Jump to content

Discuri și plăcuțe f34


m3m3

Recommended Posts

Salutare! 
 

Eram în proces de a schimba discurile și plăcuțele la un f34 și m-am împiedicat de șuruburile de la etriere care sunt strânse foarte tare. Întrebarea mea este dacă știți pe cineva care să mă ajute să le schimb în București (la service mi se pare destul de scump 500-800 lei manopera doar pentru așa ceva), sau dacă aveți idei/ sugestii cum să le desfac. 

Link to comment
Share on other sites

Ar fi util sa fii mai specific privind modelul F34 pe care il ai, inclusiv anul de fabricatie. Intentionezi sa schimbi discurile si placutele la toate puntile, sau doar pe puntea fata?

In principiu, poti avea sistem de frana cu etriere fixe (au pistonase pe ambele parti, vezi imaginea din stanga) sau cu etriere flotante (au un singur piston, vezi imaginea din dreapta). 

In cazul etrierelor fixe, suruburile sunt stranse la un cuplu mare (probabil in jurul a 110Nm), deci este normal sa fie necesara mai multa forta pentru a le desface.

In cazul etrierelor flotante, incepe prin a desface bolt-urile #13, pe care culiseaza etrierul si care sunt fixate in suportul de etrier; acestea sunt stranse la cuplu mic (probabil 28-30Nm), deci ar trebui sa se desfaca relativ usor. Din cate tin minte, boltul are cap de inbus. Trebuie sa folosesti un bit inbus de marime corecta, intr-o cheie cu clichet; in niciun caz inbusuri ieftine in forma de "L". Apoi verifica daca poti scoate discul fara sa demontezi suportul de etrier, manevrandu-l cu atentie. La unele modele este posibil. Daca nu, trebuie sa dai jos si suportul de etrier, ale carui suruburi sunt insa stranse la cuplu mare (probabil in jurul a 110Nm).

Daca nu poti desface suruburile, da cu un spray degripant pe capatul infiletat al acestora, lasa cca. 1 ora sa penetreze, apoi da din nou cu spray si mai asteapta inca cel putin 1 ora. Utilizeaza apoi un pistol cu aer cald si incalzeste foarte bine zona in care se infileteaza suruburile, bate apoi de cateva ori cu un ciocan in directie axiala in capul suruburilor (fara sa exagerezi si fara sa deformezi nimic), apoi incearca imediat sa le desfaci folosind o tubulara de buna calitate.

La remontare, curata temeinic suruburile / bolturile si gaurile filetate, apoi strange-le numai folosind o cheie dinamometrica, setata la cuplul corect. Strangerea la mana (sau, mai rau, la pistol pneumatic) de regula trece de cuplul prescris si poate duce din nou la situatia in care esti acum.

image.png.f472bb2797300e7779be75de213217b4.png

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.