Jump to content

Cui ii este frica de tractiunea spate?


Recommended Posts

Eu era s-o patesc vineri spre seara, veneam de la deva spre sibiu si intr-o curba apoape de intrarea spre localitatea saliste aveam nitica viteza asfalt ud mi-a luat-o funudul la dreapta am redresat pe urma la stanga si tot asa de vreo 3 ori, norocul meu ca nu aveam masina din fata si cel din spate era departe. Huh, una peste alta un timp m-am linistit.
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Primul BMW, e12 525 M30 150CP automat.

Imi aruncam fundul masinii dupa colt la fiecare curba de 90 de grade, cand era ud sau iarna. FUN FUN FUN!!!

E adevarat, cand am inceput sa o conduc imi fugea fundul neintentionat, sa zic asa... Instinctiv, piciorul luat de pe acceleratie si virat in directia deraparii... Niciodata nu m-am invartit cu ea pe strada. Ca fugea spatele, asta nu se pune... Niciodata nu a fost incontrolabil.

La inceput mi-a fost frica de ea, 150CP fara LSD si fara cea mai mica forma de electronica...

Oricum, sincer, nu mi-as mai lua tractiune fata never ever.

Despre AWD nu ma pronunt. Nu am avut...

 

Edit:

Ce poate fi mai frumos ca o tractiune spate pe un drum bun, virajat?

Cand am mers la mare de 1Mai pe Dealul Negru, dupa RM Valcea spre Pitesti... Mama mama! Imi venea sa ma intorc din drum si sa zic "Let`s do that again!"

Acuma in septembrie vine un drum la Poiana BV. Padurea Bogatii, here I come!!

:)

Edited by Rares_CJ
Link to comment
Share on other sites

e marfa tractiunea pe spate, dar daca ai si un motor mai puternic la viteze mici pe drum alunecos trebuie respectata.

Am avut o singura data o problema, cand am plecat de la un cedeaza trecerea. Era asfaltul ud si foarte tocit, ploua zdravan si plecam de pe loc deja in viraj. Am accelerat zdravan ca sa am timp ca venea cineva. Mare prostie sa plec pe asfalt ud de pe loc accelerand zdravan, imediad mi-a fugit spatele, am luat piciorul de pe acceleratie si am redresat-o usor ca aveam viteza mica, poate 30 km/h . Cauciucurile erau niste panarame de Michelin Pilot HX parca, care nu sunt bune de nimic pe asfalt ud si erau si cam uzate, dar inca in limita legala.

Si pe mine ma intreaba multi daca am probleme cu tractiunea spate, probleme mari nu ai decat daca umbli cu cauciucuri proaste si te supraestimezi. Daca ai tractiune spate si cauciucuri proaste e doar e ochestie de timp pana vei pati ceva, cu toata electronica de pe modelele mai moderne.

Oricum imi place si e foarte misto pe drumuri unde ai loc sa te joci..:)

Link to comment
Share on other sites

Eu am patit-o iarna trecuta , cu cauciucuri de iarna cumparate de o zi (noi) , intr-o curba de 90 de grade am accelerat ceva mai apasat , mare greseala , s-a dus ceva de fund dar am luat piciorul de pe acceleratie si si-a revenit singura . Si cand te candesti ca toate astea la 90 de cai.

Toti mi-au zis de tractiune spate ca nu-i buna , periculoasa , dar inafara de Matiz-ul pe care am facut scoala numai tractiune spate am condus si nu as da-o pt. nimic :)

Link to comment
Share on other sites

Pe 1 noiembrie 200x mi-am luat E28....in decembrie acelasi an m-am intors la 180 grade cu masina...a fost singura data cand mi s-a intamplat acest lucru.....

Acum, desi am motorizarea mult mai mare, nu mi s-a mai intamplat sa pierd controlul asupra directiei...cel mai mult imi place cand se redreseaza masina dupa ce pierzi controlul.....si ce usor e sa o redresezi....numai luand piciorul de pe acceleratie..... :)

Foarte mult conteaza si starea cauciucurilor....cu ele tocite mai pierzi aderenta...de cand am cauciucuri noi nu am reusit, fara sa fortez motorul, sa-i dau un driftulet la cate un colt de strada....sau poate ma doare ca am dat o gramada de bani pe ele.... :lol:

Edited by iulian518i
Link to comment
Share on other sites

Atentie mare si la asfalt, daca e proaspat turnat are o rugozitate mult mai mare si are o aderenta foarte buna cauciucul pe el.

In schimb daca te duci de ex pe Soseaua Alexandriei sau orice e circulat intens asfaltul e oglinda si patinezi de dracii te ia.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

recunosc ca sunt la prima masina cu tractiune spate. pana acum am avut 2 tractiune fata si ultima masina, pe care inca o am si o conduc, cu tractiune integrala.

 

sincer...pentru mine este o noutate faptul ca imi fuge spatele mai ales de cate ori trec peste denivelarile produse de caldura. Prima oara am crezut ca s-a intamplat ceva, apoi am inceput sa ma obisnuiesc, oarecum, adrenalina care apare imediat si senzatia ciudata ca-ti fuge masina de sub tine. Deocamdata conduc masina de vreo 3 saptamani si mai mult ca sigur ca vor intra in cotidian aceste miscari, insa pe langa experienta, am realizat ca gumele sunt mult mai importante decat imi imaginam

 

drive safe si nu va aruncati la nebunii decat in zone fara trafic!

Link to comment
Share on other sites

Aud foarte des de faptul ca BMW-urile fug de spate, intradevar se mai intampla, la unele foarte puternice, la alti la manevre bruscate, sau la cei care se dau cu masinile lor fara creste pe cauciucuri, sau cu suspensia terminata ! Si eu o mai provoc uneori si profit de tractiuna spate prin derapaj, dar in mers indiferent ca intru tare pe curbe sau virez brusc , nu am sesizat vreodata nici manar tendinta de a derapa , conduc masina cu tractiune spate de aproximativ 6 ani !
Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition

eu era sa pocnesc M6-le zilele trecute, eram paralel cu trafic2k si i-am dat blana asa in joaca (in M Mode), mi-a fugit kuru in dreapta si botul catre bordura, apoi kuru catre bordura si botul catre masina lui trafick2k, daca nu aveam ceva experienta cu tractiunea spate si chestii de genul asta sigur o pocneam, nu o redresam, mai ales ca in M.D.M. program D5, DSC este pe M Dynamic Mode, adica fooooarte permisiv, iar in program S6 - pe care nu l-am folosit decat de vreo 2 ori ca este mult prea violent) il dezactiveaza automat complet.

 

Oricum, tampenia a fost de partea mea ca eram foarte aproape de trafic si de bordura, trebuia sa prevad. :) Oricum, 50% a fost bafta, ma mir ca nu am pocnit-o.

Edited by poleposition
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
eu am facut scoala pe dacie acum vreo 5 ani. de atunci am condus numai bmw si nimic altceva ... cand ploua afara pt mine incepe distractia. imi dau seama ce greu e pt cei care au condus tractiune fata cand isi iau si eu bmw .. dupa cateva luni il vand :)

 

Cam asa e in cazul meu.. Am permis de 5 ani dar am condus numai tractiune fata. Am condus si tractiune spate dar nu iarna sau in conditii deosebite. Acum am un e60 si incep sa imi pun intrebari.. In orice caz nu stiu mai nimic despre tractiunea spate si am auzit multe povesti cu accidente iarna.. Ce ar trebui sa fac? Vreau sa invat sa controlez masina asta. Help

Link to comment
Share on other sites

All Wheel Drive all the way.

Sunt putin subiectiv stiu, dar am si de ce, am avut ocazia sa conduc din toate, FWD, RWD si AWD. Consider ca la o masina cu motor puternic este un must have tractiunea integrala. Ai nevoie de ea ca sa poti pune toata herghelia pe sosea, altfel este o bataie de joc fata de toti acei cai.

Pe de alta parte, este f adevarat ca RWD ofera clipe de neuitat, este foarte distractiv cateodata. Dar pentru asta poti oricand sa dai 1000 EUR pe un urs, si sa te dai cu el pana ametesti.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Tractiunea spate se pune de obicei pe masini cu caracter sportiv din mai multe motive. Nu stau sa le disec aici, le voi trece doar in revista...

 

- distributie mai buna a greutatii, cu consecinte dramatice in manevrabilitate

- la accelerari, masa aparenta este pe puntea spate, acolo unde are un efect mai mare la acel moment, dar neutra atunci cand nu se franeaza sau accelereaza

- degrevarea puntii fata de mecanismele complicate de tractiune cu consecinte dramatice in manevrabilitate si precizie directie

- control mai bun pe circuit pentru soferi experimentati

 

Marele dezavantaj al tractiunii spate, este si motivul pentru care a fost aleasa tractiunea fata, pentru masinile de zi cu zi. BMW pana la aparitia electronicii de stabilitate a fost rezervata soferilor cu experienta.

 

Dar totusi, de ce?

 

Pentru ca instinctiv, un sofer normal, intr-o supravirare, va frana, ceea ce nu e bine, in cazul tractiunii spate, actiune care va avea ca efect, precipitarea supravirarii, efect contrar a ce se asteapta un sofer normal. Mutarea masei aparente prin franare pe puntea fata, va mari caracterul supravirator prin micsorarea aderentei pe puntea spate.

 

Totusi, aceasta manevra de franare, la pierderea aderentei uneia din punti, face bine la o masina cu tractiune fata si caracter subvirator prin proiectare si constrangeri tehnice.

 

Mai mult, la tractiunea spate, soferii cu ceva experienta la volan pe tractiune fata, vor accelera. Nimic mai gresit, pentru ca si aceasta manevra va duce la accelerarea procesului de supravirare.

 

Si cu toate astea oricine ar trebui sa stie ca la o masina cu tractiune spate, intr-o curba, se mentine acceleratia constanta.

 

Nu e usor, nu e pentru soferii de duminica, nu e pentru instinctele celor neexperimentati. Adevarat. E pentru cei care inteleg marca BMW.

 

Pentru toti ceilalti, exista: DSC, Active Steering, xDrive, Audi, 4motion, 4matic sau Subaru.

 

In ordinea asta.

 

Eu am ajuns sa vad xDrive ca si un "permis de facut prostii la volan", ceea ce dauneaza insasi marcii BMW. Sigur, si DSC face asta, la superlativ, doar ca pe de o parte DSC se poate decupla complet la nevoie si in plus nu aduce marile dezavantaje ale tractiunii integrale care le-am tot enumerat. Dezavantaje care fac dintr-un BMW E60, spre exemplu, un Audi A6 cu o forma mai futurista si un bord mai putin strigator. Sau pe aproape. Dezavantaje care fac PERMANENT dintr-o masina pur sange, o martoaga, care seamana mult cu pur-sangele campion.

 

Mai mult, in opinia mea, in procesul de invatare de folosire al oricarui tip de tractiune, vei dobandi cunostiinte care depasesc ORICUM CU MULT, siguranta aparenta oferita de xDrive.

 

Orice masinarie necesita anumite deprinderi, pentru a fi exploatata la nivelul potentialului ei.

 

Nu poti sa plangi ca drujba e de vina, daca n-ai stiut s-o folosesti si ti-ai zburat o mana jos cu ea. Orice masina are nevoie de un proces de invatare activ.

 

Nu poti sa fii un sofer de duminica, fara dorinta de a invata, si sa-ti iei un BMW fara DSC. Decat daca vrei sa impresionezi pe strada.

 

La volanul unui BMW se presupune ca ai putere multa, dar si ca stii ce sa faci cu ea. Se presupune ca esti un sofer mai agresiv DAR si mai prudent, pentru ca stii mai multe decat un sofer obisnuit despre dinamica masinii.

 

Si daca nu stii, ar trebui sa-ti fie frica de tractiunea spate. Si ai doua optiuni. Cea barbateasca e sa inveti. Cealalta este sa pe bazezi pe altcineva sau altceva, oricum s-ar numi asta: DSC, xDrive, Audi, etc.

 

Iar daca alegi xDrive, macar fii constient de marile dezavantaje oferite la pachet.

Cand vine vorba de tractiune spate e clar ca se cere experienta.Pentru mine cel putin e mult mai misto sa mergi cu o masina la care trage spatele,altfel se simte in mers,apoi e adrenalina care ti-o confera situatiile in care pierzi putin controlul si pana cand reusesti sa te redresezi.Dar fara experienta multa ...Doamne fereste!Un alt avantaj care il are este la drifturi (dar cu DSC-ul oprit).
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.