Jump to content

problema racire motor - circutul pierde antigel


Opi97

Recommended Posts

BMW E87 2008 N47D20A 
Intr-o seara am constatat ca iese abur de sub capota ,am dus masina cu platforma la un service si la service au constatat ca aveam vasul de expansiune spart, am schimbat vasul de expansiune,fulia de la vibrochen,termostatul,garnitura de _chiulasa_ dupa ce am schimbat toate piesele de mai sus la pornite dupa aproximativ 1 minut apa fierbe si bolnoroseste in vasul de expansiune , am schimbat chiulasa cu totul + alta garnitura ( _chiulasa_ a fost planata si testata), dupa aceste inlocuiri apa tot fierbe in vasul de expansiune. Mecanicul a verificat radiatorul,furtunele,pompa de apa,termistatul toate fiind bune. In videoclip mecanicul a dat pompa de apa jos pentru a verifica daca are paletele si a constatat ca iese abur din zona pompei de apa , se poate sa fie blocul motor fisurat? 

IMG_4603.png

4c09b30c-6ce3-41cf-9abd-7197bb52cb9c.jpeg

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Opi97 said:

BMW E87 2008 N47D20A 
Intr-o seara am constatat ca iese abur de sub capota ,am dus masina cu platforma la un service si la service au constatat ca aveam vasul de expansiune spart, am schimbat vasul de expansiune,fulia de la vibrochen,termostatul,garnitura de _chiulasa_ dupa ce am schimbat toate piesele de mai sus la pornite dupa aproximativ 1 minut apa fierbe si bolnoroseste in vasul de expansiune , am schimbat chiulasa cu totul + alta garnitura ( _chiulasa_ a fost planata si testata), dupa aceste inlocuiri apa tot fierbe in vasul de expansiune. Mecanicul a verificat radiatorul,furtunele,pompa de apa,termistatul toate fiind bune. In videoclip mecanicul a dat pompa de apa jos pentru a verifica daca are paletele si a constatat ca iese abur din zona pompei de apa , se poate sa fie blocul motor fisurat? 

IMG_4603.png

4c09b30c-6ce3-41cf-9abd-7197bb52cb9c.jpeg

Cand ai planat Chiulasa, ai facut si testul de fisuri ?

Daca a verificat toate cele enumerate mai sus, a ramas doar blocul sa fie problema.

Link to comment
Share on other sites

Este necesar sa mergi la un mecanic care are multa experienta cu motoare N47 si, in plus, referinte foarte bune. Ar fi excelent daca mecanicul de acum este calificat, dar esecul reparatiei indica opusul.

Inainte de a angaja alte cheltuieli, trebuie facuta o analiza atenta asupra sirului de evenimente.

  1. Incepe cu motivul pentru care s-a spart vasul de expansiune. A fost imbatranirea materialului, sau supra-presiune in circuitul de racire?
  2. Pe ce s-a bazat decizia de a inlocui garnitura de chiulasa? A fost studiata garnitura veche, dupa demontare, pentru a stabili daca intr-adevar era compromisa?
  3. Nu elimina din start cauze banale. Exista certitudinea ca, dupa inlocuirea garniturii de chiulasa, circuitul de racire a fost aerisit temeinic? Ai grija, aerisirea circuitului de racire la un motor modern nu este o operatiune banala.
  4. Faptul ca iese abur, cu pompa de apa demontata, nu este un test relevant. 
  5. "Verificarea" chiulasei implica ceea ce a spus @enders mai sus, anume un test pentru fisuri. Pe scurt, astuparea tuturor "gurilor" circuitului de racire din chiulasa, urmata de presurizarea cu aer comprimat si verificarea scaparilor de aer intr-o baie de lichid. Nu este nici simplu si nici la indemana oricui. Orice altfel de "verificare" poate sa fie neconcludenta.
  6. Inainte sa ii faci ceva blocului motor, re-verifica atent daca toate componentele despre care mecanicul a spus ca sunt OK, precum si operatiunile facute de acesta.

Succes.

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Opi97 said:

dupa aproximativ 1 minut apa fierbe si bolnoroseste in vasul de expansiune

Dupa doar un minut fierbe apa in vasul de expansiune!? E (aproape) imposibil. Afirmatia probabil e datorata nepriceperii (spus fara intentia de a jigni, doar ca afirmatie) daca vine de la tine, dar daca vine de la mecanic, schimba mecanicul urgent! Mai sunt si alte chestiuni cum ar fi aburul care iese unde ar trebui sa fie pompa de apa, termostat... chiar furtun..

Din nou, ce se astepta mecanicul tau sa iasa dintr-un motor din care i s-a scos lichidul de racire? Flori de primavara, ceva branduse, ghiocei? 🙂

EVIDENT ca abur pentru ca, caldura se dezvolta (se degaja!) in urma frecarilor interne intre piesele in miscare/functionare a unui motor.. caldura degajata face ca lichidul ramas in motor sa se evapore pentru inceput de pe pereti apoi chiar FIERBE acolo (si tot doar aburi, acum fierbinti, ies) pana se caleaza si se opreste motorul. 

Nu ma lasa mecanicul ala sa mai experimenteze experienta lui pe motorul tau...

Vasul de expansiune probabil s-a spart datorita unei fisuri. 

Aburul ce iesea (probabil) se datoreaza lichidului care ajungea pe blocul motor si din nou se evapora acum DE PE MOTOR...

Trebuie facuta o aerisire ca la carte: aceasta, atunci e completa cand pe stanga in vasul de expansiune nu mai ies bule de aer in lichidul care se intoarce in vasul de expansiune pe undeva prin stanga, cu capacul dat la o parte se vede un firicel de antigel cum curge in vas, in acel tip de vas, daca prin "firicel" ies bule de aer ceva nu e in regula cu aerisirea.. vreme de 5 minute, ceva de genul. Nu trebuie accelerat ca sa vezi lichidul intorcandu-se in vas. Asta e o metoda empirica, destul de buna de folosit ca indicator..

 

Poti sa spui cam cat ai mers cu fulia rupta? A aparut ceva lumina in bord care sa te determine sa ridici capota? Pentru ca asta ar putea a avea o anume (alta) consecinta asupra a ce i s-a intamplat  pana atunci motorului si nu e ceva chiar banal..

Masina are directie asistata electric? Banuiesc ca da. Nu s-a modificat nimic la directia masinii sa te determine sa opresti si sa ridici capota?

Ce vreau sa aflu, este ce te-a determinat sa ridici capota? Fara sa fiu prea catastrofal, exista si termenul "cam tarziu"..

Oricum, fa aerisire ca la carte, pune totul la loc si urmareste ce se intampla un timp. Trebuie sa completzi cu lichid de frana, cu ulei? Desfa capacul vasului de expansiune, vezi daca e contaminat lichidul, verifica-i nivelul.. verifica nivelul uleiului - motor..

toate astea trebuie oricum facute periodic, dar avand situatia prin care ai trecut CU FULIA RUPTA..  trebuie urmarite schimbarile mai frecvent.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

45 minutes ago, manole2000 said:

A scris in prima propozitie din topic, my dear Watson!

Asa, unde scrie clar ce l-a determinat, imi arati? Aburul nu?

...ca vad ca la criticat esti primul!

Mare grija ca NU TE_AM FACUT IN VREUN FEL, ..prietene..

 

TU in topic NU PARTICIPI cu vreo idee A TA??      Sau esti din aia ce doar stau pe gard si se uita... si char fluiera!?

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, bimmer90f30 said:

Dupa doar un minut fierbe apa in vasul de expansiune!? E (aproape) imposibil. Afirmatia probabil e datorata nepriceperii (spus fara intentia de a jigni, doar ca afirmatie) daca vine de la tine, dar daca vine de la mecanic, schimba mecanicul urgent! Mai sunt si alte chestiuni cum ar fi aburul care iese unde ar trebui sa fie pompa de apa, termostat... chiar furtun..

Din nou, ce se astepta mecanicul tau sa iasa dintr-un motor din care i s-a scos lichidul de racire? Flori de primavara, ceva branduse, ghiocei? 🙂

EVIDENT ca abur pentru ca, caldura se dezvolta (se degaja!) in urma frecarilor interne intre piesele in miscare/functionare a unui motor.. caldura degajata face ca lichidul ramas in motor sa se evapore pentru inceput de pe pereti apoi chiar FIERBE acolo (si tot doar aburi, acum fierbinti, ies) pana se caleaza si se opreste motorul. 

Nu ma lasa mecanicul ala sa mai experimenteze experienta lui pe motorul tau...

Vasul de expansiune probabil s-a spart datorita unei fisuri. 

Aburul ce iesea (probabil) se datoreaza lichidului care ajungea pe blocul motor si din nou se evapora acum DE PE MOTOR...

Trebuie facuta o aerisire ca la carte: aceasta, atunci e completa cand pe stanga in vasul de expansiune nu mai ies bule de aer in lichidul care se intoarce in vasul de expansiune pe undeva prin stanga, cu capacul dat la o parte se vede un firicel de antigel cum curge in vas, in acel tip de vas, daca prin "firicel" ies bule de aer ceva nu e in regula cu aerisirea.. vreme de 5 minute, ceva de genul. Nu trebuie accelerat ca sa vezi lichidul intorcandu-se in vas. Asta e o metoda empirica, destul de buna de folosit ca indicator..

 

Poti sa spui cam cat ai mers cu fulia rupta? A aparut ceva lumina in bord care sa te determine sa ridici capota? Pentru ca asta ar putea a avea o anume (alta) consecinta asupra a ce i s-a intamplat  pana atunci motorului si nu e ceva chiar banal..

Masina are directie asistata electric? Banuiesc ca da. Nu s-a modificat nimic la directia masinii sa te determine sa opresti si sa ridici capota?

Ce vreau sa aflu, este ce te-a determinat sa ridici capota? Fara sa fiu prea catastrofal, exista si termenul "cam tarziu"..

 

Iti atașez un video trimis de catre mecanic cu privire la ce ai scris mai sus, am ridicat capota pentru ca iesea abur de sub ea , si am constatat ca ce se scurgea pe jos si pe scut antigel atașez si poze , dupa aproximativ 20-30 de minute de mers cu masina in regim normal fara ca in bord sa imi apara un martor,

IMG_4792.jpeg

Link to comment
Share on other sites

ok, deci fulia nu era rupta la momentul acela, radiatorul a fost verificat? A verificat daca termostatul deschide corect ? In bord acum cand "fierbe apa" apare avertizare de overheating, sau mai bine a pus mecanicul diagnoza sa vada ce temperatura au apa/uleiul ? 

 

Edited by alex230ro
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, alex230ro said:

ok, deci fulia nu era rupta la momentul acela, radiatorul a fost verificat? A verificat daca termostatul deschide corect ? In bord acum cand "fierbe apa" apare avertizare de overheating, sau mai bine a pus mecanicul diagnoza sa vada ce temeratura au apa/uleiul ?

 

Fulia nu era rupta in acel moment , termostatul deschide corect , in bird nu apare nici-un martor/ avertizare , temperatura pe tester apare apa 60-75 de grade , ulei 50-70

Link to comment
Share on other sites

36 minutes ago, Opi97 said:

Iti atașez un video trimis de catre mecanic cu privire la ce ai scris mai sus, am ridicat capota pentru ca iesea abur de sub ea , si am constatat ca ce se scurgea pe jos si pe scut antigel atașez si poze , dupa aproximativ 20-30 de minute de mers cu masina in regim normal fara ca in bord sa imi apara un martor,

99654077-719e-4eee-b67b-725a3020d299.mov

 

 

 

Omule, incerc sa iti explic cum ar trebui sa intelegi situatia in care esti. Acum, daca tu vii doar cu, ce zice mecanicul... e greu sa mergem mai departe.

Tu ce incerci sa explici in ce am cita? Situatia actuala sau cum a fost imediat dupa reparatie?

14 minutes ago, Opi97 said:

Fulia nu era rupta in acel moment , termostatul deschide corect , in bird nu apare nici-un martor/ avertizare , temperatura pe tester apare apa 60-75 de grade , ulei 50-70.

Gresit. Temperatura trebuie sa fie la 85 spre 90. trebuie schimbat termostatul, si ala de EGR daca are..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, bimmer90f30 said:

 

 

Omule, incerc sa iti explic cum ar trebui sa intelegi situatia in care esti. Acum, daca tu vii doar cu, ce zice mecanicul... e greu sa mergem mai departe.

Tu ce incerci sa explici in ce am citat, situatia actuala sau cum a fost imediat dupa reparatie?

Gresit. Temperatura trebuie sa fie la 85 spre 90. trebuie schimbat termostatul, si ala de EGR daca are..

Temperatura precizata de mine este dupa cateva minute de la pornire , in situatia actuala, problema fiind ca, pornind masina dimineața cand ea a stat in garaj , motorul neavând o temperatura mare la maxim un minut arunca apa afara din vas 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Opi97 said:

Temperatura precizata de mine este dupa cateva minute de la pornire , in situatia actuala, problema fiind ca, pornind masina dimineața cand ea a stat in garaj , motorul neavând o temperatura mare la maxim un minut arunca apa afara din vas 

Deci asta e problema in momentul actual?

(daca DA, topicului tau trebuie sa ii fie schimbat titlul in "Lichid racire iese din circutul de racire.." 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

59 minutes ago, manole2000 said:

Colegul @FiveThreeFive (Respect!) a explicat foarte clar ce anume are de facut initiatorul topicului. As mai veni cu o completare: sa verifice si evacuarea.

Nu cred ca e cazul sa deviezi (ca de fiecare data) de la subiect.

A, deci nu ai respect fata de mine?

Multumesc pentru sinceritate.

Poti sa raspunzi mesajului privat trimis?

Cat despre deviat, esti in atentia moderatorilor de acum inanite in ce afirmi fata de mine. Pentru inceput.

Esti complet offtpic si impotriva mea pe fata

 

A, de fapt zici ceva de evacuare, Poti sa si explici de ce presupui ca e evacuarea cauza problemei lui? Pana atunci ai replicat doar ca sa zici ceva pe (alt?) topic. 

De ce nu compari ce zici tu cu, ce zice @FiveThreeFive si apoi sa ma consideri si , daca merit? Dar NU tu te folosesti de afirmatiile lui ca sa MA ATACI pe fata. Asta e atac la persoana. Esti la ultimul avertisment din partea mea.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Opi97 said:

"Dacă era ceva înfundat un traseu sau altceva dupa cateva minute ar fi trebuit sa arunce apa afara , acolo unde e pompa de apă se văd cămășile de la cilindrii pe exterior și iese fum pe acolo , scapă compresie " asta spune mecanicul 

Am citi rapid un topic strain si se prea poate sa fie garnitura de chiulasa ciupita; aceleasi simptome ca si la tine, motor care da lichidul afara  in schimb motorul e la regim.

https://www.bimmerforums.co.uk/threads/over-heating-coolant-bubbling-and-boiling-over-head-gasket-failure-320d-n47-e92.584173/

Citeste si ce scrie in topic mai ingrosat, spune ceva de lichidul care se intoarce in vasul de expansiune. la tine cum e?

"One thing i find strange is when i open the coolant cap (From cold) i cant see any coolant circulating. Its just spits bubbles out the small pipe at the top but no stream of coolant like my mates (Newer shape) 320d does. Its a mechanical fuel pump on this car not electric"
Ce ti-am explicat eu in prima postare despre aerisire.
 
Consecinta:
"Thanks for all the replys, all very good suggestions and info.

I have done the head gasket block test today and it looks like i have a head gasket leak, or maybe worse.

I have started stripping so hopefully its not a crack in the block. I have also started reading about cam chain failures on the N47 engine and thats got me worried. Hopefully its not all a waste of time"
 
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Opi97 said:

acolo unde e pompa de apă se văd cămășile de la cilindrii pe exterior și iese fum pe acolo , scapă compresie

Imi cer scuze, m-am hazardat (nu ca nu ar fi solutia problemei) putin mai sus probabil.., dar, daca se vede camasa cilindrului 1 (ceea ce NU ar trebui sa se intample asa ceva decat daca s-a intamplat ceva foarte grav..) si iese fum acum, sau iesea, inseamna ca ala nu era abur, cel putin in filmarea ta.. (dar fumul ar trebui sa iasa cu presiune,, da, dat fiind compresiei pierdute, nu precum un abur, ca in filmare) iar blocul motor e complet compromis.. ceea ce e greu de crezut. Si nici cu camasa "expusa" ..nu ar trebui sa simti fum.. dar mai stii. 😉

In final, mecanicul tau nu stie ca pistoanele motoarele BMW nu mai au camasi de multi ani? Asta zic asa, ca idee generala.. au ceea ce se se cunoaste ca HONUIRE a camsii cilndrului, facuta direct in blocul motor.  

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

  • Romulus changed the title to problema racire motor - circutul pierde antigel
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.