Jump to content

martor DPF aprins in bord


karim

Recommended Posts

Salutare! Detin un E90 320D N47 si azi dimineata a mers tata cu ea si i s-a aprins martorul de dpf in bord si cred ca a inceput sa isi faca regenerare ( se auzea toba mai tare si nu mai tragea la fel ) doar ca el nu stia pe moment ce inseamna si a venit acasa si a oprit masina, practic nu a lasat dpf-ul sa isi faca regenerare. Ulterior am fost eu la un baiat si i-a pus tester-ul si mi-a zis ca e incarcat si sa ies cu ea pe autostrada. Intrebarea mea este, cum trebuie mers cu masina pentru a o "curata", ca nu cred ca e bine nici sa o alerg, ar trebui mers constant, insa la ce viteza si ce turatie?

Link to comment
Share on other sites

Trebuie sa mergi normal cu ea, nu trebuie tinuta la o anumita plaja de turatii. Ea stie sa isi faca regenerarea, chiar si prin oras sau cand stationezi la semafor. In cazul in care stii ca prin oras nu faci drumuri suficient de lungi atunci ideal ar fi sa iesi cu ea cativa km pe un drum extra-urban, nu neaparat autostrada si asta doar pana isi finalizeaza acel ciclu de regenerare. 

Link to comment
Share on other sites

Dpf ul se va regenera daca mai este posibil acest lucru, la tine are gradul de incarcare peste limita admisa si a intrat masina in protectie, verifica cu ista in ce stadiu este. Daca este peste limita trebuie dat jos si curatat. Regenerarea se face normal  , mergi in jur de 2000 de rotati  20-30 de km.

Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, RaYn3 said:

Trebuie sa mergi normal cu ea, nu trebuie tinuta la o anumita plaja de turatii. Ea stie sa isi faca regenerarea, chiar si prin oras sau cand stationezi la semafor. In cazul in care stii ca prin oras nu faci drumuri suficient de lungi atunci ideal ar fi sa iesi cu ea cativa km pe un drum extra-urban, nu neaparat autostrada si asta doar pana isi finalizeaza acel ciclu de regenerare. 

Dar isi face regenerare cand imi apare martorul in bord? azi cat am mai mers cu ea nu-mi mai aparuse nimic si tragea normal

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, karim said:

Dar isi face regenerare cand imi apare martorul in bord? azi cat am mai mers cu ea nu-mi mai aparuse nimic si tragea normal

Aia e eroare pe sistemul dpf ,din diferite motive (pui tester și vezi). Când își face regenerare ,nu apare nimic in bord !

Condiții (in cazul in care nu exista probleme) :

1)temperatura motor 60°+

2)carburant suficient

3)pedala de accelerație călcată 

4)fara erori pe dpf,bujii,senzor temperatura dpf sau motor,MAF ,MAP

 

Cam atât ,sper că nu am uitat ceva .

Link to comment
Share on other sites

  • Romulus changed the title to martor DPF aprins in bord

Dupa cum zicea si @Godini mai sus, masina trebuie sa îndeplinească anumite condiții sa isi faca regenerarea, pe langa cele menționate de el as mai adauga: 5).temperatura admisie peste 250°C 6). clapeta de admisie (shut-off valve) funcțională - la mine aceasta a fost problema din care sa înfundat filtrul

 

Chiar azi am scăpat si eu de "problema" filtrului de particule injectand in el un spray pt "curatarea" DPF si făcând regenerare fortata din ISTA. 

Link to comment
Share on other sites

On 8/5/2023 at 5:58 PM, Godini said:

Aia e eroare pe sistemul dpf ,din diferite motive (pui tester și vezi). Când își face regenerare ,nu apare nimic in bord !

Condiții (in cazul in care nu exista probleme) :

1)temperatura motor 60°+

2)carburant suficient

3)pedala de accelerație călcată 

4)fara erori pe dpf,bujii,senzor temperatura dpf sau motor,MAF ,MAP

 

Cam atât ,sper că nu am uitat ceva .

Cred ca si-a facut regenerare acum 2 seri cat eram afara... am auzit dintr-odata ca se auzea toba mai tare ca si cum ar fi fost "sparta" si mirosea destul de raut a motorina. Astea pot fi semne de regenerare?

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, karim said:

Cred ca si-a facut regenerare acum 2 seri cat eram afara... am auzit dintr-odata ca se auzea toba mai tare ca si cum ar fi fost "sparta" si mirosea destul de raut a motorina. Astea pot fi semne de regenerare?

Când dpf -ul e in regula ,nu face așa,nici nu îți dai seama când își face regenerarea .

Când e plin ,așa se aude ,cum ai descris tu . Nu e in regula ,dă-l jos și spala-l !

 

Link to comment
Share on other sites

Nu il da jos! Incerca prima data sa bagi un spray pentru curatarea DPF-ului este in jur de maxim 30 de lei si este foarte usor de folosit, scoti furtunul ce intra in senzorul de presiune si bagi continutul pe acolo. Sunetele ce le auzi tu este din cauza ca încearcă sa isi faca regenerare dar nu reuseste deoarece este prea colmatat(aceleași simtome le-am avut si eu). Totusi inainte de toate nu ar strica sa ii faci o diagnoza sa vezi ce erori sau probleme ai. 

Edited by Joker13
Link to comment
Share on other sites

23 hours ago, Joker13 said:

Nu il da jos! Incerca prima data sa bagi un spray pentru curatarea DPF-ului este in jur de maxim 30 de lei si este foarte usor de folosit, scoti furtunul ce intra in senzorul de presiune si bagi continutul pe acolo. Sunetele ce le auzi tu este din cauza ca încearcă sa isi faca regenerare dar nu reuseste deoarece este prea colmatat(aceleași simtome le-am avut si eu). Totusi inainte de toate nu ar strica sa ii faci o diagnoza sa vezi ce erori sau probleme ai. 

Am pus azi tester-ul pe ea si nu a dat nicio eroare, insa scria ca in vreo 400 de km o sa isi faca o regenerare

Link to comment
Share on other sites

 

12 hours ago, karim said:

Am pus azi tester-ul pe ea si nu a dat nicio eroare, insa scria ca in vreo 400 de km o sa isi faca o regenerare

Ce tester ai pus? Incearca o diagnoza cu ISTA si verifica si traseul de evacuare, in special racordul flexibil... 

Edited by Joker13
Link to comment
Share on other sites

On 8/8/2023 at 8:10 PM, Joker13 said:

Nu il da jos! Incerca prima data sa bagi un spray pentru curatarea DPF-ului este in jur de maxim 30 de lei si este foarte usor de folosit, scoti furtunul ce intra in senzorul de presiune si bagi continutul pe acolo. Sunetele ce le auzi tu este din cauza ca încearcă sa isi faca regenerare dar nu reuseste deoarece este prea colmatat(aceleași simtome le-am avut si eu). Totusi inainte de toate nu ar strica sa ii faci o diagnoza sa vezi ce erori sau probleme ai. 

Daca bagi orice fel de spray, mai rău o sa l colmatezi. E doar soluție provizorie, in câțiva mii de km e complet blocat.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, daddy0307 said:

Daca bagi orice fel de spray, mai rău o sa l colmatezi. E doar soluție provizorie, in câțiva mii de km e complet blocat.

De ce? Ai o explicatie logica la ceea ce zici? Nu zic ca te contrazic dar eu recent am facut aceasta operațiune, iar presiunea de pe dpf a scăzut de la 90 +mbar  la 2.8 mbar. 

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Joker13 said:

 

Ce tester ai pus? Incearca o diagnoza cu ISTA si verifica si traseul de evacuare, in special racordul flexibil... 

Mi-a zis baiatul respectiv ca imi pierde foarte putin gaze pe la racord si trebuie sa schimb o garnitura de acolo. Probabil de acolo problema... ulterior se va remedia ma gandesc

Link to comment
Share on other sites

On 8/10/2023 at 10:54 AM, Joker13 said:

De ce? Ai o explicatie logica la ceea ce zici? Nu zic ca te contrazic dar eu recent am facut aceasta operațiune, iar presiunea de pe dpf a scăzut de la 90 +mbar  la 2.8 mbar. 

Pt că niciun spray nu poată să ardă eficient și să curețe fagurii din interior. Doar accelerează provizoriu arderea. Cel mai probabil după ce ți a dat cu spray a dat și o regenerare forțată. Și atunci evident a scăzut presiunea. Dar pe termen lung nu rezolva nimic.

Mi au dat și mie acum vreo 5-6 ani cu un astfel de spray la service că valorile erau spre maxim. După vreo 10-12 mii de km mi a dat eroare în bord. Până atunci nu avusesem erori de filtru.

Nici curățarea chimica nu e eficienta la filtru. Apa de ploaie. Singura care are șanse cât de cât de reușită e arderea in cuptor.

90 aveai presiunea in ralanti? Fără erori??

Urmărește valorile pe viitor sa vezi in 10-15 mii de km cum se prezintă.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.