Jump to content

Probleme DPF si adblue


Recommended Posts

Cand s-au facut teste pe el m-a intrebat daca merg mai mult in afara decat in oras pentru ca pe ista arata ca nou filtrul, km 110.000, la 2 service-uri bmw mi-au spus ca nu are treaba adblue cu tobele;  le-am curatat dupa ce am curatat galeria de admisie si parea ca s-a mai diminuat dar am facut acum un drum de bucuresti-cluj si s-au facut de zici ca am motorul pe carbuni, am sa fac o poza, poate am sa ma uit si cand s-a facut regenerarea.

On 9/21/2023 at 11:24 AM, bimmer90f30 said:

@arnx te "risti" (de fapt ma indoiesc ca risti prea mult..) sa pui ulei 2T in motorina vreo doua plinuri de motorina si apoi sa ne spui daca e vreo schimbare?

Asta ar fi interesant de aflat. Ai fi printre primii experimentand cu un ad blue..

Am adaugat aditivul diesel de la Bmw si sincer nu stiu daca am rezolvat ceva, motorina a fost premium in 90% din cazuri. Mai am unul prin portbagaj, cred ca la urmatorul drum lung am sa-l pun.image.png.883291486cf1c55f1e6e0c7f47188d41.png

 

Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, bimmer90f30 said:

Stai linistit ca nu plec nicaieri.

Sunt incapatanat atat timp cat stiu ce stiu. 

Ce inseamna regenerare a filtrului pentru tine? Cand mai gasesti timp explica aici cu, cuvintele tale cum am incercat eu, sa intelegem cu totii cum intelegi tu ca se intampla lucrurile.

(E ultima oara cand accept sa ma faci prost in public)

Stai linistit ca nu te-am facut prost, am spus doar ca sustii o prostie. E o diferenta. Sa nu ducem discutia in derizoriu...

Regenerarea este procesul de ardere a excesului de funingine din filtru, reducând astfel emisiile nocive ale evacuării și ajutând la prevenirea fumului negru, pe care îl poți vedea uneori la vehiculele diesel mai vechi, atunci când accelerează.

 

Pentru a combate emisiile din evacuare, motoarele diesel moderne sunt prevăzute cu un filtru de particule în eșapament. Acest filtru este conceput pentru a reține orice particulă mai mare de funingine care poate proveni din evacuare. Ca toate filtrele, și acest filtru de particule se va bloca și, în cele din urmă, va restricționa fluxul de aer și va reduce performanțele vehiculului.

Dispozitivul folosit pentru reducerea emisiilor se numește filtru de particule diesel (DPF). Procesul de curățare se numește regenerare.

Drept urmare, producătorii auto au conceput câteva moduri de regenerare a filtrului prin ridicarea temperaturii în evacuare pentru arderea funinginii și reducerea acesteia la nivelul de cenușă. Când conduceți cu viteze mari, temperatura din evacuare devine suficient de mare pentru a arde funinginea. Aceasta se numește regenerare pasivă.

Dacă vehiculul nu atinge frecvent viteze mari, motorul poate arde ceva combustibil suplimentar pentru a ridica temperatura la viteze mai mici și pentru a obține același rezultat. Aceasta se numește regenerare activă. Vehiculele folosesc o combinație din ambele metode de regenerare pentru a menține filtrul curat cât mai mult timp.

În timp condusului, computerul mașinii monitorizează constant nivelul funinginii din filtru pentru a determina când este necesară regenerarea. Când nivelul funinginii atinge un anumit prag, motorul va încerca activ să reducă nivelurile.

Daca nici acuma nu e clar, ma las pagubas.

Fiecare intelegere ce vrea/poate.

Link to comment
Share on other sites

@sskkaa daca ce ai pus in replica e ce ai gasit pe net despre filtrul de particole este cat se poate de corect NUMAI CA se refera doar la principiul clasic de regenerare, printre primele instalate pe masini cu filtrul de particole.

Noi vorbim de doua principii diferite de functionare. SCR este un alt fel de a preveni poluarea care da foloseste un filtru de particole.

Cam asta trebuie inteles..

Link to comment
Share on other sites

56 minutes ago, arnx said:

Mai am unul prin portbagaj, cred ca la urmatorul drum lung am sa-l pun.

Sincer, absolut sincer, de as fi avut o masina cu SCR tot as fi pus ulei 2T! Dar are filtrul cu regenerari.. si ii pun cu regularitate riguroasa. Masina are 120k km. Sa pui doar norma JASO FD, e o norma japoneza de standardizare. Vezi ca avem topic aici..

Link to comment
Share on other sites

Filtrul de particule face exact acelasi lucru azi ce facea si in 2009. SCR e o alta componenta, dar care nu substituie filtrul de particule si nici nu-i schimba procedeul de regenerare.

image.thumb.jpeg.5b6cea1748bc3c268196fd018c913d19.jpeg

 

Selective Catalytic Reduction is a separate component from the DPF. SCR is used to reduce Nitrogen (Di) oxide emissions from diesel engines which is again harmful. This is done by spraying Adblue (ammonia) over a material inside the SCR.

 

 

Link to comment
Share on other sites

 

ADBLUE® – MAKING YOUR DIESEL BMW THE CLEANEST YET.

BMW continually strives to reduce emissions by making exhaust gases cleaner. That also applies to diesel emissions, and today’s Blue Performance Diesel engines are BMW’s cleanest yet – thanks to AdBlue® technology*.

Meeting stringent standards

To help meet European legislation (EU6), the latest BMW Blue Performance diesel engines are fitted with Selective Catalytic Reduction (SCR technology). This uses Diesel Exhaust Fluid (DEF), also known as AdBlue®.

The system injects a small amount of AdBlue® into the exhaust system as you drive. BMW’s advanced diesel engines already achieve lower CO2 emissions than comparable petrol engines, and with SCR technology the levels of NOx emissions are closely comparable too. So you can choose BMW Blue Performance diesel with a clear conscience.

How AdBlue® works

AdBlue® is a non-toxic solution that is stored in a separate reservoir on the car. As you drive, small amounts are injected into the exhaust, breaking down nitrogen oxide (NOx) emissions into harmless water vapour and nitrogen gas and reducing the levels of NOx emissions by up to 90%.AdBlue® technology is proven, fuss-free and does not affect the driving experience.

Which BMW models use AdBlue®?

BMW has been using SCR technology since the 2016 Model Year on its larger-engined diesel models, and from Spring 2018 all new BMW diesel models were equipped with SCR and use AdBlue®. Your BMW service technicians will be able to tell you if your BMW diesel uses AdBlue®.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, bimmer90f30 said:

Toate ca toate, dar nu vad nici un cuvant in textul ala in engleza frumos formulat, chiar incurajator.. dar lipseste complet cuvantul regenerare/regeneration.. hmm..

🤭🧠

Or fi uitat sa adauge. 🤭

Pai tocmai ca doar filtrul de particule DPF se regenereaza, nu si sistemul adblue, doooh 🙄🤦😂

Link to comment
Share on other sites

39 minutes ago, sskkaa said:

Pai tocmai ca doar filtrul de particule DPF se regenereaza, nu si sistemul adblue, doooh 🙄🤦😂

Deci dupa tine daca doar filtrul se regenereaza intuitiv adica singur ..ca sistemul SCR e si el acolo sa faca altceva decat sa arda noxe? Sau, cum? Ar trebui ca sa ne spuna ca sistemul SCR se regenereaza? (Am auzit ca ala se infunda.. si cica E NASOL pentru filtru..) Mai tii minte ca, cineva a zis ca injectorul de uree e dupa filtru? Probabil filtrul doar pregateste gazele pentru a fi neutralizate.. adica asta mai nou face ALTFEL (fata de noxele care erau oprite (de celalalt) pur si simplu si apoi se pornea ceea ce se stie ca e regenerare)

[Eu nu mai vreau sa o iau de la capat.. /refuzzz. (tu vrei?)]

Hai sa o lasam ca gluma, cea de sus.

..adica ei stiind ca se regenereaza nu au vrut sa mai zica sa nu ne plictiseasca!?

(De obicei afirmatiile informatiile tehnice au "prostul" obicei sa fie FOOARTE SPECIFICE! Adica vreo doua cuvinte nepotrivite in text te fac sa intelegi altceva decat ce trebuie. Adica atunci cand scrii ceva tehnic nu ai voie sa gresesti! Ar trebui sa ma crezi pe cuvant cand zic asta.)

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

On 9/22/2023 at 2:15 PM, ADRIAN HD said:

Arnx,posibil sa fie crapată ceramica in filtru dpf.

@ADRIAN HD, ai cumva idee daca trebuie dat jos/cum se poate verifica?

Spuneam ca dupa un drum Bucuresti-Cluj tobele aratau cam asa (poza 1), au fost si momente cu turatii si viteze mai mari.

Spre Bucuresti, m-am jucat putin pe sport si mers turat pe Transfagarasan, deci masina a fost destul de solicitata si astazi tobele arata asa (poza 2), ce e prima oara cand vad e ca s-a dus si pe bara, niciodata pana acum nu am vazut asta, doar tobele erau negre. De maine trebuie sa ma pun mai serios pe investigat pentru ca nu-mi pare deloc ok ce e acolo. 

Sa iau in calcul si turbo? Nu stiu daca duc lipsa de putere sau daca simt ca ceva nu trage cum trebuie, parca si aud pe la un 1800 rpm un mini suierat dar nu specific de turbina stricata, poate doar imi pare.

E, partea interesanta e ca am vazut pe Transfagarasan (acum sunt atent la toate tobele de bmw :)) ) un G30 eDrive ale carui tobe aratau cam fix asa (poza 3) si ma intreb cum naiba.

 

 

image.jpeg

20230924_152627-min.jpg

20230923_175225.jpg

Edited by arnx
Link to comment
Share on other sites

On 9/21/2023 at 11:24 AM, bimmer90f30 said:

 

Apoi, ce o sa iasa pe evacuare daca scoate filtrul? Branduse de primavara? Nu. Mai mult fum.

Daca ar scoate fum (inainte de filtru), trebuie rezolvata problema care genereaza acel fum. Masinile euro 5 / 6 nu au voie sa scoata fum inainte de filtru. 
In cazul in care scoate fum trebuie verificate injectoarele, turbina, EGR, furtune intercooler, debitmetru de aer.

Am scris acum cateva zile despre problema mea cu regenerari dese ( de asta am si intrebat la ce interval ai regenerarile ).  La mine se pare ca MAF nu raporteaza corect cantitatea de aer si automat am un amestec aer/combustibil dezechilibrat, ceea ce produce foarte foarte mult fum. 

Precizez ca am toba neagra, cu toate ca filtrul nu este spart, topit, etc… 

Atesez poze cu filtrul dupa curatare si dupa aproximativ 3-400 km…

 

99a590cd-6308-480b-a27a-3faadd146cd4.thumb.jpeg.ca223fb682a09e6673650eef89dea6a0.jpeg

059a5dc2-93df-4044-aa21-3c42382f2199.thumb.jpeg.b9959168bf9f0358bd5839176e0308b6.jpeg

Edited by gelu22
  • Surprised 1
Link to comment
Share on other sites

Dacă nu ar trebui să scoată fum inainte de dpf,care mai e rolul filtrului?tocmai filtrul face ca masina să fie intr-o anumită normă de poluare.Nu cred că motorul diesel are capacitatea de a arde combustibilul fara fum.

Ps.verifică la ce interval iși face regenerarile,daca o face la un interval mare e problema la filtru,posibil chiar topit.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Gresita ideea ca nu trebuie sa scoată fum euro 5/euro 6 înainte de DPF :))

 

Cu soft stock, când am dat DPF jos și intermediara, finala ( adică țeava goală), a început sa scoată niște smocuri de fum  la accelerare de nu mi venea sa cred ca o masina fără DPF scoate atâta fum, când una fără DPF euro 3 sau euro 4 nu scoate fum aproape deloc ca și comparație. ( E60 euro 5 ) 
 

Efectiv zici ca era din aia de armata. Nu scotea continuu, dar când ciupeli accelerația scotea mult. 
 

Nu era nici o problema la injectoare sau altceva, ala este rolul DPF lui, de a opri acel fum, când nu îl oprește principala problema vine de la el, ori ulei care a distrus/topit ceramica,  ori altceva. 
 

După resoftare l am făcut sa nu mai scoată fum aproape deloc ca și comparație stock cu DPF Off vs soft cu DPF Off. 

Dacă vreți ca un DPF sa funcționeze ca unul nou, trebuie înlocuite injectoare, turbina și ma apoi DPF. Chiar dacă pe diagnoza/teste nu apar probleme la injecție/turbo, nu mai lucrează cum au lucrat când erau noi.

De aia un DPF nou pus pe o masina de peste 200k, nu va mai tine încă 200K.

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Am mai atasat niste teste facute acum. Injectoarele sunt okeish (test facut la "rece") sau posibil sa fie valorile alea, da, cum zice gelu22, din diverse cauze... cand accelerez se duc spre 0 toate.

Nu-mi dau seama unde trebuie sa ma uit sa vad cat de des isi face regenerarea.

G30 eDrive are DPF? Tevile lui erau tot asa murdare, ma indoiesc ca avea badge fake pus de eDrive pe el.

20230920_185553.jpg

20230924_191555.jpg

20230924_191844-min.jpg

Edited by arnx
Link to comment
Share on other sites

O firma de recondiționare DPF/turbo/injectoare întotdeauna va da vina pe orice altceva de la masina in afara de treaba pe care o face, când in 80% din cazuri când sunt in continuare probleme după recondiționare, este vorba de treaba in sine, adică făcută ca in România, de rahat și nimeni nu și asuma. 

Valorile pe 3 injectoare sunt puțin mari, testul trebuie făcut la rece la modul ca din prima secunda in care pornește motorul a doua zi dimineața sa vezi valorile, nu are relevantă in accelerare sau la cald.

 

edit: pe 5 injectoare din 6 sunt valori măricele, nu cât sa simți ceva, dar cât sa simtă DPF ul. 

 

Dupa recondiționare am avut 0,3 maxim pe injectoare. 

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.