Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

Consum ulei B48 - 530i G30


claudiu1892

Recommended Posts

Vă salut dragi colegi, pe data de 29 decembrie am făcut o verificare la nivelul de ulei, după ce a terminat de măsurat mi a apărut să completez cu 1L de ulei, am fost și am luat o sticlă de 5w30 BMW LL, l am completat însă aici apare o tampizenie de a mea ca nu știu dacă am închis bușonul bine, pe 2 ianuarie am plecat de la Iași spre București, stil de mers sportiv..prima oprire la Buzău, când am încetinit a început să bage fum în interior și sub capotă fum albastru, am deschis capota și am văzut ca era împroșcat pe lângă bușon dar și pe lângă și picură pe tobe și de acolo ardea și scotea fumul, am dus mașina pe platformă la București pentru siguranța, acolo mi a spălat cu spray de frâna și mi a zis ca pare cam mult ulei, ca ar fi capacul la culbutori, după ce mi a spălat bine acolo, am venit cu mașina de la București la Iași pe roti și nu a mai scos mult fum deoarece am mers bătrânește, azi am fost la service ul unde repar mașina în Iași după o spălare bine de 30 minute am ieșit în probe cu mașina și iar fum și miros, mecanicul a zis ca e sigur capacul la culbutori..ideea e ca sunt puțin sceptic oare nu poate fi și altceva? În 5 zile vine capacul și atunci o să îl schimbe și o să i facă și revizia dar totuși dacă eu i aș fi pus bine capacul de ce să refuleze exact pe lângă bușon..sunt așa puțin bulversat 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Florinciotina said:

Vă salut dragi colegi, pe data de 29 decembrie am făcut o verificare la nivelul de ulei, după ce a terminat de măsurat mi a apărut să completez cu 1L de ulei, am fost și am luat o sticlă de 5w30 BMW LL, l am completat însă aici apare o tampizenie de a mea ca nu știu dacă am închis bușonul bine, pe 2 ianuarie am plecat de la Iași spre București, stil de mers sportiv..prima oprire la Buzău, când am încetinit a început să bage fum în interior și sub capotă fum albastru, am deschis capota și am văzut ca era împroșcat pe lângă bușon dar și pe lângă și picură pe tobe și de acolo ardea și scotea fumul, am dus mașina pe platformă la București pentru siguranța, acolo mi a spălat cu spray de frâna și mi a zis ca pare cam mult ulei, ca ar fi capacul la culbutori, după ce mi a spălat bine acolo, am venit cu mașina de la București la Iași pe roti și nu a mai scos mult fum deoarece am mers bătrânește, azi am fost la service ul unde repar mașina în Iași după o spălare bine de 30 minute am ieșit în probe cu mașina și iar fum și miros, mecanicul a zis ca e sigur capacul la culbutori..ideea e ca sunt puțin sceptic oare nu poate fi și altceva? În 5 zile vine capacul și atunci o să îl schimbe și o să i facă și revizia dar totuși dacă eu i aș fi pus bine capacul de ce să refuleze exact pe lângă bușon..sunt așa puțin bulversat 

Salut!

Nu stiu exact ce problema ai, dar ce pot sa iti spun din “citite” sau “best practices”, la motoarele noi, unde capacul culbutori este din plastic, se recomanda schimbarea lui la 100k km, chiar si preventiv, indiferent ca manifestă probleme/scurgeri, deoarece acesta se deformeaza oricum in timp de la temperaturile mari. Schimbarea garniturilor capacului culbutori nu e o solutie. Deci capacul culbutori intra la “consumabile”.

Eu am schimbat capacul culbutori pe OEM, doar ca nu a venit cu bușon. Am cumpărat OEM separat. Recomand si tie, daca tot faci operațiunea. Si la mine “transpira” ulei pe la bușon si se imbiba cu ulei buretele cover-ului de deasupra motorului.

Sper sa iti rezolvi problema si sa fie doar asta.

De curiozitate, la cati km ti-a papat 1L ulei? Desi… daca e problema de scurgere ulei pe la capacul culbutori, e cam irelevanta intrebarea mea…

 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
On 1/6/2025 at 4:07 PM, blueyedmind said:

Salut!

Nu stiu exact ce problema ai, dar ce pot sa iti spun din “citite” sau “best practices”, la motoarele noi, unde capacul culbutori este din plastic, se recomanda schimbarea lui la 100k km, chiar si preventiv, indiferent ca manifestă probleme/scurgeri, deoarece acesta se deformeaza oricum in timp de la temperaturile mari. Schimbarea garniturilor capacului culbutori nu e o solutie. Deci capacul culbutori intra la “consumabile”.

Eu am schimbat capacul culbutori pe OEM, doar ca nu a venit cu bușon. Am cumpărat OEM separat. Recomand si tie, daca tot faci operațiunea. Si la mine “transpira” ulei pe la bușon si se imbiba cu ulei buretele cover-ului de deasupra motorului.

Sper sa iti rezolvi problema si sa fie doar asta.

De curiozitate, la cati km ti-a papat 1L ulei? Desi… daca e problema de scurgere ulei pe la capacul culbutori, e cam irelevanta intrebarea mea…

 

Salut, am făcut schimbul capacului de la culbutori, am făcut și schimbul de ulei..insa azi am făcut o verificare dupa 2000km de la schimb și mi a consumat o linie, menționez ca am mers doar sportiv. Nu știu ce sa zic dacă e normal sau nu😐

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Florinciotina said:

Salut, am făcut schimbul capacului de la culbutori, am făcut și schimbul de ulei..insa azi am făcut o verificare dupa 2000km de la schimb și mi a consumat o linie, menționez ca am mers doar sportiv. Nu știu ce sa zic dacă e normal sau nu😐

E normal. Tot ce trece de 3000rpm, are alta narativa in materie de consum ulei, inclusiv pe la diesel. 🙂 Sunt curios daca am face un poll cinstit, cati au consum de ulei cam 1 litru la 7-10k km la motoarele benzina cu injectie directa, sau mai simplu, cati nu au... 🙂

Vezi ca foarte mult conteaza si orele de functionare in km respectivi. Degeaba mergi "sportiv" in Bucuresti, pe reprize scurte, accelerari bruste cu ture, si frana imediat dupa... si mult semafor, daca tu overall ai doar motorul ambalat si atat, dar viteza medie e tot sub orice critica... adica aia 2000km sunt chinuiti pe un timp lung.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.