Jump to content

Cost drum EV vs combustibil - exclus costuri de intretinere


Romulus

Recommended Posts

 

Am fost iarasi nevoit sa compar 2.000 km prin germania si am avut de ales intre:

iX40 si 430i coupe

Am ajuns la concluzia ca costul energiei, este practic acelasi.

Am luat un consum mai alert la ambele. 30 kW/100 km si cam 12 l/100 km pentru cele doua si un pret al energiei electrice de 0.79 €/kWh si 1.78 € pentru un litru de benzina.

Gresesc undeva sau electric, chiar este mai scump?

Apoi am cautat putin si am gasit ceva video-uri... Nu din germania, dar costul pare si in UK mai mare pentru electrice.

Extrem de posibil sa gresesc eu undeva la calcule, dar pentru germania, daca nu alimentezi acasa si te bazezi pe Tesla supercharger, sau Ionity... Pare sa fie mai ieftin pe benzina.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Un EV care este incarcat exclusiv la fast-chargere, are in primul rand dezavantajul ca se deterioreaza rapid bateria. Recent era un caz al unui taximetrist din Norvegia care pierduse cam 12% din capacitatea unei Tesla Model 3 din cauza faptului ca era practic incarcata rapid si la maxim bateria.

Daca gasesc articolul o sa-l postez. Totusi un versus corect cred ca ar trebui facut avand in vedere incarcarea acasa sau la birou in 90% din cazuri, altfel un EV efectiv nu are nici un sens.

Aici e un clip despre Model 3 de care vorbeam.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Just now, mkdan2004 said:

Un EV care este incarcat exclusiv la fast-chargere, are in primul rand dezavantajul ca se deterioreaza rapid bateria. Recent era un caz al unui taximetrist din Norvegia care pierduse cam 12% din capacitatea unei Tesla Model 3 din cauza faptului ca era practic incarcata rapid si la maxim bateria.

Asta asa e si la telefonane... De altfel BMW pune implicit incarcarea pana la 80% la fast chargere si probabil reduce mult incarcarea ca dupa 80% se face foarte lent.

Dar vorbim de o masina de inchiriat pentru o saptamana, nu strict de cumparat.

 

Link to comment
Share on other sites

doar daca incarci acasa, atunci da. sau pe la supermarket-uri, dar la 7kw/h cat ofera majoritatea mai bine nu.

eu l-am incarcat pana la 100%. 

era foarte aproape sa schimb masina mea cu un ix3. ma gandeam ca la job incarc le gratis , acasa incarc ieftin…dar nu.

la job incarcator de 7kw incarcam cu maxim 2 cred, abia cat incarca sa ajung acasa. in plus de asta id3 tragea cu maxim 90 si ceva, deci timp de incarcare 0-full era minim 30minute(asta la fast charger), dar nu tot timpul tragea cu 90kw, cred ca depinde cati sunt pe retea, pretul e la fel

pe la 5,6pm era full peste tot la fast charger, deci 30 minute se puteau transforma in 60 de minute sau 2 ore. pur si simplu am simtit masina aia ca pe o povara , am zis pas deocamdata la electrica

Link to comment
Share on other sites

Absolut oribil. Chiar ma gandeam sa fac un experiment cu iX40 mai ales ca era convenabil ca pret de inchiriere, dar pe langa ca ies mai scurt, mi-e frica acum ca pierd absolut tot timpul liber, si asa putin, pe care-l voi avea. Deci practic mi0as baga cuie in talpa, si vroiam o confirmare ca nu gresesc pe undeva.

iX40 e bine dotat, are acceleratie buna, desi e greu. Are autonomie aparent spre 300 km doar daca mergi ca si cum e vacanta si lumea a ajuns la apocalipsa. In rest probabil maxim 250 km. Si ma gandesc ca daca incarci la fast charger si vrei sa te misti... si sa nu risti... sa gasesti incarcatoare ocupate, sau stricate sau ceva, probabil ai atonomie reala sub 150 km. Adica sa spun asa o ora mers, o ora pauza, ceea ce mi se pare irealist. 

Asa iau 430i coupe, sau seria 5 fac plinul si nu mai ma preocup de salvarea omenirii... dar macar raman in sanatatea mintala normala.

Link to comment
Share on other sites

Logica asa pare sa indice. Chiar imi placea idea de a face un experiment. Mai ales ca anul urmator o sa am si timp prin germania o saptamana cu o Tesla Model Y long range. Dar atunci voi fi ceva mai liber, nu contra cronometru... Si ma gandeam ca bine ar fi sa pot compara iX40 cu Tesla Model Y.

Dar aparent, mai bine sa nici nu ma gandesc. Poate renunt si la acea Tesla... Doar cand vad parcarile cu electric ma apuca depresia...

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Romulus said:

Absolut oribil. Chiar ma gandeam sa fac un experiment cu iX40 mai ales ca era convenabil ca pret de inchiriere, dar pe langa ca ies mai scurt, mi-e frica acum ca pierd absolut tot timpul liber, si asa putin, pe care-l voi avea. Deci practic mi0as baga cuie in talpa, si vroiam o confirmare ca nu gresesc pe undeva.

iX40 e bine dotat, are acceleratie buna, desi e greu. Are autonomie aparent spre 300 km doar daca mergi ca si cum e vacanta si lumea a ajuns la apocalipsa. In rest probabil maxim 250 km. Si ma gandesc ca daca incarci la fast charger si vrei sa te misti... si sa nu risti... sa gasesti incarcatoare ocupate, sau stricate sau ceva, probabil ai atonomie reala sub 150 km. Adica sa spun asa o ora mers, o ora pauza, ceea ce mi se pare irealist. 

Asa iau 430i coupe, sau seria 5 fac plinul si nu mai ma preocup de salvarea omenirii... dar macar raman in sanatatea mintala normala.

Eu zic ca ar merge un astfel de experiment, chiar ar prinde bine un astfel de topic/review pe forum. Dar inainte sa faci asta sa te uiti pe traseu putin si sa vezi superchargerele daca merg sau de astea.
Eu am vrut sa incerc odata cu un tesla model 3 LR, dar nu-l mai aveau cei de la inchiriat.

 

Avantajul la electrice ar fi cam urmatoarele:

- Cuplu mare.

- Motor mult mai simplu fata de orice motor termic(mai putine batai de cap).

- Mai putine piese de schimbat cand se strica ceva, e cumva un punct aditional precedentului.

- Daca ai panouri poti fi mult mai independent, practic iti procuri singur curentul pentru masina, pe cand la benzina mereu o sa fiu dependent de ei.

- Mult mai usor pentru cei din industria auto sa implementeze functii remote.

 

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

daca sa spunem , masina ar trage cu 150kw , si ar avea un range de vreo 500km reali la 80% as incerca. si acasa sa fie macar ceva de 50kw.

dar id3 avea range 300km cam ,la 100%. la 80% aia se fac 240km. daca pui clima ii 200km. 

e foarte buna ca a doua masina, sa o freci prin oras. copii ,cumparaturi, chestii din astea. daca ai drumuri mai multe si depinzi de masina, masina iti va conduce viata si stai prin benzinarie de iti vine rau.

Link to comment
Share on other sites

 

Vad ca Bjorn are un tabel la diferenta intre o masina pe combustie si cele electrice:
image.thumb.png.b51f77bd117edb7bb62e135f1c4f80f4.png

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1V6ucyFGKWuSQzvI8lMzvvWJHrBS82echMVJH37kwgjE/edit#gid=15442336

Testul se refera in cat timp face 1000 de km.

 

5 minutes ago, Viper05 said:

daca sa spunem , masina ar trage cu 150kw , si ar avea un range de vreo 500km reali la 80% as incerca. si acasa sa fie macar ceva de 50kw.

dar id3 avea range 300km cam ,la 100%. la 80% aia se fac 240km. daca pui clima ii 200km. 

e foarte buna ca a doua masina, sa o freci prin oras. copii ,cumparaturi, chestii din astea. daca ai drumuri mai multe si depinzi de masina, masina iti va conduce viata si stai prin benzinarie de iti vine rau.

 

 

Asta astept si eu sa aibe un range real de 500km la 80% si sa incarce  10-80% in 15 min.

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

Am facut eu mai multe calcule, BMW iX xDrive50 si BMW 640GT

Unblu cam 90% in oras si avem asa:

640GT motorina 1100 CHF/luna

iX xDrive50 530 chf/luna.

Vorbesc din proprie experienta. Geneva-Deva cu iX-ul am platit mai putin pe curent si incarcat doar la FastCharge decat m-a costat motorina la 640GT.

Link to comment
Share on other sites

Electricele sunt foarte bune de oras si cand stai la casa sa ai panouri sa o incarci fara batai de cap. Mor de ras cand eu pe autostrada  merg cu 140-150 si cei cu electricele cu tot cu sutele lor de cai merg cu 100-110 sa aiba range bun, ii depasesc si autobuzele si dubele de marfa:))).

Mie, personal momentan o electrica mi se pare sa o folosesti la drum lung, doar o masocheala:)).

Link to comment
Share on other sites

Cred ca stii ca este illegal sa mergi cu 150 km/h, nu?

gata? atat ai putut? cum ti-am demonstrat contrariul cum nu intri in polemici..combate ce am zis eu ..te rog.

p.s am o gramada de filme pe camera de pe autostrada..vrei sa continuam?  ca tu ai vazut niste lesinati care merg cu 100 km/.h nu inseamna ca toti sunt la fel, nu conteaza cati cai ai conteaza sa stii cand sa-i folosesti, iar faptul ca mergi cu 150 km/h unde limita este 130  esti doar inconstient si pui vietile altora in pericol.

Edited by TKD29
  • De acord! 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

VA ROG MULT pastrati decenta! Nu va mai adresati apelative unul altuia! Putem continua discutia si fara voi doi!

 

@TKD29 La min 1:12 depasesti o duba asa cum eu nu reusesc niciodata. Eu ii dau blana si reduc dupa. Si saracu si semnaliza va vrea sa iasa...

Probabil de asta nu reusesc consumuri ok...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.