Jump to content

Recommended Posts

Deci din 2005 cand am luat primul bmw cu runflat era vb de un E90 am schimbat anvelopele runflat cu anvelope normale si la nici una nu am avut probleme nici cu xdrive si nici cu articulatia masinii.Daca am luat vreun cui roata nu s-a dezumflat instantaneu si am ajuns tot timpul la vulcanizare si daca am fost nevoit am pus compresorul sa o mai umflu putin.oricum avem si kit de pana cu snur si compresor dar fara roata de rezerva.Daca ai runflat oricum pana ajungi la vulcanizare mergi pe pana iar cauciucul poti sa-l arunci dupa si daca e cumva mai uzat le arunci pe toate 4.Legat de stabilitate eu nu am simtit mare diferenta intre ele mai ales daca cele normale le umfli putin mai tare.Dar mai e si alt aspect legat de stilul de condus si drumurile pe unde mergi cu masina eu personal nu am dat in gropi,nu am strambat vreo janta sau taiat vreun cauciuc in viata mea deci pot sa spun ca am mare grija pe unde merg si cum merg.Cu fiecare masina am facut peste 100.000km,am avut numai cauciucuri premium si doar cu specificatiile bmw dar fara runflat!

Edited by tzucul
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Presupun ca am sa o las asa cu vara non-run-flat cateva saptamani si decid daca cele de iarna vor fi run-flat sau non-run-flat.

 

Adevarul este ca nici prin cap nu mi-a trecut vreodata ca am optiune cu non-run-flat, dar acum daca masina asa a venit din fabrica, presupun ca pot sa decid.

Link to comment
Share on other sites

Nu inteleg utilitatea RunFLat-ului, decat daca fac pana, ma opresc, dau comanda de 4 cauciucuri noi la vre-un depozit sau online) si ma duc direct sa le pun, alegand sa merg pe pana si sa distrug cauciucul cu pana - celelalte 3 le vand pe OLX pentru care se risca sa mearga cu ele + un SH.

Daca faci o pana din 6 in 6 luni, depinde de uzura le schimbi pe toate 4 ce faci? Arunci bani in cauciucuri de nu mai poti...

Parca mai degraba opresti masina (daca e dezumflata roata de tot) si pleci cu platforma daca nu ai roata de rezerva. Cred ca iesi mai ieftin. - Te duci la prima vulcanizare si incerci sa rezolvi problema - sau te duci direct cu roata daca esti prin oras cu un Uber hahaha.

Inteleg ca sunt unele cazuri prin exterior, munte etc etc, dar mai rare, si din nou sa am confortul sa mai merg inca X KM cu Run Flat si pana, anvelopa se distruge, schimb toate 4 - inca 1000E - nu cred ca se justifica.

In final, cu sau fara RF nu cred ca as merge pe pana decat daca e nevoie nationala, decat sa distrug cauciucul si sa iau alte 4 noi. - pareri?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pai uite, iti dau eu cateva idei 🙂

Cazul 1: ploua cu galeata, ai portbagajul plin, faci pana. Gandeste-te la cele doua scenarii, cu runflat si fara.

Cazul 2, patit de mine: 31 decembrie,  un pic dupa pranz, ieseam din Bucuresti. Fac pana. Ma intorc, caut o vulcanizare, gasesc un mos alcoolic, imi rezolva pana si plec mai departe. Am mai folosit cauciucurile respective inca cativa ani fara probleme, fara sa schimb macar unul.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pentru mine, la run-flat mai vad si urmatoarele dezavantaje:

Daca faci pana, trebuie sa cauti un service care are scule pentru run-flat. La nea grigore la colt, risti sa iti distruga janta cand o scoate si cand o pune la loc. Peretii fiind foarte rigizi, e mult mai greu de scos si pus la loc daca nu ai scule si experienta. 

Cand mergi pe ea, nu spune nimeni, dar practic mergi 80km cu 80 km/h sau asa ceva. Dar o faci ferfenita. Si atunci ajungi la dilema... schimb ambele de pe acea punte? si daca da, ce fac cu cea veche si utilizabila...

In Germania, oricum pe indici de viteza mari, nu iti face nimeni pana, iar daca ai si mers pe ea, nu se ating de acel pneu doar ca sa-l scoata si sa-l arunce...

Dar poate sunt eu norocos... Nu am facut pana decat o singura data. Si atunci am lovit cu partea dreapta o groapa banala, in forma de "foarfeca" la viteza de sub 60 km/h in Lancram. Si am ramas acolo cu gaura de marimea unei prune mici in ambele pneuri de pe partea dreapta. Si oricum am dus-o inapoi la Cluj-Napoca pe platforma...

Dar urasc sa aud sunetul insotit de mesaj cu tyre pressure...

Link to comment
Share on other sites

Eu in cei 13 ani de cand merg doar cu runflat-uri am facut ceva pene. In cele mai multe cazuri, mi se pare ca runflat-urile m-au salvat de la niste bataie de cap (platforma, sau chemat un prieten cu o roata, sau alte de-astea). Roata de rezerva nu am la nicio masina, pentru ca n-am loc de asa ceva. Iar kit-ul de pana nu repara orice. De altfel, cam trei sferturi din penele pe care le-am avut au fost pe lateralul anvelopei, acolo unde nu te ajuta kit-ul.

In final, fiecare face cum i se pare mai bine. Am mers multi ani de zile si cu masini cu roata de rezerva, fara runflat, si n-am folosit rezerva niciodata. Dar erau masini mai mici, mai usoare si cu cauciucuri cu balon mare.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

@Romulus dintr-o experienta proprie si amara:

am invatat ca a te baza pe asistenta pe marginea drumului nu este cea mai buna idee. In special in cazul in care inaltimea nominala a talonului anvelopei (*) este mai mica de 110mm, este recomandat ca masina sa fie dotata cu o solutie (macar temporara) in caz de pana. Aceasta poate fi oricare dintre: roata de rezerva , anvelope runflat, compresor + substanta de etansare. La masinile noi, roata de rezerva (chiar si in varianta "slim") este deja de domeniul istoriei. Compresorul + substanta de etansare are succes numai daca gaura din cauciuc nu depaseste 6mm, in cel mai bun caz. Ca urmare, anvelopa run-flat este cea mai buna optiune.

Atunci cand se taie flancul anvelopei intr-o groapa, este end of game, run-flat sau non run-flat. Trebuie schimata anvelopa (anvelopele, dupa caz). Dar, in cazul meu sus-mentionat, faptul ca masina a avut run-flat mi-a permis sa ma tarasc cca. 12 Km pana la cea mai apropiata localitate, fara a distruge janta sau suspensia. Si a facut diferenta dintre a dormi intr-un motel si a dormi in masina pe marginea autostrazii.

(*) inaltimea nominala a talonului este calculata ca latimea anvelopei * raportul aspect. De exemplu, la un pneu 245/40R19, inaltimea talonului este 245 * 0,4 = 96mm.

  • Like 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Poate te ajuta sa iei o decizie…

Prin 2009(cand am luat masina) mi am luat jante pe 17” cu runflat Goodyear de vara, in 6 luni am facut vreo trei gâlme. Le am schimbat pe toate 4 si am incercat din nou cu Continental, dupa un an iar galme…  Am vandut jantele pe 17” si mi am luat un set de 163M(19”)cu Michelin PSS, nu am mai avut nici o galma, dar au inceput sa apara penele.. Diferența la handling si greutate era majora in favoarea anvelopelor non runflat. Am schimbat vro trei seturi de atunci, acum am trecut la Hankook. Daca nu s a schimbat nimic la constructia si feelingul anvelopelor runflat, atunci o sa smiti mai bine masina cu cele normale, asta pana faci pana… Am compresor cu spuma si si kit cu siret, dar daca intepi pe flanc(cum mi s a intamplat de 2 ori mie) te uiti la ea. Sunt avantaje si dezavantaje la fiecare, e bine sa alegi in cunostinta de cauza si sa ti asumi.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Felicitari si la cat mai multi km. Asteptam impresii la cald. 530e-ul este si la mine pe lista scurta, dar sedan si xdrive..eventual cu softclose si tot pana in 20k rulaj...Sa vedem cum se aseaza astrele la Bavaria...

 

Edited by Tarabostes
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, CosminEU said:

ma omori cu pozele tale, si la mine nici o veste

Aparent cel putin 3 saptamani va dura la mine, si pozele sunt tot de atunci... Nimic nou pe frontul de sud.

1 hour ago, Tarabostes said:

Felicitari si la cat mai multi km. Asteptam impresii la cald. 530e-ul este si la mine pe lista scurta, dar sedan si xdrive..eventual cu softclose si tot pana in 20k rulaj...Sa vedem cum se aseaza astrele la Bavaria...

 

@Tarabostes Ai vazut topicul din august cu 530e?

Link to comment
Share on other sites

@Romulus referitor la anvelope, parerea mea e sa pui anvelope omologate, adica cel putin * BMW ( chiar daca si fara RFT/RSC ). Cu siguranta exista informatii usor de accesat in acest sens, chiar si de la BMW, pentru a nu avea probleme cu garantia in primul rand si/sau casco. 

Referitor la RFT/RSC vs anvelope normale, depinde mult si cat circuli, si pe unde. Dar daca masina a fost gandita pentru RFT si tu pui fara, atunci se va simti o diferenta de comportament, masina fiind mai barca.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.