Jump to content

Întrebare legată de roți


Liviu Filip

Recommended Posts

13 minutes ago, alex230ro said:

pentru RAR e irelevant ei se uita la ce ai scris in carte .

Acum nu sunt expert, dar repet nu cred asta. Modelele de masini se omologheaza atunci cand apar de importator si se omologheaza pentru toate masinile care vor fi vandute din acel model. Acolo unde sunt si noxele si euro si tot sunt si anvelopele. Ce scrie in carte, e doar ce au scris ei cand ti-au facut cartea DIN ACEL DOSAR DE OMOLOGARE. E ca si cum ai spune ca politia iti ia adresa din cartea de identitate. Aia de pe strada da, dar politia ca intreg, o ia din dosarul tau de la evidenta populatiei. Acolo este masterul. Ce scrie in actul emis catre tine, este o copie a datelor din acel master. Cartea de identitate si cartea de identitate a masinii nu sunt master. Nu ce scrie acolo este sfant. Ci ce este in baza de date master a evidentei populatiei si/sau rarom.

Face sens ce incerc sa explic?

Daca te prinde pe strada, iti ia talonul daca in talon nu e trecut corect, dar te duci la ei si se rezolva.

De altfel daca vrei sa pui roti de monster truck, poti foarte simplu pe o masina oarecare. Faci omologare individuala la RAR si gata, desigur daca ti-o aproba.

13 minutes ago, alex230ro said:

pentru RAR e irelevant ei se uita la ce ai scris in carte .

Pe scurt, RAR se uita la ce au ei scris in dosarul de omologare al acelui model sau dosarul de omologare individual al acelei masini (daca este cazul). Pentru RAR cartea este irelevanta. Este o copie pentru tine a ceea ce au ei in acel dosar/inregistrare irelevanta pentru ei, buna doar pentru tine.

 

Link to comment
Share on other sites

Repet ce am scris, masina mea are pe omologare 17-20. In schimb la RAR cand a fost facuta am 17 trecute ca dimensiune iar pe optional e trecut DOAR 245 45 18, cat are masina acum pe ea.

Dar ea omologata are mult mai multe. Cartea conteaza, restul e irelevant, daca vrei, o reomologhezi cu optionalele de la producator.
 

  • Fara comentarii 1
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Ciprian01 said:

Repet ce am scris, masina mea are pe omologare 17-20. In schimb la RAR cand a fost facuta am 17 trecute ca dimensiune iar pe optional e trecut DOAR 245 45 18, cat are masina acum pe ea.

Dar ea omologata are mult mai multe. Cartea conteaza, restul e irelevant, daca vrei, o reomologhezi cu optionalele de la producator.

Daca masina ta nu are omologare individuala, conteaza doar omologarea de acel model, facuta de importator. Putem pune o intrebare oficiala la un dealer si un importator si un pariu ca e asa cum spun eu. Altfel nu face nici un sens. 

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, Romulus said:

Acum nu sunt expert, dar repet nu cred asta. Modelele de masini se omologheaza atunci cand apar de importator si se omologheaza pentru toate masinile care vor fi vandute din acel model. Acolo unde sunt si noxele si euro si tot sunt si anvelopele. Ce scrie in carte, e doar ce au scris ei cand ti-au facut cartea DIN ACEL DOSAR DE OMOLOGARE. E ca si cum ai spune ca politia iti ia adresa din cartea de identitate. Aia de pe strada da, dar politia ca intreg, o ia din dosarul tau de la evidenta populatiei. Acolo este masterul. Ce scrie in actul emis catre tine, este o copie a datelor din acel master. Cartea de identitate si cartea de identitate a masinii nu sunt master. Nu ce scrie acolo este sfant. Ci ce este in baza de date master a evidentei populatiei si/sau rarom.

Face sens ce incerc sa explic?

Daca te prinde pe strada, iti ia talonul daca in talon nu e trecut corect, dar te duci la ei si se rezolva.

De altfel daca vrei sa pui roti de monster truck, poti foarte simplu pe o masina oarecare. Faci omologare individuala la RAR si gata, desigur daca ti-o aproba.

Pe scurt, RAR se uita la ce au ei scris in dosarul de omologare al acelui model sau dosarul de omologare individual al acelei masini (daca este cazul). Pentru RAR cartea este irelevanta. Este o copie pentru tine a ceea ce au ei in acel dosar/inregistrare irelevanta pentru ei, buna doar pentru tine.

 

Da, si nu, odata in talon nu ai nimic trecut, ei compara presupunand ca te opreste RAR-ul cu ce au ei in baza de data pentru auto cu nr de inmatriculare , nu prea se mai omologheaza rotile de monster truck 🙂  era la noroc unele reprezentante RAR puneau 33/35/37 altele refuzau sunt nspe mii de discutii pe tema asta in lumea celor care fac off road . E la fel ca si la ursi existau E30 cu motor M50 sau chiar V8 omologat in carte , e incearca acum sa faci asta si nu va merge .

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Intreb saptamana viitoare clar la Bavaria si voi trimite un email catre RAR si aflam, ca nu e mare branza. Timp sa avem.

🤣

1 minute ago, alex230ro said:

e incearca acum sa faci asta si nu va merge .

Daca nu sunt probleme pentru circulatie, omologheaza si rachete spatiale. 

🙊

Link to comment
Share on other sites

Ar fi bine, inca mai tin legatura cu baieti care au M57-uri montate pe Patrol si nici unul dintre ei nu a reusit sa omologheze "racheta"  . Maine as lua din nou un Patrol cu M57 daca as putea sa il omologhez 😁

E o poveste "fara sfarsit" aici - teoria spune ca se poate face prin omologare individuala , practica in schimb ne omoara .

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Asta pentru ca ei considera ca ar fi un pericol pentru circulatia pe drumurile publice, nu pentru ca nu le-a placut cafeaua din dimineata respectiva.

Practic acel model de Nissan Patrol nu a fost omologat cu acele roti. Daca tu vrei o asa masina, RAR face o evaluare pentru omologare individuala. Daca sunt un numar de masini cu omologare individuala (cred ca 10 era numarul) se face omologare de model. O poate face oricine si pe aia.

 

 

Masina asta are o omologare individuala. Cand au 10 masini produse, sigur presupunand ca vor face asta, vor avea omologare de model. Trebuie sa respecte toate normele impuse de regulile RAR, inclusiv la roti. Nu stiu care sunt, dar ei stiu. Dar implica cat ies afara din caroserie in exterior, etc. Sunt multe.

Nu vei putea omologa o masina la care rotile ies afara din caroserie spre exterior peste nu stiu cati mm. Foarte putini sau deloc.

Link to comment
Share on other sites

Da, si nu din , cum ziceam poveste fara sfarsit  Y61urile au venit de fabrica cu 2.8 3.0 si 4.2 diesel cu puteri de pana la 150 cai deci aici nu avem ce sa comentam , in schimb au ajuns su cu 4,2 4,6 4,8 benzen  astea scotand pana pe la 230 cai sistemele de franare sunt absolut identice la toate versiunie asa ca un M57 3.0 de maxim 230cai nu ar depasi puterea maxima disponibila pe model .Dar de aici incepe showul 2.8 urile diesel sunt motoare 6 in linie deci configuratia 6 in linie a mai fost ca si lungime motoarele sunt aproape egale , dar prinderile nu sunt 100% identice si de acolo RARul va incepe sa isi faca numarul  🙂 , dar sunt masini cu M57 3.0 biturbo si 8hp care merg bine mersi si din ce am discutat cu 2 proprietari sunt foarte multumiti 🙂  . Pacat ca Nissan nu a vazut "oportunitatea" de a face un parteneriat cu BMW , de ex Toyota si Ineos mai recent au inteles ca B57 si B58 sunt 2 motoare care se pot "mula" pe platformele lor .

Link to comment
Share on other sites

omologarea din ce stiu eu o face producatorul cand lanseaza o masina, si de cand suntem in UE, orice este omologat in UE, automat este necesar sa fie acceptat (omologat) in Ro, pentru ca BMW sau alt producator nu plateste teste in fiecare stat, ca pana la urma acea omologare spune ca produsul utilizand acele repre (roti in acest caz) se comporta conform specificatiilor, consum, zgomot, franare, etc..
Cei de la RAR in principiu, cred ca verifica ce este omologat si transcriu. Problema apare cand un producator nu pastreaza modelele in toate statele si implicit cand se face identificarea se alege un model similar din cele omologate.

Ca exemplu, gandeste-te ca sunt produse care se comercializeaza in tara care au TUV si nu neaparat acel sigiliu rar si teoretic pot fi folosite, ca exemplu acele daylight-uri aparute de la Philips care daca erau montate intr-un service autorizat, ar fi fost legale.

Dar cum este mereu la noi, lipsa de claritate, lacunele legislative si inconsecventa creeaza aceste viduri si posibilitatea interpretarilor care duc fie la amenzi sau procese.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, mgi said:

n-as zice ca pleaca de la ei... ci tot de la cei care ocupa cladirile din Piata Victoriei si Piata Constitutiei.
Lor le convine, multe masini (nu conteaza stare) care platesc inamtriculare, asigurare, vignete, combustibil, reparatii etc si implicit contribuie la bugetul pe care ei si-l dirijeaza
asa ca nu ne putem astepta ca RAR-ul sa-si faca treaba (nu ca ar fi numai oameni bine intentionati acolo)

3 hours ago, Romulus said:

@mgi culmea culmilor, fix asta!

daca si-ar face treaba la virgula, eu zic ca pe termen scurt si mediu ar rezolva problema aglomeratiei in trafic, m-as hazarda sa zic ca peste 50% din parcul auto autohton nu corespunde normelor de siguranta.
 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.