Jump to content

dieselul a murit, traiasca dieselul - test drive 320d 2023


Romulus

Recommended Posts

oricum masina e bestiala, o accelaratie 0-100 sub 7s, e mai rapid decat 320i (testat) , nu cu mult dar e mai rapid.

dar 320i e mult mai rafinat parera mea. eu original am avut comandat 320d , m-am achimbat in ultima secunda pe 320i , pe undeva imi pare rau ca nu a fost 330i , dar diferenta de 6/7k m-a facut sa zic pass,asta e, data viitoare

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

E-urile nu au nici o treaba cu ce s-a intamplat de la F incolo, si in bine si in rau. Sunt atat de diferite ca scop si context al vremurilor incat e clar un target diferit.

S-au marit atat de mult in dimensiune de la F-uri, incat un F30 era cat un E60. Acum la G au mai crescut iar, inca un pic.

 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

On 11/5/2023 at 4:57 PM, paul_e88 said:

E-urile nu au nici o treaba cu ce s-a intamplat de la F incolo, si in bine si in rau. Sunt atat de diferite ca scop si context al vremurilor incat e clar un target diferit.

S-au marit atat de mult in dimensiune de la F-uri, incat un F30 era cat un E60. Acum la G au mai crescut iar, inca un pic.

 

Eu zic ca nu sunt de acord, nu se compara F30 cu E60 la dimensiuni, adică este mult mai mic cu totul la interior. Am avut ocazia sa merg cu un F30 de mai mule ori, sa ma folosesc de portbagaj și etc, in spate nu mai avea nimeni loc cu scaunul de la șofer dar mai in spate. 
Chiar am zis ca asta ar fi singurul dezavantaj de la E60 la F30, lipsa de spațiu peste tot, fiind obișnuit cu mai mult. 

E60/F10 sunt identice aproape ca și spatiu in interior, nu s a schimbat aproape nimic. 

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

sunt de parere ca in continuare diesel-ul e cea mai buna varianta pentru cei care fac multi km extra-urban si nu au timp de pierdut cu statul la incarcat sau cautat statii disponibile pentru electrica, apoi range-ul mare si economia overall pe perioada de exploatare. Alternativa ar fi un hybrid benzina daca faci mai mult urban, altfel diesel-ul chiar e foarte eficient pentru distante mari.

Link to comment
Share on other sites

asta din pacate e valabil cam la toate masinile de azi, cam niciuna nu mai e proiectata sa functioneze sute de mii de km fara sa aiba vreo problema majora...avantajul la astea vs electrice este ca totusi inlocuirea unui ansamblu vital al masinii costa totusi oarecum rezonabil in comparatie cu o baterie sau chiar cu cateva celule din baterie...asa ca perioada lor de exploatare ramane in continuare una mare.

Link to comment
Share on other sites

Eu nu inteleg de unde ideea asta falsa ca bateria costa mai mult decat un motor termic. Deobicei bateria are o garantie de 8 ani pe masina, un motor termic are vreo 3 ani. Deci diferenta ar fi de 5 ani pentru garantia standard.

Numai daca shimbi uleiul si filtrele la o reprezentata te costa vreo 2.700 lei * 8 ani = 21.600 lei ~ 4.300 euro

Daca schimbi o baterie la model 3 este in jurul a 5.000-10.000 euro, daca schimbi la o masina de 300 de CP motorul cat costa ?

Am cautat si pentru un motor de seria 3 328i : https://yourbmwblog.com/bmw-328i-engine-replacement-cost/

Quote

In short, The labor cost is between $2,900 and $4000, while the engine will cost you around $8,563 and $8,692. So, all in all, you’re looking at a bill of over $11,000 to $20,000. The difference in the cost depends on the engine you get and where you do the replacement.

 

Edited by Alex3245
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

As zice ca e comparabil costul, de fapt. La hibride cele mai scumpe piese sunt bateria, electronica de încărcare și motorul electric. 

Bateria n-am auzit sa se strice toată o data, schimbi un modul eventual. Motorul electric iar nu prea am auzit sa se strice. 

La diesel ai sistemul adblue care nu e deloc ieftin, dpf-ul care nici el nu e ieftin, plus egr, galerie de admisie. 

Edit: iar dacă vorbim de schimbat motoare, un n57 sh cât e? Nu cumva 4-5k euro? 

Edited by mgi
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Mircea-Si said:

Oricum, pt BMW 2.0 diesel a fost calul de bataie care a generat cele mai multe vanzari...

Nu am laude suficiente. Se va vinde si asta in draci. Faptul ca e mild hibrid, este demential, practic raspunde la acceleratie instant.

11 minutes ago, Mircea-Si said:

Ce motor are tot B47? tot 190 cai?

Cred ca da, exact acelasi, doar ca acum cred ca e mild hibrid si mai are ajutor electric de 11 cp. Cine se pricepe la asa detalii poate sa confirme sau sa infirme, dar este absolut dementa combinatia.

 

image.png

Fara gluma, cred ca e cea mai mare inventie de dupa apa calda!

Link to comment
Share on other sites

A fost doar ca si a mers la garla dupa M47 care nici ala nu era "usa de biserica" in ceea ce priveste fiabilitatea mai toate au avut " boala lor" N47 distributii si pe masura ce trece timpul injectoare , pompe, B47 pare ca a scapat de distributie dar - galerii , EGR si sa vedem pe masura ce trece timpul ce mai apare in afara de clasicele ad blue si poate intr-o masura mai mica DPF .

edit- si daca la M47 stiu cazuri de motoare care au peste 500k , N47pare ca "se chiuie" sa ajunga acolo .

Dar da 2.0 in general a fost peste concurenta .

Edited by alex230ro
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Alex3245 said:

Daca schimbi o baterie la model 3 este in jurul a 5.000-10.000 euro, daca schimbi la o masina de 300 de CP motorul cat costa ?

Conduci, ce iti permiti nu?

Ai dreptate in felul tau. Pe mine limtarea data de infrastructura ma trage inapoi. Tie nu iti da de gandit? ..Caii putere in cazul meu, atat cati imi permit.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, bimmer90f30 said:

Conduci, ce iti permiti nu?

Ai dreptate in felul tau. Pe mine limtarea data de infrastructura ma trage inapoi. Tie nu iti da de gandit? ..Caii putere in cazul meu, atat cati imi permit.

Intradevar momentan infrastructura nu este ideala, doar nu mi se pare buna afirmatia: "Da, dar bateria costa 10.000 euro". Ca acelasi lucru il putem spune si despre un motor.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Alex3245 said:

"Da, dar bateria costa 10.000 euro". Ca acelasi lucru il putem spune si despre un motor.

Deci sa inteleg ca ai vrea sa imi spun parerea si in privinta unei baterii..

Prezentul face ca eu sa ..percep ambele "tabere" oarecum.

Iti dau cuvantul meu, chiar daca sunt electrician (mai mult pe partea de intretinere..) deci cam stiu ce se intampla cu, curentul electric.. nu m-as atinge de o masina (full) electrica multi multi ani de acum inainte. De ce? Pentru mine o baterie electrica este mult mai IMPREDICTIBILA decat un motor ICE! Iar pentru mine asta e ..temelia de la care plec. Un motor daca se strica ici colo il mai repari, chiar nu ma dau in laturi. Pe cand o baterie... conteaza doar de unde o iei pentru ca o inlocuiesti cu totul si nu nici o sansa sa o faci intr-un loc ales de tine! Si mai conteaza sa fie si originala din sursa garantata ca altfel.. e nasol nasol RAU DE TOT. Intelegi diferenta!?

...Ce vad si inteleg din experienta altora nu ili mi confirma decat ceea ce era de stiut.. dar cati inteleg!?

Doua din lucruri nu am asteptat absolut deloc sa imi fie confirmate. Scaderea dramatica a capacitatii unei baterii iarna si lipsa infrastructurii.

Pana la urma, cine nu vrea sa stie cum se intretine un motor ICE va plati costul unei masini pe baterii, e atat de simplu. Tare ma tem ca a doua situatie depinde foarte foarte mult de sursa de unde iei bateria.., felul cum EXPLOATEZI ..bateria.. e mai important si mai stresant ca trebuie sa o cam faci zilnic... decat "stresul" in cazul motoarelor ICE. care nu e stres, cada il menajezi cand e rece, iti da caldura iarna tot timpul si poti sa tragi de el aproape non-stop.. Dar cine are timp sa digere si sa INTELEAGA DIFERENTA?

Costuri tot vor fi, fiecare dupa perceptie, pricepere, intelegere a ceea ce au in fata ochilor.

 

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Alex3245 said:

Eu nu inteleg de unde ideea asta falsa ca bateria costa mai mult decat un motor termic. Deobicei bateria are o garantie de 8 ani pe masina, un motor termic are vreo 3 ani. Deci diferenta ar fi de 5 ani pentru garantia standard.

are 8 ani sau 192k km, scria cineva mai sus exact despre Tesla citand de pe site ul lor, oricare intervine prima.

Numai daca shimbi uleiul si filtrele la o reprezentata te costa vreo 2.700 lei * 8 ani = 21.600 lei ~ 4.300 euro

aici asa e, dar si daca pui electricitatea platita acasa si timpul pierdut cautand statiile disponibile, statul la incarcat, alegerea traseului in functie de incarcatoare si stresul cu astea pentru mine nu merita pentru o masina de drumuri lungi, de fataiala prin oras oricand(am in plan) mi as lua o electrica sa nu mi pese de ea ca e rece, ca e calda, as da in ea ca in frigider, oricum as face leasing operational, se strica o arunc desi e impotriva prinicpiului salvarii planetei...durata scurta de viata nu face decat sa polueze si mai tare.

Daca schimbi o baterie la model 3 este in jurul a 5.000-10.000 euro, daca schimbi la o masina de 300 de CP motorul cat costa ?

5k costa doar sa schimbi 1-2 module in ea, nicidecum o baterie intreaga, nu stiu cat costa una in mod oficial, dar lumea pe web se vaieta ca e inspre 20-25k dolari, plus ca sunt extrem de putine garaje specializate in asa ceva, evident ca numarul lor va creste in timp dar probabil mai trebuie vreo 10 ani pana acolo...

Am cautat si pentru un motor de seria 3 328i : https://yourbmwblog.com/bmw-328i-engine-replacement-cost/

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mi se pare mie sau Serie 3 cu mild hibridul asta diesel de 2L este si mai încet pe 0-100kmph (7.6 fata de 7.2 cred) și are si un consum ceva mai mare decat dieselul clasic de 2L si 190 CP care a fost pe F30 si G20 la început?

La mine dieselul a fost accidental, avusesem doar benzina anterior. Nici acum nu îmi place cum suna, dar din punct de vedere pragmatic este imbatabil. Extraurban, consumul si autonomia sunt greu de atins. As păstra F30-ul doar pentru concedii.

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.