo-stiintific (la aproape 10 ani de cand au fost puse filtrele astea masinilor) spune ceva despre INACCEPTAREA UNEI REALITATI DE MULT TIMP DOVEDITE si acceptate de marea majoritate.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
  • Facepalm 1
Link to comment
Share on other sites

@mgs studiu de caz il poti face simplu chiar tu, sa dai un mail la bmw solicitand toate datele de care ai nevoi, nefiind astfel nevoie sa ii tragi/implici pe altii in discutii care mai mult ca sigur vor duce la contre.

“Te-a activat” discutia din alta postare, stearsa, legat de dpf. Acolo discutia era legata de cei care fac dpf off in general. In primii ani, 2004-2007, bmw echipa masinile cu catalizator imediat dupa turbina, iar undeva pe la mijlocul masinii, filtru dpf. S-a dovedit ca acest sistem nu era atat de eficient, datorita faptului ca dpf-ul era cam departe de evecuare si nu ajungea usor la temperatura optima iarna pt regenerare. Astfel ca, au inceput sa puna catalizator + dpf in corp comun, imediat dupa turbina. 
Daca in primul caz, unde dpf-ul era in corp separat, il puteai scoate, ramanea totusi catalizatorul la locul lui. Era ca un E4 fara dpf. Polua la fel ca modelul fara dpf, pt ca ramanea catalizatorul… si totusi nu scotea fum asa rau.

Cand au pus in acelasi corp catalizator + dpf, atunci cand fac dpf off, baietii care fac asta, sparg si catalizatorul, nu doar dpf-ul…. pt ca in catalizator se gasesc metalele grele pe care le vand. Atunci e mare problema… cand masina ramane fara nimic, teava goala… fum cat cuprinde, nici E2 nu are cum sa mai fie.

 

Link to comment
Share on other sites

49 minutes ago, bimmer90f30 said:

Ce interesant ...@mgs mai sus te comporti absolut nornal (si chiar intelegi ce ti-am spus si eu in replica) eu cu altii iar de mine zici ca fac misto de tine.. scornesti tot felul lucruri depre mine..

Iti raspund absolut normal si tie, dar in acelasi mod in care o faci si tu. Din pacate, odata cu trecerea timpului, nu mai am atat de multa rabdare pentru oricine. Am avut destul de multa rabdare si ti-am vorbit foarte frumos in mesajele private. Ba chiar am decis sa ma opresc din a raspunde la mesaje atunci cand am vazut ca o iei pe aratura. Plus ca ai zis ca trebuie sa iti dau bani pe ceea ce ma inveti si nu vreau sa afectez bugetul familiei. E mai bine aici, in topic, ca ne inveti pe gratis. Observ ca alti colegi au inteles ideea topicului, deci vina ca tu intelegi cu totul altceva nu e la mine. 

Daca "investigatiile" mele te lasa rece, schimba postul, nu esti nevoit sa stai pe topicul asta. Ai venit, ai citit, ai inteles ce ai vrut tu, ti-ai spus oful, poti sa iti continui deplasarea, nu ne deranjeaza lipsa ta de pe topicul acesta.

 

@DJ Allexinno Vina mea, cu siguranta imi vor raspunde cei de la BMW, acum le scriu. Ma asteptam ca cineva de pe forum sa aiba un CoC al unui 320d fara DPF, nu cred ca am cerut secrete de stat. Am vorbit eu pe undeva de dorinta de a face ceva ilegal, de a renunta la DPF sau orice altceva asemanator? Nu am folosit in nici un moment termenul "catalizator" aici, nu stiu cum am ajuns sa mentionam CAToff. Doar am o curiozitate in a afla detalii despre DPF, in cifre, intr-un caz concret, pentru ca am ajuns intamplator sa citesc despre asta si nu am reusit sa gasesc informatii complete. Am sperat ca subliniez asta inca din primul post:

20 hours ago, mgs said:

Pentru cei care citesc pe repede inainte sau pe diagonala, acesta NU e un topic pro/contra DPF sau DPFoff

 

Edited by mgs
Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, mgs said:

 Vina mea, cu siguranta imi vor raspunde cei de la BMW, acum le scriu. Ma asteptam ca cineva de pe forum sa aiba un CoC al unui 320d fara DPF, nu cred ca am cerut secrete de stat. Am vorbit eu pe undeva de dorinta de a face ceva ilegal, de a renunta la DPF sau orice altceva asemanator? Nu am folosit in nici un moment termenul "catalizator" aici, nu stiu cum am ajuns sa mentionam CAToff. Doar am o curiozitate in a afla detalii despre DPF, in cifre, intr-un caz concret, pentru ca am ajuns intamplator sa citesc despre asta si nu am reusit sa gasesc informatii complete. Am sperat ca subliniez asta inca din primul post:

 

Te rog frumos sa citesti definitia unui studiu de caz. Iti pot garanta ca nu este ce ai facut mai sus. Nelamurie, diferente dpf era mai potrivit.

Nu este vina ta. Am avut masini cu dpf separat si dpf corp comun... mai multe modele. Ce nu inlelegi?!... in fara de cazurile alea putine cand dpf era separat de catalizator. toti care fac dpf off il fac fara sa stie ca aia le dau jos si cataliatorul! Ce nu este de inteles in asta? Tu arati e90 CU catalizator dar fara DPF. Dar la astea noi, sunt corp cumun, deci discutia este irelevanta la orice Bmw dupa 2007 gen, iar ce vrei sa arati, nu face sens la masinile noi.

basic-function-of-diesel-particulate-filter.jpg

Edited by DJ Allexinno
Link to comment
Share on other sites

Titlu: DPF si norma de poluare EURO 4

Primul rand din topic: 

22 hours ago, mgs said:

Studiu de caz: BMW E9x 320d non-facelift (2005-2007), M47 163 cp.

Raspunsul tau:

1 hour ago, DJ Allexinno said:

discutia este irelevanta la orice Bmw dupa 2007 gen, iar ce vrei sa arati, nu face sens la masinile noi.

Discutia este despre E90 2005-2007 si raspunsul tau e ca "nu face sens" (verifica si tu corectitudinea expresiei daca tot vrei sa fii corect) pentru un BMW mai nou de 2007. Super!

Oricum, normele EURO 5 si EURO 6 sunt suficient de restrictive incat sa forteze existenta DPF-ului, nu avem de ce sa discutam despre o masina EURO 5 sau EURO 6 fara DPF, pentru ca nu exista de fabrica. In plus, modul de testare s-a schimbat in timp, chiar sunt curios daca masinile EURO 4 s-ar mai incadra in normele EURO 4 daca ar fi testate respectand ultimele metode de masurare caracteristice EURO 6 c sau d.

P.S.: scuzele mele ca am folosit expresia "studiu de caz" intr-un sens general si nu academic. Una dintre definitii este "Un studiu de caz este un tip de cercetare care constă în observarea detaliată a unui singur subiect [...]". Dar imi asum ca nu facem cercetare pentru scoala doctorala aici, puteam sa folosesc termeni mai populari.

Edited by mgs
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, mgs said:

sunt curios daca masinile EURO 4 s-ar mai incadra in norme daca ar fi testate prin ultimele metode.

Normal ca nu s-ar incadra.

De aceea au marit nivelul minim de poluare admis cand au/s-a trecut la Euro 5 sau 6.

1 hour ago, DJ Allexinno said:

.. in fara de cazurile alea putine cand dpf era separat de catalizator. Toti care fac dpf off il fac fara sa stie ca aia (adica mecanicii?) le dau jos si cataliatorul

Numai narozii golesc toba mica (pentru ca evident catalizatorul fiind in fata filtrului nu va mai sta la locul lui daca scoti doar filtrul..) sau fac downpipe pentru alte prostii.

Cei destepti se informeaza si GAURESC cu burghiul potrivit in diametru(!) doar filtrul DPF.

Adica stiu, pentru ca s-au informat in prealabil!

Dar, din nou, astea sunt treburi facute IN ALTA EPOCA!

Din ce stiu, am inteles ca BMW nu a pus niciodata filtrul DPF separat de catalizator. Alte marci, da.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

https://www.realoem.com/bmw/enUS/partgrp?id=NC51-EUR-01-2004-E60-BMW-525d&mg=18

Aveti in link cele 3 variante care au fost montate:

1. Catalizator si silencer pe mijloc (fara dpf).

2. Catalizator si DPF separat pe evacuare.

3. Catalizator si DPF in corp cumun.

Edited by DJ Allexinno
Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, DJ Allexinno said:

https://www.realoem.com/bmw/enUS/partgrp?id=NC51-EUR-01-2004-E60-BMW-525d&mg=18

Aveti in link cele 3 variante care au fost montate:

1. Catalizator si silencer pe mijloc (fara dpf).

2. Catalizator si DPF separat pe evacuare.

3. Catalizator si DPF in corp cumun.

Cat esti de sigur de treaba aratata? Ai intrebat la dealer..? Eu nu am intrebat inca. 😉 Dar ma simt provocat sa arunc intrebarea cand mai trec pe la ei...

Strict pe linkul pus ,eu pot sa inteleg si nu cred ca ma insel, ca in loc de toba mica (care se intampla sa aiba evident catalizatorul sa fie in toba mica) sa fie pus, in alte versiuni de echipari, pur si simplu inlocuita, cea cu filtrul dpf, sectiunea aia de la turbina la prinderea de celalalt capat de teava cu toba finala.. sa fie inlocuita cu toba (mica) care are si una si alta

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, mgs said:

Batranete, haine grele

Sa inteleg ca vrei sa admit ca nu le stiu pe toate, sau ca intre timp mi-au fost amintite anumite postari din 2016? Tocmai i-am multumit lui Dj pentru replica corecta cu mult inainte sa cauti tu in analele forumului.. (ti-e nu am de ce sa iti multumesc, trebuie sa mai muncesti..)

OK admit.

Vad ca unora nu le plac anumite pareri.. sau alte pareri care ar merita considerate.

Tu, mgs ce vrei sa dovedesti cu topicul deschis ca nu prea se intelege mare lucru? DPFurile puse in 2006 sunt niste aiureli sau ce's? Cum ramane cu PM? Face bine? Ai tras vreo concluzie?

Hai fii mai clar ca profesorii.. pardon, autorul de topic, ca vad ca, cauti (prea mult!)sa imi recitesti postarile din 2016!  Asta spune multe despre tine.. probabil ma urasti suficient de mult sa nu imi dai pace in continuare. O pun pe seama tineretii.. timpului liber.. Vezi ca mai sunt inca 7100 postari de recitit.. si 99% nu sunt la misto, prea scurte sau pe vanzari.. sau admirari de echipari.. 

Baiete, suntem aici sa impartasim pareri despre masini si sa nu ne scoatem ochi, de acord?

In 2016 scriam cot la cot cu Premium Service pe forumul asta si o singura data, retine O SINGURA DATA m-am contrazis cu el pe forum.         Asta asa sa stii de la mine.      Iar el este propietar de service.       (Unde-i @adi v sa te ajute sa aflati CAND m-am contrazis cu Prenium Service..)     Asta imi spune (mi-e cel putin) ca m-am incadrat cat se poate de bine intre cei care repara masini zilnic!!   Nu ca mine cu un E90 din 2005... Acum ai inteles de ce pot fi diferente si lucruri uitate!? Intelegi ce inseamna sa te nimeresti cu parerile intre cei care repara masini zilnic!? Probabil nu; ramai la obsesia despre filtru daca iti face placere..

Vai te-ai intors in timp sa arati ca, candva acum 7 ani (la aproape un an de forum, bobc aproape fiind) am gresit din nou intr-o afirmatie. Asa, si? Ti s-a stricat masina, ai ramas pierdut? Nu ai inteles cum sta treaba cu filtru DPF, daca si cum functioneaza?

...Multumesc ca mi-ai si scos ochii. 

 

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, bimmer90f30 said:

[...] ca vad ca, cauti (prea mult!)sa imi recitesti postarile din 2016!  Asta spune multe despre tine.. probabil ma urasti suficient de mult sa nu imi dai pace in continuare. 

In 2016 scriam cot la cot cu Premium Service pe forumul asta si o singura data, retine O SINGURA DATA m-am contrazis cu el pe forum.         Asta asa sa stii de la mine.      Iar el este propietar de service.            Asta imi spune (mi-e cel putin) ca m-am incadrat cat se poate de bine intre cei care repara masini zilnic!!  

Vai te-ai intors in timp sa arati ca, candva acum 7 ani (la aproape un an de forum, bobc aproape fiind) [...]

Inca ma ajuta memoria, stiam ca am mai discutat acest subiect. Iar acolo te certai cu cineva cu experienta care a lucrat fizic la zeci de masini. Apropo, a fost destul de simplu sa caut, folosind google cu restrictia de search doar pe forumul acesta, iar topicul e primul rezultat. E uimitoare tehnologia cand stii cum sa o folosesti. 

Nu prea inteleg daca acum 7 ani erai expert, ca in prima fraza, sau boboc ca in a doua, dar ce mai conteaza, ai putea sa deschizi o afacere cu diagnoza si reparatii de la distanta. Nu cunosc nici un mecanic cu asa o rata de succes ca tine, care a gresit O SINGURA DARA. Felicitari si succes daca iei aceasta decizie!

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

51 minutes ago, mgs said:

Inca ma ajuta memoria, stiam ca am mai discutat acest subiect. Iar acolo te certai cu cineva cu experienta care a lucrat fizic la zeci de masini. Apropo, a fost destul de simplu sa caut, folosind google cu restrictia de search doar pe forumul acesta, iar topicul e primul rezultat. E uimitoare tehnologia cand stii cum sa o folosesti. 

Nu prea inteleg daca acum 7 ani erai expert, ca in prima fraza, sau boboc ca in a doua, dar ce mai conteaza, ai putea sa deschizi o afacere cu diagnoza si reparatii de la distanta. Nu cunosc nici un mecanic cu asa o rata de succes ca tine, care a gresit O SINGURA DARA. Felicitari si succes daca iei aceasta decizie!

Baiete, de cand sunt subiectul tau de discutie despre ce rahaturi zic eu aici.

Chiar nu iti intra mintile in cap sa incetezi rahatul ce il mananci la adresa mea? Hai ca ma scoti din sarite complet!

Putini m-au scos din sarite ca tine!!

Discuti dracului subiectul sau discuti despre mine. Lasa- ma i in pace! Vezi-ti de rahatul din viata ta.

Esti reclamat ca judeci perasoane aiurea, pur si simplu aiurea. Cine te crezi?

Erai milog pe mesaj privat si aici te caci in capul omului pentru un rahat spus acum 7 ani.

Nu ti-e rusine?

Tu chiat nu ai ce face!?

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.