Jump to content

spalare motoare relativ noi


Recommended Posts

as vrea sa spal motorul de la masina M54B22 si vroiam sa stiu care sunt riscurile si recomandarile. la ce spalatorie sa merg ca sa evit neplacerile.

am gasit un topic mai vechi inainte de a-l deschide pe asta dar mai mult erau mentionate motoarele vechi.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

as vrea sa spal motorul de la masina M54B22 si vroiam sa stiu care sunt riscurile si recomandarile. la ce spalatorie sa merg ca sa evit neplacerile.

am gasit un topic mai vechi inainte de a-l deschide pe asta dar mai mult erau mentionate motoarele vechi.

263595[/snapback]

 

 

La benzina nu prea apar probleme la spalare, mai nasol e la diesel. Pe Stefan cel Mare vis-a-vis de Spitalul Colentina, este o strada numita Despot Voda, acolo este un service specializat BMW si au si spalatorie, Dormag se numeste, poti merge linistit acolo, in caz ca se intampla ceva in timpul spalarii vin baietii de la service si te ajuta.

Link to comment
Share on other sites

as vrea sa spal motorul de la masina M54B22 si vroiam sa stiu care sunt riscurile si recomandarile. la ce spalatorie sa merg ca sa evit neplacerile.

am gasit un topic mai vechi inainte de a-l deschide pe asta dar mai mult erau mentionate motoarele vechi.

263595[/snapback]

Cel mai bine e sa nu speli cu jet cu presiune....spala cu un furtun cu debit mic de apa.

Link to comment
Share on other sites

as vrea sa spal motorul de la masina M54B22 si vroiam sa stiu care sunt riscurile si recomandarile. la ce spalatorie sa merg ca sa evit neplacerile.

am gasit un topic mai vechi inainte de a-l deschide pe asta dar mai mult erau mentionate motoarele vechi.

263595[/snapback]

 

Daca faci o revizie sau predai masina in service la Automobile Bavaria, spune-le sa-ti spele si motorul. Nu cred ca o poti face mai bine si mai in siguranta, in alta parte.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
as vrea sa spal motorul de la masina M54B22 si vroiam sa stiu care sunt riscurile si recomandarile. la ce spalatorie sa merg ca sa evit neplacerile.

am gasit un topic mai vechi inainte de a-l deschide pe asta dar mai mult erau mentionate motoarele vechi.

 

 

La benzina nu prea apar probleme la spalare, mai nasol e la diesel. Pe Stefan cel Mare vis-a-vis de Spitalul Colentina, este o strada numita Despot Voda, acolo este un service specializat BMW si au si spalatorie, Dormag se numeste, poti merge linistit acolo, in caz ca se intampla ceva in timpul spalarii vin baietii de la service si te ajuta.

dar de ce la diesel ar fi probleme ?

la un peugeot 307 hdi am spalat motorul la un service si nu au fost probleme, iar cel care l-a spalat nu parea cine stie ce specialist.

Link to comment
Share on other sites

Eu am spalat motorul la aproape toate masinile avute. Nu am avut probleme, cu 2 exceptii: la un Pug 405 MI16 care avea bujiile ingropate a intrat apa acolo si nu mai voia sa porneasca iar la actualul BMW E34 525TDS mi s-a aprins becul de la injectie timp de 1 zi. Dupa aia s-a linistit, oricum nu-si modificase mersul motorul.

Asta pt ca aia de la spalatorie sunt si prosti si neascultatori: i-am si zis astuia din urma sa nu mai puna la clatire presiune mare si sa bage furtunul ala peste tot. Se clateste cu presiune mica si doar de sus in jos, nu bagi furtunul sub motor si dai de jos in sus sau din lateral. Se fereste calculatorul, alternatorul (se acopera cu folie), se da cu apa calda daca motorul e cald, sa nu existe diferente de temp.

Totul e sa se faca cu atentie spalarea, cu presiune mica si sa fie acoperit ceea ce e important. Si sa nu se faca des. Eu prefer cand achizitionez masina, sa spal motorul ca sa pot vedea daca apar scurgeri noi. Dupa aia, nu-l mai spal, pt ca nu are rost. Mai ales la masinile care nu au probleme sa se murdareasca de la ulei si alte lichide. Praful se poate da jos cu o carpa umeda. La o Astra Bertone mi s-a spart furtunul de la radiator pt ca se scurgea ulei de la garnitura de la culbutori pe furtun si s-a inmuiat furtunul si s-a spart de la presiune.

Link to comment
Share on other sites

Foarte tare a iesit, dar e munca de parnaiash, fara suparare!

Da-l draq de motor, ca nu-i vedeta. In plus siliconul va aduna praf mult mai repede.

Oricum, arata ff bine spalat.

Nu am mai vazut prin magazine sprayuri care le dadeai pe motor, faceau o spuma imensa peste tot pe unde intrau, dupa care veneai doar cu un bidon cu apa de 5 litri si turnai usor pana se curata toata spuma. Simplu, in fata blocului, fara presiune pe componentele electronice. Si curatau si bine murdaria.

Link to comment
Share on other sites

Am curatat si eu motorul cu un spray de la Iada ..are 500 ml ...a degresat f bine ...a lasat curat in urma si nu e pe baza de silicon sau alte grasimi ....face treaba e special pt motor ! Edited by myxage
Link to comment
Share on other sites

as vrea sa spal motorul de la masina M54B22 si vroiam sa stiu care sunt riscurile si recomandarile. la ce spalatorie sa merg ca sa evit neplacerile.

am gasit un topic mai vechi inainte de a-l deschide pe asta dar mai mult erau mentionate motoarele vechi.

l-am spalat si eu de vreo 3 ori cu furtun cu apa cu jet mai slab...nici o problema...insa nu am stiut ca sticla de la far era putin crepata si a trebuit sa o schimb ca mi-a intrat apa,in rest go for it.

Link to comment
Share on other sites

Sunt multe substante de acest fel...

Eu am folosit un degresant de la Nigrin si a fost foarte bun.

 

Gasesti la Augsburg.

Oare este recomandat sa speli motorul? Din ce am auzit nu. La motoare pe benzina poate afecta alternatorul, bujii, filtru de polen, role intinzator, curele si instalatia electrica. Totusi daca e spalat e bine sa nu pornesti motorul 24 de ore.

Link to comment
Share on other sites

Oare este recomandat sa speli motorul? Din ce am auzit nu. La motoare pe benzina poate afecta alternatorul, bujii, filtru de polen, role intinzator, curele si instalatia electrica. Totusi daca e spalat e bine sa nu pornesti motorul 24 de ore.

Uneori este necesara splarea motorului. Alternatorul si instalatia electrica le protejezi cat se poate, restul - curele filtru de polen, intinzator n-au nici o treaba.

Motorul se spala cald, nu rece, si dupa spalare e mai bine sa-l pornesti imediat, ca sa se usuce mai repede.

Link to comment
Share on other sites

Oare este recomandat sa speli motorul? Din ce am auzit nu. La motoare pe benzina poate afecta alternatorul, bujii, filtru de polen, role intinzator, curele si instalatia electrica. Totusi daca e spalat e bine sa nu pornesti motorul 24 de ore.

Uneori este necesara splarea motorului. Alternatorul si instalatia electrica le protejezi cat se poate, restul - curele filtru de polen, intinzator n-au nici o treaba.

Motorul se spala cald, nu rece, si dupa spalare e mai bine sa-l pornesti imediat, ca sa se usuce mai repede.

In afara faptului ca atunci cand deschizi capota te poti mindri cu un motor curat, utilitate practica eu nu vad. Daca vrei poti sufla cu jet de aer filtru de aer cit mai des sau inlocui daca a devenit rigid. La fel si filtru de polen. Si parerea mea motorul trebuie spalat rece si lasat 24 de ore daca tot vrei sa-l speli

Link to comment
Share on other sites

In afara faptului ca atunci cand deschizi capota te poti mindri cu un motor curat, utilitate practica eu nu vad. Daca vrei poti sufla cu jet de aer filtru de aer cit mai des sau inlocui daca a devenit rigid. La fel si filtru de polen. Si parerea mea motorul trebuie spalat rece si lasat 24 de ore daca tot vrei sa-l speli

Cu aer nu poti curata chiar tot. Sunt depuneri de ulei si impuritati in zone mai greu accesibile care nu ies decat la spalat.

Parerea ta ca motorul trebuie spalat rece nu coincide cu recomandarile BMW :twoup:. Or sti ei ceva de recomada splarea cu motorul adus la temperatura normala de functionare !

 

Exista un topic pe tema asta si aici :

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...amp;#entry11543

Link to comment
Share on other sites

In afara faptului ca atunci cand deschizi capota te poti mindri cu un motor curat, utilitate practica eu nu vad. Daca vrei poti sufla cu jet de aer filtru de aer cit mai des sau inlocui daca a devenit rigid. La fel si filtru de polen. Si parerea mea motorul trebuie spalat rece si lasat 24 de ore daca tot vrei sa-l speli

Cu aer nu poti curata chiar tot. Sunt depuneri de ulei si impuritati in zone mai greu accesibile care nu ies decat la spalat.

Parerea ta ca motorul trebuie spalat rece nu coincide cu recomandarile BMW :twoup:. Or sti ei ceva de recomada splarea cu motorul adus la temperatura normala de functionare !

 

Exista un topic pe tema asta si aici :

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...amp;#entry11543

Eu am cumparat o masina cu multe probleme din Germania. Printre care si chiulasa indoita. Pierdeam antigel si ulei cam 1 litru la 1000 de km. Acum pierderile sunt 0 la antigel si neglijabile la ulei in conditiile in care am 190000km rulati. Intrebarea mea este: daca pui jet de apa de aprox 5 grade Celsius pe chiulasa de aliaj de aluminiu incinsa ce se intimpla? Eu nu spal motorul ci curat cu un spray degresant daca este cazul

Link to comment
Share on other sites

[...] Intrebarea mea este: daca pui jet de apa de aprox 5 grade Celsius pe chiulasa de aliaj de aluminiu incinsa ce se intimpla?

Nu ar trebui sa te ingrijorezi, nu se intampla nimic. Chiulasa are probabil la exterior o temperatura de maxim 80-90 de grade, asa ca nu e nici un pericol.

 

Gandeste-te ce se intampla cand pornesti iarna motorul la -10 sau -20 grade. Asta da soc termic ! La exterior chiulasa-i bocna, in interior sunt explozii intense si totusi rezista si nu se indoaie :twoup:.

Link to comment
Share on other sites

[...] Intrebarea mea este: daca pui jet de apa de aprox 5 grade Celsius pe chiulasa de aliaj de aluminiu incinsa ce se intimpla?

Nu ar trebui sa te ingrijorezi, nu se intampla nimic. Chiulasa are probabil la exterior o temperatura de maxim 80-90 de grade, asa ca nu e nici un pericol.

 

Gandeste-te ce se intampla cand pornesti iarna motorul la -10 sau -20 grade. Asta da soc termic ! La exterior chiulasa-i bocna, in interior sunt explozii intense si totusi rezista si nu se indoaie :twoup:.

Arderile au loc in blocul motor care e din fonta tocmai ca sa reziste la socul termic. Chilasa preia caldura treptat din bloc. De ce este din aliaj de aluminiu? Pentru ca motorul sa fie mai usor

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.