Jump to content

Durabil, reparabil, fiabil


FiveThreeFive

Recommended Posts

Preambul: acest topic este unul fara viitor. Scopul lui este de a puncta diferenta intre trei termeni frecvent utilizati in domeniul auto, dar care uneori sunt folositi impropriu - greseala pe care am facut-o si eu.


Durabil, fiabil, reparabil

Un produs este cu atat mai durabil cu cat este mai lunga perioada de timp in care ramane in buna stare de functionare (evident, fiind utilizat in mod corect), fara a necesita operatiuni majore de intretinere sau reparatie. Spre exemplu, un motor M50 este mult mai durabil decat un motor N63.

Un produs este cu atat mai reparabil cu cat poate fi intretinut si reparat cat mai usor, in mod particular fara a necesita dispozitive si expertiza de specialitate. Spre exemplu, un motor M30 este mult mai reparabil decat un N57.

Un produs este cu atat mai fiabil cu cat acesta este capabil sa functioneze corect si predictibil pentru o perioada de timp cat mai lunga. Poate la prima vedere este usor de facut confuzie intre fiabil si durabil. Spre exemplu, motoarele M60 porneau uneori cu dificultate (sau chiar refuzau sa porneasca) la rece, din cauza inecarii cu benzina - fara ca acest lucru sa denote o defectiune. In termeni IT, avea un “bug”. Se poate spune deci ca M60 nu era foarte fiabil in ceea ce priveste pornirea la rece, desi s-a dovedit a fi un motor extrem de durabil.

Nota: in limba romana termenul fiabilitate – insusirea de a fi fiabil - este uneori utilizat cu sens de “insusirea de a fi durabil”. Cred ca este totusi corect sa facem diferenta intre cele doua nuante.

  • Thanks 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Mai avem si "boala lor"  =defectiuni care apar la anumite serii de motoare N47 de exemplu cu distributia dar mai sunt si anumite piese care se uzeaza in timp si care lumea in general le ignora de ex: radiator pompa apa , vas expansiune chiar si banalele ventilatoare de la aerul conditionat, apoi mai este celebrul "se merita" unde ar trebui sa stim daca are sens sa dai banii pe o masina sh care oricum se va devaloriza pe masura ce trece timpul si care din pacate in ultimii ani a fost proiectata cu o durata de viata relativ "mica" . 

Link to comment
Share on other sites

Dupa mine durabilul  s-a cam incheiat la E90 parerea mea... subiectiva, stiu. Dar durabilul pentru mine are mult de a face cu blocul motor.. care, ca sa fie durabil trebuie sa fie din fonta; stiu alta parere subiectiva, controversata..) am zis ce am zis si pentru ca BMW a creat gaura neagra a marcii in 2006 ..cu "reputabilul" N47 cu distributia sa proasta si pe spatele motorului.. si cred ca am spus tot. Singura scuza pe care i-o gasesc lui N47 si toate din perioada aia, e ca el a fost motorul de sacrificiu care a primit UN DOP IN PLUS serios (filtrul DPF in anii aceia a aparut!) pe esapament care i-a scurtat finetea interna.. pentru ca uleiul nu mai era ulei dupa 20k km..

Iar ...reparabilul pana la E30 inclusiv, inainte de E36 caruia, daca nu ma insel, i s-a pus mufa de diagnostic.

Fiabile's toate in ziua de azi, pentru ca pornesc, dupa distingerea facuta mai sus, care nu e rea deloc!

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.