Jump to content

suprapresiune in sistemul de racire


Recommended Posts

tot sapind dupa niste probleme, am nevoie de urmatoarea informatie: la ce presiune se deschide supapa din capacul vasului de expansiune ?

 

pe capacul meu scrie 1 bar, pe al lui alex 1.3 sau 1.1... oricum sigur mai mult de 1. la cit ar fi normal sa se deschida, exista ceva specificatii, si cum afecteaza daca capacul se deschide mai repede sau mai greu ?

 

multumesc

Link to comment
Share on other sites

intre timp am gasit: pina in 09/87 trebuie sa aiba 1.2 bar, iar dupa - 1.4 bar.

nu inteleg de ce pe capacul meu scrie clar 1 bar... dar incepe sa fie evident ca de asta imi arunca apa pe acolo.

27669[/snapback]

 

stiu doar ca daca s-ar deschide mai greu, atunci s-ar sparge vasul de expansiune, i s-a intamplat unui coleg cu e46.

Link to comment
Share on other sites

stiu doar ca daca s-ar deschide mai greu, atunci s-ar sparge vasul de expansiune, i s-a intamplat unui coleg cu e46.

27673[/snapback]

Ugly!

 

@(cine pana mea?!?): Iar invers e simplu, daca se deschide la presiune prea mica, se intampla fenomenul pe care l-ai descris tu cu apa. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Punctul de fierbere al unui lichid (lichidul de racire, in cazul de fata) este cu atat mai ridicat cu cat presiunea la care este supus lichidul este mai mare.

 

Deci:

- daca supapa din busonul vasului de expansiune deschide la presiune mai mica decat cea specificata pentru motorul respectiv, atunci e posibil ca motorul sa-ti fiarba mai usor (mai exact, sa-ti fiarba, pentru ca in mod normal nu trebuie sa se ajunga acolo);

- daca supapa deschide la o presiune mai mare, risti sa plesneasca / sa iasa un furtun din circuitul de racire, si/sau sa crape un radiator (cel de racire sau cel de climatizare).

 

Dar, daca supapa se deschide (prea) des, desi temperatura motorului este in regimul termic normal, iar atunci cand se deschide este insotita de a usoara "deversare" de lichid racire, poate fi un semn ca intra gaze in circuitul de racire. Prea putin probabil, in cazul tau (motorul am inteles ca este recent reconditionat), dar nu imposibil. Lasa motorul sa se raceasca, dupa o tura prin oras, apoi desfa complet busonul de la vasul de expansiune, lipeste nasul de gura vasului si inspira. Nu trebuie sa detectezi absolut deloc miros de gaze de evacuare.

Link to comment
Share on other sites

nu e nici un fel de miros :blink: si apa e perfect curata. mai putin rugina, lol

 

ia sa vedem cine stie sa isi dea seama pe ce motoare a fost folosit busonul cu urmatorul part number:

 

1.152.061 (1.0 bar)

 

evident, bmw nu scrie si primele doua grupuri de cifre din part number... ca cica e evident. busonul pe care ar trebui sa-l am este: 17.11.4.379.047

Link to comment
Share on other sites

nu-l gasesti in etk. si daca vrei etk, nu tre sa-l instalezi... il gasesti online pe siteul unui dealer de piese:

 

http://www.realoem.com

 

intre timp am mai aflat ca 17.11.4.379.047 este replacement pentru codul vechi 17.11.1.152.061. nimic legat de .060

 

oh well... miine o sa-mi comand un buson bun, clar din cauza lui se duce apa...

Link to comment
Share on other sites

nu-l gasesti in etk. si daca vrei etk, nu tre sa-l instalezi... il gasesti online pe siteul unui dealer de piese:

 

http://www.realoem.com

 

intre timp am mai aflat ca  17.11.4.379.047 este replacement pentru codul vechi 17.11.1.152.061. nimic legat de .060

 

oh well... miine o sa-mi comand un buson bun, clar din cauza lui se duce apa...

27958[/snapback]

 

 

061 a fost valabil pana in 84

 

060 a fost valabil pana in 94

 

047 este cel valabil acum(1,2 bari).

 

Este posibil sa mai ai probleme si dupa ce pui capacul nou.M20 si M10 sunt renumite pentru suprapresiune in instalatia de racire.Exista insa o solutie .Daca gasesc schema cu procedura ti-o trimit :blink:

Link to comment
Share on other sites

061 a fost valabil pana in 84

 

060 a fost valabil pana in 94

 

047 este cel valabil acum(1,2 bari).

 

Este posibil sa mai ai probleme si dupa ce pui capacul nou.M20 si M10 sunt renumite pentru suprapresiune in instalatia de racire.Exista insa o solutie .Daca gasesc schema cu procedura ti-o trimit  :)

28158[/snapback]

 

 

 

 

 

te rog caut-o bine ca si pe mine ma intereseaza :blink:

Link to comment
Share on other sites

cert e ca linga furtunelul de supra presiune este mereu ud, si nivelul scade cite putin... dar numai in anumite zile.

(cine pana mea?!?), fara sa sun alarmist, exact asa se comporta masina mea inainte de a-i schimb garnitura de chiulasa. Timp de aproape un an de zile am refuzat sa admit ca garnitura s-a dus. Si astfel am schimbat vasul de expansiune cu buson cu tot, am aerisit circuitul de nenumarate ori, ba chiar am ajuns, in cele din urma, sa schimb si radiatorul, pentru ca cel vechi incepuse sa curga, suprasolicitat de presiunea din circuit (si de varsta).

 

NU spun ca asta se intampla si in cazul tau. Este foarte posibil sa fie de vina busonul de la vasul de expansiune, sau radiatorul (partial infundat sau murdar pe dinauntru), sau vreun furtun imbatranit care scapa presiune din circuit pe undeva.

Dar, nimic din cele de mai sus nu inseamna ca nu poate fi garnitura de chiulasa. in situatia ta, imi imaginez ca e genul de cauza foarte putin probabila, dar nu imposibila.

Link to comment
Share on other sites

(cine pana mea?!?), tare mi-e ca are dreptate. Si eu am la ursulet aceeasi problema, iar garnitura a fost schimbata de fotul proprietar acum ~1 an :blink: Deocamdata merg doar cu rechinul, dar dupa ce scap de el ma tem ca urmeaza sa desfac chiulasa ursului ... mai ales ca se si incalzeste un pic iar vascul e foarte bun.
Link to comment
Share on other sites

e, mie nu-mi incalzeste deloc. doar cind a iesit TOATA apa s-a incalzit putin, pina la urmatoarea linie alba dupa mijloc. asa ca lasati glumele, garnitura e foarte buna.

 

gabi, nu e mare brinza daca faci asta in spatele blocului... dar E mare brinza daca o faci ca la carte, cu rectificat chiulasa (daca mai ai de unde...) si ce mai trebuie.

Link to comment
Share on other sites

e, mie nu-mi incalzeste deloc. doar cind a iesit TOATA apa s-a incalzit putin, pina la urmatoarea linie alba dupa mijloc. asa ca lasati glumele, garnitura e foarte buna.

 

gabi, nu e mare brinza daca faci asta in spatele blocului... dar E mare brinza daca o faci ca la carte, cu rectificat chiulasa (daca mai ai de unde...) si ce mai trebuie.

28218[/snapback]

 

atat timp cat nu rectifica mecanicul chiulasa tot aia, ori ca o faci in fata spatele blocului ori in garaj este acelasi lucru

se da jos se planeaza se cumpara garnitura noua bla bla :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.