Jump to content

My 540dx g30


bobox

Recommended Posts

Salutare tuturor,

m-am gandit sa deschid acest topic mai mult in ideea de a oferi unui posibil viitor proprietar un istoric cat mai bine documentat a masinii, atunci cand ii va veni sorocul. Pe mine m-a ajutat asa ceva acum 5 ani cand am luat F10-le de la @bomb3009

F10-le a dus o viata buna si linistita alaturi de mine timp de 5 ani sau ~70000 km, ba mai mult, dpdv estetic a plecat ceva mai bine.

La inceputul anului am maritat-o, iar din iunie am ales sa merg la drum cu un G30 540dx dupa o lunga batalie intre X3 si 5 Series. Cred totusi ca am facut o alegere grozava cu seria 5.

Poze inainte de a ajunge masina la Autohaus Isernhagen (de unde am luat-o eu): https://drive.google.com/drive/folders/10SQHq9_mk7k4x5BvNpHBsRQUszBn7Xc_?usp=drive_link

Poze de dupa ce au cosmetizat-o cei de la Autohaus: https://drive.google.com/drive/folders/1yn7Q_YnaMsLJGMPaxSuB6wyHwIyFE_L8?usp=drive_link

Am facut putin research legat de proprietarul din Germania si am descoperit ca este VP la o companie care se ocupa cu comercializarea stivuitoarelor si nu prea i-a pasat de masina, desi istoricul de service arata ca mentenantele au fost facute de cele mai multe ori la timp (la 30 000km conform BMW cu depasiri de cateva sute de km - lucru cu care nu-s tocmai impacat). Nu are rost sa mai atasez PDF-ul, il am salvat in caz de necesitate. A schimbat parbrizul, niste cauciucuri, a avut niste mici probleme cu AC-ul si a schimbat articulatia la cardan. In rest nimic iesit din comun. Durerea in pix se poate vedea in pozele de dinainte de cosmetizare. Nu cred ca e genul care sa intretina o masina cu pasiune. 

Am luat-o la ~90500 km, iar primul lucru pe care l-am facut a fost sa schimb cauciucurile. Desi aveau "carne" pe ele, profilele erau diferite, din ani diferiti si nu am vrut sa am probleme de diferential. La momentul curent e incaltata cu anvelope de vara Continental Premium Contact 6 SSR cu * astfel:

Fata: 245/40 R19

Spate: 275/35 R19

Desi dealer-ul spune ca urmatorul schimb de consumabile sa fie facut in 2024 in iulie, i-am schimbat consumabilele inclusiv uleiul la diferential. Toate consumabilele sunt OE.

I-am montat folii omologate, iar masina arata asa:

cufolii.thumb.jpg.c9a771b94036cd656ed21ada66c3d5ad.jpg

Acum cateva saptamani am reusit sa rup un runflat, intr-o groapa. Multumesc CNAIR pentru cadou. Am schimbat cauciucul, am indreptat janta (care se ovalizase doar) si totu-i in parametrii normali acum.

SSRrupt.thumb.jpg.4a8b926b7c725e98dbc96b7fc7b695a5.jpg

Pentru iarna am cumparat un set de jante R18 originale de aliaj, iar legat de anvelope inca ma gandesc ce sa iau, mai am timp pana la iarna.

Legat de interior, l-am aspirat, curatat si hidratat cu produse de la Koch Chemie. 

  • Top Star - plastice
  • Pol Star - curatat textile si piele
  • Leather Star - hidratare piele

Urmatoare interventie mai mare va fi schimbul de ulei la cutie, dar astept sa fac macar 100 000km cu ea. Momentan sunt la 94 000 si ceva.

Optiuni avem urmatoarele:

https://bimmer.work/vin/b1e37aed43e2e387f42015c652eadcaf9/options/

Drive: xDrive

Series: G30

Transmission: Sport-Aut

Color: Sapphire black metallic - 475

Upholstery: Exclusive leather nappa black / exclusive seam piping in contrast - LZFK

Production date: 11.07.2019


Special equipment ex works:

1CA Selection of COP relevant vehicles

1CB CO2 scope

230 Additional scope EU-specific

248 Steering wheel heating

29G BMW 19"LM wheel, multi-spoke 633

258 Runflat Tyres

2NH M sports brake

2TB Sports automatic transmission

2VB Tire pressure display

2PA Locking Wheel Bolts

302 Alarm system 

316 Automatic tailgate operation

319 Integrated universal remote control

322 Comfort access

323 Soft-close automatic doors

346 Chrome Line exterior

403 Electric glass roof

423 Velor floor mats

428 Warning triangle and first-aid kit

441 Smokers Package

453 Air-conditioned front seats

456 Comfort seat with memory

465 Through-loading system

4HA Heated seats front and rear

4LF "Fineline Ridge" wood finish

4M5 Individual instrument panel. Leather-covered

4NB Automatic air conditioning with 4-zone control

4NM Ambient Air package

4T7 Massage function for driver and front passenger

4T8 Automatically dimming exterior mirrors

4U0 Galvanic application of controls

4UR Ambient interior light

4UY Ski and snowboard bag

548 Kilometer speedometer

552 Adaptive LED headlights

5A1 LED fog lights

5AC High-beam assistant

5AL Active Protection

5AT Driving Assistant Plus

5DN Plus parking assistance system

610 Head-Up Display

650 CD drive

654 DAB tuner

688 Harman/Kardon Surround Sound System

6AC Intelligent Notcall

6Ae Teleservices

6AK Connected Drive Services 

6c4 Connected Package Professional

6NW Teleplace With Wireless Charging

6u3 BMW Live Cockpit Professional

6U8 BMW Gesture Control 

710 M Leather Steering Wheel

775 RACK HIMM Aion package

7R7 Innovation Package

7S2 Luxury Line 

801 country version Germany 

851 Language version German 

879 On-board literature, German 

8EK Dummy SALAPA 

8KB Oil maintenance interval 24 months/25,000 km 

8R9 Refrigerant R1234yf 

8TF Active pedestrian protection 

9BD Business Package 

9D5 Entertainment Package

9LC BMW Live Cockpit ConnectedDrive

A090 AGM battery 90 Ah

  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, tzucul said:

faina masina,va ca la interval service de fabrica e trecut 25.000km.....el a schimbat la 30.000?Nu a pierdut garantia?

Cred că ai dreptate cu 25000km. Toate reviziile au fost făcute în reprezentanța BMW Dortmund, iar singura cu roșu e făcută pe la 28000, dacă bine am calculat. Deși nici așa nu bate dacă mă raportez la istoric, ultimul schimb apare făcut pe la 53000. Poate am adăugat o nuanță de dramatism involuntar 🙂 

IMG_1808.thumb.png.8d104618ab8b0792c20d72bb8df91351.png

3 hours ago, WIN60 said:

Sa o stăpânești sănătos! 

Mulțumesc frumos. 

Link to comment
Share on other sites

sa te bucuri de ea cu cat mai putine probleme 🙂 . Legat de felul in care a fost intretinuta, e ceva normal, extrem de putini in V au grija de ele mai mult decat prevede protocolul de servisare, pentru ca nu sunt masinile lor, majoritatea sunt in leasing operational sau mai rar financiar, asa ca iti dai seama ca ii doare fix undeva ca se uzeaza mai tare masina aia ca nu ii face el revizia la 15k km, mai mult de 3 ani nu prea le tin, deci de ce sa-si bata capul si sa cheltuie bani aiurea. El stie ca plateste chiria lunara si mai mult nu va vrea sa dea in plus pe chestii preventive, nu e treaba lui.

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, mik15 said:

sa te bucuri de ea cu cat mai putine probleme 🙂 . Legat de felul in care a fost intretinuta, e ceva normal, extrem de putini in V au grija de ele mai mult decat prevede protocolul de servisare, pentru ca nu sunt masinile lor, majoritatea sunt in leasing operational sau mai rar financiar, asa ca iti dai seama ca ii doare fix undeva ca se uzeaza mai tare masina aia ca nu ii face el revizia la 15k km, mai mult de 3 ani nu prea le tin, deci de ce sa-si bata capul si sa cheltuie bani aiurea. El stie ca plateste chiria lunara si mai mult nu va vrea sa dea in plus pe chestii preventive, nu e treaba lui.

Mulțumesc frumos. E prima mașină pe care o iau din afară și da, e fix cum spui. Am făcut ceva muncă de investigație înainte să o iau și cam asta e politica în vest. M-am împăcat cu ideea că mai bine îi știu istoricul real, bun sau rău, decât să iau ceva prezentat ca impecabil și să constat că de fapt e o cotarcă făcută din bucăți și trecută prin cine știe câți samsari. 

Link to comment
Share on other sites

Faina masina, si eu am oscilat intre exact aceleasi modele, 540d xdr sau X3 M40d ( practic acelasi motor ) si pana la urma am mers pe X3, si nu regret 🙂

Ai schimbat uleiuri diferentiale sau cel din cutia de transfer?

Uleiul in cutie te gandesti sa-l schimbi?
Ai ceva rechemari pentru EGR/Racitor?

Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, sskkaa said:

Faina masina, si eu am oscilat intre exact aceleasi modele, 540d xdr sau X3 M40d ( practic acelasi motor ) si pana la urma am mers pe X3, si nu regret 🙂

Ai schimbat uleiuri diferentiale sau cel din cutia de transfer?

Uleiul in cutie te gandesti sa-l schimbi?
Ai ceva rechemari pentru EGR/Racitor?

Mi se pare X3-ul ceva mai inghesuit in interior si nu cu la fel de multe optionale, dar astea-s fineturi personale si variaza de la om la om.

Aseara cand am scris postarea am omis niste chestiuni, probabil eram somnoros. Pe langa consumabilele clasice am schimbat si uleiul la diferentialul fata si la cutia de transfer. Uleiul la cutia de viteze il voi schimba pe la 100k km (la recomandarea mecanicului la care merg de foarte multi ani si care nu mi-a inselat increderea niciodata - face doar BMW-uri si a lucrat in trecut la reprezentanta din Cluj), momentan am 94k.

Am chemare in service si programarea e facuta din 6 iunie pentru cod îmbunătăţire: 0011190700. Momentan nici un raspuns si din ce am inteles de la BMW, poate sa dureze f mult pentru ca nu sunt piese.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Shep86 said:

@Ciprian01 Nu o sa fie niciodata diferente, decat daca a fost facut prost schimbul. Tu simti ceva cand iti schimbi uleiul la motor la timp ?  

Eu il schimb la 8-10k, nu 30k si fac asta fiindca mi se pare mai silentios si il protejez. Nu ma baga in seama :))

Link to comment
Share on other sites

Am uitat să menționez că pe lângă micile defecte estetice cu care a venit mașina, am descoperit și cu niște dungi verticale pe display-ul de la climă. Sunt vizibile doar dintr-un anume unghi și în special în modul "night", când luminile sunt preponderent roșii.

Garanția pe care am primit-o de la Autohaus e valabilă în orice reprezentanță din EU, dar presupune să achit costurile reparației și ulterior să-mi recuperez banii via asigurator, care e un 3rd party. Am atașat și un deviz făcut în reprezentanță, dar sincer nu știu dacă vreau să-mi blochez aproape 11000 de lei pentru o chestiune care e pur estetică și care se observă doar în anumite circumstanțe.

În altă ordine de idei, între timp i-am luat și covorașe de cauciuc pentru sezonul rece (evident, OE). Vara cu persanele, iarna cu cauciucatele 🙂 

image.thumb.png.f2a50bbb88d538b089bd17a8a1633fdf.png

IMG_1417.thumb.JPG.e42cb15775e3e0cf4d30d7e7d8d6aa7f.JPG

Link to comment
Share on other sites

E cam la toate problema asta sau o sa fie, sunt persoane care le-au schimbat pe garantie si au aparut si la cele schimbate.

Daca esti sigur ca recuperezi, merita cred, deranjante nu sunt, cum ai zis si tu, ca se vad din anumite unghiuri.

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, arnx said:

E cam la toate problema asta sau o sa fie, sunt persoane care le-au schimbat pe garantie si au aparut si la cele schimbate.

Daca esti sigur ca recuperezi, merita cred, deranjante nu sunt, cum ai zis si tu, ca se vad din anumite unghiuri.

 

Deci nu-s singurul care are problema asta. Cel puțin din cunoștințele care au g30, nimeni nu s-a confruntat cu așa ceva. 

Link to comment
Share on other sites

Toate g30 urile cu clima cu display digital au avut problema asta, nu stiu in ce an s a rezolvat au facut o piesa mai rezistenta, o poti schimba pe garantie daca ei.

Aproape toate masiniile de afara cu posesori nemti, olandezi, belgieni etc nu le pasa de masini, dau 2 bani pe ele , vin murdare in ultimul hal, majoritatea schimba uleiul si toate cele doar cum le zici bmw. Ele sunt masini bune doar dotorita drumurilor bune. Numai noi romanii credem ca aia stau sa le bibileasca cand defapt este chiar opusul nu ii intereseaza deloc de masini, au noroc cu drumurile.

Daca ai cumpara o masina de pe adesa sa vezi cum vine, zici ca au stat porcii in ele, vorbesc din experienta, dar mecanic sunt foarte ok. Ce mai gasiti curate de afara sunt curatate si aranjate de cei ce le vand, de dealari, samsari sau cum vreti voi sa le ziceti. 

Asa ca stai linistit ca mai mult ca sigur masina este ok. Majoritatea  masinilor din vest asa sunt, murdare, cu revizii la 25-30 de mii dar bune mecanic daca nu sunt vechi rau.

  • Like 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, WIN60 said:

De fapt poate îți este frica ca nu i recuperezi, ceea ce e nasol dacă nu i recuperezi. Știi sigur ca i recuperezi sau și tu ai îndoieli? Poți vorbi cu ei dinainte? Garanția acoperă orice??

Din ce am discutat cu cei de la reprezentanță, ei iau legătura cu cei din Germania, trimit detaliile legate de reparație și dacă nemții zic că e OK atunci se schimbă piesa, achit factura și ulterior îmi recuperez banii prin firma de asigurări. Au spus că mă ajută cu intermedierea, dar nu pot face ei demersurile în numele meu. Simt totuși că e ceva mai mult de atât, de aici și reticența mea, dar cred că mă voi duce în viitorul apropiat să cer toate detaliile și eventual să schimb sărăcia asta de panou. 

Link to comment
Share on other sites

@Viper05 Nu e rau, e doar o conceptie proasta si ceva dezinformare. Uleiul are o viata masurata in ore de catre producatori in specificatiile tehnice. Si pentru ca in Romania viteza medie de deplare este de obicei undeva la 30-40km/ora la o durata de viata de 400 de ore(zic si eu un numar ce am citit de la Ravenol long life) a uleiului iti iese cam pe acolo 15000 km, si na probabil ca in ca in tarile care au autostrazi le rezulta probabil o viteze medie de deplasare dubla. 

Si bineinteles trebuie sa se mai tina cont si de cum te deplasezi: sportiv sau normal. 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.