Jump to content

Bataie franare - discuri ovalizate a 3a oara


Recommended Posts

Salut, 

Vin cu cateva intrebari pentru o problema care imi da mari batai de cap. Stiu ca sunt cateva topicuri deschise, insa nu am gasit raspunsurile. 

Problema: 3 seturi de discuri ovalizate in 1 an. (1 ATE + 2 OE). Masina are bataie urata la franare + trepidatie puternica + franare in valuri. Mentionez ca au fost inlocuite brate fata (bucsi, pivoti), capete bara, bielete antiruliu. Masina are aceleasi simptome.  

Am pus ceas comparator pe discuri si valorile erau in jurul 0.4 (spate) si 0.5 dreapta fata si 0.3 stanga fata. 

Am pus ceasul comparator pe butucul dreapta fata - si valoarea era 0.2.

Intrebari: inteleg ca valoarea de pe butuci este ok - care ar fi sursa problemei in cazul acesta?

P.S. nu am spalat discurile dupa drum etc...deci excludem din start aceasta varianta.

Edited by ovidiuvo
Link to comment
Share on other sites

am avut candva aceasta problema cu un set de discuri oem , la scurt timp dupa schimbare bateau serios , inainte de retur vanzatorul mi-a recomandat sa merg sa verific jantele ca sa aflu ca una pe fata avea o deformare urata pe interior , am rezolvat si totul a fost impecabil dupa , merita sa incerci sau daca ai optiunea sa schimbi jantele cu ale cuiva pt test . Franarea in valuri mai poate fi si din placuta , discul nu se ovalizeaza asa cum iti imaginezi , practic face niste pete pe disc , niste zone unde placuta nu mai calca bine ca urmare ai franare sacadata , exista cineva in bucuresti care scoate aceste pete cu o masina speciala daca ai nevoie , dar iti va recomanda sa schimbi si placutele si el lucreaza in special cu EBC , fiind importator , https://brakeshop.ro/ . Nu am apelat la el dar poti merge sa faca un test cu masina . Din ce stiu ceasul comparator nu spune multe , pot fi chiar deformari pe butuc . As incepe cu verificarea jantelor .

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

On 10/27/2023 at 1:14 PM, ovidiuvo said:

Am pus ceasul comparator pe butucul dreapta fata - si valoarea era 0.2

Daca nu ai "pierdut" vreun zero pe drum in valoarea citita pe comparator parese ca valoarea/bataia trebuie sa fie pana in 0,08mm. Adica >0,08mm si asta pe disc! Adica 0.05 si 0.04 e acceptabil si chiar 0.08.. (eu in articol as fi pus <0.08mm) 

Pe fuzeta e maximum 0.04..mm.

Sau poate mecanicul la care ai fost nu are ceas comparator  sa masoare sutimi de mm.. pate e cazul sa mergi la altul..

Dupa acestia:

https://apecautomotive.co.uk/techmate-guides/recurring-brake-judder-case-study/#:~:text=To confirm that the brake,disc runout is >0.08mm.

 

Apoi, bedding-ul a fost facut corect? Nu ai spus nimic de asta.

Oricum mi-e imi pare valori mari cele scrise in topic...

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, WIN60 said:

Nu prea se întâmpla asta de la amortizoare… am avut amortizoarele praf mult timp și nu s a întâmplat nimic la discuri. 
 

 

Bine, nu stim nici despre ce masina vorbim. Daca are sau nu DSC, la ce viteze apare vibratia, etc. Daca a schimbat aproape tot pe fata este foarte simplu sa schimbe ce a mai ramas. Nu s-a specificat in primul post daca dupa schimbarea discurilor a fost o perioada (mai lunga sau mai scurta) in care frana functiona perfect sau daca doar le-a schimbat si facea cu toate la fel. 
Pana atunci ar putea fi si senzorul de la roata dreapta spate. Doar zic!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, manole2000 said:

Bine, nu stim nici despre ce masina vorbim. Daca are sau nu DSC, la ce viteze apare vibratia, etc. Daca a schimbat aproape tot pe fata este foarte simplu sa schimbe ce a mai ramas. Nu s-a specificat in primul post daca dupa schimbarea discurilor a fost o perioada (mai lunga sau mai scurta) in care frana functiona perfect sau daca doar le-a schimbat si facea cu toate la fel. 
Pana atunci ar putea fi si senzorul de la roata dreapta spate. Doar zic!

..Ai uitat sa zici de amortizoare mai multe.. ca sa arati ca tii la ceea ce stii... dar e in regula daca tot zici, macar sa zici ceva.

Ai dreptate in felul tau fara doar sau poate.

Vezi, ai uitat de aliniament.. si alea pot trage una "hais si alta cea"..

Ce zici, daca se intoarce la ceasul comparator e bine!?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

46 minutes ago, bimmer90f30 said:

..Ai uitat sa zici de amortizoare mai multe.. ca sa arati ca tii la ceea ce stii... dar e in regula daca tot zici, macar sa zici ceva.

Ai dreptate in felul tau fara doar sau poate.

Vezi, ai uitat de aliniament.. si alea pot trage una "hais si alta cea"..

Ce zici, daca se intoarce la ceasul comparator e bine!?

Talk to the hand!

Link to comment
Share on other sites

Ai obiceiul de a spala masina venind direct de la drum ?

Daca da, asta este cauza. 

Daca dai cu apa pe discurile incinse acestea se ovalizeaza dupa cateva spalari indiferent de marca. Cand mergi la spalatorie ia intai o cafea, lasa masina 15 minute sa se raceasca si pe urma poti sa o speli linistit.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.