Jump to content

Șpan în filtru de ulei


Recommended Posts

Salutare,

Ieri am fost cu mașina (BMW F10, 520d) la revizie și mecanicul a găsit pe filtru 2, 3 particule de șpan, cred ca m-am exprimat bine. Dar…

Ideea e că, anul trecut în toamnă am schimbat pompa de ulei, cuzineți, am dus arborele la măsurat (măsurători care au ieșit perfect) tocmai din acest motiv, deci teoretic nu ar mai trebuie să fie problema asta.

Ok, de atunci am mai fost cu ea la mecanic să verifice filtru, care de fiecare dată era curat.

El mi-a zis ca, la următoarele schimburi posibil să mai apară șpan în filtru, deoarece chiar dacă a curățat baie și tot ce a putut, undeva tot rămâne puțin.

Acum, când am văzut ieri șpan, mi-a dat cu plus.. să fie iarăși problemă sau doar ce zicea mecanicul, câteva schimburi posibil să mai fie.

Aștept ceva păreri și mulțumesc!

Ca idee, dacă ar fi fost, nu trebuia să fie mai mult de 2 3 particule de șpan ? Întreb și eu

Edited by Liviu Filip
Modificări gramaticale
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu la cine ai fost, dar daca de la pompa de ulei s-au dus cuzinetii, iar ulterior ai refacut motorul, acel cineva nu cred ca te-a sfatuit corect. In astfel de situatii, recomandarea este sa se inlocuiasca motorul cu totul. Unul SH si la care sa-i faci distributia in prealabil si eventual sa schimbi si pompa de ulei daca e vorba de 3litri, 40d indeosebi, acolo unde aceste probleme sunt cel mai des intalnite. Sper totusi ca acele resturi de span sa provina de dinainte si nu de la noul kit de piese pe care le-ai inlocuit. Ideea de baza este ca blocul motor fiind din aluminiu, in momentul in care pompa de ulei pica si prin urmare nu mai asigura ungerea corespunzatoare, pistoanele, cu vibrochenul forteaza blocul motor, bloc motor care functioneaza cu niste tolerante f stranse, zecimi, as spune chiar sutimi. Aceste tolerante evident ca vor sari in aer in momentul in care piesele alea in miscare incep sa bata aiurea. 

Edited by RaYn3
  • Like 1
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

On 10/18/2023 at 3:10 PM, RaYn3 said:

Nu stiu la cine ai fost, dar daca de la pompa de ulei s-au dus cuzinetii, iar ulterior ai refacut motorul, acel cineva nu cred ca te-a sfatuit corect. In astfel de situatii, recomandarea este sa se inlocuiasca motorul cu totul. Unul SH si la care sa-i faci distributia in prealabil si eventual sa schimbi si pompa de ulei daca e vorba de 3litri, 40d indeosebi, acolo unde aceste probleme sunt cel mai des intalnite. Sper totusi ca acele resturi de span sa provina de dinainte si nu de la noul kit de piese pe care le-ai inlocuit. Ideea de baza este ca blocul motor fiind din aluminiu, in momentul in care pompa de ulei pica si prin urmare nu mai asigura ungerea corespunzatoare, pistoanele, cu vibrochenul forteaza blocul motor, bloc motor care functioneaza cu niste tolerante f stranse, zecimi, as spune chiar sutimi. Aceste tolerante evident ca vor sari in aer in momentul in care piesele alea in miscare incep sa bata aiurea. 

Și atunci, ce ar fi de făcut? Am zis ca poate după o mie, două de km merg sa vad iarăși.. sper sa nu mai fie problemă sincer

Link to comment
Share on other sites

Eu înțelesesem, sa ma corectați daca greșesc, ca la  motoarele de 2l probabilitatea mai mare ar fi ca pompa de inalte sa faca span in timp ce motoartele de 3l sunt mai predispuse sa faca span datorita uzurii blocului motor. 

Acuma, spanul gasit de colegul, nu ar putea fi de la pompa de înalte? Sau daca era de la pompa, deja avea probleme cu injectoarele? 

Link to comment
Share on other sites

Alin, pompa de înalte este cea de injecție, adică cea de motorina. Nu are treaba pompa de înalte cu pompa de ulei sau spanul Pompei de înalte cu spanul Pompei de ulei sau al motorului.

 

Unul este in motor pe partea de lubrifiere, unul pe partea de alimentare cu combustibil, 2 instalații complet separate. 
 

 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.