Jump to content

Cu ce aplicație se poate face codare pe G30/G31 - 2022?


Romulus

Recommended Posts

On 10/2/2023 at 4:30 PM, arnx said:

Sunt tot asa usor de folosit (esys ultra sau bimmer utility)? Idee daca se pot folosi si cand faci "prostioare" cu apple carplay? 😄 Cu bimmercode am inteles ca nu se poate.

Nu.

BU este mai usor de folosit comparativ cu esys. Dar daca totusi busesti ceva, tot cu esys trebuie sa recuperezi.

On 10/2/2023 at 9:05 PM, goangaus said:

Pentru citit erori ce recomandati, tot Bimmer utility? Sunt si explicate undeva erorile alea sau tot trebuie mers in service cu ele?

ISTA+

Nu prea se pot explica erorile, o eroare poate avea nenumarate cauze. ISTA+ insa iti calculeaza un plan de pasi pe care sa ii urmezi sa poti determina cauza, orice altceva iti arata un cod si te lasa sa cauti pe google ce inseamna si de unde vine.

  • Thanks 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, ngl said:

BU este mai usor de folosit comparativ cu esys. Dar daca totusi busesti ceva, tot cu esys trebuie sa recuperezi.

Se pot coda farurile, luminile de  intalnire, sa nu se mai aprinda dupa ce recunoaste cheia (la un X1 din 2017)?

Unde se pot invata lucruri, chestii de codat cu acest BU?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, bimmer90f30 said:

Se pot coda farurile, luminile de  intalnire, sa nu se mai aprinda dupa ce recunoaste cheia (la un X1 din 2017)?

Unde se pot invata lucruri, chestii de codat cu acest BU?

Nu stiu sa raspund, nu ma ocup cu codari. Folosesc doar pentru masinile personale in functie de nevoile mele. Dar daca este posibil ar trebui sa fie pe modulul FEM, daca se aprind si cele din spate probabil si in REM ( sau care este echivalentul lor pe X1 ).

Orice se poate face cu esys se poate si cu BU ( in expert mode ). Te poti uita pe tree-ul de ECU-uri, descarci NCD-ul si iei la rand fiecare optiune. Eu cand vreau sa fac ceva, intai caut pe forumuri daca a mai incercat cineva si are deja solutia, daca nu, iau la rand fiecare optiune, traduc cu google translate ( nu inteleg germana ) si daca pare ca are legatura cu ce vreau sa fac incerc sa vad ce se intampla cand modific. Cat timp studiezi NCD-ul poti deconecta masina, nu este necesar sa fie conectat ( termenul este "offline coding" ). Te poti reconecta cand ai terminat de editat.

In cel mai rau caz, nu mai merge ceva si / sau apar erori de genul "coding not matched with options installed on vehicle", dar e usor de intors la valorile initiale. BU face si backup la toate ECU inainte de prima folosire, just in case.

Daca testezi ce fac diferite optiuni si tot scrii setari diferite, e preferabil sa folosesti un power supply, ceva de 40A sau mai mult (un redresor nu este bun). Daca cade tensiunea in timp ce scrii, nu stiu cum / daca mai poti recupera respectivul ECU.

 

Legat de invatat, eu nu am gasit mare lucru, site-ul lor este foarte zgarcit cu detaliile. Dar, daca esti deja obisnuit cu esys, nu e greu. Daca nu, orice tutorial pentru esys se aplica, deoarece ECU-urile sunt aceleasi, denumirile optiunilor pe care le modifici sunt aceleasi, difera doar UI-ul ca sa zic asa.

Pentru inceput m-as familiariza cu termenii, ce inseamna VO, FA, NCD, CAFd, etc. Intelegand ce face fiecare si care trebuie modificat in functie de rezultatul dorit devine usor de folosit atat esys cat si BU.

Avantajul lui BU vs. esys e ca autmoatizeaza unele lucruri ( mai putine sanse de a face ceva gresit ) si nici nu trebuie sa cunosti in ce serie se incadreaza o anumita masina ca sa te poti conecta, are un singur buton de "connect" si prin autodetect face el singur tot ( in esys de ex. ca sa conectezi un f30 trebuie sa alegi f20 🤯, si trebuie sa NU alegi f20Direct ). Alt avantaj vs. esys e ca nu poti distruge un ecu ( esys are o functie care folosita gresit duce la acest rezultat, unele launchere au tradus denumirea acelui buton in "DON'T TOUCH" :)) ).

 

Bafta la codat !

  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

@ngl multumesc pentru explicatii. Sigur o sa imi iau o licenta cu ei. Le-am lasat si un mesaj pe site. Daca raspund si ei o sa ma convinga si mai mult.

Asta e raspunsul lor. I-am intrebat daca pot folosi aceiasi licenta pentru mobil si pentru PC. Au zis va da:

"

Hello, you would use ENET. It's lifetime and yes the registration works on PC and mobile at the same time. Yes, those things can be done. You would still need ISTA to run the calibration for the headlight depending on the vehicle/headlight as well just as a note."

Parese ca se pot coda farurile cum am intrebat. (Masina nu are decat halogen, ca vreau sa le intretin cat mai ieftin si usor) I-am intrebat si daca se pot coda baterii, nu doar inregistra. Au zis ca da.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

@bimmer90f30 ncs expert ai folosit? stiu ca ai e60 parca.. sau ai avut? mie, personal mi se pare mai simplu de folosit esys(bu e cam la fel) . bine, eu am invatat direct esys, probabil din cauza asta mi se pare mai greu ncs expert. 

dar, o data ce-l inveti.. e simplu, multe chestii sunt logice. cum zice @Romulus in postare, chestii mai simple , cu schimbatul luminii ambientale, asta nu e chiar asa de simplu, dar se poate face. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, redog4dy said:

stiu ca ai e60 parca.. sau ai avut? mie, personal mi se pare mai simplu de folosit esys(bu e cam la fel) . bine, eu am invatat direct esys,

Nu am avut.. am doar E90 si un F48.

As vrea ca urmatoarea sa fie un G.. dar cine stie..

Apoi codarea luminilor ambientale la F48 se pot face din butoane. 😉

Inteleg ce spui si tu si Romulus, numai ca nu am gasit pana in prezent timpul necesar; prea multe de facut si timp putin. Bine, cand scriu aici scriu din ce cunosc... ca am tot repetat. 🙂

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, bimmer90f30 said:

Apoi codarea luminilor ambientale la F48 se pot face din butoane.

Inteleg ce zici tu, dar nu exista codare din butoane.. prin codare ma refer ca poti schimba orice culoare RGB cu culorile deja existente pe navigatie/pe butoane. 

Nu stiu daca merge la F48, vorbesc de G-uri, F16, 15, etc.. F48 nu cred ca are BDC(nu stiu sigur). 

Exemplu G20, 2019.. 

WhatsApp Image 2023-10-05 at 14.11.47_092c677e2.jpg

WhatsApp Image 2023-10-05 at 14.11.48_d13012f6.jpg

Edited by redog4dy
Link to comment
Share on other sites

Ce mi se pare interesant, la fosta masina (Octavia 3 FL), cu butonul de drive mode suporta lumina ambientala sa se schimbe, gen sport rosu, eco verde.

Model 2018 nu avea, model 2019 s-a introdus standard. Am gasit optiunea din coding, si am facut enable si la model 2018 - nice 🙂

La BMW nu se poate asa ceva, nici prin coding .. interesant. 

Link to comment
Share on other sites

Schimbi luminile cu orice culoare vrei tu, culorile sunt RGB, fiecare culoare are codul ei. 

 

/ poți înlocui doar pozițiile de pe navi, numele îți rămâne la fel(exemplu: dai pe bronze în navi, dar culoarea este roșie) nu poți adaugă în plus. Ca poziții ai 11/13.. nu mai știu exact, ceva de genul. 

Edited by redog4dy
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.