Jump to content

Optiuni BMW pro/contra - se merita/nu se merita - pret optiuni.


wind-3er

Recommended Posts

Stim cu totii ca BMW isi dubleaza valoarea lejer prin dotari....
asadar...dotari pro si contra, pret dorari pro si contra...
pachete de echipare care cuprind diverse dotari...pro si contra....

Controlul prin gesturi

BMW a pornit acest trend și i-au urmat, incet, Mercedes-Benz și Volkswagen. O optiune interesanta, dar inutila. La BMW ai un buton pentru fiecare gest pe care il faci, și noi credem ca este mai usor sa apesi pe un buton decat sa tot dai din maini prin masina ... insa trebuie sa recunoastem, este foarte amuzant, inutil, dar amuzant.


Controlul climei doar din sistemul de infotainment

Stim ca este deja un subiect epuizat, insa, este extrem de enervat ca atunci cand vrei sa iti pornesti scaunele incalzite sa trebuiasca sa treci prin 3 meniuni ca sa poti sa faci asta. Ne place idee ca totul sa fie digitalizat, insa, unele lucruri au nevoie de un buton.
Si daca asta credeti ca este enervant, ganditi-va ca la Porsche, ca sa iti schimbi pozitia gurilor de ventilare, trebuie sa intri in sistemul de infotainment ...

Controlul sistemului de navigatie prin touchpad

Tot mai multi producatori vor sa scuteasca soferii sa-si ia ochii de la drum și le ofera touchscreen-uri, butoane sau direct butoane pe volan ca sa interactioneze cat mai usor cu sistemul de infotainment de la bord. Insa, mai sunt și alti producatori, care simt nevoie sa iti ofera un touchpad - da Lexus despre tine vorbim - ce fac ca folosirea sistemului sa fie un cosmar.

Heads-up display (HUD)

Aceasta optiune a devenit tot mai populara, cu foarte multi producatori incepand sa ofere HUD-uri, insa, nu mereu este utila. De exemplu, daca masina ta iti ofera toate informatiile digital in vitezometru, atunci, ai access la ele foarte rapid. HUD-uri poate inca mai sunt relevante daca nu ai access rapid la informatii precum viteza, limita de viteza de pe drumul pe care esti, insa, incet, incet, ele devin mai putin folositoare odata ce result masinii se umple de ecrane.


Comenzile vocale

Desi exista un nou trend in domeniul auto, și anume, de "asistenti virtuali", concept preluat de la telefoanele mobile, inca nu ofera atat de multa cat sa iti bati capul cu ei. Internetul este plin de review-uri in care se incearca sa se interactioneze cu acesti "asistenti" si, de cele mai multe ori, nu se intampla nimic pentru ca nu inteleg comanda. Iar aici vorbim de mașini de lux precum Mercedes și BMW care ofera ceva destul de avansat, dar daca tu vrei o masina "normala", unde nu se investesc atat de multi bani in astfel de optiuni, mai bine alegi CarPlay say Android Auto și vorbesti cu Siri sau cu Google Assistant.

Randul al 3-lea de scaune intr-un SUV compact

Aceasta optiune, pe care toti mai multi producatori de SUV-uri o ofera, este destinata sa "pacaleasca" cumparatori in a crede ca masina este foarte inacapatoare. Aici vorbim de SUV-uri compacte ce ofera aceasta posibilitate, precum Tiguan-ul, la care scaunele din spate (al 3-lea rand) este doar pentru copii mici și ramai și cu un portbagaj de Polo la final.
Daca vrei neaparat sa ai și un al 3-lea rand de locuri, trebuie sa te uiti la SUV-uri din categoria mare - ceva precum un X7.

Padele pe volan

Padelele pe volan nu prea au ce sa caute pe mașini care nu sunt sportive, ele sunt doar ca sa iti creeze o falsa impresia ca tu conduci o masina sport. Din experienta proprie, am folosit padelele de maxim 5 ori in 3 ani de condus masina respectiva, și atunci, pentru ca doream sa depasim ceva și nu avem rabdare o secunda ca masina sa schimbe singura intr-o treapta inferioara.

Rear-seat entertainment - ecrane pentru locurile din spate


Aceste sisteme au debutat prin anii 1990 și era o "nevoie" prin anii 2000, insa, acum nu prea mai sunt relevante. Cam toate masinile noi ofera posibilitate de hotspot și o tableta este mult mai utila pentru cei din spate, fata de un ecran destul de limitat.
O mica mentiune aici, noi ne referim la masinile ce ofera aceasta optiune și nu sunt limuzine de "lux", acolo poate inca isi mai au rostul, insa oamenii care sunt plimbati de soferi și vor sa rezolve ceva se vor uita pe laptop/mobil.

Dotările auto dispensabile

Un vânzător onest nu va încerca să îți încarce prețul mașinii sau al unei autoutilitare cu dotări adăugate aproape la derută. Dacă vrei să faci cea mai bună alegere, trebuie să renunți la tentațiile ușoare și să alegi doar ce îți este cu adevărat util. Desigur, opțiunile tale vor depinde mult nu doar de buget, ci și de preferințe. În final, totul ține de stilul de viață al fiecărui șofer.

    Jante custom: riscul de a te trezi cu un set de jante deteriorate de la o singură groapă, fabricate de o firmă fantomă, ar trebuie să te țină la distanță de această tentație.
    Sistemul de încălzire rapidă: scump și nu întotdeauna fiabil, acest sistem cunoscut popular ca sirocou și folosit mai ales la camioane, a devenit oarecum desuet după apariția pe scară largă a volanului și scaunelor încălzite.
    Tapițeria din piele: în lipsa ventilației în scaune, această dotare îți va aduce un mare disconfort pe timp de vară. În plus, dacă fostul proprietar nu a fost grijuliu, vei fi nevoit să investești în detailing.
    Plafonul panoramic sau trapa: dacă plafonul panoramic este ceva mai modern și are scopul de a mări cantitatea de lumină naturală, trapa este o reminiscență a vremurilor când mașinile nu aveau aer condiționat. Ambele dotări vor mări nejustificat prețul mașinii. (zic unii)
    Schimbătorul de viteze cu padele: cu toții ne visăm piloți de Formula 1, dar o cutie automată de viteze, în modul sport, va schimba rapoartele cel mai bine. Folosirea padelelor te va amuza în primele săptămâni, dar apoi va afecta fluența condusului.

Dotări de confort

    senzori de parcare sau cameră video pentru marșarier: mulți șoferi aleg să-și îmbunătățească mașina cu această dotare, pe care trebuie să o cauți dacă vrei să scutești câteva sute bune de lei.
    aer condiționat automat: cu mai multe trepte de viteză decât instalația obișnuită de aer condiționat și cu o adaptabilitate autonomă față de temperatura din habitaclu, această dotare este vitală în zilele toride.
    cutie automată de viteze: lejeritatea oferită în traficul urban merită banii pe care îi vei plăti suplimentar. Modelele recente au o funcționare mai economică decât te-ai aștepta.
    comenzi pe volan: trecute sunt vremurile în care controlul volumului audio sau setările computerului de bord necesitau ridicarea mâinilor de pe volan. Dacă parcurgi un număr mare de kilometri, te vei bucura de acest beneficiu.
    scaune încălzite: tu și partenera ta veți aprecia această dotare, și nu doar în diminețile de ianuarie, ci și la final de toamnă.

Dotări tehnice

    Mufă USB și conector Bluetooth: dacă ultima dată când ai ascultat muzică de pe CD a fost tocmai petrecerea de majorat, nu ai niciun motiv pentru care să nu cauți o mașină dotată cu un player modern.
    Sistem multimedia cu ecran tactil: acesta este următorul nivel în materie de infotainment. Eliberat de puzderia de butaine, bordul unei mașini cu un astfel de sistem arată mai bine.
    Sistem de navigație: chiar dacă ai un smartphone, un sistem de navigație integrat nativ printre dotările mașinii va fi mereu util, mai ales în zonele cu semnal GSM slab.
    Oglinzi retractabile electric: dotare de lux la prima vedere, aceasta este una dintre însușirile pe care le vei regăsi și pe modele ceva mai accesibile.  
    Suspensie reglabilă: dacă este adăugată de proprietar, îți va da bătăi de cap. Dacă este una dintre dotările standard ale mașinii, va contribui mult la confortul rulării.

 

Edited by wind-3er
  • Like 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Te cam plictisesti asa-i...ai scris ceva.  Pt mine e simplu, nu as mai cumpara bmw fara pachet M, fara harman kardon, HUD nu-l vad niciodata chiar daca functioneaza tot timpul, avand in vedere ca am 2 copii ar fi foarte util ceva ecrane in spate sau macar unul central.

Scaune incalzite musai , ventilatia parca imi da dureri de mijloc. bancheta spate incalzita pt copii musai.

Cutie automata, conectivitate smartphone, comenzi vocale, gesture control inutil...sistem de parcare automat inutil, scaune cu reglaj electric inutile. lane assist inutil, pilot automat activ ala cu reglarea distantei fata de masina din fata da, franare de urgenta da, webasto da, trapa nu....

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Eu sunt fan butoane, sa l ia naiba de touchscreen + strictul necesar si anume cutie automata, pilot automat, senzori de parcare, macar faruri cu lupa si navi GPS.

Ce imi lipseste la e39 am scaune electrice fara suport lombar si spatarul care se apleaca de la jumatate sau pe romaneste scaunul de seria 7. Asta chiar imi lipseste pentru ca dupa vreo 2 3 ore de condus simt nevoia sa fac o pauza de 10 15 min. Si desigur fiind o masina f veche GPS u de fabrica nu mai este actual asa ca degeaba cautam cu navigatie.

Ce mai am in plus dar nu e un must pe masina sunt comenzile pe volan, conectivitate la telefon prin bluetooth, merge sa raspund la apeluri si sa dau telefoane de pe unitatea radio si trapa. Cred ca am folosit trapa de 10 ori in 3 ani dar na e acolo ca sa fie cool.

Restu tehnologiilor sunt inutile pt mine chiar nu ma incanta cu nimic siglele de M, night vision, lane assist, ecrane mari, moft closr, gesturi si ce naiba de minunatii mai fac masinile astea.

Aaa.. ce imi lipseste pe e39 si masinile moderne au sunt farurile. Nu exista comparatie intre un far modern si cel de acum 20 de ani.

  • Like 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Salutare,

Consider ca daca te orientezi catre o marca premium, trebuie sa te bucuri de dotari premium iar feeling-ul asta vine in interior spre exterior.

Astfel, eu recomand si am urmatoarele;

- scaune incalzite si ventilate, daca nu, scaune sport;

-sistem de sunet bun, Harman Kardon ->;

- faruri led adaptive, eu apas doar pe butonul de adaptiv si isi fac ele treaba, este lux noaptea!

- HUD si pano, e nice to have, dar pot trai si fara ele;

- gesture control, dezactivat, fiindca dau din maini ca un italian si ma enerveaza;

- padele pe volan, bai, sa stii ca eu le folosesc, le folosesc cand decelerez, pentru a nu forta discurile cand vin cu viteza mare si urmeaza sens giratoriu sau intersectie, le folosesc cand urmeaza sa depasesc ceva, cutia "sta acolo" si asteapta gestul meu.

Si neaparat, Apple Carplay, m-a salvat de multe amenzi si e totul la o simpla atingere.

Cine isi ia BMW cu scaune de logan, faruri led drl + halogen, cheala, si-a luat doar sa il vada vecinul si o are mica. Punct 😄 

 

Edited by Ciprian01
  • De acord! 3
Link to comment
Share on other sites

Pentru mine:

Must-have:

- faruri cat mai bune, adaptive, auto-high beam. Cele de pe F30 mi se par excelente, de exemplu. Daca se poate si matrix, I'll take it. 

- Scaune incalzite (de panza) si volan incalzit

- Sistem de incalzire rapida (fie hibrid, fie webasto)

- BUTOANE, nu touch screen

- Sistem audio decent

- Climatizare automata

- Camere si/sau senzori de parcare

- Cutie automata. La cum sunt cele moderne, e pacat sa iei manuala

Nice to have:

- plafon de sticla, dar cu jaluzea sau auto-dimming

- Heads-up display

- Scaune ventilate, caz in care piele la interior

- Camere 360

- Padele pe volan, pentru momentele cand mi-e lene sa trec schimbatorul in sport

 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Mircea-Si said:

Ce ecrane se gasesc pe modelele incepand cu 2017 cred ca sunt mai mult decat suficiente. Desi e misto si ce a aparut acum dar clima trebuia sa ramana cu butoane.

Doar ideea ma oripileaza. Si nu schimb eu temperatura asa de des. Uzual o pun pe 21-22 si apoi din haste-n-paste o mai schimb daca e cazul. Dar incalzirea in scaune, ventilatia... Sunt multe care imi placeau sa nu fie in ecran. Pana si dezaburirile parbrizului.

Ajungem ca tesla cu semnalizarea pe volan. Fereasca domnul de idioti ca aia.

Link to comment
Share on other sites

Exista optiuni pe care le folosesti sau nu, eu pana si de gesture control ma folosesc atunci cand stau cu mana pe schimbator si doar ridic 2 degete in sus ca sa schimb melodia, pentru mine nu este inutil.

Era o discutie legata de trapa pe un alt topic, eu de exemplu nu o sa imi mai iau masina fara trapa (poate doar la un M sau unde stiu ca nu se poate pune trapa) dar altora nu le place cu trapa, deci or sa fie intotdeauna discutabile optiunile. Ce nu ar trebui sa lipseasca si parca e ceva reglementare pe treaba asta sunt cele de siguranta, ar trebui sa fie pe toate, indiferent daca masina este premium sau nu.

4 hours ago, Ciprian01 said:

Consider ca daca te orientezi catre o marca premium, trebuie sa te bucuri de dotari premium iar feeling-ul asta vine in interior spre exterior

Excelent spus.

Edited by arnx
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Heads-up display (HUD)
Pentru mine e obligatoriu, nu vreau masina fara. Din cauza ochelarilor, cu HUD vad totul perfect si ce e in bord e secundar.

Gesture Control
Complet inutil. De altfel, l-am dezactivat ca gesticulam cu interlocutorul si facea tot felul de comenzi de nu am mai putut.

Link to comment
Share on other sites

Legat de HUD, nu stiu daca ati aflat sau nu, dar unul din putinii producatori ai acestor sisteme, pregatesc un upgrade, 2.0 daca-i pot spune asa. Se va numi ScenicView si va fi capabil sa afiseze informatii pe toata lungimea parbrizului, in zona inferioara. Practic zona neagra de la baza va fi putin extinsa in sus si prin urmare pe toata lungimea parbrizului vei avea acces la tot felul de informatii, pe un fel de banda de culoare neagra. Va fi vorba tot despre o imagine proiectata pe parbriz si se va realiza prin intermediul mai multor unitati HUD care vor fi bagate in bord. Ramane de vzt ce producator va prelua ideea si s-o implementeze in serie, fiind o solutie f scumpa. Eu ma astept ca BMW sa vina cu o prima implementare pe un model high-end premium. La fel ca si la un HUD normal si aceasta implementare, oricum i-ar zice reprezinta un moft si asta pt ca iti dubleaza practic informatiile din dashboard sau din unitatea multimedia. Macar acum, cu ultimele modele de HUD-uri e bine ca poti vizualiza informatiile oferite de acestea si atunci cand porti ochelari de soare cu polarizare. La mine, la al meu F10, fiind un model mai "arhaic" trebuie sa ma lipsesc de acele informatii. Nu stiu sincer daca problema e rezolvata in totalitate nici chiar pe ultimele modele, poate cineva care are un model mai nou cu HUD ne poate spune. 

Link to comment
Share on other sites

Soft Close - pentru mine Moft Close, cred ca asta spune totul.

Comfort Seats - obligatoriu.

Memorie la scaune - Obligatoriu.

Harman Kardon - nu e obligatoriu dar as regreta tot timpul sa nu il pun.

Keyless Entry and Go - Obligatoriu

High-Beam Assist - imi place enorm, dar as putea trai si fara el.

Digital Cockpit - Obligatoriu

MyBMW app - obligatoriu

Piele la interior - imi place mult, pot trai si fara, dar pe un seria 5 si in sus, cred ca nu se cade sa nu aiba.

Padele pe volan - desi nu le consider esentiale, imi place cum arata si desi nu as fi crezut, le folosesc relativ des la coborari si/sau chiar urcari.

Driving Assistent Professional - cred ca ar trebui sa fie standar pe toate masinile. Il Folosesc mai mult decat as fi crezut acum 10 ani cand am spus ca nu e obligatoriu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.