Jump to content

Bmw F10, 525d , oprire în mers


Recommended Posts

Salutare, postez pentru că, eu chiar nu mai înțeleg mașina asta(într-adevăr mulți km, dar nu asta e ideea) .. o am de doi ani aproape , ~50 000 km, anul ăsta am schimbat motorul . . 

Revizii la 7-8000 km.. mereu filtrul alimentat cu tester.. 

Acum mi s-a oprit din mers..  și eu  înțeleg că a făcut pilitură? Poate mă ajută cineva cu mai multă experiență.. (print mai jos). 

Mi s-a oprit pe o străduță îngustă, m-am chinuit să o scot pe N și nu am verificat ce presiune face la pornire.. am făcut print la erori, am văzut că nu o ia și am împins-o în parcare. Mâine o să mă ocup mai mult de ea, s-a întâmplat pe la 22:00. 

Dacă a făcut pilitură, ce e de schimbat? pompă înalte, rampă, injectoare? 

Merci,

LE: am și soft pe mașină din mai.. cu dpf off, egr off.. nu știu cât de mult contează, dar până acum nu am avut nici o problemă. 

Untitled.png

Edited by redog4dy
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, redog4dy said:

Salutare, postez pentru că, eu chiar nu mai înțeleg mașina asta(într-adevăr mulți km, dar nu asta e ideea) .. o am de doi ani aproape , ~50 000 km, anul ăsta am schimbat motorul . . 

Revizii la 7-8000 km.. mereu filtrul alimentat cu tester.. 

Acum mi s-a oprit din mers..  și eu  înțeleg că a făcut pilitură? Poate mă ajută cineva cu mai multă experiență.. (print mai jos). 

Mi s-a oprit pe o străduță îngustă, m-am chinuit să o scot pe N și nu am verificat ce presiune face la pornire.. am făcut print la erori, am văzut că nu o ia și am împins-o în parcare. Mâine o să mă ocup mai mult de ea, s-a întâmplat pe la 22:00. 

Dacă a făcut pilitură, ce e de schimbat? pompă înalte, rampă, injectoare? 

Merci,

LE: am și soft pe mașină din mai.. cu dpf off, egr off.. nu știu cât de mult contează, dar până acum nu am avut nici o problemă. 

Untitled.png

Trec prin aceeași situație. Șpan în instalația de alimentare. Trebuie înlocuite pompa, injectoare, regulator, rampă,senzor presiune plus curățat rezervor și restul instalației de combustibil 

IMG-20231003-WA0014.jpg

  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Mda.. cam aia este și le el. 
 

Teoretic o varianta simpla de a verifica este demontarea regulatorului de presiune de pe pompa de înalte, acesta are o sita mică, dacă este pilitura acolo, este clară treaba și trebuie sa faci exact ce a zis colegul de mai sus.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Mulțumesc băieți, o să verific azi. 

Se demontează ușor regulatorul? Oricum o să chem un mecanic, dar ca idee.. 

Am omis să spun mai sus, bag motorină de la muncă, avem contract cu oskar.. înainte la e87, erau injectoarele foarte bune după un an de motorină din asta.. dar am mai auzit ceva că e posibil să fie aditivată. 

Dacă e aditivată, e mai uscată, cred că de aici e(mi-am făcut-o cu mâna mea) .. nu o să mai bag.. sau eventual cu ulei în doi timpi, că nu am mai pus de mult.. 

  • Sad 1
  • Facepalm 1
Link to comment
Share on other sites

Salut, 

 

I-mi pare rau sa aud.... dar da se intampla dstul de des la pompele BOSCH. cei de la VW au cerut o modificare a lor cu un sistem antirotire a pistonului din pompa.

Fie scoti regulatorul de presiune, fie demontezi direct pistonasul din cele 4 suruburi de prindere (daca pompa este varianat cu cele 4 suruburi de prindere).

image.png.ce262565cda11a73e58e377710abf698.png

Nu mai da la automat pana nu vezi ce este. Poate au scapat injectoarele. Chiar daca nu au scapat se poat desface si debnloca mecanic, cele care mai merg deblocate, unde cuiul nu este blocat.

Apoi curatat rezervorul si rampa de inalte, filtru nou de motorina.....

 

Multa bafta si sa o rezolvi cat mai repede si cat mai ieftin.

Edited by bogdanlitzoiu
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Nu prea recomand sa se pună aceleași injectoare,  exista riscul ca spanul sa provină și din pompa din rezervor…

 

In cel mai ieftin caz iei toate piesele de pe o alta masina din dezmembrări, verificate și acelea pe la regulator de Șpan, bine ar fi de pe una care vezi cum merge, eventual și o diagnoza pe Corecții injectoare ar fi perfect. 
 

In cel mai scump caz, totul nou, dar te duce probabil minim 2500 euro. 
 

Nu neaparat poate sa fie de la motorina aia.. insa nici nu poți exclude, măcar de ai știi sigur ca sa fii împăcat dacă pur și simplu s a întâmplat sau a fost din cauza motorinei.

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, WIN60 said:

In cel mai scump caz, totul nou, dar te duce probabil minim 2500 euro. 

Da, e destul de scump si nu-mi permit acum , ma uit prin dezmembrari, sunt cateva firme ce ofera cu garantie, eventual cateva luni/masini cu km putini.. 

m-am uitat de curiozitate doar pompa de inalte este ~6500 lei , noua.. e foarte mult pentru mine, cel putin in momentul de fata.. 

// Oricum trebuie sa ajung cu mecanic azi sa desfac regulatorul sa verificam sita.. 

Edited by redog4dy
Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, WIN60 said:

Nu prea recomand sa se pună aceleași injectoare,  exista riscul ca spanul sa provină și din pompa din rezervor…

 

 

Spanul facut de pompa din rezervor, desi nu s-a vazut facut de aceasta pompa nici o data, se opreste in filtrul de carburant.

La curatarea sistemului, chiar daca se spala foarte bine toate componentele nu se poate elimina 100% spanul. Tot va ramane dar acesta va fii oprit de filtrul de motorina.

Spanul respectiv nu se produce peste noapte, nu se produce in 10min de functionare. Pompa de inalte este o pompa pe cama iar la un moment dat, din cauze diverse, pistonul se roteste iar rola din capatul pistonului rotita la 90° nu se mai roteste astfel frcand in cama. masina se opreste / nu mai porneste abia cans cama / rola sunt destul distruse, cama in zona de contact nu mai exista si nu mai poate creea presiunea ceruta de ECU in rampa comuna.

image.png.f8661202e823b8a8172a7d9b399e69fe.png image.png.6b49803240a6fdf65fb5f49b44e39747.png

Este recomandat sa se schimbe filtul de motorina dupa 1000Km cu altul pentru a nu risca sa se imbacseasca de spanul ramas in circuit.

 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, bogdanlitzoiu said:

Este recomandat sa se schimbe filtul de motorina dupa 1000Km cu altul pentru a nu risca sa se imbacseasca de spanul ramas in circuit.

Am vorbit deja cu un mecanic, dupa munca demontam sa verificam de span.. sa inteleg ca dupa ce schimb, daca este span , pompa/rampa/injectoare + filtru motorina, spalat rezervor/conducte, dupa alti 1000 km trebuie schimbat filtru de motorina? 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, redog4dy said:

dupa alti 1000 km trebuie schimbat filtru de motorina? 

Asa ar fi bine, sa fii sigur ca nu ramana span prin sistem.

Apoi eu chiar nu inteleg cum ar ajunge span din pompa din rezervor si la injectoare daca filtrul de motorina e intre rezervor si pompa de inalta presiune??

@redog4dy nu inteleg de ce te-ai oprit din pus ulei 2T? Si asa ai facut dpf off, era suficient sa fi pus doar JASO FB! 

Apoi, eu consum 5 litri de ulei 2T cam 1 an de zile ( cam 15k km, 21 de plinuri, 250ml fiecare, se duc 5 litri; atat cat costa 5 litri (!?!?!)... sa ai sistemul de alimentare perfect si admisia curata! Garantat. ). Pompa de inalta (e drept ca e modelul vechi) tine si tot tine si tot tine si iar tine... 

Sunt fan ulei 2T fara doar sau poate.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, WIN60 said:

A trecut spanul de filtru și probabil a cauzat uzura in pompa de înalte

N'are cum. Filtru de motorina cand se intoxica cu mizerii motorul intra in Limp Mode dupa jumatate de ora de condus. Stiu eu asta ca am schimbat aiurea o pompa de motorina ca nu gaseam de ce intra in limp mode (dadea eroare necunoscuta pompa inalte) si nici diagnoza cu ISTA nu stia! NORMAL..daca motorina trecea greu prin filtrul neschimbat...!

Aproape sigur e din pompa de inalte. Uita-te la ce bucati, vizibile cu ochiul liber erau in topicul celalalt:

Daca erau microscopice mai intelegeam..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, bimmer90f30 said:

@redog4dy nu inteleg de ce te-ai oprit din pus ulei 2T? Si asa ai facut dpf off, era suficient sa fi pus doar JASO FB! 

Am ramas cu gandul la dpf on, cand puneam mi se infunda(imi dadea pe tester).. si am zis ca nu mai pun.. cu toate ca era ok. avand in vedere ca am bagat motorina aditivata(nu sunt 100% sigur, dar tot ce e posibil) .. 

Revin diseara/maine cu ce vad diseara in pompa.. se vede acolo la regulator, mi-a aratat cineva mai devreme la o pompa la m57, dar cred ca e acelasi principiu. si cum a dat colegul poza mai sus, sigur se vede..  

//EDIT: 

@bimmer90f30 si nu-ti apare eroare pe tester, ca e dpf infundat de la ulei? eu am bagat de la husqvarna, din ala albastru in doi timp , pentru drujba. nu stiu exact calitatile, dar am inteles ca e ok pentru n47. 

Edited by redog4dy
Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, redog4dy said:

Am ramas cu gandul la dpf on, cand puneam mi se infunda(imi dadea pe tester).. si am zis ca nu mai pun.. cu toate ca era ok. avand in vedere ca am bagat motorina aditivata(nu sunt 100% sigur, dar tot ce e posibil) .. 

Nu stiu ce sa zic dar la un X1 pun JASO FD de peste 2 ani (9k km pe an) si asta chiar face drumuri scurte.. si nu sa infundat vreodata DPFul.. masina are 120k.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, WIN60 said:

Nu neaparat poate sa fie de la motorina aia.. insa nici nu poți exclude, măcar de ai știi sigur ca sa fii împăcat dacă pur și simplu s a întâmplat sau a fost din cauza motorinei.

Scuze, abia acum am vazut ultima fraza.. incerc logic sa gasesc o explicatie, daca e motorina/ce altceva sa fie? 

De regula apare de la revizii cand schimbi filtru motorina si dai la automat si da in gol, fara sa alimentezi filtru .. dar de cand e masina la mine nu s-a intamplat asta.. nu stiu inainte de mine, cum s-a intamplat, daca a cauzat, etc.. 

// @alex230ro am avut grija mereu sa nu fiu pe rezerva.. si aseara am incercat sa-i alimentez filtrul.. parca nu am auzit bazait, dar era si galagie, eram prea agitat.. aseara de exemplu aveam 18l in masina(ista nou, arata cata motorina ai in masina, trebuie minimum 20l pentru a alimenta), dar mai am un ista vechi, care pot sa alimentez filtrul .

//// @alex230ro revin dupa ce verific.. sper sa o rezolv saptamana asta/viitoare. 

Edited by redog4dy
Link to comment
Share on other sites

Eu stiu asa, pe cand X1ul 23d era la mine deci N47 biturbo amicul la care fac eu masinile avea un X1 identic cu vreo 280k km cred care avea problema asemanatoare span, la momentul acela mi-a zis asta a crapat din cauza pompei din rezervor a mers mult pe rezerva probabil , ma rog si "indicatia" a fost sa nu merg pe rezerva, anul trecut sau cand a mai ajuns masina pe la el a venit cu un nou "update" a zis vai din ce in ce mai multe N47 cu "problema" asta acum "indicatia" fiind sa schimb pompa din rezervor 🙂 dar avand in vedere ca masina are cam 165k km a zis sa ca pot sa mai stau dar nu mai mult de 200k. Acum nu contest posibil sa fie si pompa de inalte de vina  dar din ce tin eu minte discutia era legata de pompa din rezervor deoarece tin minte ca a zis la cat de ieftina este nu are sens sa te complici.

later edit : @redog4dy pai sa ne spui care a fost  "problema" pompa de inalte praf sau pompa rezervor

Edited by alex230ro
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Mda.. așa știam și eu, acolo e problema generică cu spanul pe alimentare la N47, probabil filtru nu captează 100%, nu știu dacă ați văzut span intr un N47 in baia de ulei.

Efectiv era atât de fin încât îl vedeai ca lucește, dar nu simțeai, era la modul micronic, iar pe fundul băii de ulei era ca un fel se mâzga cenușie (span).

 

Daca este vorba de un span atât de fin pe alimentare eu zic ca nu are cum sa l retina filtrul de motorina și ca acel foarte puțin span care trece, distruge pompa de înaltă/injectoarele. 
 

Intr adevăr problema apare și din cauza schimburilor de f motorina unde se da la automat mult pana sa pornească, neștiind sau neavând posibilitatea de bleeding cu ista sau fără. 
 

Eu înainte făceam f motorina la fiecare schimb de 10K, după ce mi a apărut o problema pe injecție după ce am înlocuit f de motorina ( era primul și habar nu aveam de nimic la BMW ) , a pornit foarte foarte greu masina cu rapanit, de acolo au apărut alte probleme și m am decis după vreo 2 ani și 4 schimburi de f motorina, sa l schimb o data la 30-40k km evitând ceea ce mi s a întâmplat. 
 

Desigur dacă se face bleeding nu ar trebui sa apăra problema asta, nici eu nu am știut la momentul ala. 

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Initial asa m-am gandit si eu, sa fac schimbul ulei + filtru pe la ~5000 km . si restul filtrelor sa le tin undeva la 15-20 000 km.. dar acum , avand in vedere ce am patit.. tot pe la 7-8000 raman si schimb tot.. oricum, foarte ciudat mi se pare. acum, doar ma gandesc, vad diseara cand desfac, ce este acolo .. 

Edited by redog4dy
Link to comment
Share on other sites

Vreau sa inteleg si eu treaba asta cu pompa din rezervor. La modelele mai vechi bmw punea SIEMENS VDO care nu era (chiar) ieftina noua.. dar tinea si tinea... fara vreun shpan..

Daca tot stiti ca pica pompa din rezervor, nu ar fi bine sa spuneti si numele fabricantului daca e trecut pe capacul capacul ala ce tine pompa?

Am vazut ca totusi la X1 (probabil SUV-uri..) pun pompe ce arata diferit in realoem..

Edited by bimmer90f30
  • Fara comentarii 1
Link to comment
Share on other sites

59 minutes ago, Romulus said:

Asa! Sa-i facem de ras pe idioti!

Nu cred ca au nevoie de reclama..

Ma gandesc ca poate asa aflam cine face pompe mai bune, sa aflam si ce e de evitat; ca span in pompa si injectoare + costuri mari, din astea nu cred ca vrea nimeni..

Pentru SIEMENS VDO pot sa bag mana in foc; aia din rezervor nu cea de inalte (ca aia de inalte e belea..)

Cand am comandat pompa noua ei nu mai faceau pentru modelul meu si a costat...

Edited by bimmer90f30
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.