Jump to content

BMW E46 323i - pentru suflet


mik15

Recommended Posts

....al 4lea sau al 5lea E46 care ajunge la mine...clar imi e drag tare modelul acesta si pentru ca E46 a fost primul meu BMW acum mai bine de 15 ani si mi-a ramas la suflet, asa ca am vrut sa mai gasesc unul, cat inca se mai poate, intr-o stare cat mai aproape de cea originala si cu cat mai putina rugina, asa ca de cateva luni bune de cand mi s-a aprins beculetul tot caut, si pe la noi si prin DE unde insa preturile lor au ajuns foarte sus pentru un exemplar intr-o stare buna.

Initial gasisem unul interesant la Timisoara insa intre timp proprietarul s-a razgandit si nu-l mai vindea....apoi iar a urmat o pauza in care nimic interesant nu mai aparea pe net, pe mobile tot asa nu am reusit sa "prind" ceva ok asa ca intr-un fel renuntasem la idee momentan. Mai dau un browse intr-o zi pe olx si dau de acest exemplar, la Bucuresti, mi-a atras atentia imediat pentru ca masina parea sa fie complet stock, cu exceptia etrierilor care nu sunt din peisaj insa restul se alinia perfect cu ce vroiam eu. Iau legatura cu omul si aflu povestea masinii, aceasta apartinea tatalui lui care are 82 de ani, un domn foarte fain care inca mai conduce si merge chiar si cu motocicleta si masina a cumparat-o prin 2012 cand plecase in DE sa-si ia un motor de fapt si s-a intors cu masina aceasta, ulterior si-a luat si motor 🙂 . De atunci si pana acum masina a facut doar 10k km si in ultimul an doar 800, la prima vederea clar m-a cucerit si cu povestea si cu starea masinii. Am batut palma prin whatsapp si dupa vreo saptamana si ceva am ajuns la Bucuresti sa o iau, la fata locului am mai descoperit mici chestii oarecum normale pentru o masina destul de stata si tinuta afara din pacate, dar nimic insa grav, dar ma batea gandul sa renunt, am zis insa hai sa facem o tura cu masina si atat mi-a trebuit, ca aia a fost, nu ma asteptam sa mearga atat de misto, motorul merge incredibil de bine, suspensia la fel, interiorul arata foarte bine pentru varsta ei si faptul ca a stat asa mult afara.

Mi-a fost teama ca nu ajung cu ea la Sibiu, gumele desi puse noi in 2017, au crapat de atata stat, franele destul de oxidate insa nicio roata blocata, racirea motorului si AC merge perfect, ce sa mai...am luat-o.

Drumul inapoi la Sibiu a fost o reala placere, masina mi-a depasit asteptarile, a mers perfect, pe ultima bucata de autostrada am alergat-o mai bine pentru ca deja eram acasa si daca era sa se intample ceva eram aproape.

Planul este sa o aduc in conditia cea mai buna aproape de cea originala si s-o tin indefinit, nu mai gasesc asa ceva atat de usor. practic voi revizui complet toata mecanica si apoi partea de caroserie unde are cateva puncte mici de rugina, insa nimic grav. 

Am ridicat-o pe elevator si am fost foarte placut surprins sa descopar ca toata caroseria pe sub ea a fost ceruita la un moment dat si practic e rust free, deci o baza nemaipomenit de buna, clar si faptul ca masina a circulat putin a contat. Nu are scurgeri de ulei pe la motor, avea doar pe la simeringul cautatorului de viteze, pe care deja l-am si schimbat plus flansa la cardan.

Vor urma multe de facut la ea...

1 (1).jpeg

1 (2).jpeg

1 (3).jpeg

1 (4).jpeg

1 (5).jpeg

1 (6).jpeg

1 (7).jpeg

1 (8).jpeg

1 (9).jpeg

1 (12).jpeg

1 (13).jpeg

1 (14).jpeg

1 (15).jpeg

1 (16).jpeg

Edited by mik15
  • Like 6
  • Love BMW 2
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

da, este M52TU cu cil. de 2.5.

Mi s-a parut interesant, pe langa interiorul asta destul de rar, urmatoarele 2 linii in decodare:

916 Development Vehicle W/o Conservation

991 Pre-series Management

 

Din ce am mai cautat pe net pare a fi fost o masina folosita pentru testarea anumitor sisteme care probabil urmau a fi implementate pe LCI...poate cineva stie mai multe despre astea...

632
Compl Prep. Bmw Cellular Phone(motorola) - pe asta inca il are in cotiera 🙂

 

 

Edited by mik15
  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Mircea-Si said:

Sa o conduci sanatos si fara evenimente, e46 nfl in starea asta chiar nu mai gasesti...3000 euro....ieftin.

asa este, de asta si cautam unul nealterat, nemodificat...altfel e plin de tigai din pacate.

Just now, Romulus said:

Bestiala masina. Sper sa te duca multi ok cu bine peste tot!

mersi frumos. Am de gand sa fac drumuri lungi cu ea dupa ce o termin, dar nu va fi masina de daily, ci doar de hobby.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Simplu, prima masina a avut trapa, un e36 😁 si am fost foarte incantat.

Masina e ca femeia, daca prima are tate mari, logic ca si urmatoarea(le) au la fel.

Cred ca e chestie de gust pana la urma.

In legatura cu zgomotul am trecut la Skoda Octavia, dar la 160 km/h tot zgomotoasa e desi nu are trapa.

Corect ce zici, trapa e misto vara in oras, atata tot, parerea mea.

E Dienstwagen caci nu tradez marca ☺️

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nici eu nu inteleg partea cu trapa. Am avut-o la unele masini, dar pe langa faptul ca adauga multa greutate in plus (la masinile unde chiar conteaza asta), din punct de vedere al confortului, face mai mult rau decat bine. Fonic clar deranjeaza, termic deranjeaza si mai mult vara daca e deschisa, si praful intra in masina in toata splendoarea lui, mai ales la noi in tara unde nu ducem deloc lipsa de praf pe drumuri.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Trapa= sursa de probleme , apa, praf , dupa niste ani se blocheaza mecanismul si asa mai departe, la masini vechi mai ales e jale de ex la E30 e moarta de cand l-am luat si nici pana acum nu am avut "curaj" sa o fac bucati si sa schimb ce e pe acolo . In principiu la masini mai noi e bine, la X1 nu am avut trapa, la compact am avut dar cumva nu a facut probleme, la Patrol am avut la fel fara probleme(ma rog la Patrol a fost o discutie simpatica cu un amic care are a avut Patroale - ai trapa? da , bine, nu o deschide :))) .

Asta cu adaugatul de greutate as zice ca e irelevant pt 99% din utilizatori 🙂 

Edited by alex230ro
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Romulus said:

Eu admir cine are rabdare, timp si bani! Eu sigur nu as putea si in alta ordine de idei, riscul pentru pasageri in cazul unei coliziuni este mult mai mare fata de o masina moderna, asta m-ar face sa ma gandesc de 3x cel putin inainte sa o si conduc.

normal ca astea mai noi se "farama" mai usor sa disipe energia, daca asta ar fi criteriul nr. 1 atunci probabil am fi plini de SUV, nu ca suntem departe, si toate se taraie cu 30kmh in mare parte din timp pentru ca merg 90% in oras, mi se pare o idiotenie sa-ti iei un SUV sa te duci cu el la lucru in oras, e de-a dreptul stupid sincer sa fiu...daca e sa ai ghinion sunt si mine anti-tanc 🙂

6 hours ago, ingineru' said:

Bravo, felicitari !

Deci mai sunt nebuni 😁

Spor la surubarit.

Iti doresc nervi de otel, timp si rabdare sa ai, ca sigur iese ceva frumos.

In Germania nu o gaseai la banii si km aia .

gaseam si acolo dar mult mai scumpe in acceasi stare, am gasit exemplare la aceeasi km si an de fabricatie la 7-8k Eur si mai sus de atat chiar.

6 hours ago, alex230ro said:

E frumoasa dar o sa ai de tras 🙂  pe de alta parte daca e de hobby e ok .  

Edit: din " poveste" credeam ca e masina lui Dan Nastase dar din ce tin minte el avea un coupe si a murit in 2021  😞 

stiu ce la ma inham, nu e prima data, imi place sa surubaresc la ele si nu e masina de daily, asa ca o fac usor si in timp.

5 hours ago, ingineru' said:

Are si trapa, deci e perfecta masina.

Toate masinile mele au avut trapa.

Poze sub capota ai ?

Cu motorul zic 😁

am facut o inspectie a motorului si vezi mai jos cateva poze...nu i-am luat o compresie dar dupa cum merge si cum arata bujiile nici nu cred ca e nevoie 🙂

 

 

WhatsApp Image 2023-10-23 at 21.30.14 (3).jpeg

WhatsApp Image 2023-10-23 at 21.30.14 (2).jpeg

WhatsApp Image 2023-10-23 at 21.30.14 (1).jpeg

WhatsApp Image 2023-10-23 at 21.30.14.jpeg

  • Like 2
  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

exact o bujie ca aia in vezi intr-un manual de mecanica la rubrica asta e un motor sanatos 🙂. Nu stiu de cand or fi bujiile alea acolo, dar stiu sigur ca sunt dupa un drum de cca 300km de mers alert. Intr-un motor care papa ulei sau mergea prea bogat sau sarac ar fi aratat altcumva bujia si dupa 100km.

Edited by mik15
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.