Jump to content

BMW F10 LCI 518d B47 sw update DDE


theWarlordC

Recommended Posts

Salutare dragi colegi,

De ceva timp ma tot gandesc ca pentru masina mea, BMW F10 LCI 518d 150hp motor B47, ar merge ceva caluti in plus.
Am cautat si am comparat folosind VIN-ul meu si VIN-ul unui 520d in catalogul de piese, cele doua motoare B47 de 150hp si cel de 190hp si vad ca au foarte multe piese in comun, turbo, injectoare inclusiv calculatorul DDE.
Ambele motoare vad ca au acelasi cod in catalogul de piese B47D20O0.

Intrebarea mea ar fi daca se poate pune soft-ul stock de pe motorul B47 de 190hp pe motorul de 150hp? 🤔 A mai facut cineva asta? Daca da, cum se poate face?Cu Esys, ISTA?

Multumesc! 🙂

Link to comment
Share on other sites

Salutare,

Am rezolvat-o singur! 😀
Esys, PSdZData Full, Cablu Enet sau iCOM, sursa stabilizatoare pentru baterie.
In linii mari am facut update de soft pe DDE cu esys. Procedura de flash cu esys este in mare parte cea cunoscuta, cu mentiunea ca sunt cativa pasi de urmat pentru ca Esys sa scrie soft-ul de pe motorul de 190hp. Update-ul dureaza cateva minute.
Momentan nu sunt erori sau probleme.

Deci da, se poate pune soft-ul stock de pe motorul B47 de 190hp pe motorul de 150hp, cu Esys.

Dupa update s-au actualizat si valorile in Sport Displays.
20230823_193344.thumb.jpg.312dbf7c310fc8eb48e1a90805cf2379.jpg

Edited by theWarlordC
  • Like 1
  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

Dar simti caii aia in plus? Cuplul s-a modificat? Puterea ar trebui sa se simta la top speed, dar fiind vorba de 40CP, ar trebui sa se resimta destul de bine totusi. Nu stiu cum e la G30, dar la F10 sunt diferente "hardware" totusi intre motoare, iar diferenta de putere intre un 518 si 520 nu vine doar din soft, ci sunt si ceva diferente si la injectoare, pompa de inalte, posibil turbina. Tin minte ca s-a tot discutat pe alte thread-uri din trecut si cam asta era concluzia. Daca masina totusi merge ok cu softul de 520 atunci enjoy it. Urmareste o perioada cum se comporta fata de dinainte, conecteaza-te mai des cu ISTA pe ea si asigura-te ca nu varsa ceva erori, citeste si ceilalti parametrii, vezi si DPF-ul cum se comporta. Seems to easy to be true.. Exista totusi o diferenta de pret in configuratoare intre o versiune de motorizare mai slaba decat urmatoarea dpdv al puterii. M-as mira sa fie doar soft-ul

LE. Esti sigur ca ai F10 pt ca nu stiu de unde si cum ai montat navigatia aia tip tableta. Probabil ca e totusi un G30.

Edited by RaYn3
Link to comment
Share on other sites

Da! Masina este F10, Acel display este un retrofit la nbt evo + Android, dar asta e alta discutie...

Diferenta se simte clar, in special dupa 3000 rpm este mai nervoasa. In sport displays la torque se duce pana la 400Nm iar la HP se apropie de 200. Ok, nu este chiar perfect sport displays dar clar diferenta se simte.

Eu nu stiu ce s-a discutat in trecut pe aici dar uite in imaginea atasata ce piese identice intre 518 si 520 am gasit eu:
B47.thumb.jpg.87b4bf5b93ff3458bd5faf74061965e7.jpg

 

L.E. De curiozitate, am cautat si pentru motorul N47 si acolo aceste repere din imagine nu sunt comune intre 518 si 520, pana acum se pare ca acest lucru este valabil la B47

Edited by theWarlordC
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salutare,

Intre timp am mai modificat in acelasi mod un F10 LCI tot cu motorul B47D20O0 si a mers perfect. 
Ambele masini functioneaza ok, ca si pana acum, acelasi regim de regenerari ale dpf-ului. 

Valorile de mai jos sunt de pe masina mea care are aproape 300k km:
dpf.thumb.JPG.22fe6413ccede6988c93a9017f2fc3b9.JPGinj.JPG.bc93a07e3e2a94a9b15a404a2c7cd163.JPG 

Daca intereseaza pe cineva las aici si cum am facut modificarea:

Am folosit:
Esys 3.34 cu psdzdata iLevel 23-07-530
Sursa stabilizatoare pentru bateria masinii
Eu am folosit icom dar merge si cu cablu Enet.

Am incercat doar pentru F10 LCI 518d cu codul de motor B47D20O0 150hp stoc. Nu stiu daca se poate face si pentru alte motoare, trebuie cautat daca piesele sunt comune.

Se citeste cu Esys, FA-ul masinii si se salveaza.
Se deschide in Esys, FA Editor:
2.JPG.687feb603c0e107ee6ab28aa86f38c2d.JPG

Se modifica parametrul "Typschussel" care tradus in google inseamna type key, Pentru 518d type key-ul default este 5E31. Se modifica in 5E51, type key-ul default pentru 520d. Calculate FP si Save FA
Untitled2.png.df9f60b7532a6ed71c85f3bfafa16554.png

5.jpg.79c2a7414b04cda4e521817bbaf7c43c.jpg

De aici mai departe este procedura clasica de flash pe DME cu esys folosind noul FA. 

Practic daca comparam FA-urile cu type key-urile de 518d si cel de 520d vedem ca este tot un fel de power reduction:
12.jpg.96a08912dffef232dc08a9405297a805.jpg


P.S. Nu ma ocup cu asa ceva, nu pretind ca stiu totul, informatiile sunt gasite pe net. Nu pot sa-mi asum raspunderea pentru eventualele greseli sau daune 🫡 🍻

Edited by theWarlordC
  • Like 4
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
On 9/13/2023 at 8:12 PM, theWarlordC said:

Salutare,

Intre timp am mai modificat in acelasi mod un F10 LCI tot cu motorul B47D20O0 si a mers perfect. 
Ambele masini functioneaza ok, ca si pana acum, acelasi regim de regenerari ale dpf-ului. 

Valorile de mai jos sunt de pe masina mea care are aproape 300k km:
dpf.thumb.JPG.22fe6413ccede6988c93a9017f2fc3b9.JPGinj.JPG.bc93a07e3e2a94a9b15a404a2c7cd163.JPG 

Daca intereseaza pe cineva las aici si cum am facut modificarea:

Am folosit:
Esys 3.34 cu psdzdata iLevel 23-07-530
Sursa stabilizatoare pentru bateria masinii
Eu am folosit icom dar merge si cu cablu Enet.

Am incercat doar pentru F10 LCI 518d cu codul de motor B47D20O0 150hp stoc. Nu stiu daca se poate face si pentru alte motoare, trebuie cautat daca piesele sunt comune.

Se citeste cu Esys, FA-ul masinii si se salveaza.
Se deschide in Esys, FA Editor:
2.JPG.687feb603c0e107ee6ab28aa86f38c2d.JPG

Se modifica parametrul "Typschussel" care tradus in google inseamna type key, Pentru 518d type key-ul default este 5E31. Se modifica in 5E51, type key-ul default pentru 520d. Calculate FP si Save FA
Untitled2.png.df9f60b7532a6ed71c85f3bfafa16554.png

5.jpg.79c2a7414b04cda4e521817bbaf7c43c.jpg

De aici mai departe este procedura clasica de flash pe DME cu esys folosind noul FA. 

Practic daca comparam FA-urile cu type key-urile de 518d si cel de 520d vedem ca este tot un fel de power reduction:
12.jpg.96a08912dffef232dc08a9405297a805.jpg


P.S. Nu ma ocup cu asa ceva, nu pretind ca stiu totul, informatiile sunt gasite pe net. Nu pot sa-mi asum raspunderea pentru eventualele greseli sau daune 🫡 🍻

Salut. Ai ceva updateuri între timp? Cum se simte mașina?

Link to comment
Share on other sites

Salut.

Masinile sunt ok in continuare. A mea a primit intre timp egr si racitor nou la Automobile Bavaria Baneasa in urma campaniei de rechemare. In rest totul este ok, dpf-ul se regenereaza ca si inainte. Injectoarele nu le-am mai verificat recent.
Diferenta este clara si sesizabila intre 150hp si 190hp, mai ales in depasiri.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.