Jump to content

Reparatie motor


Dan Moise

Recommended Posts

Salut! Am un BMW E91, M47, 2.0d 163 de cai an 2007, cat m ar ajunge niste costuri estimative pentru reparatia integrala la motor, adica sa fie totul nou nout ca un motor de fabrica. De ce vreau sa fac aceasta operatiune? Pentru ca motorul meu face blow-by, i am pus un oil catch can, dar as fi mai linistit daca as stii ca motorul este in integralitate nou. 
Va multumesc pentru raspunsuri! 

Link to comment
Share on other sites

@Dan Moise Imi pare rau ca trebuie sa spun asta, dar este practic imposibil sa aduci motorul la starea "nou nout", ca de fabrica. Cu alte cuvinte, nu ai cum sa replici tehnologia si know-how-ul fabricii BMW. Sunt trei motive principale care te impiedica:

  1. Este improbabil sa gasesti in România un atelier dotat cu masinile unelte necesare efectuarii reconditionarii la precizia si la nivelul de detaliu tehnic din fabrica BMW. Iar a reconditiona in strainatate este mult prea scump.
  2. Chiar daca ai gasi un astfel de atelier, aproape sigur angajatii de acolo nu au la dispozitie detaliile de executie originale BMW, nu au nivelul de instruire si nu au nici abnegatia necesara executarii lucrarii la standardul BMW.
  3. In fine, chiar daca prin absurd gasesti si atelierul si specialistii, costul inlocuirii tuturor componentelor uzate ar fi prohibitiv. Ca sa aduci motorul la stadiul "de fabrica" ar trebui sa schimbi sau sa reconditionezi absolut toate piesele care au uzuri iesite din specificatii. Intrucat imi imaginez ca motorul are un rulaj de ordinul sutelor de mii de Km, lista pieselor uzate nu este neglijabila.

Ceea ce poti sa faci insa, este sa il reconditionezi la un nivel rezonabil, astfel incat sa functioneze mult mai bine decat acum si nu cu mult inferior unui motor nou de fabrica. Costul reconditionarii il poti afla numai dupa ce se desface motorul si se inspecteaza starea tuturor componentelor acestuia. Minim vei avea nevoie de set segmenti, toti cuzinetii (biela + palier), simeringuri supape, toate garniturile si simeringurile, la care se adauga cel putin lucrari precum honuirea blocului motor, re-etansarea supapelor pe scaune si (posibil) reconditionarea pompei de ulei. Daca ai cutie manuala, as include pe lista si ambreiajul (si, dupa caz, piesele conexe), daca nu a fost inlcouit foarte recent. Evident, plus ce se mai adauga dupa inspectia motorului. Cauta singur pe Internet costul pieselor si intereseaza-te de costul manoperei.

Ce iti pot recomanda este sa refuzi orice prelucrare de precizie, sugerata de atelierul la care vei reconditiona motorul, daca respectiva prelucrare nu este stringent impusa de nivelul de uzura. De exemplu: nu rectifica supapele, daca prin simpla repasuire a acestora (cu pasta) se reface etanseitatea. Nu rectifica in niciun caz arborele cotit, mai bine cumpara unul second hand in stare buna. Ideea generala este ca o piesa originala uzata (dar inca in nivelul acceptabil de tolerante) este de regula calitativ superioara unei piese reconditionate la majoritatea atelierelor din Romania. Nu spun ca nu exista si exceptii, dar, pana acum, experienta personala a fost dezamagitoare, inclusiv cu ateliere din categoria "pomul laudat".

O varianta posibil mai eficienta ar fi sa cumperi un motor second-hand, cu rulaj redus si cu un minim de garantie, pe care sa il montezi pe masina. Daca se mai gaseste pe undeva un M47 cu rulaj redus...

In fine, mai tine cont de un lucru: este doar o chestiune de timp pana cand utilizarea de zi cu zi a unui E91 320d M47 va deveni foarte costisitoare. Iar cum acest model nu s-a remarcat prin nimic special in gama BMW (altfel decat fiabilitate si consum redus), potentialul sau de a deveni vreodata automobil istoric cu o anumita valoare de piata este nul. In consecinta, iti recomand sa fii foarte ponderat in a investi sume considerabile in aceasta masina.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.