Jump to content

BMW E46 323i - pentru suflet


mik15

Recommended Posts

Posted (edited)

gheata la mal :)...nu chiar, ultima iesire cu ea a fost pe 11 Ianuarie si apoi chiar a hibernat pana acum, intre timp am adunat ceva piese pentru o revizie mai mare care va include ulei si filtre, tampoane motor+cutie, furtune servo si vas lichid servo plus alte maruntisuri gen ulei CV si diferential si mai vedem ce mai gasim.

I-am luat 4 anvelope noi de vara Goodyear Eagle F1 A6 pe 17(225/45/17) ce vor fi montate pe style 51, nu sunt convins de model ca da wow pe e46 dar mi-a placut ca este ceva rar si OE, s-a pus pe E36 cu precadere dar si pe E46 NFL, dar pe cel din urma sunt extrem de rare. Am dat de jante la vulcanizarea unui prieten, i le lasase un client sa le vanda, suma a fost mica( 100eur), insa nu aveau capacele centrale,  a fost ceva chin sa le gasesc pentru ca nu se mai fabrica, am reusit in final sa dau de ele si au costat aproape cat am dat pe jante 🙂 .

 

 

 

style 51.jpg

Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Posted (edited)

Daca tot m-am apucat am schimbat in final si pompa de apa, rolele si curelele, un furtun de la racire pe care se scursese ulei de servo si il deteriorase, toate piesele erau cele originale cu care iesise masina din fabrica. A avut insa vasul de expansiune schimbat si radiatorul de racire, alea pica relativ relativ repede la E46.

Deocamdata doar am schimbat lichidul de frana dar va urma curand si revizia completa a sistemului de franare, vreau sa reconditionez etrierii si sa schimb furtunele de frana pe spate, pe fata par a fi noi.

Asa arata cu style 51 acum.

 

 

1.jpeg

2.jpeg

3.jpeg

4.jpeg

5.jpeg

6.jpeg

7.jpeg

Edited by mik15
  • Like 3
  • Love BMW 3
Link to comment
Share on other sites

si eu am cautat sa fie silber asta, mi se pare clasica culoarea pentru E46, si in prezentarile de la vremea respectiva majoritatea asa aratau :). Intamplarea face ca masina asta chiar a fost de prezentare la vremea ei.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

deocamdata sunt super ok, nu am probleme cu tramlining, stiu ca la E46 era ceva comun sa faca chestia asta, nu cred ca avea legatura cu un brand de cauciuc anume.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

i-am schimbat stopurile galbene cu cele albe, tot OE, cred ca arata ceva mai fresh cu astea albe. In viitorul apropiat o sa ma apuc putin si de vopsit, am in plan sa revopsesc ambele aripi spate intrucat una a fost revopsita partial si nuanta e usor diferita, bara spate, bara fata, capota pentru ca are rugina deasupra farului parte stanga(aici am una pe culoare deja fara gram de rugina dar cu ceva defecte in vopsea din cauza depozitarii) si aripa fata dreapta care la fel, are deja mici bule de rugina pe arc si nu cred ca se mai poate salva.

Am mai schimbat ornamentele de prag, cromul de pe ele incepuse sa faca mici bule si am gasit un set sh in stare perfecta. Cu ocazia asta am gasit ceva rugina de suprafata la cateva dintre ele acolo unde intra pinii in caroserie, le-am curatat, aplicat un sealant apoi primer si sper sa fie ok. De asemenea la suportii de cric, i-am dat jos si totul e foarte ok, era doar putina rugina de suprafata, am facut la fel ca mai sus, cu sealant si primer, am mai bagat si ceara prin praguri, sper sa ajute. Oricum nu o voi folosi iarna, va fi exclusiv masina de vreme buna si mai mult de weekend, dar vreau sa previn rugina.

 

 

WhatsApp Image 2024-04-03 at 3.38.08 PM (4).jpeg

WhatsApp Image 2024-04-03 at 3.38.08 PM (3).jpeg

WhatsApp Image 2024-04-03 at 3.38.08 PM (2).jpeg

WhatsApp Image 2024-04-03 at 3.38.08 PM (1).jpeg

WhatsApp Image 2024-04-03 at 3.38.08 PM.jpeg

  • Like 1
  • Love BMW 2
Link to comment
Share on other sites

On 4/3/2024 at 10:10 AM, mik15 said:

deocamdata sunt super ok, nu am probleme cu tramlining, stiu ca la E46 era ceva comun sa faca chestia asta, nu cred ca avea legatura cu un brand de cauciuc anume.

Cu rotile de iarna,pe 17,  nu face deloc de asta te intrebam. ms

In spatele carenajelor rotilor fata se mai strang frunze, umeazeala etc

Link to comment
Share on other sites

stiu, am observat, am in plan sa le dau si pe alea jos, am vrut sa fac asta acum insa nu am mai vrut sa o tin pe dreapta, imi era dor sa o plimb :). Cand o sa ma apuc de frane voi curata si acolo.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Posted (edited)

inca un weekend inca o plimbare prin imprejurimile Sibiului, constat cu placere ca toate drumurile judetene au fost asfaltate in ultimii ani si calitatea este super buna, e o placere sa conduci mai ales ca nu e trafic pe ele iar pesiajele sunt absolut superbe in perioada aceasta cand totul renaste.

Alaturi de companionul de plimbari, un Cooper S prima generatie, care desi e mai usor decat E46 si dezvolta aceeasi putere, totusi E46 se tine de el foarte bine, motorul mai mare isi spune cuvantul.

 

 

WhatsApp Image 2024-04-20 at 16.52.06.jpeg

Edited by mik15
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Exact setup-ul asta il am si eu cu un amic, e46 iar el un Cooper S r53, doar ca al lui mai are cateva chestii de la JCW.

E cart masina aia, comparat cu e46, mai facem schimb uneori si ne dam ori pe la Siriu ori pe Teliu(unde era proba de VTM).

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

asa este, e un cart Cooper S si pentru un FWD se misca f bine, dar mai mult de atat nu apreciez la ea, nu mi plac materialele, nu mi place rigiditatea sporita, mai tot zdrangane pe la interior din cauza suspensiei rigide, galagioasa etc ...nu as da niciodata E46 pe un Mini Cooper S. Am mers si cu urmatoarele 2 generatii de Cooper S si desi au devenit mai rafinate si parca ceva mai bine facute, mai ales ultima, dar tot nu mi plac, fwd ramane fwd si cand ai si peste 200cp deja nu mai e asa fun.

Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

am avut o tentativa de a schimba jantele pentru style 152, le-am gasit la un pret foarte bun si nu am putut rezista se nu le cumpar, optic arata foarte misto masina cu ele insa sunt mai grele si masina nu e tocmai in elementul ei cu kg in plus si latimea mai mare pe spate, desi ele sunt trecute in cartea masinii ca dimensiuni, personal mi se pare ca 18 e putin cam mult pentru E46, eventual un model de janta mai usor.

I-am montat si o toba finala de la Novus dedicata E46 in 6 cilindri si desi ca si aspect e mai bulky decat cea originala, dar am vazut ca toate sunt asa cele AM, ca sunet insa e ceea ce trebuie, e putin mai baritonala evacuarea acum si pornirea la rece iarasi e foarte guturala, imi place. Nu e nicidecum galagioasa, e exact cum imi place, mai ales cand e incalzita bine.

 

 

WhatsApp Image 2024-05-07 at 08.52.05 (3).jpeg

WhatsApp Image 2024-05-07 at 08.52.05 (2).jpeg

WhatsApp Image 2024-05-07 at 08.52.05 (1).jpeg

WhatsApp Image 2024-05-07 at 08.52.05.jpeg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Posted (edited)

Intrucat stiam ca am amortizor pe fata dreapta care curgea am zis sa nu mai aman problema si sa iau taurul de coarne, initial aveam de gand sa fac totul deodata cu puntea spate pe care am de gand sa o dau jos si sa o reconditionez total, dar on a second thought am hotarat ca e totusi mai bine sa le fac pe etape intrucat si financiar e mai usor efortul cat si fizic si intre timp ma pot bucura de masina.

Asa ca initial am schimbat pe fata amortizoarele cu unele Bilstein B4 echivalente suspensiei M-tech care este de fabrica si bucsele bratelor, am folosit Meyle HD. Desi comandasem si flansele, din experientele trecute, am zis sa le compar cu cele ale masinii si asa cum ma asteptam erau mai inalte, asa ca le am pastrat pe cele originale intrucat erau in stare foarte buna, le-am curatat si apoi regresat si e totul ok. Bineinteles ca am schimbat si kitul de protectie, am luat tot pe cel de la Bilstein.

WhatsAppImage2024-05-10at09_23_48.thumb.jpeg.119d40f62c021c9c569e3351047cfa02.jpegWhatsAppImage2024-05-10at09_23_50.thumb.jpeg.3d46e26b2827b845f46b2fd15e3449a0.jpegWhatsAppImage2024-05-10at09_23.50(1).thumb.jpeg.33fe32092ecc67049632bf68253be0fc.jpegWhatsAppImage2024-05-17at09_02_24.thumb.jpeg.0c77b8ccd473b3a996cf660113e87320.jpeg

Apoi a urmat spatele unde la fel am mers pe B4, aici flansele Lemforder au fost la fel la inaltime ca si cele originale, kitul de protectie tot Bilstein. De asemenea am schimbat si suruburile cu care se prind amortizoarele pe fuzete, fata/spate, am mai patit sa se rupa la desfacere, aici nu a fost cazul, totul s a desfacut foarte usor, dar e indiciat sa fie schimbate, vin doar pe original.

WhatsAppImage2024-05-17at08_57_06.thumb.jpeg.581700bb4cb8e80f0d36a747a0e3fcd8.jpeg

WhatsAppImage2024-05-17at08_57_04.thumb.jpeg.c44b3940dfc219aafcc6be5302d9737c.jpegWhatsAppImage2024-05-17at09_04_21.thumb.jpeg.16a87b8bdbd4188286f9d606d5effbc7.jpegWhatsAppImage2024-05-17at09_02_32.thumb.jpeg.31de29b92a7a6c8f0fe53c84e2fbfb14.jpeg

Desi doar un amortizor era scurs, celelalte fiind aparent in stare buna, nu mai lucrau cum trebuie, puteai fi comprimate usor si reveneau mai greu, cel scurs evident ca nu mai facea nimic, deci si daca nu au scurgeri, dupa 24 de ani clar nu mai lucreaza cum trebuie.

Diferenta acum este masiva in felul cum se simte masina, insa e uimitor cum si pana sa le schimb totusi masina avea o dinamica ok, se simtea intr-adevar cam barca pe anumite denivelari si ruliu era mai mare in viraje, dar pentru cineva nepriceput ar fi parut ca totul e perfect. Concluzia este ca e bine sa fie schimbate dupa un anumit numar de ani chiar si fara sa aiba multi km chiar daca in aparenta par ok.

Si pentru ca este E46 si sunt "faimoase" ca le place sa rugineasca, bineinteles ca atat pe spate cat si pe fata, in zona unde flansele au contact cu caroseria, am gasit putina rugina de suprafata asa ca am curatat, tratat, aplicat primer apoi, mici chestii care sper sa ajute in timp la longevitate.

Costuri pentru aceste operatiuni, doar piesele undeva la cca 350Eur, fara manopera ca e munca mea 🙂 .

Urmeaza acum sa ma ocup de reconditionarea etrierilor si sa schimb furtunele de frana, pe spate in special, pe fata par aproape noi, la fel si discurile si placutele sunt noi asa ca deocamdata nu ma ating de ele, cand va veni vremea voi face un upgrade la cele de 328i care sunt putin mai mari.

 

 

Edited by mik15
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

nu am luat in calcul Sachs si nici la cautari nu am dat de ea, nu stiu daca ei le mai fac pentru E46. Am mers setat pe Bilstein B4 pentru ca am mai montat pe un alt E46 tot cu suspensie M de fabrica aceleasi amortizoare si mi-a placut mult cum se simte masina, chiar daca la aceea am pus si Eibach Pro Kit, fapt ce il luasem in calcul si aici, dar am renuntat momentan intrucat arcurile mele sunt ok, la aceea era un arc rupt si s-a justitifcat inlocuirea lor.

Nu am vrut nici B6 pentru ca sunt mai rigide si mai mult track oriented, am asa ceva pe alta masina si pentru daily este prea mult dupa parerea mea, asa cum este acum masina mi se pare ideal si confortul este ce trebuie, B6 scutura mai tare la denivelari.

Edited by mik15
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

S-a mai ridicat mașina de bot? 

Tot așa am ales și eu la suspensie și e cu 2-3cm mai ridicată. 

Pune de 3.0 dacă tot te apuci de frâne,cu etrieri noi/recondionați . Problema este că nu poți pune roți mai mici de 17 și arată dubios spatele cu discurile mici.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

s-a ridicat foarte putin fata de cum era inainte, daca la tine este mai inalta e posibil sa fie ori din flanse( asa cum am zis cele AM sunt mai inalte) fie din pozitia arcului care nu e asezat corespunzator.

Legat de frane, daca ar fi sa fac upgrade-ul la cele de 330i e mai mult de schimbat la mine si nu am momentan de gand sa fac asta pentru ca nu abuzez masina atat de tare, voi merge pe discuri si placute de 328i, care sunt plung'n play la mine. Pentru cele de 330i am nevoie si de alte fuzete spate, nu scot din calcul ideea pentru ca atunci cand voi reconditiona puntea spate o sa fie un moment bun, dar difera si senzorii ABS, de asta zic ca e mai complicat.

Edited by mik15
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

din flanse sigur, amortizorul b4 mtech era mult mai inalt fata de cel m-tech original,si nu cred ca a comprimat arcul indeajuns.

ziceam de frane ca tot le faci. a fost diferenta mare intre 28 ce aveam eu si 30.

 

Link to comment
Share on other sites

eu am masurat amortizoarele, B4 pt suspesnia M Tech vs cel original de pe masina M tech si erau egale, nu de acolo vine inaltimea mai mare, si daca ai avea amortizorul mai lung in corp si tija, arcul fiind mai scurt ti l ar comprima si ar lucra pe jumatate din cursa, amortizorul nu poate sustine masa masinii ca sa-ti dea inaltime mai mare.

De asta nici nu se recomanda arcuri sport care coboara garda masinii pe amortizoare stock, pentru ca cele din urma vor lucra doar pe jumatate din cursa sau mai putin, ceea ce la va uza mult mai rapid si nici nu pot oferi aceeasi rata de amortizare cu arcurile.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

arcul are o forta mult mai mare fata de amortizor, rolul amortizorului e de a anula progresiv frecventa arcului ce rezulta in urma comprimarii/decomprimarii, in niciun caz nu este amortizorul cel ce sustine greutatea masinii, asta o face arcul.

Link to comment
Share on other sites

Nu a zis nimeni că amortizorul susține greutatea mașinii, nu știu de ce tot repeți chestia asta.

Amortizorul pt suspensie sport de fabrică are tija mai scurtă. Locul unde se comprimă arcul,între flanșa si talerul amortizorului, e mult mai mic la suspensia sport de fabrică. Arcul se comprimă mai mult . 

La mine s a ridicat de la 59,ceva la 62,ceva

Link to comment
Share on other sites

daca ai folosit amortizorul corespunzator, nu avea de ce sa se modifice inaltimea semnificativ, doar daca ai pus flanse AM care sunt mai inalte decat cele OE, pe astea le-ai masurat inainte sa le montezi? Ori nu ai bagat amortizorul suficient in prinderea de pe fuzeta. Doar din astea 2 cauze garda poate fi mai mare decat inainte. Arcurile daca le-ai pus noi evident pana se lasa iti vor genera si ele o garda mai mare dar nu de 3cm.

Link to comment
Share on other sites

Sunt ok montate, așa am zis și eu după ce a lăsat mașina jos. Codurile de pe ele, de pe cutii, de pe site sunt ok. Fake uri nu cred că sunt la 350 lei/buc plus că își fac treaba bine. Țopăie puțin pe unele denivelări, cred că din arc, că nu e comprimat cât trebuie, cât a fost gândit. 

Flansele erau deja schimbate, după care la 3 luni au curs amortizoarele. Flansele au ridicat mașina insesizabil câțiva mm - 1cm. Cele vechi erau tasate și mai scunde.

În fine, voiam să atrag atenția că, cel puțin în cazul meu, cei care au suspensie sport de fabrică și vor să pună amortizoare bilstein mtech pe arcuri originale s ar putea să li se ridice garda la sol. Să se gândească la varianta cu arcuri eibach, recomandată de bilstein. Sau amortizoare sachs varianta pt suspensie sport, în specificații sunt mai scurte.

Și eu credeam că înălțimea o dau doar arcurile, ca pe spate. Dar la ansamblu arc amortizor e altceva.

Scuze de offtopic

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.