Jump to content

BMW E90 318i N43B20


Recommended Posts

Vezi daca ai erori si pe parte de VANOS si pe care din ele, admisie sau evacuare, daca da, scoate solenoizii, iei un spray de frana si ii cureti foarte bine, ii sufli cu aer si poti sa-i pui invers inapoi, sa vezi daca se muta eroarea. Daca se muta, cumperi solenoid nou.

Daca trepideaza la prima pornire dimineata, atunci cel mai probabil ai un injector, sau mai multe care curge si peste noapte se uda bujia, automat iti da missfire si motorul merge foarte rau.

Totodata recomand ,daca nu ai mai schimbat de mult, sau nu ai idee sa fi fost schimbate, si un set nou de bujii (NGK) si bobine (Bosch) .

Pot fi multe probleme, cel mai bine e sa vii cu o diagnoza, sa vedem ce erori ai, si o scoatem la capat.

Link to comment
Share on other sites

Aceiasi masina, motor si problema o am si eu. 

Dimineata face probleme cand e motorul rece, pana ajung cu ea la primul semafor incepe tremuratul si apare martor de motor care palpaie. 

Daca o opresc si o pornesc din nou, dispare martorul. 

Daca o accelerez si merg cu ea mai agresiv, supraturata vreo 10 minute, isi revine cam 95%, motorul pare sa mearga relativ bine.

Daca fac aceasta supraturare din prima nici nu mai ii apare martorul, tot trepideaza dar nu grav. Dupa 20 minute nu mai are nimic. 

I-am schimbat toate bujiile, a mers bine 2 zile, i-am schimbat bobina 2, care dadea missfire, iar a reaparut problema dupa cateva zile, la ultima interventie am schimbat injectorul de pe cilindrul 2 pe 1, sa vedem daca se muta problema pe 1, trebuie sa ma duc cu ea din nou in cateva zile sa ii puna testerul ca sa vedem rezultatul.

Am vazut la un moment dat un video pe youtube care descria simptomele mele si care spunea ca ar putea fi valva PCV care e integrata, dar mecanicul insista ca nu ar fi aceasta si ca schimb capacul de culbutori (care e scump) degeaba, ca nu imi va rezolva problema. 

Am un raport de diagnostic mai vechi, pana sa schimb bujiile cand missfire era pe cilindrul 4, daca ajuta cu ceva:

Diagnostic Result

2AF4 DME: Nitrogen-Oxide Sensor, Electric History

2AF2 DME: Nitrogen-Oxide Sensor, Lambda Linear History

2AF6 DME: Nitrogen-Oxide Sensor, Lambda Binary History

2DED DME: Power Management, Closed-Circuit Current Violation History

29D0 DME: Combustion Misfires, Cylinder 4 History

2A26 DME: Catalytic Converter, Conversion In Stratified-Charge Mode Current

 

Ce credeti ca ar putea fi?

Link to comment
Share on other sites

Iti trebuie din start sensor nox nou, eu recomand Noxem de la Bimmerprofs.com, pentru ca e mai ieftin si e mai calitativ, cel original la 2 ani pica iar. Dupa inlocuire trebuie recodat pe masina si dat readaptare la motor, urmati pasii de pe bimmerprofs.com. 

Al doilea lucru foarte important e sa scoti toate injectoarele si sa le verifici la rece daca curg, la montaj iti trebuie acele cuplaje elastice si garniturile de etansare de pe varful injectorului, toate noi. 

Eu zic ca iti curge cel putin un injector. 

Link to comment
Share on other sites

Am uitat sa mentionez ca am pe ea evacuare sport, toba finala. Ar putea fi acesta un motiv pentru care am eroare de senzor nox? Cred ca aia e acolo de 3-4 ani...

Totodata, de vreo 2 zile simpt un miros puternic de ulei ars, sau cel putin asta cred ca e, ce e nou, am schimbat  benzina, pentru prima data am pus de la lukoil ecto100, ar putea fi asta?

Link to comment
Share on other sites

Azi nu si-a mai revenit. Nu a mai disparut martorul de motor care palpaia pana se incalzea, a ramas permanent, asa ca nu am putut sa mai aman si am fost cu ea din nou in service. Si conform ultimul test, acum s-a mutat eroare dupa injector, de pe 2 pe 1, ceea ce cred ca e o veste buna, si ca ar fi doar acel injector de vina si nu altceva mai grav. M-am programat luni sa-l schimb.

20231215_144546.jpg

20231215_145137.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, hillfingerr said:

ceea ce cred ca e o veste buna, si ca ar fi doar acel injector de vina si nu altceva mai grav. M-am programat luni sa-l schimb.

Asta chiar e o veste buna. Abia astept sa te intorci luni dupa si sa spui daca s-au rezolvat toate problemele.

Link to comment
Share on other sites

@hillfingerr, mare atentie la ce injector pui. E o chestie si acolo. Un injector nou e vreo 400 euro si e index 11, daca pui index 11 trebuie sa le pui pe toate index 11 altfel masina nu va functiona corespunzator. Poti pune orice alt index de la 1 pana la 10 inclusiv, in orice combinatie. Index 11 trebuie sa fie doar cu index 11 la toate. Nu stiu cat de buna e vestea, dar eu ti-am zis ca iti curge cel putin un injector, trebuia sa intrebi mai departe ce sa faci si iti spuneam toate lucrurile astea. Gandeste-te bine la ce alegere faci. Succes! 

 

REPET! Schimba sonda Nox, nu te juca, ca altfel masina va merge doar in amestec omogen, adica ca un MPI si in timp se va i funda catalizatorul de Nox. Ala e 2000 euro nou! 

 

Edit #2 

A da, era sa uit, vezi ca inainte de montaj trebuie notat codul de pe injector si trebuie codat in calculatorul masinii. Dar repet un injector Index 11 si restul de 3 alte indexuri, nu va functiona. 

Edited by HitmaNLive
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, HitmaNLive said:

@hillfingerr, mare atentie la ce injector pui. E o chestie si acolo. Un injector nou e vreo 400 euro si e index 11, daca pui index 11 trebuie sa le pui pe toate index 11 altfel masina nu va functiona corespunzator. Poti pune orice alt index de la 1 pana la 10 inclusiv, in orice combinatie. Index 11 trebuie sa fie doar cu index 11 la toate.  

Sa inteleg ca nou nu mai se poate cumpăra decat cu index 11? Asta înseamnă ca nu am incotro decat sa schimb toate cele 4 injectoare, care ma va costa 8500lei? Sau am inteles eu greșit? Trebuie sa existe vreo alternativa. Daca iau de la dezmembrări e riscul mare, gen sa fie deja uzat destul de mult? Exista vreo solutie mai buna? Si in ce sens nu va functiona masina corespunzator? Ce se va întâmplă daca totusi pun index 11 si eu pe celelalte le am sa zicem index 10? Ce simptome va avea mașina?

Link to comment
Share on other sites

Indexul inseamna revizia injectorului, pentru N43 si N53 exista 11 revizii, pentru N54 exista 12 revizii. BMW a avut chiar si rechemari pentru inlocuit injectoare, daca nu ma insel pe la index 7.  Noi nu se mai gasesc decat ultima revizie, index 11, care sunt si cele mai bune, modificand sistemul de etansare din interior, ca sa nu mai curga. Eu am luat din dezmembrari index 11, si am avut problema doar cu un singur injector care dupa un an a inceput sa dea valori nasoale, si am pus altul ulterior tot index 11. Solutia e sa iei un set de 4 bucati index 11 din dezmembrari, adica te ajunge vreo 1600-2000 lei tot setul , si sa le pui toate pe masina , le verifici la rece sa nu curga deloc, sa nu se umezeasca varful, cumperi inele de etansare de pe varful injectorului cat si acele cuplaje elastice, notezi codurile de pe fiecare injector in parte in ordinea pe care le-ai montat in chiulasa, le montezi apoi le codezi pe masina.

Simptomele sunt mers iregulat, fluctueaza relantiul, nu merge rotund, tremurat, etc.

Asta e codul pentru sensorul NOX 11787587130 .

Eu ti-as recomanda sa iei NOXEM de la bimmerprofs.com, doar ca dureaza o saptamana livrarea, e mai ieftin si e mult mai bun decat sensorul original. Cel original, la 2 ani pica iar. Trebuie recodat si inlocuirea noxului pe masina, plus dat readaptare la tot motorul.

Edited by HitmaNLive
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Mulțumesc HitmaNLive pentru toată informația detaliată 🙏

 

E vreo sansa sa am deja injectoare index 11 pe ea? Scrie undeva pe ele ce index sunt?

Daca le iau pe cele de la dezmembrari, cum le verific la rece sa nu curga?

Ai vreo recomandare de website sau centru de unde sa le iau? Nu am cumpărat niciodată piese din dezmembrări si nu stiu cum se procedeaza...

 

Link to comment
Share on other sites

Asta e un injector de N43 cu index 11. Neaparat trebuie sa aiba terminatia 048-11. Ultimele 2 cifre reprezinta indexul(revizia). 

Cauti pe net(olx, grupuri farcebook dezmembrari) "injector N43" si te uiti in poze sa fie index 11, sau ceri poze suplimentare si informatii despre masina, ma refer la km, ca sa iti faci o idee. Cei care le vand, vor da semne de vopsea pe ele ca sa fie siguri in caz de retur, ca nu faci vreo manevra, sa trimiti altul. 

Le explici la oameni ca le testezi intai, ca sa fii sigur ca nu curg, si in caz de curg, le dai video cu ele, ca sa se vada ca e injectorul/injectoarele trimis/-e de el. 

Ele se testeaza pe masina, doar cu conductele puse si intoarse spre dreapta (cum te uiti la motor), fara mufa electrica pusa. Si dai la automat cate 5 secunde, apoi mai lasi 1 minut, iar mai dai 5 secunde, iar mai lasi un minut. Faci 3 reprize, pui un servetel alb sub injectoare, pe motor, si te uiti atent daca curg, sau daca se umezeste varful lor. Ele trebuie sa fie uscate. 

bmw_n53n43_injector_1595678083_0754f71a.jpg

Edited by HitmaNLive
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Salutari,

 

Dupa o diagnoza mi-a iesit si mie miss fire pe cilindrul 1. Fix aceasi problema si aceleasi simptome le am si eu. Acum este perioada sarbatorilor si gasesc greu loc liber la service. Masina are 138k kilometri din ce stiu eu sunt reali. Exista vreo sansa ca injectoarele de pe masina sa fie cele de fabrica?

Link to comment
Share on other sites

Am comandat pana la urma piesa aceea si am facut testul 5 reprize si se pare ca s-a umezit foarte putin varful injectorului, dupa ce am sters varful cu un servetel alb, a ramas un pic urma pe el ca si cum s-ar fi umezit... am ales sa-l montez totusi, ca banuiesc ca daca curgea, se vedea mai serios, macar o picatura vizibila...corect?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Trebuie sa fie uscat mereu si iti explic si de ce. Testul se face la rece deoarece daca curge la rece, in momentul in care motorul functioneaza, temperaturile in camera de ardere sunt extrem de mari si se transmite spre varful injectorului. Materialele feroase la cald se dilata, asta inseamna ca daca materialul de pe varful injectorului se dilata, atunci plunjerul care face etansarea interioara nu va mai calca corect pe partea de etansare (avand deja uzura pe conul de etansare, datorita folosirii, mizeriei, etc). Din acest motiv un injector care la rece curge, la cald scapa benzina intr-o veselie. Daca se umezeste doar, e inceputul, adica e posibil sa te mai tina un an, dar eu nu as risca sa il tin mai mult deoarece exista riscul sa inceapa sa curga foarte tare si un injector care curge nu afecteaza motorul doar la pornire ci si in functionarea normala, poate duce la distrugerea lui. 

Ideea e sa te convingi ca dispare missfire pe acel cilindru, si cel mai probabil dispare. 

Ai verificat cumva injectoarele tale, sa vezi starea lor? 

Edited by HitmaNLive
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, HitmaNLive said:

Trebuie sa fie uscat mereu si iti explic si de ce. Testul se face la rece deoarece daca curge la rece, in momentul in care motorul functioneaza, temperaturile in camera de ardere sunt extrem de mari si se transmite spre varful injectorului. Materialele feroase la cald se dilata, asta inseamna ca daca materialul de pe varful injectorului se dilata, atunci plunjerul care face etansarea interioara nu va mai calca corect pe partea de etansare (avand deja uzura pe conul de etansare, datorita folosirii, mizeriei, etc). Din acest motiv un injector care la rece curge, la cald scapa benzina intr-o veselie. Daca se umezeste doar, e inceputul, adica e posibil sa te mai tina un an, dar eu nu as risca sa il tin mai mult deoarece exista riscul sa inceapa sa curga foarte tare si un injector care curge nu afecteaza motorul doar la pornire ci si in functionarea normala, poate duce la distrugerea lui. 

Ideea e sa te convingi ca dispare missfire pe acel cilindru, si cel mai probabil dispare. 

Ai verificat cumva injectoarele tale, sa vezi starea lor? 

La mine pe diagnoza apare si eroare de la senzorii de oxigen cei de dinainte si dupa catalizator. Mecanicul a spus ca mai intai sa ii schimb pe acestia. Datorita faptului ca acestia sunt defecti nu transmit bine la ecu si din cauza asta apare miss fire pe cilindru. Plus ca din aceasta cauza am si consum crescut de combustibil (12.5-13 %) in oras. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.