Jump to content

Pozitia la volan


Romulus

Recommended Posts

Pe langa cele enumerate de Romulus, ar mai fi o recomandare (conform lui Tiff Needell): stand in pozitia descrisa de Romulus, intinzand mana deasupra volanului, aceasta trebuie sa il poata atinge cu partea inferioara a incheieturii, fara a dezlipi spatele de pe spatar.

 

asta mi-a zis-o si instructorul de la scoala de soferi si nu cred ca de la Tiff o stia :blink: :)

Link to comment
Share on other sites

Pe langa cele enumerate de Romulus, ar mai fi o recomandare (conform lui Tiff Needell): stand in pozitia descrisa de Romulus, intinzand mana deasupra volanului, aceasta trebuie sa il poata atinge cu partea inferioara a incheieturii, fara a dezlipi spatele de pe spatar.

 

Corectati-ma daca gresesc.

273211[/snapback]

 

Nu, e foarte corect. Asta e cea mai rapida verificare ca esti la distanta corecta de volan. Cred ca a mai amintit cineva de asta...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Am dedus si eu ca despre unghiul ala este vorba, de fapt unghiul format de femur si tibie este 180 - cel mentionat mai sus. Si eu la momentul asta fac un unghi de vreo 45 de grade, si am mainile aproape intinse pe volan.. Solutia ar fi sa trag volanul spre mine :blink:
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Mah si eu am auzit de regula 10-2, asa am fost invatat. Parerea mea e ca 10-2 e bun pentru un volan obisnuit, ne-sport, iar 9-3 pentru un volan sport, care are diametrul mai mic. Eu am volan normal si conduc in 9-3, te forteaza si volanul oarecum, insa la viraje in care intorc volanul pana la 90 de grade mi se pare usor incomoda pozitia.
Link to comment
Share on other sites

Asa cum am explicat mai sus, e foarte simplu si comod sa invarti volanunl cu ceva mai mult de 180 de grade... Doar ca mana care ajunge deasupra genunchilor se "decupleaza" de volan temporar, spre finalul miscarii si la intoarcerea volanului "se cupleaza" din nou in exact aceeasi pozitie.
Link to comment
Share on other sites

fiind incepator...am mers si eu cu mainile la 10-2, pana ...pana s-a urcat cu mine un prieten din cauza caruia acum tin volanul cu o mana, bine pana la o viteza de 100 si ceva ...dapa care ...ambele. cred ca e usor de mers 10-2 cand ai drum drept cu putine curbe, sa fie gen autostrada, in oras e ceva mai greu.
Link to comment
Share on other sites

Eu nu stun de acord cu stilul lui Titi. Nu spun ca e gresit dar e o alta scoala, foarte putin folosita. In plus, niciodata nu mi-a placut cum conduce Titi Aur. Mi s-a parut un pilot mai putin decat mediocru. Fiecare cu parerea lui si cu sfaturile care le urmeaza.
Link to comment
Share on other sites

http://youtube.com/watch?v=NgDK4wiZJ_M cred ca am mai dat link-ul asta pe un topic ... Desi pare complicat este extrem de benefic ...

 

 

La fel cum ti-am mai raspuns, Titi nu este un exemplu bun!

 

Cand tragi de volan pt. viraj, te ridici de pe spatarul scaunului, si la condus cu adevarat sportiv cu succesiuni de viraje iti pereclitezi pozitia in scaun. Un dreapta - stanga rapid si esti calare pe frana de mana.

 

Cand impingi in volan pt. viraj, te impingi si pe tine in spatar, ceea conteaza foarte mult.

 

La tras, vezi Titi. La impins, vezi clipurile de instruire cu Schumacher, vezi filmarile din WRC, etc.

Link to comment
Share on other sites

Exact! :blink: Condus lejer, pana la virajul de la 01:34, cand a intrat Schumi in "sport mode" :) Si a inceput sa IMPINGA in volan la viraje.

 

Dar fiecare cu stilul lui. E bine sa incercati odata sa impingeti la viraje.

 

Atentie insa: nu merge daca aveti pozitia la volan cu scaunul muuult dat in spate, si stati cu mainile intinse.

Link to comment
Share on other sites

Super tare si corect MuadDib. Dupa ce-a schimbat stilul de la o mana pe geam, la condus sportiv, se vede foarte bine ce spun eu mai sus. Mana care ajunge deasupra genunchilor se decupleaza, in timp ce cealalta continua miscarea. Iar cand se intoarce volanul se cupleaza in aceeasi pozitie prin folosirea degetului mare...
Link to comment
Share on other sites

Cu 2 hernii lombare,consider ca pozitia optima e cind umerii stau lipiti de spatar si incheieturile palmelor stau pe volan..+.suport lombar indispensabil....ptr perversi si nu numai sunt clarificari pe site-ul RECARO,ce sunt specialisti in ergonomie si nu numai...
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.