Jump to content

Sfat achizitie BMW F31 automat x-drive, SH


xfg

Recommended Posts

Salutare,


Ma intereseaza sa cumpar un BMW seria 3, F31 cu cutie automata, an fabricatie 2016 - 2018. Cum locuiesc intr-o zona deluroasa, m-as orienta catre transmisia x-drive. As vrea sa caut o masina cu motorizarea B47, am inteles ca din 2015 sau 2016 s-a montat motorul B47 care nu mai are probleme cu lantul de distributie ca si precedentul N47. B47 are ceva probleme specifice ? Distributia pe lant de la B47 are un rulaj la care trebuie schimbata ?

Cutia automata de la BMW am inteles ca e cu convertizor de cuplu si ar fi mai fiabila decat DSG-urile de la VW. Uleiul din cutia automata de la BMW la cati kilometri se schimba ?
La transmisia x-drive mai trebuie schimbat ceva ulei ?

Oricum masina as vrea sa o achizitionez din Germania sau dintr-o sursa mai sigura din Romania, cu istoric complet de service, dar vreau sa stiu la ce operatiuni sa fiu atent daca s-au facut la kilometrajul corespunzator.

Aproximativ cam care ar fi costurile de intretinere la un B47, ulei + filtre, distributie, schimb ulei cutie automata ? Schimburile le-as face intr-un service autorizat serios, dar nu reprezentanta.

Va multumesc !

 

Link to comment
Share on other sites

Maxim 15 - 16k euro as vrea sa aloc pentru cumpararea masinii si as vrea sa-mi fac o idee care ar fi costurile ulterioare cu mentenanta, probleme posible, etc. Ma intereseaza o motorizare diesel, caci benzinarele vad ca depasesc bugetul acesta...

Edited by xfg
Link to comment
Share on other sites

La o cautare pe mobile.de am gasit 11 masini cu km pana in 220k si pret maxim 16k euro. Am bifat an fabricatie minim 2016, maxim 2 proprietari, full service history, 4x4 si faruri cu xenon sau led, fara masini accidentate. Nu merita sa iau o masina la un rulaj in jur de 200k km ?

Este una din 2017 care e cu rulaj de 164k si costa 14500 euro si are poze cu istoricul de service de la BWM memorat in computerul de bord.

Totusi nu ma asteptam la suma de 9000 - 10000 lei pentru toate schimburile. La un VW Golf 7 cu DSG acelasi schimburi ar fi in jur de 5000 lei si din ce mi-au zis unii, intretinerea la BMW nu ar trebui sa fie cu mult mai mult. E drept ca Golf nu este 4x4 deci nu se schimba nici un ulei la grupuri, dar asta n-ar trebui sa faca o asa mare diferenta.

Care ar fi intervalele de schimb pentru distributie, ulei cutie de viteze automata si ulei transmisie ?

 

 

Edited by xfg
Link to comment
Share on other sites

La acest buget, cam tre sa te gândești sa schimbi distribuția, pt ca o sa aiba km, am avut passat câțiva ani buni, n are nici o legatura întreținerea, bine io fac comparație cu f10, dar si seria 3 e peste passat la întreținere, poate gasesti ceva la noi cu distributia facuta etc, daca locuiesti intr o zona deluroasa, poate ar fi mai bine sa te duci tot spre vag,acu daca iti dorești da i bataie si apoi vezi tu ce si cum... 

Link to comment
Share on other sites

Ia cu motor b47 este foarte reusit, mai ok decat cel de la vag. Pica galeria la ele, distributia tine lejer peste 200 de mii. Uleiul in cutie multi nu il schimba niciodata, bmw nu recomanda schimbarea, dar pe la 200 de mii il poti schimba.

Daca e xdrive schimba uleiul in cutia de transfer pe  la 100 de mii si ai grija la presiunea din anvelope si anvelopele sa fie la fel. Racitorul  cu egr ul pe campanie.

Link to comment
Share on other sites

Daca ar avea 164k km n ar fi rău, totusi, la selectia facuta de tine, ai 11 masini pe mobile, cam putine zic,fa o cautate si mărește bugetul putin barem iti faci o idee de km etc, crezi ca la nemti nu se umbla la km? 

Inca ceva, orice cumperi, tre sa mai ai un ban deoparte, sigur mai e ceva de făcut la ea.. 

Sau poti sa o tii, 30-40k, nu bagi nimic si o dai... Multi fac asa,, chiar daunazi râdea cineva de mine ca bag bani in masini... 

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, xfg said:

Uleiul din cutia automata de la BMW la cati kilometri se schimba ?

ZF (producătorul cutiei) recomandă schimbarea uleiului la 150.000km, în funcție de stilul de mers.

8 hours ago, xfg said:

Cum locuiesc intr-o zona deluroasa, m-as orienta catre transmisia x-drive.

Nu înțeleg legătura. Iar dacă vrei într-adevăr ceva cu tracțiune integrală, de ce nu alegi mai degrabă ceva de la Audi? Specificul BMW este tracțiunea spate.

Link to comment
Share on other sites

Bmw ul e o masina sportivă, joasă, destul de sensibila pe partea de articulații,,, sistemul 4x4 este destul de pretentios... Acuma tu stii, vad ca ti s a părut mult prețul pt schimb distribuție etc,, 

Repet, la bmw nu are nici o legatura întreținerea cu grupul vag, unde gasesti piese after marjket, macanici peste tot etc..nu meetge cu discuri si placute trw, anvelope de 2 feluri,etc..

Sunt multe piese care tre sa le pui OE, in fine... 

Daca ai nevoie de un 4x4, un passat alltrack e mult mai fiabil, daca iti dorești un 3 ar, da i bataie,,, da ia unu cum trebe ca altfel o sa injuri pe aici ce proaste s bmw urile... 

164k km e decent io am luat o la 178k, dar sa fie reali, totusi imi e greu sa cred ca cea mai ieftina de pe mobile e chiar fara cusur... 11 masini pe toata Germania,,, da poate sa fie, io îi urez bafta... Totusi nu pot sa nu observ ca e obisnuit cu grupul vag care e altceva.. 

Edited by lospa alin
Link to comment
Share on other sites

Ma bag si eu ca musca in discutia asta. De 2 ani conduc un f31 b47 lci , dupa ce 3 ani am mers cu f31 n47 non lci.  Am luat-o la 105 k si acum am 147. In iarna urmeaza sa ii fac distributia, preventiv, ca sa pot asculta muzica linistit.


Probleme: 
- racord flexibil face zgomot - am descoperit ca e o problema la f31 LCI . Unora le-a aparut chiar si sub 100 k acest zgomot. Se inlocuieste racordul flexibil
- scurgere ulei diferential - am descoperit ca e o problema la f31 LCI . Urmeaza sa remediez - inlocuire semering.

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, PzKpfW said:

Nu înțeleg legătura. Iar dacă vrei într-adevăr ceva cu tracțiune integrală, de ce nu alegi mai degrabă ceva de la Audi? Specificul BMW este tracțiunea spate.

Acum vreo 3 - 4 ani cand a nins in continuu vreo 3 zile in orasul meu si era zapada necuratata pe strazile secundare, am vazut la o casa un BMW cu tractiune spate la care proprietarul se chinua sa il bage in curte. Nu stiu daca avea cauciucuri proaste, dar masina parea destul de noua, cred ca era ceva seria 5 daca imi aduc bine aminte, deci ma gandesc ca avea bani si de cauciucuri bune. Nu am neaparat nevoie de 4x4, nu merg pe drumuri neasfaltate decat foarte rar. Nu am mai condus o masina cu tractiune spate, dar nu stiu, cred ca m-as simti stresat in unele conditii cu tractiune spate...

 

2 hours ago, lospa alin said:

Bmw ul e o masina sportivă, joasă, destul de sensibila pe partea de articulații,,, sistemul 4x4 este destul de pretentios... Acuma tu stii, vad ca ti s a părut mult prețul pt schimb distribuție etc,, 

Repet, la bmw nu are nici o legatura întreținerea cu grupul vag, unde gasesti piese after marjket, macanici peste tot etc..nu meetge cu discuri si placute trw, anvelope de 2 feluri,etc..

M-am documentat si garda la sol la 320d xdrive este de 145 mm, mai mare cu 5 mm decat la Golf 7. As fi luat BMW pentru ca vreau neaparat o masina cu cutie automata si cutiile de la BMW sunt mult mai fiabile decat DSG-urile de la vag. DSG-urile se uzeaza accentuat daca sunt folosite in oras. Probabil ca si motoarele sunt mai fiabile la BMW. Mi-am adus aminte ca am discutat de ceva timp cu un vecin care are un 320d din 2012 cu tractiune spate, automat, cred ca motor N47 si mi-a spus ca distributia l-a costat in jur de 3000- 3500 lei parca in 2020 cand a cumparat masina. A zis ca a costat dar in rest nu s-a plans de costurile de intretinere. Mi-a spus ca da in jur de 800 lei pe un schimb de ulei si filtre. Am uitat sa intreb schimbul de ulei la cutia automata insa...

Edited by xfg
Link to comment
Share on other sites

On 9/22/2023 at 8:28 PM, AddVl said:

 Am luat-o la 105 k si acum am 147. In iarna urmeaza sa ii fac distributia, preventiv, ca sa pot asculta muzica linistit.

Deci distributia la B47 se schimba doar atunci cand e cazul, adica daca lantul incepe sa faca zgomot ? Producatorul recomanda vreun interval de schimb ?

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu. eu nu cred ca s-a schimbat mare lucru fata de n47. Nici nu vreau sa se intample vreo ceva si sa pierd timpul prin service-uri. As fi vrut sa vand masina in urmatorii 2 ani, deci mult sub 200 k , dar m-am hotarat sa o tin inca mai multi ani si atunci vreau sa am liniste. Sa nu ma chinui sa ascult lantul 😄

Unii or sa spuna ca nu mai e problema, sperand poate ca nu o sa aiba nici ei. Altii or sa spuna ca ba da, trebuie schimbata, ca sa isi valideze decizia lor. Nu stiu cum o fi, eu fac cum cred eu :)) 

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca se pune problema de schimbat distribuția la b47 pana in 200k km, cred ca problema se pune daca in bugetul respectiv gasesti o masina sub 200k km...Aia prin Germania isi iau diesel sa faca 20k km pe an?. Nu zic ca nu or fi masini la km buni sau poate si in bugetul respectiv,,, totusi mi se pare probabilitate cam mica din 11masini sa o si găsești, altii cauta cu lunile o masina...Ma uitam, un touring la Țiriac cu 100mii km e 25mii...

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ce parere aveti de masina asta: https://link.mobile.de/WvtuhGxNtQ1LVua9A ?

Din poze pare a avea istoric complet de service la reprezentanta BMW. Se poate sa aiba intrari de service in computerul de bord si daca service-ul nu a fost facut la reprezentanta BMW ?

Are o infundatura pe partea dreapta spate. Am vorbit cu dealerul pe Whatsapp si mi s-a parut ca a fost destul de sincer. Mi-a trimis din prima o poza mai apropiata cu infundatura:

WhatsApp Image 2023-10-04 at 6.08.41 PM.jpeg

Mi-a trimis si seria de sasiu, o sa o verific si pe CarVertical. Oare cum as putea afla istoricul detaliat sa vad daca s-au facut toate schimburile la timp ?


Ce presupune mai exact Sport Line ? Are cumva garda la sol mai joasa ? Asta nu mi-ar prea conveni.

Edited by xfg
Link to comment
Share on other sites

xdrive e un sistem pretentios, esti sigur ca vrei sa il ai? cu anvelope ok nu o sa ai probleme cu RWD.

lasa-ti rezerva pentru piese - un set de discuri si placute te vor costa, articulatii, racord flexibil, admisie/egr, etc. nu stiu daca mai vrei si xdrive-ul pe cap pentru cateva zile pe an.

 

legat de ce presupune sportline, decodeaza-i vinul pe un site dedicat, tip bimmer.work si vezi ce optiuni are.

Link to comment
Share on other sites

Ai răbdare ca te ajuta colegii si cu istoric, pe mine m au ajutat cand am luat f-ul. Eventual cauta exact topicul pe forum, pune seria acolo ca iti va răspunde cineva. S a mai discutat si unde poti verifica si tu seria, trebuie sa răsfoiești fortumul putin. 

Unii ar zice ca sunt cam putine stele la dealerul ala.!

Edited by lospa alin
Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, paul_e88 said:

xdrive e un sistem pretentios, esti sigur ca vrei sa il ai? cu anvelope ok nu o sa ai probleme cu RWD.

Poti sa dai mai multe detalii te rog ? Din cate am aflat de aici, trebuie schimbat la un moment dat uleiul de transmisie pentru xdrive. Si ca caucicurile fata/spate trebuie sa fie uniform uzate. Altceva in afara de asta ce ar fi mai costisitor de schimbat / reparat ? In rest sunt constient ca orice masina sh necesita investitii dupa achizitionare.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.