Jump to content

lichid de racire Evans in loc de antigel ?


Recommended Posts

29 minutes ago, germanco said:

A folosit cineva lichid de racire Evans in loc de antigel ? Ma bate gandul sa pun intr-un F!0 LCI diesel, am inteles ca pot scadea presiunea in instalatie...

Pune original BMW ca e cel mai bine! Nu fi creationist...

De ce ai vrea sa scada presiunea in instalatie? Ca ti-a spus cineva ca e bine?

Nu te intrebi daca lichidul acela nu are alte lucruri in el care pot dauna intern circuitului, elementelor..? Eu m-as intreba asta cel mai mult..

Edited by bimmer90f30
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

44 minutes ago, germanco said:

A folosit cineva lichid de racire Evans in loc de antigel ? Ma bate gandul sa pun intr-un F!0 LCI diesel, am inteles ca pot scadea presiunea in instalatie...

Interesant. Este pentru prima oara cand aud de acest produs. Citind la repezeala cateva informatii despre el, am inteles ca este in principiu glicol pur. Principala problema consider ca este parametrul denumit caldura specifica.

In cazul apei, pentru a incalzi cu 1 gr. C o cantitate de 1Kg de apa este necesara o energie de 4186J. In cazul Evans-ului, doar de 2633J. Densitatea glicol-ului este cu cca. 10% mai mare decat a apei. In concluzie, la acelasi volum de lichid de racire si aceeasi crestere de temperatura,  apa pura preia (si ulterior disipeaza in radiator) aproape 50% mai multa caldura decat glicol-ul. Avand in vedere ca, in mod standard, la o masina ai un amestec 1/2 apa - 1/2 antigel, rezulta ca lichidul de racire obisnuit poate prelua cu cca. 25% mai multa caldura decat Evans-ul, la aceeasi diferenta de temperatura. 

Nu imi dau seama de utilitatea reducerii presiunii, dar m-ar ingrijora scaderea eficientei de evacuare a caldurii. Desigur, folosind un radiator mai mare, sau o pompa de apa cu debit marit, poti face ca acest dezavantaj sa dispara - dar daca astfel de modificari sunt usoare la o masina de curse, nu la fel stau lucrurile la o masina de serie.

  • Like 2
  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, FiveThreeFive said:

...rezulta ca lichidul de racire obisnuit poate prelua cu cca. 25% mai multa caldura decat Evans-ul, la aceeasi diferenta de temperatura. 

Asta m-a lamurit pe mine cel putin. 

Nu am maini suficiente sa dau like la cat de bine explica @FiveThreeFive.

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, FiveThreeFive said:

Interesant. Este pentru prima oara cand aud de acest produs. Citind la repezeala cateva informatii despre el, am inteles ca este in principiu glicol pur. Principala problema consider ca este parametrul denumit caldura specifica.

In cazul apei, pentru a incalzi cu 1 gr. C o cantitate de 1Kg de apa este necesara o energie de 4186J. In cazul Evans-ului, doar de 2633J. Densitatea glicol-ului este cu cca. 10% mai mare decat a apei. In concluzie, la acelasi volum de lichid de racire si aceeasi crestere de temperatura,  apa pura preia (si ulterior disipeaza in radiator) aproape 50% mai multa caldura decat glicol-ul. Avand in vedere ca, in mod standard, la o masina ai un amestec 1/2 apa - 1/2 antigel, rezulta ca lichidul de racire obisnuit poate prelua cu cca. 25% mai multa caldura decat Evans-ul, la aceeasi diferenta de temperatura. 

Nu imi dau seama de utilitatea reducerii presiunii, dar m-ar ingrijora scaderea eficientei de evacuare a caldurii. Desigur, folosind un radiator mai mare, sau o pompa de apa cu debit marit, poti face ca acest dezavantaj sa dispara - dar daca astfel de modificari sunt usoare la o masina de curse, nu la fel stau lucrurile la o masina de serie.

Multumesc pentru raspuns !

17 hours ago, mgi said:

Asta e o "solutie" pe modelul "bate motorul, punem ulei mai gros"? Care e problema, de fapt?

 

Sincer, puteai sa-ti pastrezi rationamentul, nu are nici o legatura !...dar pe de alta parte esti liber sa scrii ce vrei..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.