Jump to content

F31 330i 2019 Alpine White


xJohn

Recommended Posts

De mult timp îmi doresc să-mi prezint mașina aici, fiind un model destul de special, cel puțin în țara noastră, și de ce nu, să ofer și un eventual istoric detaliat pentru un viitor proprietar.

Am început căutarea unei mașini care să îndeplinească atât dorințele cât și nevoile mele. Principala nevoie era spațiul, deoarece fac adesea drumuri lungi, având adesea destul de multe bagaje după mine. Pe de altă parte, îmi doream o mașină pe benzină cu un plus de putere consistent fata de ce aveam deja (2.0 TDI cu 150 de cai putere din grupul VAG).

După destul de multă cercetare despre diferitele motorizări atât de la BMW, cât și de la competitori, m-am oprit la motorul B48B20B de pe modelul 30i.

Au mai durat câteva luni bune până când am găsit acest F31 într-o configurație puțin atipică, dar care avea aproape toate dotările pe care le doream.

Cred că este printre ultimele modele F fabricate! Conform informațiilor de la real OEM, mașina a fost fabricată în 04/2019.

Mașina a fost adusă la comandă din Germania (de la un dealer BMW lângă München) de către Leasing Automobile Galați.

bimmer1.thumb.jpg.7b6f153c7e3fce7827f9d34de1afe19e.jpgbimmer2.thumb.jpg.0002a79431c416ba5706869def7b5315.jpg


S710    M Leather Steering Wheel
S715    M Aerodynamics Package
S7B3    M Sport
S7DT    BMW Service Inclusive
S7R7    Innovation Package
S423    Floor Mats Velours
S428    Warning Triangle And First Aid Kit
S430    Interior/Outside Mirror With Auto Dip
S431    Interior Mirror With Automatic-Dip
S481    Sports Seat
S488    Lumbar Support, Driver And Passenger
S493    Storage Compartment Package
S494    Seat Heating Driver/Passenger
S4AE    Armrest Front, Retractable
S4NE    Blow-By Heater
S4WG    Alum. Hexagon Accent Black High-Gloss
S609    Navigation System Professional
S610    Head-Up Display
S698    Area-Code 2 For DVD
S6AC    Intelligent Emergency Call
S6AE    Teleservices
S6AK    Connected Drive Services
S6AM    Real-Time Traffic Information
S6AN    Concierge Services
S6AP    Remote Services
S6CP    Preparation Apple CarPlay
S6NW    Telephony With Wireless Charging
S6WB    Multifunctional Instrument Display
S6WD    WLAN Hotspot
S508    Park Distance Control (PDC)
S521    Rain Sensor
S534    Automatic Air Conditioning
S544    Cruise Control With Brake Function
S548    Kilometre Speedo
S552    Adaptive LED Headlight
S563    Light Package
S5A1    LED Fog Lights
S5AC    High-Beam Assistant
S5AS    Driving Assistant
S5DA    Passenger Airbag Deactivation
S5DC    Rear-Seat Headrests, Folding
S216    Hydro Steering-Servotronic
S21B    BMW LA Wheel, M Double Spoke 441
S230    Extra Package, EU-Speciifc
S258    Tyres With Runflat Properties
S2PA    Locking Wheel Bolt
S2TB    Sport Automatic Gearbox
S2VB    Tyre Pressure Display
S302    Alarm System
S320    Deleted, Model Lettering
S322    Comfort Access
S3AA    Roof Railing Black
S3AC    Trailer Coupling
S801    National Version Germany
S851    Language Version German
S879    On-Board Literature, German
S8KA    Oil Service Interval 24 Mths / 30,000 Km
S8R9    Refrigerant R1234yf
S8TH    Road Sign Detection
S760    High Gloss Shadow Line
S775    Headlining Anthracite
S1CA    Selection Of COP-Relevant Vehicles
S1CB    CO2 Equipment
S1DE    Exhaust Emission Standards EU6 RDE
S9AA    Outer Skin Protection
S9BM    Navigation Package Connected Drive
SA090    90 Ah AGM Battery
SLEDE    Leather Equipment
 

Masina a venit chiar la inceputul lunii Februarie cu cauciucuri de vara . Au asteptat-o un set de  Pirelli Winter Sottozero 3 , am mers pe ceva la sigur cu RUNFLAT si * .

 

Dupa aproximativ 9500 km parcursi cu masina a urmat o revizie mai mare care a constat in : 

-schimb ulei motor si filtre 

-schimb ulei cutie de viteze 

-schimb ulei cutie de transfer 

-schimb ulei in diferential fata si spate .

 

 

 

 


 

  • Like 1
  • Love BMW 2
Link to comment
Share on other sites

Imi placea foarte mult cum arata spatele de pe 340i f30 / 330i g20 , cu evacuare in ambele parti . Am gasit o finala de pe un m235i care s-a potrivit cu mici ajustari . 
345779670_255888946961416_8753512455412406502_n.thumb.jpg.59751caf4ed6dea595b2d01508aa36e3.jpg

A urmat optimizare pentru cutia de viteze de la XHP . Au aparut upshift "farts" cand cutia este in modul sport . Mie personal imi plac. Also , 2nd  gear takeoff si dezactivarea start stopului functioneaza perfect . Era destul de enervant cand uitam sa apas butonul si se oprea motorul cand te astepti mai putin .

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Viper05 said:

unde ai facut optimizarea asta si in ce consta?

M-am exprimat greșit, de fapt este o resoftare. Am făcut-o eu cu un adaptor OBD, de pe telefon. Am discutat cu persoane care folosesc de ceva timp XHP, cât și cu un tuner care mi-a confirmat că este în regulă. Am verificat inainte parametri cutiei si m-am asigurat ca totul e ok , cutia schimba excelent.O parte din modificari :

- Removed Torque Limiters

- Changed Shiftmaps in D-Mode for better response

- Less Torque Reduction during Sport+ shifting. Less boost loss under WOT

- Reconfigured DEC Logic, with similar logic as in M-Cars (access to more shifting-modes)

- Faster & harder shifting in M/Sport+, absolutely instant paddle response

- Strong blips on downshifts in M/Sport+ and S/Sport+

- No automatic upshifting in M/Sport and Sport+ setting

- DTC and DSC OFF activate the fastest shifting mode 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Una calda , una rece . 

La 176.000 km a cedat (din nou) furtunul de retur antigel . Am avut noroc ca a aparut cand eram aproape de casa si am reusit sa ajung acasa pe roti . Service ul la care mergeam de obicei era plin pana dupa anul nou asa ca am dus masina pe platforma la Bavaria Baneasa pentru constatare si interventie rapida , peste weekend . Acest furtun a mai fost schimbat odata de fostul proprietar din Germania la aproximativ 120.000 km . Din cate stiu este o rechemare pe b48 fix pentru acest furtun , stie cineva daca se mai aplica , chiar daca a mai fost schimbat odata ? Tin sa precizez ca verificam antigelul periodic , si nu existau pierderi si masina nu "manca" antigel, era mereu la nivel  . Pur si simplu curgea de sub masina ca apa la robinet . 

404639913_297241242721209_268567199636965441_n.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 11/8/2023 at 9:52 AM, xJohn said:

M-am exprimat greșit, de fapt este o resoftare. Am făcut-o eu cu un adaptor OBD, de pe telefon. Am discutat cu persoane care folosesc de ceva timp XHP, cât și cu un tuner care mi-a confirmat că este în regulă. Am verificat inainte parametri cutiei si m-am asigurat ca totul e ok , cutia schimba excelent.O parte din modificari :

- Removed Torque Limiters

- Changed Shiftmaps in D-Mode for better response

- Less Torque Reduction during Sport+ shifting. Less boost loss under WOT

- Reconfigured DEC Logic, with similar logic as in M-Cars (access to more shifting-modes)

- Faster & harder shifting in M/Sport+, absolutely instant paddle response

- Strong blips on downshifts in M/Sport+ and S/Sport+

- No automatic upshifting in M/Sport and Sport+ setting

- DTC and DSC OFF activate the fastest shifting mode 

Cum te impaci cu functia de plecat de pe loc cu a doua de fiecare data? Ce stage ai ales de la ei? Eu am luat doar varianta de Flash, si fac singur ajustarile

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, minu94 said:

Cum te impaci cu functia de plecat de pe loc cu a doua de fiecare data? Ce stage ai ales de la ei? Eu am luat doar varianta de Flash, si fac singur ajustarile

Ma impac foarte bine cu 2nd gear take off . Cel putin in bucuresti , cand stai de 3-4 ori la acelasi semafor nu mai oscileaza in trepte 1-2 constant . Daca am plecari din rampa , sau la parcarile subterane pe urcare trece singura in treapta 1 , nu pleaca chiar mereu cu a 2-a .  Masina are stage 3, am facut zeci de motificari si ajustari pana am ajuns la un comportament care sa imi placa . Per total merge excelent masina .  

Link to comment
Share on other sites

Chiar ma bucur sa aud asta, I will give it a try too cu 2nd gear takeoff sa vad cum se comporta. Eu am mai lungit putin prima treapta si nu mai face 1-2 in minunatul trafic de Bucuresti:)). 

Ce ai rezolvat cu furtunul? In general, la BMW daca exista rechemare si se schimba, ramane un fel de technical detail cum ca acea piesa sa fie schimbata iar in urma campaniei in caz de defectiune.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, minu94 said:

 

Ce ai rezolvat cu furtunul? In general, la BMW daca exista rechemare si se schimba, ramane un fel de technical detail cum ca acea piesa sa fie schimbata iar in urma campaniei in caz de defectiune.

Maine merg sa o iau . Am lasat masina joi la final de program si nu am avut timp sa discut prea multe , consultantul service cauta sa "rupa usa" . M-a sunat vineri sa confirme ca e furtunul de retur antigel , si am uitat sa intreb de rechemare . Mi-a facut un pret estimativ total de 1800 lei(constatere , furtun , antigel  si platforma care a fost pe asistenta rutiera bmw ) . Ramane sa vad maine exact ce si cum . O sa las un update aici . 

Link to comment
Share on other sites

Dupa o vara in care m-am plimbat destul de mult atat la mare cat si la munte , si am parcurs aproximativ 9300 km , a venit timpult pentru un nou schimb de ulei la aproximativ 174.300 km . Am schimbat doar uleiul , filtrul de ulei si bujiile (filtrul de aer si habitaclu au putin peste 4 luni de cand sunt pe masina si mai pot merge cel putin pana la urmatorul schimb de ulei ) . 

 

A urmat un stage 1 OTS 95RON de la MG Flasher . Chiar daca masina primeste 90% timp carburanti premium am vrut sa fiu sigur ca nu exista probleme pe partea de detonatie . Dupa 500 km am facut cateva log uri in mers pe care le am trimis unui tuner (am si eu cateva cunostinte de baza dar am vrut sa fiu sigur ) care mi a confirmat ca totul e ok si ca pot sa merg linistit . Masina se simte foarte bine . Cea mai mult se simt NM in plus , in oras la plecari de pe loc / viteze mici e altceva , iar la reprize de autostrada e monstru fata de stock . Este foarte aproape de un 340i stock ca performante (nu am masurat inca timpi sau altele). Inca nu am ajuns pe un dyno dar din log uri si informatiile de pe sport display aproximez undeva la 310 cai. 

Asta este ultimul upgrade pe parte de performanta intrucat nu vreau sa umblu la catalizator  . Inca ma mai gandesc daca merita o admisie tip MST (in principal pentru sunet , performantele sunt neglijabile) , dar urmatorul pas logic este un chargepipe de aluminiu . 

 

bujii330i.jpg.945fd1bf731f4152f9eeb5d9664c9701.jpg

Cam asa aratau bujiile dupa aproximativ 50.000 km.

24 minutes ago, minu94 said:

Ft interesant, mi se pare putin contra-intuitiv. Pe piesa aceea schmimbata la rechemare trebuia sa ai garantie, e separat fata de garantia masinii

exista posibilitatea sa fi fost vorba despre un alt furtun . nu am verificat exact ca este acest furtun problematic la b48 . stiam despre el de pe forumurile din afara si am presupus ca el a fost schimbat . o sa ma uit mai bine in istoric si o sa il caut dupa cod sa vad exact de unde era. 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, minu94 said:

Foarte bine ai facut ca ai mers pe varianta de 95RON. Am auzit si eu de multi cu probleme care au mers pe variante mai high si din cauza detonatiilor adio pistoane. Cati NM ai acum estimativ?

Undeva la 430-450 . Nu stiu cat de mult sa am incredere in sport display dar cam asta arata acolo , si de simtit se simt 😆

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, alex230ro said:

MG Flasher? Nu MHD? ma uitam in alt topic si maricel consumul dar banuiesc ca mergi tot timpul in aglomeratie. 

da , MG Flasher . MHD nu are soft pt b48 . 
Si da , in aglomeratie mare asa e consumul . Dar daca e mai liber sau drum lung e foarte ok 

 

Edited by xJohn
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Posted (edited)

Aveam de schimbat in luna martie lichid de frana asa ca am profitat de ocazie si am schimbat si ulei + toate filtrele si brate superioare pe fata . Am ajuns la 182k km , fara nici o problema dupa schimbul furtunului de retur antigel (sunt hotarat sa dau comanda de furtun de silicon , si corp filtru de aluminiu pentru a evita problemele de genul pe viitor , am vazut ca sunt un punct destul de sensibil la b48). 
https://imgur.com/a/cLravJ1
 

Am constatat ca amortizorul dreapta fata incepe sa curga incet (ma asteptam la nr asta de km sa se intample mai devreme sau mai tarziu ) .
 

https://imgur.com/a/FLkVfql

 

Vin la voi pentru sfaturi? Ce îmi recomandați? Amortizoarele sunt cele originale cu care a venit mașina și sunt adaptive. Mașina este folosită zilnic, dar aș face un compromis pentru un setup mai rigid și sportiv (dacă nu acum când sunt tânăr, mai târziu cu siguranță nu😆). Sunt deschis și la un upgrade, am văzut pe Bimmerpost că B16 Damptronic este cam singura variantă pentru seria F, care sunt și adaptive. Ca preț, am observat că sunt similare cu cele OE.

Din ce am intrebat , doar pentru puntea fata pe OE , ajung undeva la 4500-5000 lei  . 

 

Daca mai este cineva aici pe forum cu B48/58 cu multi km , sunt curios daca a schimbat cineva distributia la motorul asta ? 


 

 

 


 

Edited by xJohn
Link to comment
Share on other sites

Salut, tocmai ce am cumpărat un 530i touring 134k km, ai găsit undeva sa dai comanda de corp filtru și  furtun/furtune de silicon? As schimba și eu preventiv, în curând o sa plec prin afara tarii și nu as vrea sa am bătăi de cap. 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Lospaa said:

Salut, tocmai ce am cumpărat un 530i touring 134k km, ai găsit undeva sa dai comanda de corp filtru și  furtun/furtune de silicon? As schimba și eu preventiv, în curând o sa plec prin afara tarii și nu as vrea sa am bătăi de cap. 

Aliexpres/amazon 
https://vi.aliexpress.com/item/1005001714833072.html?gatewayAdapt=glo2vnm

https://www.amazon.com/MITZONE-Aluminium-Compatible-2016-2022-11428596283/dp/B0C5H23PM8

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.