Jump to content

BMW 420i (B48) xDrive Gran Coupe F36 (2016) - Part II


blueyedmind

Recommended Posts

Salut!

Jurnalul (sau "istoricul") masinii lui @Edwin poate fi continuat aici, fiind posesorul ei.:D

Part I - 

 

Part II - Am luat-o la ~158k km, si cu ultima revizie la 149k km, deci i-am facut revizia imediat dupa, la APB Service (cu inregistrare in istoric). Am vreo ~2400 km facuti cu masina pana acum, in toate regimurile de condus si toate combinatiile de setup-uri. Merge impecabil. Si impecabil, ma refer la orice, franeaza bine, acelereaza lung si fara socuri, se tureaza frumos cand e cazul, suna bine, e confortabila (suspensia adaptiva chiar e minune), sta bine pe curbe (la propriu). Chiar nu stiu ce i-ar putea lipsi unei masini... inafara de cei care au pretentii de Rolls-Royce sau Lambo. Ma rog, in 90% din situatii merg pe Comfort si lin cu ea, ca nu ai unde sa ii dai. Pe autostrada ce mai vede cate o portiune de talpa pentru "aerisire". In general sunt un sofer mai linistit. Am luat-o pentru confort si aspect... prestanta, desi lumea poate se gandeste doar la liniute. Recunosc, te scoate rapid din trafic... ambuteiaj, si fara sa deranjezi pe nimeni.:D

Cand am luat-o mi-am asumat "problema" scurgerii de ulei de la diferential spate. "Problema" a fost semnalata aici:

https://www.bmwclub.ro/forums/topic/195331-scurgere-ulei-din-diferential-spate-f36-420i-xdrive/

Zic "problema" cu ghilimele, deoarece e ceva tipic la acele simeringuri pe la BMW, din ce am inteles, si nu e grav deloc, daca e doar o umezire slaba - daca picura e de luat in serios. Se poate "trage" cu anii de acesta "problema", cu verificarea nivelului de ulei din grup distributie (la mine era plin). Dar fiind pasionat, am zis sa remediez problema si sa dorm linistit.

Imediat cum am luat-o, am fost la APB Service si i-am facut:

- revizie 9k km (la 158k km in bord), filtre, ulei, totul OEM;

- schimbare simeringuri grup distributie spate.

Toate acestea au fost trecute si in istoricul masinii, pe cheie.

I-am verificat totodata si geometria fata + spate, sa fiu sigur ca masina e calibrata cum trebuie, fiind xDrive. Nu a avut nicio deviatie la nicio roata.

Dupa, avand pitici pe creier si fiind mai fixist... i-am facut un detailing complet la Victor Detailing. Masina a iesit impecabila, ca de fabrica. Cand zic prin detailing complet, s-au facut toate procesele si pachetele pe care le poate oferi un detailer:

- polish caroserie + protectie ceramica de cea mai buna calitate si rezistenta Gtechniq Crystal Serum ULTRA + strat suplimentar ceramic ultra hidrofob Gtechniq Exo v4. Am apelat la Victor pentru ca ofera o gama larga de servicii, are multe review-uri bune si este foarte serviabil + mi-a placut ideea lui de a nu face polish foarte agresiv, cum fac altii, "pana la tabla";

- tratament hidrofob geamuri;

- detailing motor;

- polish + infoliere faruri;

- punctare vopsea pe cod (se cunoste - nu e perfecta, ca de fabrica, dar prefer sa potrejez tabla);

- detailing interior complet: spalare, igienizare orice element si compartiment, igienizare clima, polish elemente mahon, dresing, curatare piele + repigmentare piele + leather guard (cred ca e acel "tratament ceramic piele", care nu e in tocmai corect numit "tratament ceramic").

- nu stiu daca am omis ceva, dar s-a facut cam tot ce ofera un detailer. Bineinteles, pretul pe masura. Cel mai probabil va fi o investitie de nu o voi scoate niciodata, dar au fost placerea si pasiunea mea ca masina sa arate ca de fabrica, cu un refresh curat.

Urmatorul pas e sa ii fac un Casco Full... am inteles ca ma ajunge cam 900E/an. Probabil cu Casco trebuia sa incep, dupa detailing...

1-bord.thumb.jpeg.a966dfc81cf1968e9d2eebe911fddf35.jpeg

2-spate.thumb.jpeg.cedbe22d089f9b57067965bc676cddaf.jpeg

3-motor.thumb.jpeg.f710e9b89d5f9e2e70646e4f246ccda8.jpeg

4-spate.thumb.jpeg.2cebe3780b20e12db0ae6262f19a3647.jpeg

5-fata.thumb.jpeg.887543e1e5f9be6aeed4c4f68b2ce0df.jpeg

  • Love BMW 2
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, alex230ro said:

Sa o stapanesti sanatos, inteleg ca ai fost multumit de cei de la Victor Detailing? Cat a durat tot detailingul? 2 zile cum scriu pe site? 

Sunt multumit de Victor. E un tip deschis la discutii, detalii, explicatii. Este foarte serviabil. La mine a fost situatia mai aparte, neavand nevoie de masina in weekend (am fost plecat cu avionul), i-am lasat-o martea trecuta, am luat-o ieri (peste o saptamana). Daca vrei sa ai un timing mai bun, probabil te programeaza in ziua X si o iei peste N zile (2-3-4). Daca e sa ii acorde atentie comenzii, nu cred ca dureaza chiar o saptamana. Si la mine propusese sa vin cu ea nu stiu cand, dar i-am zis ca las acum, o face cand poate, nu ma grabesc. Fiind mai pretentios, i-am mentionat toate aspectele la care sunt tipicar, am preferat sa ii las ragaz sa imi faca calitate.

Pretul cerut este peste medie. Ma rog, nu au nicio treaba cu site-ul (dar nu doar la Victor Detailing, toti te "incarca" pe loc). Din pacate nu exista o transparenta prea mare preconizabila. Mai sunt unii care mentioneaza preturi defalcate pentru diverse clase. Am platit pe putin 20-30% in plus, depinde de serviciu. M-a dus in 5500ron totul cu factura si garantie (care nu stiu cat de valabila este, dar mi-a dat la ceramicul Ultra pe 9 ani cu un Serial Number). Deh... poate ca BMW. Plus ca am analizat vreo 30 de site-uri de detailing din Bucuresti, cu rating peste 4,5 pe Google. Gasesti pachete similare, daca nu ai nevoie de repigmentare piele, si la 4000ron (la fel de complete si detaliate si sofisticate si N straturi ceramica 9 ani... etc). Dar l-am ales pe Victor pentru ca si un amic a facut la el, si a fost multumit de servicii + atitudine + ideea de a nu intra prea agresiv in lac.

Am avut 2 "incidente", dar s-au rezolvat amiabil, intr-un final:

- pentru faptul ca am optat cu demontarea scaunelor, sa curete mocheta calumea si dedesub (nu era murdara, dar e inaccesibila aspirarii si erau praf si scame) + repigmentarea se face inafara masinii, mi s-a aprins martorul de "Belt" in bord. Nu stiu daca e martorul de Airbag sau chiar e dedicat pentru centura... dar m-a lasat sa plec asa cu masina.

- a doua problema, nu stiu exact de la ce, dar capota nu se mai inchidea cum trebuie la o ureche din cele 2, iar la deschidere, desi trageam de clapete de 2-3-N ori, ramanea blocata. Se deschidea doar daca tineam de clapeta trasa si cineva ridica manual capota. Aici m-a deranjat, m-am intors, am vorbit cu el, dar s-a rezolvat. Peste drum este un service cu baieti isteti (cica chiar pe la BMW-uri se invart), mi-au resetat alerta de "Belt" cu ISTA+ (parca, nu ma pricep) si au readjustat urechea cu problema (parca au mai desfiletat-o putin cat sa faca match in inchizatoare mai bine). Whatever, nu mare inginerie. Totul s-a rezolvat de catre Victor, fara sa platesc nimic. Desi, sa fim totusi obiectivi, asa era si normal, deoarece masina am dus-o in stare tehnica perfecta, nu e normal sa plec cu martori in bord de acolo, mare plus pentru serviabilitatea lui Victor. Eu personal il recomand. Stie ce face si e foarte calitativ. Plus ca are muuuulte BMW-uri. Le face tzipla. Chiar mai misto ca din fabrica.

Legat de repigmentarea scaune, multi nu fac deoarece ii inteleg. Inclusiv Victor a zis, nu tine prea mult, mai ales la curatari mecanice puternice. Nu e ca vopsirea de fabrica. De aceea, daca va faceti repigmentare piele, curatati bland si fara presiune... nu agresiv. Sa vedem cat o tine...

4 minutes ago, Edwin said:

@alex230ro Eu am un tovaras care a fost la victor detailing si a fost super multumit. I l-am recomandat si lui @blueyedmind si sper ca e incantat de rezultate. Din poze, arata ca a iesit super.. oricum masina asta a fost super ingrijita.

Da, asa e. Am preluat-o de la tine imaculata. Detailingul asta nu isi avea oarecum rostul. Au fost doar piticii mei pe creieir. Puteam sa merg ani fara sa ii fac asa ceva. A fost foarte ingrijita. M-am dus la detailing mai mult pt igienizare generala si repigmentare piele.... dar am facut tot. :))))

  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

Mersi , personal nu agreez sa las masina "peste noapte"  mai ai vine vreunuia ideea sa se plimbe  🙂  .A doua treaba fiind ca merg zilnic cu ea. Acum cand zici costul inteleg si logica preturilor "informative de pe site"  . Sa vad poate fac si eu ceva la 140i desi niciodata nu m-au pasionat treburile astea mai degraba de banii aia iau o suspensie :)) .La Victor Detailing m-am uitat datorita faptului ca la review are 5 stele lucru destul de rar.

Edited by alex230ro
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, alex230ro said:

Mersi , personal nu agreez sa las masina "peste noapte"  mai ai vine vreunuia ideea sa se plimbe  🙂  .A doua treaba fiind ca merg zilnic cu ea. Acum cand zici costul inteleg si logica preturilor "informative de pe site"  . Sa vad poate fac si eu ceva la 140i desi niciodata nu m-au pasionat treburile astea mai degraba de banii aia iau o suspensie :)) .

Legat de km, vezi ca la Victor, cand ii lasi masina, faci proces verbal de predare-primire, cu km din bord (au fost aceeasi in cazul meu la preluare). Nu cred ca ii arde sa se plimbe cu seria 1 sau seria 4, cand are mereu cate un seria 8 la detailing. :)))) Are de unde alege. 🙂

Plus ca eu in orice situatie las masina pentru ceva, chiar si peste zi, nu ii las niciun act in masina. Iau tot. Las doar cheia si masina si atat.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Ar mai fi de mentionat ca masina o intretin regulat cu produsele din poza. Acoper cam toata gama:

- curatare jante;

- curatare bord;

- ceara caroserie;

- curatare si hidratare piele;

- curatare si protectie hidrofoba geamuri/sticla;

- prosop foarte absorbant si moale pentru caroserie si lavete pe categorii de utilizare (cea alba e foarte moale si fina pentru piele);

- servetele igienice pentru maini... mai dau si pe volan sau schimbator uneori, ca se aduna amprente.

e5c02f3f-7bff-47a6-8f26-56adf2492647.thumb.jpg.9c0dd612cb6b1640e869bfeff6097013.jpg

De spalat, o spal DOAR eu si merg la Spalatorie Self Service TripleS. Mi se pare cea mai curata, dotata si calitativa din zona. Or mai fi si altele in Bucuresti. Spuma este densa, iar jetul puternic. Eu imi aleg:

- 2 fise de prespalare cu detergent (una mi se pare ca nu imi ajunge), plus ca prefer sa o inmoi bine;

- 1 fisa de spuma activa. Tot aici aplic si solutia pentru jante. Stau o pauza de o tigara (BTW, nu se fumeaza in masina nici macar iqos sau vaping:) );

- 2 fise de clatire cu jet puternic;

- 1 fisa de clatire cu apa osmozata.

Dupa care ma trag la aspirat, dar inainte, pufaiesc pe caroserie si prosop cu ceara din mijloc, o usuc bine, si geamurile le sterg si curat cu produsul din dreapta hidrofob. Aspir masina, dupa care curat interiorul si pielea.

 

Legat de combustibil, am observat pe capac ca am CO intre 91-98, dar scris mare 95. Deci cel mai probabil e de mers cu benzina 95. Astea cu 98-100 fiind fitze pentru alte categorii de motoare.

De regula alimentez OMV, Rompetrol sau MOL in aceasta ordine a preferintelor, benzina 95. La drum lung, prefer sa ii fac un plin de benzina premium tot de la cele 3 benzinarii, in principal Rompetrol EfixS 98, fiind mai aditivata, si cu regimul sportiv, sa o "curat" mai bine.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Lasa-l pe Victor ca e scump, iti recomand eu un detailer foarte bun cu preturi normale.

Tot el mi-a pigmentat, reparat acolo unde aveam probleme, cu vopsea Colourlock. Singurul care face asa ceva in Buc-Ro. 🙂

Ne auzim pe PM daca ai nevoie de info.

Edited by Ciprian01
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Nu pot face later edit.

E exagerat sa dai 1100 euro pe un detailing, oricat de renumit ar fi. inca 500 euro si iei un set de jante bune.

Ceramica tine, dar nu tine 9 ani si nici 2, fiindca noi avem un mediu murdar, acid.

Tata la X3 o are de 6 luni, dupa 3 spalari la self, drumuri facute extern cu multa mizerie si musculite, deja se vede ca "luciul" e afectat.

Oricum, vorbesc baliverne, ca a mea masina e lucioasa tot timpul si o mentin asa ca imi e drag de ea, dar o fac eu. Am o lista de produse faine si iti recomand si tie:

- pentru cauciucuri - MaFra Fast Black;

- pentru jante - Sonax Wheel Cleaner;

- ceara lichida dupa spalare la self - Meguiars Quick Wax (o aplici pe umed si stergi dupa);

- quick detailer.

In rest, frumoasa masina, benzina baga doar 100, eu am 530i si e silentioasa si mai nebuna cu cifra octanica mare 🙂

  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Salutare!

 

Tin sa mai jurnalizez statusul masinii. Recent i-am facut revizia (prefer sa o fac la 8000 km), si i-am schimbat capacul culbutori si busonul de la capac. Toata manopera am executat-o la APB Service, cu toate componentele (ulei 5W30, filtre, capac culbutori, garnituri, buson etc) noi, OEM, factura si trecere in istoric.

 

Pana acum nu am intampinat probleme. Masina o intretin exemplar. Pentru spalat, merg doar la self-wash pentru a o spala exact cum doresc eu si sa nu o zgarii (o sterg cu lavete si prosoape dedicate curate). Pentru curatare folosesc:

- pentru curatare interioara, bord, plastice, consola, portiere: Meguiar's Ultimate Interior Detailer

- pentru curatare si hidratare piele: Meguiar's Ultimate Leather Detailer (urmeaza sa incerc dupa curatare piele sa aplic L1 Leather Guard AB de la Gtechniq

- (mai ales pe sezon rece) pentru intretinere si hidratare chedere, furtune, componente din cauciuc: LIQUI MOLY RUBBER CARE

- pentru protectie ceramica aplic: Sealant ceramic auto C2 Ceramic Sealant Gtechniq (sealantul este mai perfomant ca ceara)

- pentru decontaminare jante: Gtechniq W6 Iron and Fallout Remover (sau mai folosesc echivalentul de la Maguiar's sau Sonax)

- pentru curatare geamuri si tot ce inseamna sticla: Gtechniq G6 Perfect Glass

Nu cred ca am omis ceva. 😀

 

Compartimentul motor a fost curatat integral doar cu lavetele, fara apa sau umiditate abudenta, de mine, si hidratat fiecare furtun si material plastic cu LIQUI MOLY RUBBER CARE.

IMG_2963.thumb.jpeg.aeb86a7f1e706c8322e955aa47b394a9.jpeg

IMG_2964.thumb.jpeg.e6f4d9c245853229d2936e22d051bda8.jpeg

IMG_4604.thumb.jpeg.e72e62e4f71e2bce378b7e9dacb138ad.jpeg

IMG_4603.thumb.jpeg.228497e8ee582d5b2142d60a5328696e.jpeg

IMG_4605.thumb.jpeg.8773e965b5cb746910d24930f2368aaa.jpeg

IMG_2632.thumb.jpeg.02538feb8fee5c6ea218a604a4a14b41.jpeg

IMG_4251.thumb.jpeg.9019710706d8c454cb1e4ba0ca268937.jpeg

IMG_4606.thumb.jpeg.1d560a9ebc5a4738736090e0c414eec8.jpeg

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Just now, sskkaa said:

F faina masina, dar parca scaunele alea de baza nu dau bine overall... 😁🙃

Atat s-a putut... pentru mine e ok. Ma interesa sa fie ingrjita si ok tehnic. La optiuni e greu sa o gasesti perfecta SH.

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, WIN60 said:

Unii n ar fi de acord.. opțiunile sunt baza, să fie cât mai full, restul detalii

Fiecare isi ia ce poate, place si vrea cam in ordinea asta. 🙂 

15 minutes ago, blueyedmind said:

Am destule dotari si nici nu troncane. 😎 Ambele detalii indeplinite, pentru toti. 😁

Eu unul nu dadeam atat la un detailing nici sa ma bati desi daca imi amintesc ce sume am dat cand am pus folie pe M4 si X6 (capota, faruri, spoiler fata, oglinzi si aripi fata fara sa mai pomenesc si de geamuri) ma iau caldurile. 😄 

Dar... noi sa fim sanatosi iar tie km cat mai multi!

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, RedCap said:

Fiecare isi ia ce poate, place si vrea cam in ordinea asta. 🙂 

Eu unul nu dadeam atat la un detailing nici sa ma bati desi daca imi amintesc ce sume am dat cand am pus folie pe M4 si X6 (capota, faruri, spoiler fata, oglinzi si aripi fata fara sa mai pomenesc si de geamuri) ma iau caldurile. 😄 

Dar... noi sa fim sanatosi iar tie km cat mai multi!

A fost prima mea achizitie din pasiune. De asta m-am si aruncat la asa ceva. Daca as da timpul inapoi, nu as mai repeta (sau clar as merge pe o "lustruire" minimala si mult mai ieftina). Dar mi-am facut damblaua, cum s-ar zice. 😄

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Salutare! Tocmai ce i-am facut o mentenanta la protectia ceramica. Se recomanda cam la un an, un refresh. A iesit tipla. Chiar a meritat.

Pe mici portiuni s-a mai facut un polish foarte light (erau anumite pete de calcar care nu ieseau la decontaminare) si reaplicata protectie ceramica Gtechniq Crystal Serum Ultra si coating EXOv5 + sealant.

Masina e la fel te intretinuta tehnic, precum este intretinuta estetic. 🙂

IMG_4914_1_90_2_20.jpg.a5ec1ce6a54a0904ebfa7435bba34a31.jpg

IMG_4915_1_90_2_20.jpg.e65889018e9e5658dc7bd7c6411069fa.jpg

IMG_4916_1_90_2_20.jpg.b8c46fad4c30936fe0cad6a4ee966adf.jpg

IMG_4917_1_90_2_20.jpg.76c5709fd5051461122eb7d598491131.jpg

IMG_4918_1_90_2_20.jpg.2061671e1ada0e7bea0c6afbf3e4f9b7.jpg

IMG_4919_90_1_20.jpg.8a31dc266fc6d23e73299563d774cf0d.jpg

IMG_4920_90_1_20.jpg.4231afac336992876f4ed051993168a5.jpg

IMG_4921_90_1_20.jpg.4d36f870ce16d9bb9b14ad84c619db14.jpg

IMG_4922_90_1_20.jpg.03f42f24d2d624335cf8136bf05dad26.jpg

IMG_4923_90_1_20.jpg.333242cf4b6813117e849f64f029ca20.jpg

  • Like 1
  • Hot!! 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.