Jump to content

E91 N47 turbo in limp mode


Recommended Posts

Salut la toată lumea. Dețin un BMW E91 cu motorul de 143 cp, N47 cu distributia in spate. Ma confrunt cu o problema de vreo 6 luni, nu știu ce sa ii mai fac.. problema este următoarea: In plaja de 1500-2300 de rotații se aprinde check engine și turbo intra in limp mode. La rece/cald se aprinde când vrea el, și tot când vrea el se stinge și masina merge ok, pana când se aprinde iar. Dacă merg peste 2500 de rotații, nu se aprinde. Am fost la 6 service.uri, am pus 7 testere diferite, inclusiv ISTA. Eroarea este 004933 ( air MASS flow to egr plauzibil ). La masina am schimbat următoarele:

egr nou

sonda lambda noua

debitmetru

senzor map

verificat geometria turbo

cutatat dpf

curatat răcitor gaze

curatat admisie

schimbat furtune vacuum

schimbat sonde vacuum

verificat tot ce înseamnă furtune intercooler/admisie

filtrul de aer/motorina schimbate recent

injectoare ok

turbo ok

releu bujii

 verificat supapa vacumatica de pe racitorul de gaze, e ok

verificat ( sunat ) cablurile/  mufele de la egr, debitmetru, senzori temperatura, admisie toate sunt in regula

Tin sa mentionez ca nu are clapete pe galeria de admisie, este modelul fără clapete

Când am curățat cam tot ce se poate curata, am dat adaptare la toată electronica inclusiv cea la dpf fiind curățat, si egr

Nu știu ce sa mai schimb și ce sa mai fac, motorul merge și se aude bine, nu șuieră, nu fâsâie, nu scoate fum… 

Am 2000 de km de când am schimbat distributia pe origine, fulie vibrochen tot ce înseamnă filtre… Mi.a mâncat zilele.. Mulțumesc!

Link to comment
Share on other sites

Ok ! Din câte îmi dau seama din schema de mai jos tu ai vacuum pe răcitor, la pozitia 2, care e acționat de electrovalva de la pozitia 14 . Încearcă și scoate-l pe ăla și vezi cum merge .

http://bmwfans.info/parts-catalog/E91N/Europe/320d-N47/L-N/browse/engine/pollutant_reduction_cooling_3

 

LE: verifica cu ocazia asta și dacă îți face vacuum acolo (la pozitia 2).

Verifica și dacă racitorul tine vacuum,să nu fie spart .

Edited by Godini
Link to comment
Share on other sites

54 minutes ago, Godini said:

Ok ! Din câte îmi dau seama din schema de mai jos tu ai vacuum pe răcitor, la pozitia 2, care e acționat de electrovalva de la pozitia 14 . Încearcă și scoate-l pe ăla și vezi cum merge .

http://bmwfans.info/parts-catalog/E91N/Europe/320d-N47/L-N/browse/engine/pollutant_reduction_cooling_3

 

LE: verifica cu ocazia asta și dacă îți face vacuum acolo (la pozitia 2).

Verifica și dacă racitorul tine vacuum,să nu fie spart .

Pe furtunul de la 17 care duce in valva cu nr 14, este vacuum permanent, din supapa 14 pleaca furtun de vacuum care este actionat electric la supapa de pe racitor. Am verificat si supapa de pe racitor, si furtune si am schimbat si valva cu nr 14 cu una PIERBURG. Nici o schimbare. Pe racitor nu am vacuum

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Matei Eugen said:

Pe furtunul de la 17 care duce in valva cu nr 14, este vacuum permanent, din supapa 14 pleaca furtun de vacuum care este actionat electric la supapa de pe racitor.

Acolo trebuie sa ai vacuum permanent când mașina funcționează la relanti sau la turația până la care e deschis egr .

Când ecu închide egr , trebuie sa se închidă și vacuumul .

Eu am patit-o cu electrovalva asta ,la mine arată altfel dar face același lucru , era să iau foc din cauză că făcea vacuum incontinuu și treceau gaze fierbinti în permanenta . Mi-a topit galeria și a făcut o mare gaura in locul in care intra gazele de la egr .

Culmea e că nu da eroare pe tester ,pentru că se strica partea mecanica (o membrana) și partea electrica raportează că totul e ok !

 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Godini said:

Acolo trebuie sa ai vacuum permanent când mașina funcționează la relanti sau la turația până la care e deschis egr .

Când ecu închide egr , trebuie sa se închidă și vacuumul .

Eu am patit-o cu electrovalva asta ,la mine arată altfel dar face același lucru , era să iau foc din cauză că făcea vacuum incontinuu și treceau gaze fierbinti în permanenta . Mi-a topit galeria și a făcut o mare gaura in locul in care intra gazele de la egr .

Culmea e că nu da eroare pe tester ,pentru că se strica partea mecanica (o membrana) și partea electrica raportează că totul e ok !

 

Posibil sa ai dreptate, nu te contrazic. Dar eu am schimbat supapa aia 

Link to comment
Share on other sites

On 8/23/2023 at 10:09 PM, daniellu said:

Multumesc foarte mult pentru sfatul dat, si la toti baietii care au incercat sa ma ajute. Am scos furtunul din senzor, am bagat un surub pe furtun si strans cu un colier. Am facut cca 200 de km oras/autostrada si nu sa mai aprins, masina trage mai bine si consuma mai putin ca inainte. Mai merg o zi, doua si vin cu un raspuns final. Zi buna tuturor

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.