Jump to content

Consum ulei B48 - 530i G30


claudiu1892

Recommended Posts

Salut,

azi dimineata cand sa plec spre munca, m-am pomenit cu eroarea "Oil level at minimum" in bord, cu instructiunea sa completez 1L. Am masurat nivelul si intr-adevar, era la minim. 

Am verificat in parcare si pe la motor, nu e nicio urma de scurgere, deci uleiul ala a fost "mancat".

Am cumparat repede 1L de ulei BMW LL 5W30 si am completat, iar nivelul a urcat la maximum. Deci intre min si max este fix 1L. 

De la ultima revizie au trecut vreo 8000KM, facuta la Proleasing Ploiesti - unde la schimbul de ulei au pus 5.25L (contrar instructiunilor din ISTA+, unde se specifica faptul ca la motorul B48 trebuie pusi 5.75L ulei, in fine). Nu stiu exact ce cantitate a mancat in astia 8000KM, pentru ca nu am masurat nivelul dupa revizie.

Masina are aprox. 100.000 KM, si mai am garantie 6 luni, deci chiar sunt curios daca e ceva defect la motor, sau e normal in conditiile unui mers mai sportiv in ultima vreme.

Citind manualul BMW, specifica faptul ca e normal consumul "mare" de ulei, in anumite conditii - atasez poza.

Din experienta voastra, cum e? E prima data cand sunt nevoit sa completez.

IMG_4218.jpeg

Edited by claudiu1892
Link to comment
Share on other sites

Pai daca ti-au pus si mai putin ulei, inseamna ca teoretic a consumat cam 500ml la 8000km, iar daca ai mers si sportiv, e plauzibil. Dpmdv nu e nicio problema. La urmatorul schimb, incearca sa verifici sa fie la maxim uleiul, si mai verifici pe parcurs.

  • Thanks 1
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

Salut, in weekend am facut un drum Bucuresti - Balea Lac si retur, aprox 500km, iar nivelul pare ca a scazut cu vreo 200ml.

Deci in ritm asta, peste 1000km iar va trebui sa completez.

O sa merg la o verificare, nu mi se pare normal. Am mers destul de sportiv, dar inainte nu se intampla asa ceva

IMG_4278.jpeg

Edited by claudiu1892
Link to comment
Share on other sites

E foarte probabil ca simeringurile de la supape sa fie problema. Conform informatiilor gasite, cam la 100000 km se zice ca apar probleme la simeringuri. 

Totodata am atasat un fisier oferit de catre BMW Service legat de consumul de ulei la motoarele lor. 

Eu gasisem pe undeva ca la motoarele N pe benzina, e acceptat si un consum de 0.75 litri de ulei la mia de km, in functie de stilul de condus. 

Eu am refacut chiulasa la N43 cap coada, inclusiv schimbat simeringuri si capac culbutori cu supapa PCV, consuma la fel ulei ca inainte. Cateodata si 1 litru la o mie de km. 

MC-10146999-9999.pdf

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, HitmaNLive said:

E foarte probabil ca simeringurile de la supape sa fie problema. Conform informatiilor gasite, cam la 100000 km se zice ca apar probleme la simeringuri. 

Totodata am atasat un fisier oferit de catre BMW Service legat de consumul de ulei la motoarele lor. 

Eu gasisem pe undeva ca la motoarele N pe benzina, e acceptat si un consum de 0.75 litri de ulei la mia de km, in functie de stilul de condus. 

Eu am refacut chiulasa la N43 cap coada, inclusiv schimbat simeringuri si capac culbutori cu supapa PCV, consuma la fel ulei ca inainte. Cateodata si 1 litru la o mie de km. 

MC-10146999-9999.pdf 200.26 kB · 0 downloads

Merci, eu am B48. 

Conform documentului ala, ar fi normal 1L la 2500km, ceea ce mi se pare enorm, dar ma rog. Inainte am mers si 13000km fara sa fie necesar sa completez. Ce-i drept, era copilul mai mic si poate mergeam putin mai linistit, insa chiar si asa, e dubios.

O sa fac o programare la reprezentanta. Daca sunt semeringurile, probabil ca alea nu intra pe garantia Premium Selection. 

Se poate oare depista usor?

Merci

Link to comment
Share on other sites

Stiu ca ai B48, ca la viitoarea masina si eu vreau sa o iau cu B48 😅. Bine ca aflu din timp de posibilile probleme. 

Consumul de ulei sunt din 4 motive :

-Segmentul raclor e blocat 

-Supapa PCV/CCV

-Simeringuri supape

-Pierderi exterioare. 

Dintre toate doar partea de scurgeri externe si verificat supapa PCV stiu ca se poate verifica, fara a incepe sa demontezi de pe masina. 

Din pacate simeringurile si problema de segmenti, doar cu demontare. 

Daca ai garantie inca, imi e frica sa nu iti tranteasca baietii de acolo exact un document de genul, si sa motiveze, e perfect normal sa ai consum de ulei. Si uite asa s-au acoperit si si-au luat de grija. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Nu e normal sa consume atât, chiar dacă scrie în carte. Însă la service o sa încerce tot ce pot ca să nu facă nimic. Pentru premium selection iti trebuie hârtie de la service cu constatarea defectului. Și după aia trebuie sa aprobe ei decontul. 

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, mgi said:

Nu e normal sa consume atât, chiar dacă scrie în carte. Însă la service o sa încerce tot ce pot ca să nu facă nimic. Pentru premium selection iti trebuie hârtie de la service cu constatarea defectului. Și după aia trebuie sa aprobe ei decontul. 

Partea buna e ca procedura la Premium Selection e relativ simpla, si reprezentanta nu ar avea de ce sa refuze sa m-ajute, pentru ca nu ei suporta costul, ci Real Garant.

Cand pierdea antigel, au schimbat imediat pompa de apa de ex.

Edited by claudiu1892
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, branevl said:

Primul lucru ca sa rezolvi problema ar fi sa schimbi pcv ul, dupa incerci reparatiile mai grele. Consuma ulei ca ai mers mai tare si au crescut si km la masina, dar chiar si asa la 100 de mii e devreme.

E clar devreme, am avut masini cu 200k+ si nu mancau nici pic de ulei :)). Dar aia e.

O sa monitorizez situatia si o sa vad care e cauza. Maine fac programare in service.

Link to comment
Share on other sites

Ca și reprezentanta, dacă se încadrează in consumul de ulei dat de carte, o sa ți ureze drum bun. 
 

La toate motoarele de la Citroën/Opel scrie ca pana 0,6l la 1.000 km este normal. Care vine cu reclamație de consum ulei, dacă se încadrează in aceasta categorie i dau in scris ca este normal. 

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, WIN60 said:

Ca și reprezentanta, dacă se încadrează in consumul de ulei dat de carte, o sa ți ureze drum bun. 
 

La toate motoarele de la Citroën/Opel scrie ca pana 0,6l la 1.000 km este normal. Care vine cu reclamație de consum ulei, dacă se încadrează in aceasta categorie i dau in scris ca este normal. 

Consumul asta din carte cred ca e o metoda sa se spele pe maini ei pentru motoarele de cacat din ziua de azi.

La fostele masini E90 si F36, ambele avand peste 200k km, nu am completat ulei niciodata intre revizii.


 

Edited by claudiu1892
Link to comment
Share on other sites

Azi dimineata am masurat iar dupa un drum de vreo 30 min, si nivelul e maxim, adica ca si cand nu a consumat nimic.

Se poate ca ieri sa-mi fi aratat gresit un nivel mai scazut? Masurasem dupa un drum de 250km, cu o temperatura a uleiului de 110grade. 

Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, claudiu1892 said:

Azi dimineata am masurat iar dupa un drum de vreo 30 min, si nivelul e maxim, adica ca si cand nu a consumat nimic.

Se poate ca ieri sa-mi fi aratat gresit un nivel mai scazut? Masurasem dupa un drum de 250km, cu o temperatura a uleiului de 110grade. 

Exact, te ai păcălit singur.. 

Încearcă sa faci măsurătorile dimineața a doua zi sau a doua zi după ce a stat acolo toată noaptea. 
 

Nu e nimic grav. Chiar dacă îți consuma, este cu mult sub limitele normale. 

 

 

 

Edited by WIN60
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, WIN60 said:

Exact, te ai păcălit singur.. 

Încearcă sa faci măsurătorile dimineața a doua zi sau a doua zi după ce a stat acolo toată noaptea. 
 

Nu e nimic grav. Chiar dacă îți consuma, este cu mult sub limitele normale. 

 

Ideea e ca la masinile cu e-dipstick (adica fara joja clasica), BMW recomanda masurarea dupa un drum de aprox 30min, sa se incalzeasca motorul.

Pana atunci optiunea de masurare este dezactivata, se activeaza doar dupa ce mergi cu ea 15-30min.

Edited by claudiu1892
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.