Jump to content

BMW X3 G01 30i - downshift in timpul franarii


goangaus

Recommended Posts

Am tot mers in ultimele zile numai in modul Sport si downshiftul pe franare a disparut complet, cum schimb pe Confort apare. Vineri ajung la revizie si o sa vad ce zic, argumentul primit data trecuta cum ca "e motor sportiv si e normal sa faca downshift mai agresiv" pica daca fix in modul Sport nu face.

  • Facepalm 1
Link to comment
Share on other sites

Legat de downshift sincer simt și eu ceva totuși în frânare, cum face downshift mașină la o treaptă inferioară. Dar nu mi se pare nimic grav. La fosta Octavia DSG era similar. Poate mai accentuat. Și la plecări la fel. Aici transmisia e muult mai lină la accelerări. În sport plus abia simt cum schimba la accelerare. . La frânare .. simt downshit dar nimic incomod să muncească tare. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Da acel downshift usor pe care il simt zilnic este ok doar ca la mine din cand in cand, o data pe saptamana sa zicem, apare si un downshift mult mai agresiv care chiar este deranjant si imprevizibil. 

Intrebare stupida, in modul manual cand schimb vitezele trebuie/este indicat sa ridic piciorul de pe acceleratie, ca la cutia manuala? M-am jucat astazi cu modul manual si la schimbarile 1-2 si 2-3 in jur de 2500 turatii mi-a smucit destul de tare la schimbare, apoi dupa cateva incercari nu a mai facut, nu stiu de ce. Initial am schimbat fara sa iau piciorul de pe acceleratie, in trecut am mai schimbat la fel si nu a smucit asa, dar ce-i drept nu stiu daca am mers full manual de la plecarea de pe loc sau am facut overide din drive in mers in trepte mai mari.

Edited by goangaus
Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, CosminEU said:

Nu am ridicat niciodata piciorul de pe acceleratie, e automata, stie sa faca treaba corect 🙂

Asa stiu si eu dar vazand cum smuceste la schimbarea din 1 in 2 ma gandeam ca nu fac eu ceva cum trebuie. Tu poti schimba manual din 1 in 2 fara sa smuceasca, si la ce turatie faci schimbul. Cutia asta cu 8 trepte parca cere schimbare mai repede, eu am avut ultimii ani manuala cu 6 viteze si schimbam pe la 2500-3000 turatii, aici se pare ca schimba fara sa smuceasca pe la 1500, si asa tot se simte.

Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, alex230ro said:

In mod "auto"  asa schimba si la manuala daca te uiti cand "cere" schimbare cere pe la 1800 rpm , daca smuceste la schimbare din 1 in 2 in auto atunci clar e o problema nu ar trebui sa faca asta .

In auto (Driving mode Confort, schimbator in D) nu smuceste asa, doar in mod manual, cu schimbatorul in pozitia DS si schimbat din padele in M1, plecat de pe loc, schimbat in M2 la ~2500 rpm -smuceste.

Si daca merg in modul DS (S1-S8) mai ales la viteze mici masina este destul de jerky si se simte bine fiecare schimbare. Nu stiu daca asa e normal dar ma mir ca sunt unii care spun ca asa conduc permanent si nu inteleg cum, ca nu as putea.

Edited by goangaus
Link to comment
Share on other sites

Nu am citit tot dar la mine smuceste pe sport, in stanga dat schimbatorul, pe blana, all the way. Dar nu e smucit, este un feeling de ambreiaj, acceleratie.

In rest, pe D, sau sport ea merge lin iar pe manual face schimbul cum trebuie, mai putin daca esti iar pe sport, tot blana si dai in 6-7000 ture si schimbi +, acelasi feeling ca mai sus prezentat cand facea ea singura schimbul de trepte.

Prezentat pe garantie Bavaria Baneasa, mi-au dat un alt 30i, la fel face, asa lucreaza ea, nu e nimic diferit. Probabil daca vii de pe un diesel, sau ceva, nu ai astfel de manifestari.

LE: am citit acum ce ai zis, deci la tine face pe confort, which is strange, as verifica vanos si tampoanele motor.

Link to comment
Share on other sites

Am programare din nou in decembrie la Bavaria dar m-am saturat răspunsul lor standard, masina e complexa si daca nu are cod de eroare inseamna ca totul este ok, nici macar nu se uita la masina. Daca m-as pricepe as verifica eu, dar din pacate nu ma pricep. 

Edited by goangaus
Link to comment
Share on other sites

Am fost si la Proleasing, tocmai am facut revizia acum cateva saptamani, sunt ok pentru schimb ulei si chestii usoare dar cam atat. Si cu 30% mai ieftin fata de Bucuresti, very nice.

Am reclamat niste greierasi la interior identificati dar au spus ca nu se baga la asa ceva si ca posibil mai rau sa strice, masina fiind in garantie. Erau doar niste plastice pe care le-am sugerat sa le scoata si sa vedem daca putem izola cu ceva sa nu mai frece plastic pe plastic. Apoi am mai intrebat de un zgomot de motoras care a aparut in ultime perioada la incuierea masinii, un motor care merge in zona capotei cam 30-50s dupa incuiere, cateodata, iarasi vestitul raspuns masina e complexa si voi primi eroare daca este vreo problema. Nici nu s-au uitat sa vada despre ce e vorba.

Edited by goangaus
Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, goangaus said:

Am programare din nou in decembrie la Bavaria dar m-am saturat răspunsul lor standard, masina e complexa si daca nu are cod de eroare inseamna ca totul este ok, nici macar nu se uita la masina. Daca m-as pricepe as verifica eu, dar din pacate nu ma pricep. 

Cere-le sa faca un test vanos, mai pleaca actuatoarele la B48/B58 desi din ce stiu actuatuarele fac figuri la mers constant cu turatie mica  

ca aici

Link to comment
Share on other sites

Am gasit filmuletul de mai sus pe Bimmerpost, am citit tot, par alte simptome dar pot influenta si transmisia, o sa fac testul cu mersul in panta, nu am sesizat pana acum sa fie vreo problema.

https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1541584

Inclin mai mult spre solutia descrisa in postul de mai jos, ultima postare (quote din pagina 1), desi threadul e cam vechi dar vad ca s-a tot postat pana in 2019.

https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=479837&page=12

Edited by goangaus
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Ciprian01 said:

Nu am citit tot dar la mine smuceste pe sport, in stanga dat schimbatorul, pe blana, all the way. Dar nu e smucit, este un feeling de ambreiaj, acceleratie.

In rest, pe D, sau sport ea merge lin iar pe manual face schimbul cum trebuie, mai putin daca esti iar pe sport, tot blana si dai in 6-7000 ture si schimbi +, acelasi feeling ca mai sus prezentat cand facea ea singura schimbul de trepte.

Prezentat pe garantie Bavaria Baneasa, mi-au dat un alt 30i, la fel face, asa lucreaza ea, nu e nimic diferit. Probabil daca vii de pe un diesel, sau ceva, nu ai astfel de manifestari.

LE: am citit acum ce ai zis, deci la tine face pe confort, which is strange, as verifica vanos si tampoanele motor.

De acord cu ce zici aici, similar si la mine, in sport, blana simt cum schimba, dar se simte fain, in confort accelerare mai tare, tot simt putin, Eco pro,accelerat  lejer, nu simt nimic chiar nici nu stiu in ce viteza sunt.

Sincer mie imi lipseste sa imi scrie in ce terapta e, nimic util dar era fain sa stii, mai ales daca vrei sa faci o depasire, sa stii de cate ori faci downshift cu padelele. BMW nu arata decat in daca trag de schimbator spre stanga in S.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, CosminEU said:

De acord cu ce zici aici, similar si la mine, in sport, blana simt cum schimba, dar se simte fain, in confort accelerare mai tare, tot simt putin, Eco pro,accelerat  lejer, nu simt nimic chiar nici nu stiu in ce viteza sunt.

Poti sa incerci sa pleci de pe loc in modul manual(Confort) cu M1 si sa-mi spui daca la schimbarea in M2 apare vreo smucitura? Si la ce turatie ai schimbat in M2, stiu ca ai tot 30i.

Link to comment
Share on other sites

on, intr-un final m-am prins :). interesant. Credeam ca la stationare revine inapoi in S.

Am incercat, daca schimb pana in 2000 turatii e ok smooth, daca schimb mai mult 2-3-4k atunci smuceste cu cat e mai sus in turatii cu atat mai tare, dar nu e nimic diferit daca schimb asa sau direct in S, se simte la fel.

Link to comment
Share on other sites

Btw legat de greieri recomand eu un atelier în B care face treaba buna daca te interesează.  Am făcut la ei fosta mașina super mulțumit. M-am dus pt un greiere în A pillar și am plecat cu o mașină 100% insonorizanta și o notă de plată pe măsură 😳

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, CosminEU said:

Btw legat de greieri recomand eu un atelier în B care face treaba buna daca te interesează.  Am făcut la ei fosta mașina super mulțumit. M-am dus pt un greiere în A pillar și am plecat cu o mașină 100% insonorizanta și o notă de plată pe măsură 😳

Doar au rezolvat punctual greierii sau au pus materiale de izolare fonica in portiere, podele, etc, ca nu am nevoie de asa ceva, masina este foarte bine insonorizata, ma deranjeaza cateva plastice care scartaie.

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Romulus said:

Ce inseamna asta ca numar?

 

2019 anul - vreo 9k RON.

 

10 hours ago, goangaus said:

Doar au rezolvat punctual greierii sau au pus materiale de izolare fonica in portiere, podele, etc, ca nu am nevoie de asa ceva, masina este foarte bine insonorizata, ma deranjeaza cateva plastice care scartaie.

Rezolva si punctual baietii, zic doar ca sunt foarte convingatori 🙂 Nici eu la G01 nu am nevoie, e foarte foarte bine insonorizata, si geamurile duble fac diferenta. Dar daca apar greieri da, si eu vreau rezolvati.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.