Jump to content

Probleme la frânare


Recommended Posts

Salut.

De ceva vreme, am observat ca la viteze mari gen 100-120 km/h , când pun frână ușor, îmi trepidează volanul, in schimb la aceleași viteze dacă pun frână brusc, nu trepideaza. Acum, din ce am înțeles din diferite păreri de mecanici. Unii spun ca ar fi discurile ovalizate, alții ca ar fi din cauza rulmenților, dar din ce am înțeles dacă ar fi bai la rulmenți, ar trebui sa am probleme cu direcția.. ceea ce nu e cazul.

Acum, dacă cineva are o alta părere sau îmi poate spune clar ce ar fi, m-ar ajuta.

Mașina in cauza este un BMW F10, 520d

 

Mulțumesc.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Liviu Filip said:

Unii spun ca ar fi discurile ovalizate, alții ca ar fi din cauza rulmenților, dar din ce am înțeles dacă ar fi bai la rulmenți, ar trebui sa am probleme cu direcția.. ceea ce nu e cazul.

Vezi, daca ma intreba-i in privat ce intrebi aici iti dadeam acelasi raspuns. 🙂

Eu de aproape juma' de milion de km nu am schimbat rulmentii pe fata! Dar la franare am acelasi sumptom descris de tine. Am schimbat discuri frane si placute in fata acu' 2 luni.. 

Ansamblu rulmentilor de pe fata asteapta sa fie montat. Asa ca probabil o aa iti spun aici efectul..

..Nu se simte in volan jocul din rulmenti.. e prea mic jocul, acolo la centru sa se simta prin cremaliera, dar sunt mai mari sanse sa se simta la apasari usoare de frana.

Mecanicii de data asta ar putea sa nu greseasca.

Edited by bimmer90f30
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Problemă rezolvată.

Am schimbat ieri discurile față si chiar azi am sesizat că nu mai trepidează volanul când frânez de la viteze mai mari.

Ca si discuri de frână am cumpărat Ate, la fel, plăcuțe si senzor.

Mi-am dat seama de ce s-au ovalizat cele vechi… cel mai probabil, am venit odată de la drum lung cu mașina si am dus-o la spălat imediat.. si mai mult ca sigur de acolo zicea si mecanicul ca s-au ovalizat.

Edited by Liviu Filip
Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, WIN60 said:

O sa vezi ca in 5.000 km vor apărea din nou vibrații. De ce? Pentru ca ai pus aftermarket si nu originale. 

Vrei să fiu sincer cu tine?
Astea ce le-am avut au fost originale BMW.. le-am pus in 27.11.2022 (am factura de la ele).
De atunci pana acum am făcut maxim 10.000 km.

Edited by Liviu Filip
Link to comment
Share on other sites

Pai dacă le ai ovalizat tu pot sa fie de oricare. Dacă treci printr o ploaie la drum lung sau speli masina cu ele încinse nu mai contează de care sunt.

Dar eu ma refeream ca pur si simplu se ovalizeaza din cauza ca sunt proaste cele A.M. 

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Liviu Filip said:

Astea ce le-am avut au fost originale BMW.. le-am pus in 27.11.2022 (am factura de la ele).

Deci deci discurile au avut inscriptionat pe ele BMW si coduri pe acolo pe margine.. si s-au ovalizat dupa doar 10.000km? Sunt cat se poate de intrigat ca pot sa isi faca asta..

Atunci singura reduta e cum ti-am spus si in privat ramane sa te asiguri ca discurile sunt tratate termic! Inainte sa le cumperi.

Nu intreb chiar aiurea dar stii ca discurile noi trebuie sa treaca printr-un proces numit bedding (in engleza)? ..adica asezare, cu o traducere la indemana.

Conduci tare asa in general, cu franari lungi, si chiar intense? Ramai cu piciorul pe frana stationand dupa franarile astea intense?

Poate sunt mai bune pentru ceva discuri perforate.. daca conduci ca mai sus. Se duc placutele mai repede un pic dar sunt sanse mult mai mici sa se ovalizeze.

Hai te-am intrebat destule.

Astept raspuns.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, bimmer90f30 said:

.

Atunci singura reduta e cum ti-am spus si in privat ramane sa te asiguri ca discurile sunt tratate termic! Inainte sa le cumperi.

 

Nu toate discurile sunt tratate termic?

3 hours ago, bimmer90f30 said:

.

Nu intreb chiar aiurea dar stii ca discurile noi trebuie sa treaca printr-un proces numit bedding (in engleza)? ..adica asezare, cu o traducere la indemana.

 

 

Pai trec oricum prin processul de bedding ca stii de el ca nu stii.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

De fapt,nea Filip a relatat mai sus că a alergat o bine,și pe discurile înroșite a turnat apă. 

Adică a spălat masina.

Așa că nu pricep ce legătură are tratarea termică și bedingul cu faptul că îți prăjești singur frânele.

Bimăr, tu nu citești despre ce e vorba? sau scrii așa,din inerție? 

8 hours ago, Liviu Filip said:

 

 

Mi-am dat seama de ce s-au ovalizat cele vechi… cel mai probabil, am venit odată de la drum lung cu mașina si am dus-o la spălat imediat.. si mai mult ca sigur de acolo zicea si mecanicul ca s-au ovalizat.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, bimmer90f30 said:

Deci deci discurile au avut inscriptionat pe ele BMW si coduri pe acolo pe margine.. si s-au ovalizat dupa doar 10.000km? Sunt cat se poate de intrigat ca pot sa isi faca asta..

Atunci singura reduta e cum ti-am spus si in privat ramane sa te asiguri ca discurile sunt tratate termic! Inainte sa le cumperi.

Nu intreb chiar aiurea dar stii ca discurile noi trebuie sa treaca printr-un proces numit bedding (in engleza)? ..adica asezare, cu o traducere la indemana.

Conduci tare asa in general, cu franari lungi, si chiar intense? Ramai cu piciorul pe frana stationand dupa franarile astea intense?

Poate sunt mai bune pentru ceva discuri perforate.. daca conduci ca mai sus. Se duc placutele mai repede un pic dar sunt sanse mult mai mici sa se ovalizeze.

Hai te-am intrebat destule.

Astept raspuns.

Deci, discurile ca și plăcuțele au fost OEM BMW, 100%. Din ce știam, tratate termic sunt toate, sau mă rog, din cele mai scumpe, ar trebui sa fie.

Legat de condus..nu conduc tare, in oraș conduc destul de rar mașina asta pentru că am alt coteț pe care îl “frec” pe oraș. Cu F10 mai mult pe drumuri mai lungi. De frânat frânez când e nevoie, brusc doar dacă îmi iese ceva în fața.. nu țin piciorul pe frână dacă staționez la semafor sau etc.

Mai mult ca sigur ce am făcut.. am prostul obicei să trec prin bălți:)) sau greșeala mai mare, pe care sigur 100% am făcut-o de câteva ori.. am dus-o la spălătorie exact după ce am venit cu ea de la un drum mai lung… si atunci cred ca, egal dacă sunt discuri originale sau A.M.. 

Link to comment
Share on other sites

Bun, parese ca ar trebui sa regandesti ideea de spala masina imediat dupa drum lung, masina incarcata, etc.

Zic asta pentru ca alta nu prea poate fi concluzia in situatia ta. 

In situatia mea, de fapt doua, neconexe... apropo, eu nu spal masina dupa drum lung ca am altceva mai bun de facut.. 😉 si stau la casa si pot sa o spal chiar cand vreau cu niste apa si altele cand am timp; asa ca niciodata nu am avut cand sa patesc ce ai patit tu.

Pe de alta parte, cum nu ti-am zis pe privat ca nu credeam ca arr relevanta o zic aici public cum am ovalizat un disc Bosch pe fata (fara sa il incing). Pur si simplu am uitat sa pun clema aia de sta sub placuta exterioara iar jocul ei, miscarea ei in etrier ...anormala si probabil in alt unghi.. a ovalizat discul, unul din ele. Bine-nteles am gasit clema in garaj dupa vreo 2 saptamani de mers asa.. am pus-o .. si "interrsant" e ca ovalizarea am simtit-o dupa ce am pus clema, LA UN TIMP, astfel incat chiar ma intrebam ce naiba are de vibreaza la franare. Probabil fie placuta, dar mai degraba discul (pentru ca vibratia a disparut imediat ce am pus discul vechi ce il pastrasem ca pana pwntru roata, asa ruginit, l-am curatat, pus sus, semi-ruginit pe suprafata si magia s-a intamplat - a disparut vibratia aproape instantaneu (a ramas numai asta (una) imperceptibila la viteza mica, mica din cauza rulmentilor, o suspectez..

Asadar, nu uitati ca mine, sau verificati clema aia sa fie acolo!..

In alt post o sa iti spun ti si altora cum am mers cred 2-3 saptamani 50km dus-intors cu un disc pe spate  incins la 200 grade pe fiecare drum(!) cand se bloca pistonul (imperceptibil) cand vroia el de pe la 30-40km.. si n-a avut nici pe naiba la franare.., adica sa se simta mare lucru.

Link to comment
Share on other sites

Asa arata unui disc nou ovalizat.. de pe fata.

2023april04_864x1152.thumb.jpg.6d4cf9ad31bff52e7721b2c9684900f7.jpg

Apoi discul vechi incins la 200 de grade... de pe spate cum am zis mai sus.

Cauza: piston blocat de rugina.. piston care, mi-am amintit  s-a lasat impins cam greu inapoi, neobisnuit de greu (era rugina de pe piston din burduf).  Am pus disc nou... care bine-nteles a inceput sa fie blocat de pistonul cu rugina pe el dupa ce ridicam piciorul de pe frana pe la 30-40 km/ora. Altceva nu se simtea. Ulterior dupa cum se vede in poza discul s-a incins de (prea) multe ori, dar nu a cedat.. Janta, abia se incalzea.. Dupa schimbarea pistonului din etrier si toate garniturile (pentru ca nu m-am indurat sa renunt la un etrier BMW pe un no-name) etrierul e ok la data curenta cu discul Bosch incins candva.

2023_jan_12_1143x1422.thumb.jpg.515a2de439c1cee13711f7234b3d7885.jpg

 

20230114_151214-1152x864.thumb.jpg.b9dd04a2ff285222103619176e496803.jpg

Asa arata pistonul uns pe garnitura fara sa fi stiut ca e rugina in el pe piston..

2023_jan_15_2592x1944.thumb.jpg.1f6c5e89c66e45240974abec49327eec.jpg

Pistonul vechi l-am masurat inainte de al cumpara pe cel nou, care a fost cam jumatate din pretul unui etrier SH no-name..

Le-am comparat cu sublerul cand mi-a ajuns pistonul. Nu am observat nici o diferenta, ca ar fi fost uzat in exces.. sa scape lichid de frana. Pur si simplu suspectez ca garnitura de pe piston a inceput sa scape lichid de frana care a facut sa rugineasca fonta de pe margine care ulterior s-a transformat in rugina care IMPIEDICA RETRAGEREA MILIMETRICA a pistonului dupa apasarea franei. Simplu.

Asta dupa 15 ani de neglijenta in adaugarea de vaselina in piston. Asta ar fi salvat neplacerea.. incingerii unui disc aiurea.

Asa arata cand un disc se incalzeste normal in Ianuarie.

 

2023_jan-11_1944x2592.thumb.jpg.738cb0dd6381df25439ce39fd46c117d.jpg

17 grade pe disc.

Edited by bimmer90f30
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.