Jump to content

dieselul a murit, traiasca dieselul - test drive 320d 2023


Romulus

Recommended Posts

Eu, care am alergie la diesel, am fost fortat de imprejurari sa fac un test-drive cu un BMW 320d. Avand in vedere ca test-drive-ul nu s-a incheiat inca, am sa postez strict consumul de pana acum... Astept intraberile voastre.

5.1 l/100 km pe 500 km.

Astea sunt optiunile masinii...

Editions And Packages
S337    M Sports Package
S710    M Leather Steering Wheel
S715    M Aerodynamics Package
S7CG    BMW Repair Inclusive
S7NH    BMW Service Inclusive
S7R7    Innovation Package
S7VB    Comfort Package

Comfort And Interior Equipment
S420    Sun Protection Glazing
S428    Warning Triangle And First Aid Kit
S430    Interior/Outside Mirror With Auto Dip
S431    Interior Mirror With Automatic-Dip
S459    Seat Adjustment, Electric, With Memory
S465    Through-Loading System
S481    Sports Seat
S488    Lumbar Support, Driver And Passenger
S491    Backrest Width Adjustment Driver
S493    Storage Compartment Package
S494    Seat Heating Driver/Passenger
S4LN    INT.TRIM.F.ALUM.RHOMBICLE ANTHR.
S4UR    Ambient Interior Light

Multimedia
S654    DAB Tuner
S688    Harman/Kardon Surround Sound System
S6AE    Teleservices
S6AF    Statutory Emergency Call
S6AK    Connected Drive Services
S6C3    Connected Package Professional
S6NX    Storage Tray Wireless Charging
S6U3    BMW Live Operating Area Professional
S6VB    Control Infotainment

Driver Assistance And Lightning
S534    Automatic Air Conditioning
S548    Kilometre Speedo
S552    Adaptive LED Headlight
S5AC    High-Beam Assistant
S5AQ    Active Guard Plus
S5AU    Driving Assistant Professional
S5DA    Passenger Airbag Deactivation
S5DC    Rear-Seat Headrests, Folding
S5DN    Parking Assistance System Plus

Wheels And Drive
S225    Standard Suspension
S230    Extra Package, EU-Speciifc
S248    Steering Wheel Heater
S2PA    Locking Wheel Bolt
S2TE    Automatic Transmission W/ Shift Paddles
S2VB    Tyre Pressure Display
S2VC    Tyre Repair Set

Environment And Safety
S302    Alarm System
S320    Deleted, Model Lettering
S322    Comfort Access
S85C    Language Version Romanian
S8AR    On-Board Literature, Romanian
S8KB    Oil Service Interval 24 Mths / 25,000 Km
S8R9    Refrigerant R1234yf
S8TF    Active Pedestrian Protection
S8TR    Decoding Additional Functions
S8WQ    Control G
S8WT    Control K

Individual Equipment
S760    High Gloss Shadow Line
S775    Headlining Anthracite

Other Equipment
S1AG    Larger Fuel Tank
S1CB    CO2 Equipment
S1CE    Recuperation System
S1R3    BMW Lght-All.Wheel Dbl.Spoke 848M JB/GG
S925    Dummy-SALAPA
SA080    80 Ah AGM Battery

Link to comment
Share on other sites

Masina accelereaza, aproape ca un electric. Se simte o retrogradare dar cutia de viteze face ca totul sa fie absolut dement.

As spune ca o asa masina dotata, este aproape ca un seria 5, cu urmatoarele diferente.

Ceva mai mica la interior, dar fata de E90 si F30 as spune semnificativ mai mica diferenta.
Zgomot mai mare la vand in zona montantilor A, dar nimic special. Totusi aici e o diferenta.
Izolarea fonica este aproape identica. Nu stii ca este un diesel sub capota, decat cand faci kick-down.
Bordul este ca si la G60 aproape cu ID8. Nu pot spune ca m-a incantat. Am cautat optiunile pana am gasit apps de m-am plictisit, dar este destul de incoerent.
Optionalele sunt cele care sunt prezente si pe un seria 5, nu am simtit sa lipseasca nimic. 
Scaunele nu sunt la fel de comode ca si cele comfort din seria 5 pre-G60.
Sistemul HK suna bestial.
Farurle LED sunt absolut utile si isi fac treaba. Dupa mine mai bine ca pe F10 2017.
Suspensia este daruita de cineva din Rai. Nu am mai vazut asa ceva pe un seria 3. Este o combinatie de sport si confort de nu mi-a venit sa cred. Masina pierde aderenta pe ud, dar trebuie sa vad si relativ la roti, ca nu am avut timp sa ma uit ce marca sunt anvelopele.
Motorul este mai mult decat suficient pentru o calatorie lunga prin Romania. Nu am iesit din tara asa ca nu pot sa ma pronunt.

Sunt sigur ca am uitat multe, dar avand in vedere ca nu s-a incheiat inca test-drive-ul voi continua.

bmw 320d.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

Screenshot_20231104_144948_My BMW.jpg

Faptul ca are doar tractiune spate si nu are xdrive pentru mine este dovada ca ar fi o greseala pentru orice pasionat sa mearga pe xdrive. Imi pare rau fani xdrive, e parerea mea.

Eu niciodata nu am condus o masina cu consum sub 7 pe 500 km. Nici daca functiona pe carbuni si abur. E inspaimantator pentru mine. Nu, tot nu ajunge sa imi placa dieselul, dar as putea trai cu asa ceva.

3 ore ca sa ies din Bucuresti, 1h ca sa treci de lucrarile de la A1 Bascov, multe ore de cosmar pe un Dealul Negru pe ploaie torentiala, valea oltului pe ploaie si trafic de cosmar. A fost cel mai greu drum Bucuresti - Cluj care l-am facut vreodata.

Un alt exemplu, G30 are butonul ala magik, care poti dezactiva sistemele de asistenta. Am incercat sa las activat pe valea oltului ACC dar fara sa imi intervina in volan, ca la ce marcaje sunt pe acolo, masina trage de volan intr-un mod idiotic deseori si a devenit enervant. Nu am reusit! Nu am gasit in mers cum sa fac asta din ID8 si am abandonat lupta si m-am resemnat cu sistemle de asistenta asa. Am am simtit lipsa acelui buton de asistenta pentru prima oara, cel de langa avarii.

Ai doar volum cu on/off, next si prev, avariile, dezaburire parbriz si luneta. Asta e tot.

Link to comment
Share on other sites

si da, am condus suficient de mult mult si pe Eco Pro si mi-a placut! Blasfemie!

iDrive s-a blocat pe final grav. Pe HUD pe comfort nu mai arata deloc informatiile de navigatie, iar pe Eco Pro, il afisa dar era blocat la ceva cu 80+ km in urma. Am oprit, am repornit iDrive, dar a spus ca "conexiunea cu telefonul, nu mai este compatibila" WTF.

Am restartat si telefonul si aparent s-au inteles ulterior si s-a revenit la normal.

BMW trebuie sa faca ceva urgent cu bugurile astea de sistem de operare!

Presupunand ca pretul ar fi identic, as schimba acest G20 pentru G31 meu? Hmmm... Nu cred, dar nu e departe. Micile diferente fac pentru mine ca un seria 5 sa fie seria 5.

Link to comment
Share on other sites

Pe autostrada goala, nu mi-a pasat. Oricum in treapta 8-a vrea masina, orice faci. Nu stiu cum sunt manualele si spre rusinea mea (blasfemie din nou) sper sa nu mai aflu niciodata decat daca imi iau vreodata un M de weekend. Putin probabil totusi sa imi permit, dar nu stii niciodata.

🤪

Glumesc!

@leonardcrt seria 3 G20 facelift, model 2023. Practic masina de politie, dar cu multe dotari si motor diesel, nu benzina.

Avand in vedere ca distrubui alune la veveritele din tara... Voi face acelasi traseu cu masina mea saptamana urmatoare, deci voi putea compara mult mai bine.

Link to comment
Share on other sites

@Luciosu nu e o masina de drive-test. E masina personala a unui prieten bun. Dar garantez ca cine are chiar nevoie de un drive-test de la un dealer, primeste masina daca este disponibila la drive-test. Cine incearca si nu poate, sa vina aici sa spuna.

Momentan unde am intrebat eu, aveau strict 3 masini la drive-test. Si alea nu foarte populare. Nu a fost alegerea lor din pacate. Si eu imi doresc un test drive cu i7 si cu i5 si cu seria 5 520i. Probabil nu voi reusi nici cand vor incepe sa primeasca dealerii asa ceva.

Si avand in vedere ca am acreditare de presa, as putea intreba direct la BMW Group Romania ce au (ma cunosc bine si cu acei domni), dar bunul simt imi spune sa nu o fac. Incerc sa inteleg situatia curenta.

Oricum partea de vanzari la dealeri dispare in scurt timp. Raman doar restul serviciilor. Deci e moartea drive-testurilor. Ne adresam in continuare online direct BMW Group Germania, ca la tesla.

Nu am spus nici o clipa ca e o masina de drive-test. Am spus ca e o masina cu care eu am facut un drive-test. Imi cer scuze pentru confuzia creata.

10 minutes ago, Luciosu said:

Stiu stiu, tu ai conexiuni

Acum sincer, nu ar fi culmea si aiurea sa nu am dupa 20 de ani? Sigur, cunosc pe toti cei care sunt angrenati in orice legat de BMW in Romania. Ma rog, majoritatea. Multi. Ar fi fost rusinos pentru noi ca comunitate sa nu fie asa. Sunt si voi ramane o interfata intre noi, comunitatea si ei ca si comercianti, importatori, whatever. Incerc sa ajut comunitatea si nu sa profit de test-drive-uri gratis.

Si da, spre exemplu, cand am cerut o masina de presa si de la BMW Group Romania, mi s-a dat oricand! Am abuzat de asta ca sa ma distrez gratis? Niciodata. Si nu o voi face. Vrei sa vezi cum arata parcarea lor si ce masini de protocol si de presa au disponibile la orice moment? Crede-ma, ti se face rau.

In 20 de ani am primit 2 asa masini. Un X6 la lansarea X6 cu multi ani in urma. Si un X3 super bengos cand s-a lansat un model de X3. Cam atat. Acum sincer as cam cere un i7 la drive-test, dar nu prea face sens pentru comunitate, doar pentru mine. Asa ca nu am sa o fac.

Era un i7 in parcare la dealer saptamana trecuta. Si nu am deschis gura, pentru ca incep sa par penibil la ce cost are. Desi promovarea e promovare... indiferent de cost.

Link to comment
Share on other sites

Si am mai adus un seria 7 de la BMW Group Romania la una din intalnirile BMW Club cred la Paltinis, daca nu ma insel. L-am adus pe platforma, la condus cine a dorit pe serpentinele alea si l-au dus inapoi pe platforma.

Cine isi aminteste stie.

Just now, Luciosu said:

 Versiunile electrice nu prea sunt la TD, cu toate ca am vazut un trailer plin cu I4, cred ca mergea la Bavaria. 

Culmea, iX au mai multe la TD. am vazut cred cel putin 2.

Au autocolant pe ele cele de drive test. Vezi poza de la iX xdrive 50.

3 minutes ago, Luciosu said:

Versiunile electrice nu prea sunt la TD, cu toate ca am vazut un trailer plin cu I4, cred ca mergea la Bavaria. 

Cred ca atunci cand apar G60-urile la testdrive la dealeri (poate au aparut, eu nu am vazut sau auzit) cred ca ai infinit mai multe sanse la un EV decat la o motorizare ICE. Pot pune si pariu.

Si apropos @Luciosu cati dintre noi de aici, ar fi programat un test drive cu iX cu 2 saptamani inainte. Ar fi primit masina pentru o zi intreaga si ar fi adus-o inapoi dupa 2h si 30 de km? Pe bune acum. Cred ca procentul e aproape de zero. Toti s-ar fi distrat toata ziua cu ea fara sa tina cont de kilometri facuti. 

Eu am considerat ca e de bun simt sa nu abuzez nici de masina in sine, nici de kilometrii de la bordul ei si nici sa nu risc sa o lovesc. Ma rog, sa minimizez orice posibilitate.

Masina aia trebuie vanduta si totul inseamna bani pierduti pentru un dealer. Trebuia sa fac mai multe fotografii si video, adevarat, mea culpa.

Link to comment
Share on other sites

Mai pun doua fotografii pe topicul cu iX sa vezi autocolantele.

 

Eu unul personal nu as avea curaj sa dau masini la test-drive fara sa am incredere in cel care le conduce. iX xDrive 50 este absolut periculos si cred ca ar face din oricare din noi sa nu gandim, si sa acceleram continuu ca maniacii. Sunt multe M-uri care nu se apropie de asa ceva.

Ce faci daca un idiot si omoara pe cineva si pe urma masina ta cu autocolant e peste tot la stiri? Iti dai seama ca e un risc enorm?

Link to comment
Share on other sites

Deci, pana la urma ce motor are? B47, banuiesc de 2 litri, twin-turbo?

5 hours ago, Romulus said:

Pai este topic pe tema lui, nu? Aici e despre 320d.

Ne-am lansat intr-o discutie despre test-drive la dealeri si cunostintele mele.

Exact. Nu te mai lasa provocat ca mine. 🤭

Daca e de vis poate iau si eu una, numai ca ai zis ca e mai mica la interior chiar decat E90. Am mers cu F30 si am vazut ca e un pic mai spatioasa.

Ce versiune de caroserie este cea estate/combi? G21? 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, bimmer90f30 said:

. 🤭

Daca e de vis poate iau si eu una, numai ca ai zis ca e mai mica la interior chiar decat E90. Am mers cu F30 si am vazut ca e un pic mai spatioasa.

Ce versiune de caroserie este cea estate/combi? G21? 

g21

cred ca se referea ca e mai mica decat seria 5. fata de f30 mi se pare mai mare(mi se pare) .ce e deranjant la g20/21 e consola centrala in care dai cu genunchiul. pe mine m-a disperat efectiv la inceput pana m-am obisnuit

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, bimmer90f30 said:

numai ca ai zis ca e mai mica la interior chiar decat E90

Am spus eu asta?

7 hours ago, Romulus said:

Ceva mai mica la interior, dar fata de E90 si F30 as spune semnificativ mai mica diferenta.

Exprimare mai tembela. E mai mare. Comparam cu g30. Nu e cu mult mai mic.

E90 era semnificativ mai mic.

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, Romulus said:

Masina accelereaza, aproape ca un electric. Se simte o retrogradare dar cutia de viteze face ca totul sa fie absolut dement.

As spune ca o asa masina dotata, este aproape ca un seria 5, cu urmatoarele diferente.

Ceva mai mica la interior, dar fata de E90 si F30 as spune semnificativ mai mica diferenta.
Zgomot mai mare la vand in zona montantilor A, dar nimic special. Totusi aici e o diferenta.
Izolarea fonica este aproape identica. Nu stii ca este un diesel sub capota, decat cand faci kick-down.
Bordul este ca si la G60 aproape cu ID8. Nu pot spune ca m-a incantat. Am cautat optiunile pana am gasit apps de m-am plictisit, dar este destul de incoerent.
Optionalele sunt cele care sunt prezente si pe un seria 5, nu am simtit sa lipseasca nimic. 
Scaunele nu sunt la fel de comode ca si cele comfort din seria 5 pre-G60.
Sistemul HK suna bestial.
Farurle LED sunt absolut utile si isi fac treaba. Dupa mine mai bine ca pe F10 2017.
Suspensia este daruita de cineva din Rai. Nu am mai vazut asa ceva pe un seria 3. Este o combinatie de sport si confort de nu mi-a venit sa cred. Masina pierde aderenta pe ud, dar trebuie sa vad si relativ la roti, ca nu am avut timp sa ma uit ce marca sunt anvelopele.
Motorul este mai mult decat suficient pentru o calatorie lunga prin Romania. Nu am iesit din tara asa ca nu pot sa ma pronunt.

Sunt sigur ca am uitat multe, dar avand in vedere ca nu s-a incheiat inca test-drive-ul voi continua.

bmw 320d.jpg

 

 pentru pretul ei , mi se pare o masina extra frumoasa.. sper ca peste cativa ani sa o am 🙂

Link to comment
Share on other sites

Mie deja la diesel mi se pare ca s-a complicat mult prea mult problema la Euro 6. Sunt celebrele EGR-uri care par sa fie aceeasi situatie ca la distributia de la N47, reloaded. Aud ca au fost si cate doua recall-uri la aceeasi masina..

Dupa care, Adblue care da o gramada de probleme. Si, evident, filtrul de particule.

Toate probleme scump de rezolvat.

Eu n-as lua diesel decat nou in perioada asta si sa-l vand cum iese din garantie. Desi probabil miscarea asta o sa rezulte in foarte multi bani pierduti din devalorizare.

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, Romulus said:

Eu cred ca daca i5 eDrive40 ar avea autonomie 10%-90% de 500 km - in mers-ul meu normal, aproape m-as gandi la unul. Desi ar mai trebui lucrat si la incarcare. Dar macar autonomia sa compenseze. E totusi ceva ca am ajuns sa ma gandesc la unul.

Într-un post mai sus spuneai ca vrei sa faci test drive cu un i5, când am fost la BMW în Iași, la test drive au i5, eu nu l-am prins ca pe weekend se da celor care vor test drive prelungit pe weekend. Așa faci și un drum lung cu noul tău PHEV. 

Referitor la diesel, eu nu mai pot trece pe diesel, am făcut test drive cu un E 220d, era melc, zgomot, greoi. Mai am și un amic cu seria 5 g30 540 d prefacelift tot diesel ca putere este similar cu PHEV ul meu dar tot aceeași impresie o am. La viteză pare similar cu PHEV, dar zgomotul ăla îmi taie orice plăcere, nu sunt fan sa băraie mașina. 

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

Mi-ar placea sa revad Iasiul sincer.

Nu pot cere daca mi s-a spus ca nu au. Am cerut pentru cand vor avea, vom vedea daca se vor tine de cuvant. Dar vreau i5 eDrive40 si il vreau astfel incat sa pot face 1.000 km cu el, cerinta care intotdeauna e cu dichis, pentru ca au limitate drastic numarul de kilometri care ii pot face. E resursa pretioasa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.