Jump to content

Recommended Posts

Off:

Varianta de la N47 este vreo 1000 lei aproximativ.. tot scumpă. L am schimbat eu pe acela din alt motiv. 

 

On: Omul ți a zis un cost aproximativ la cât se poate ridica reparația având in vedere experiența pe care o au cu codul respectiv, ați sărit toti pe ei ca sunt nebuni, oamenii probabil au înlocuit ai ECU din cauza acestei probleme și evident ca i au zis varianta cu ECU nou, nu cu reparație sau SH/clonare. 
 

Când am și eu mașini cu erori pe Dpd, le spun ca sunt costuri care pot depăși 10.000 lei, de ce ? Pentru ca un dpf poate costa între 4.000 și mult, iar senzorii de pe dpf pot ajunge și aia la vreo 4000-6000 lei (dacă e rup la desfacere). Omul vine pe forum și spune ca aia de la service au vrut sa și bată joc de el și i au zis ca îl costa mult mai mult, NU! 
 

Ideea este sa i zici la om ca dacă se ajunge la dpf, degeaba baga el 1000-2000 lei intr un senzor de presiune diferențială și mai știu eu ce pentru ca s ar putea ca problema sa coste mult mai mult. 
 

Același lucru pentru problema asta cu ecu, ei nu curată ecu și așa mai departe, daca e intrat motorina in el o sa  i de a pe necesar sa înlocuiască ecu, nu sa zică clientul ca după ce i ai curățat ecu și s a stricat la câteva zile, ca vrea ca service ul respectiv sa i plătească reparația ca ei l au stricat. Acum s a înțeles? 
 

Cel mai probabil nici nu o sa ți desfacă ecu, o sa treacă

“ exista riscul ca in viitorul apropiat, ecu sa cedeze din cauza posibilelor infiltrații/contaminării cu motorina ca urmare a defectării senzorului respectiv, posibil ca autoturismul sa nu mai pornească sau sa apăra alte probleme “ și gata.

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Omul poate nu a știut exact cât costa, cum nici eu nu stau sa ma uit la prețuri când vorbim la nivel teoretic, la nivel de discuție. 
 

A zis probabil ca se poate ridica pana la 9.000 aproximativ sau in jurul a 9.000, ca e 9.000 sau 12.000 sau 15.000 trebuie sa soliciți un deviz ca sa vezi exact la se referă service-ul respectiv când spune ca reparația poate sa coste in jurul a xxx lei. 
 

Cand vrei ceva palpabil care sa nu trezească teorii, suspiciuni sau discuții pe forum, soliciți un deviz cam ce ar reprezenta reparația in cel mai rău caz ca sa vezi și tu cât costa manopera și cât costa piesele și ce piese sunt.

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, GeorgianaIonescu83 said:

sa desfaca tot si sa vedem ce este afectat

Problema e des intalnita la B47, cauza e senzorul de presiune si temperatura motorina, afectat e doar computerul motor. Senzorul trebuie inlocuit. Daca inca merge si nu ai erori pe DDE (pe ISTA) poti merge la cineva priceput care sa-ti curete DDE cu alcool isopropilic si in principiu scapi. Daca ai deja erori (senzor presiune ambientala, etc) o sa mearga o vreme dupa care va crapa oricum. Nu ai de ce sa desfaci/verifici altceva.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, zeronoo said:

Problema e des intalnita la B47, cauza e senzorul de presiune si temperatura motorina, afectat e doar computerul motor.

Continuand ...saaga in incercarea de a atinge "sasuga" va prezint mai jos, pentru cei interesati (si eu fiind in aceiasi "oala" fierband de frustrare la adresa masinilor facute de BMW in ultimul timp - in sensul ca permite prin folosirea unor materiale DE PROASTA CALITATE a unor producatori ..in care lichidele care ar trebui CONTROLATE si RAPORTATE DE SENZORI si atat, permit motorinei, in cazul de fata, sa urce PRIN CABLURI  facand calculatorul masini praf, adica nefunctional) pot citi mai jos ce si cum...

Ma jos puteti vedea, in cazul B47 si DDEul lui F48... pe ce conectori mai exact urca in zona interna a DDE; pinii, 56, 57, 58 si 59.

Pe pinul 23 se trimite tensiune catre rezistenta de incalzit motorina a filtrului de motorina. Modul nu se vede in totalitate dar e acolo in dreapta imaginii.

Tot ce e A460 in poza este DDE-ul, adica calculatorul motorului!

ConectortemperaturasipresiuneBMWF48.thumb.jpg.dc154abbf8016c8d64cc7a9cf31356f0.jpg

 

Ca si intentie, CATEGORIC pana cumpar senzorul, dar si dupa .. voi lasa la fel, voi coji izolatia fiecarui fir din cele 4 care comunica cu DDE-ul si asa aproape sigur voi evita fenomenul de capilaritate prin care motorina urca nestingerita spre si in placa DDE-ul! MAre atentie daca aveti de gand sa procedati ca mine cablurile decojite de izolatie OBLIGATORIU  trebuia ca fiecare din cele 4 sa fie decojit in diferit loc fata de cellalt in asa fel incat un scurt-ciircuit intre ele sa fie eliminat.

astfel fenomenul de capilaritate este aproape sigur eliminat pentru ca lchidul nu poate fi impins pe un "furtun" (in cazul nostru izolatia cablului) pana la "destinatie"... :-((  DDE, pentru ca ii lipseste "suportul/teava" pe o anumita zona.. si astfel nu se mai poate "catara" de fapt urca.. datorita volumului scapat de su control la nivelul senzorului.

Desigur fiecare din cabluri trebuie izolate dar nu la fel de ermetic precum izolatia initiala , puse eventual intr-un mic suport cu canale.. care sa impiedice atingerea, acum dupa priceperea fiecaruia si a ce materiale are la indemana..

Desigur este de dorit a se afla ce alte metode sunt de folosit ca preintampinare unei asemenea mizerii ca >>scaldarea<< circuitelor DDE cu motorina.

Ca si ultim comentariu tot ce intreprindeti O FACETI CU RISCUL PERSONAL... / mai sus sunt doar niste sugestii pe care eu insumi le voi pune in practica.

Daca am timp fac poze si pun aici cu, ce a iesit.

Ca in fabrica NU RAMANE cu siguranta!

 

(o alta sugestie de incercat este gaurirea capacului conectorului in partea de jos a sa, ca motorina care trece de "peretele" din conector spre zona contactelor electrice din conector, cu siguranta in acel capac care e ERMETIC (cum e firesc sa fie datorita mediului de lucru..) ACUM NU MAI POATE FI LASAT ermetic pentru ca te va costa mai mult un DDE decat doua gauri, si o oxidare ocazionala daca nu punem pe pini vaselina de contacte.. 😉

..Pentru ca doua gauri de 1-2 mm pe partea de jos a capacului vor face ca motorina sa iasa si sa nu urce, pentru ca are nevoie de  o presiune ca sa si urce pana in DDE..

prezenta aerului acolo  va face ca motorina sa curga cel mai probabil din conector in zona conectorului cum am mai zis, avand doua gauri probabil diametral.. probabil sus-jos.. pe una intra aer, pe cealalta curge lichidul acumulat..

DIn nou, ce intreprindeti e doar pe cont propriu!

(ce mizerii trebuie sa facem ca sa preintampinam CEVA DE NECONCEPUT IN SECOLUL 21; ..controlul lichidelor la nivelului senzorilor atat de infantil, sa facem nu's ce sa preintampinam costuri idioate...)

Un lucr e clar, E90 pana la moarte.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Initial am făcut și eu chestia asta cu decojitul izolației dar gândindu-mă logic ulterior am ajuns la concluzia ca nu ajuta cu nimic.

Motorina va urca în continuare prin spatiile goale dintre firele de cupru ale cablului.

P.S. Cu cat capilarele au diametrul mai mic, cu atât se propaga lichidele prin ele pe o distanta mai mare.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Off:

Inca nu m-am apucat de nimic ca balamalele la E90 tre' sa le schimb mansonu ca imi joaca usa de la sofer.. da ce's balamale uzate pe langa motorina in dde.. 

On:

Sincer ma gandesc ca gaurirea carcasei e mai buna decat decojirea.. dar sa vad si cume facut conectorul ala..

@zeronoo, cine stie, probabil si una si alta.. pe mine ma infurie ca se intampla!

Cam mult 2 cm.. hmm:

https://faq.engineeredfluids.com/3193551/How-do-you-solve-the-problem-of-coolant-traveling-up-the-cables-due-to-capillary-action#:~:text=Since capillary action requires the,the sheathing and push the

De fapt e complet fantasmagoric; nu trebuie gaurit nimic ca de fapt lichidul ramane in interiorul cablului. Si pe acolo urca..

Sa vina @Romulus sa curete aberatiile mele. 🙉

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Cred ca cea mai buna ideea a mea in topicul asta ramane ca, cei care stiu si au avuy de a face cu asa problema sa spuna cam ce erori sunt aruncate de DDE ca sa ne cautam dupa senzorul asta.

Oare demontarea mufei lui (periodic..) da/arata semne ca  motorina a trecut de/prin senzor spe cabluri?? Ca sa stii ce prevesteste..

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, bimmer90f30 said:

Cred ca cea mai buna ideea a mea in topicul asta ramane ca, cei care stiu si au avuy de a face cu asa problema sa spuna cam ce erori sunt aruncate de DDE ca sa ne cautam dupa senzorul asta.

Oare demontarea mufei lui (periodic..) da/arata semne ca  motorina a trecut de/prin senzor spe cabluri?? Ca sa stii ce prevesteste..

Erorile sunt diverse, depinde care parte a ECU a fost afectata.

Se poate observa prin inspectarea periodica a senzorului dacă e străpuns.

Se deconectează mufa și se observa dacă este contaminata cu motorina în interior.

 

  • Like 1
  • Love BMW 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Asa arata unul neinfestat deocamdata la mine..

Am uitat cat de prosti sunt mici sunt conectorii la ultimile modele, foarte greu de demontat sa ajungi la cabluri.

La dealer costa 1500 lei vine cu tot cu furtune.. (bine, de unde altundeva sa cumperi?) Baietii pareau ca stiu bine situatia. Vand ca painea calda.. 

20231031 1080x1440 senzor temp si presiune joasa motorina.jpg

@mase care e scopul plasticului ala ALB ce e bagat in conector. Se vede unul in alt conector din poza.

Cine nu stie, e imposibil sa il scoti daca nu il scoti pe ala mai intai? E cumva pus ca dealerul sa vada daca s-a umblat la senzor? E ca un sigiliu?

E aproape imposibil sa il pui la loc daca vrei.. dar la asta de motorina e imposibil!

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

E siguranța de la mufa, sa nu sara de pe poziție.

Ca și procedura de scos mufa: tragi de siguranță cat îți permite, apeși pe ea și apoi scoți mufa.

Mufa se montează înapoi cu siguranță trasa și după ce mufa este fixata pe poziție se împinge  siguranța in poziția de blocare.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, mase said:

Erorile sunt diverse, depinde care parte a ECU a fost afectata.

Diverse dar intalnite in 99% doar la DDE inundat, una dintre ele (prima care apare) se intalneste DOAR la DDE inundat.

3 hours ago, mase said:

e poate observa prin inspectarea periodica a senzorului dacă e străpuns.

Se deconectează mufa și se observa dacă este contaminata cu motorina în interior.

+1...

 

P.S. Daca cineva demonstreaza cum poti transporta jumatate de litru de motorina prin capilaritate intr-un conductor electric al carui forma formeaza un dublu plan inclinat...poate mecanica fluidelor pe care o stiu eu are undeva o hiba.

Edited by zeronoo
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Off: ce reprezintă control unit fault, internal 4? 

Are treabă cu motorina în dde/dde inundat, mufă oxidată/soft?

Am văzut la câteva e90 eroarea asta, nu am stat să investighez, colegul meu de muncă are e91, 2006 și aceeași eroare pe motor.. 

On: în service de specialitate gen frk/bmw/Service Scream (Tezparii).. nu se complică cu clonarea dde-ului .. pun ecu nou și aia e.. 

Pentru cei care se pricep, dacă ecu este afectat, inundat, mai merge clonat? 

 

Link to comment
Share on other sites

are cineva un pn pentru piesa aceasta? Acum am dat de topicul asta si m-a pus pe ganduri...din ce am gasit eu, nu stiu daca mi se aplica si mie, dar la mine pn ar fi acesta:  13538575467. Am gasit de asemenea un document oficial care documenteaza aceasta chestiune. Am gasit piesa originala la sub 1000ron, as comanda-o sa o schimb sa mi iau o grija, insa nu sunt sigur daca toate B47 sunt afectate de problema asta.

A mea e fabricatie Nov. 2014, B47, fara AdBlue.

 

L.E. - am fost sa l verific la mine, din fericire e uscat, de acum inainte o sa-l verific periodic si la primele semne de umezeala o sa-l schimb.

 

 

MC-10154822-9999.pdf

Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.