Jump to content

Consum mare e91 320d


Recommended Posts

On 12/11/2023 at 5:42 PM, bimmer90f30 said:

Se schimba foarte usor prin aripa, sunt niste capace ce trebuie date jos ca sa ajungi usor la becurile de far. Sa vezi distratie la (iar) F48. Ultima oara am mers cu becul montat in unghi... si farul batea shui rau de tot..

La f48 habar nu am dar cum poti sa spui ca la e90 se schimba usor ? Se pot schimba dar ce faci noaptea pe ploaie torentiala,te tarasti sub masina ? Iarasi ,un inginer CRETIN a gandit-o si pe asta ! Cauta pe youtube si vezi cum se schimba un bec de far la un E38,39 sau E34...omeneste,din picioare,nu in genunchi.

Am spus de la inceput,fiind trecut prin bmw-urile din anii 90 ma raportez automat la ele,n-am ce face si ,pentru mine ,e 90 e involutie la muulte capitole.Daca ai o tehnologie buna,ce faci ,o schimbi ? Doar foamea si economia i-a facut s-o faca . Sorry,e greu dar hai s-o recunoastem !

Link to comment
Share on other sites

Cred ca a mai fost discuția asta, la E30 de ex ai o trusa de scule destul de frumoasa în portbagaj, mașinile acelea au fost gândite pentru a fi "servisate" ușor de proprietari, apoi BMW s-a prins ca poate sa mai facă un ban din reparații, după care au zis ca pot sa dea și "free maintenance" contra cost evident doar ca ce sa vezi mai multe fluide au devenit lifetime...

Link to comment
Share on other sites

On 12/11/2023 at 5:49 PM, bimmer90f30 said:

Da unde trebuia sa il puna? Pe admisie? Sa zici mersi ca nu trebuie sa dai cutia jos.. 🤭 

Da' pe aia de de rampa care au sanse sa se duca mai repede nu ii calculezi? 

Pana la urma e o masina facut a a granita dintre alea mai vechi - batrane E34, E46 si facute pe fonta (bine nu chiar toate..)..  si astea mai noi si fragile precum sticla.. dar bye-bye fonta.. 👽

Pai la E90 temperatura creste in trepte de jumatate de grad, 19  19,5  , 20 20,5  ,  21  21,5 

La astea mai noi cred ca creste 19, 20, 21, 22 

Acuma nu le cunosc eu pe toate ca nu testez masini ca altii. 😉

Pai in primul rand,trebuia sa nu pice  ! In al doilea, sa le puna in fata motorului ca la M50 sau sub demaror ,ca la M54 .Le schimb in 5 minute,la nevoie.Ai schimbat senzorul la e90 ? E fucked up,iti zic.

Cel de rampa nu l-am schimbat dar nu mi se pare greu,la o prima vedere...

Sincer,nici nu ma gandesc la modelele noi de BMW,nu mi le-as permite,nu mai sunt pentru omul normal,chiar daca sunt dispus sa surubaresc putin la ele.Cu vechiturile nu prea am dat pe la mecanic decat la un schimb de bucsi punte spate,schimb amortizoare fata ,geometrie(e39,e34) sau un set de rulmenti spate (e34) si nu sunt dispus sa dau mult pe reparatii...

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, alex230ro said:

Cred ca a mai fost discuția asta, la E30 de ex ai o trusa de scule destul de frumoasa în portbagaj, mașinile acelea au fost gândite pentru a fi "servisate" ușor de proprietari, apoi BMW s-a prins ca poate sa mai facă un ban din reparații, după care au zis ca pot sa dea și "free maintenance" contra cost evident doar ca ce sa vezi mai multe fluide au devenit lifetime...

Exaaact,era o placere sa surubaresti la ele,sa iti faci reviziile ,sa mai pui un retrofit.

Nu sustin ca orice proprietar de bmw trebuie sa stea toata ziua sub masina si sa stie sa si-o repare dar na,pentru mine era placere,era un hobby !

Sunt constient ca timpul nu sta pe loc,ca viata merge inainte si nu putem trai in trecut dar,e dureros sa vezi ce chestii abominabile a scos BMW de pe linia de productie in ultimul deceniu,sa vezi economia de rahat facuta,dificultatea / imposibilitatea de a-ti intretine si repara singur masina...

Am ramas masca atunci cand am vazut un singur buson pe diferential la E 90.Oare cat or fi economisit ?

Ma ingrozesc sa vad distributii cedate le N47 sau planetare si diferentiale picate...

 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, wolf20 said:

Bună logica asta,dacă nu poți schimba un bec noaptea pe ploaie,masina e de căcat. 😀

 

Argumenteaza,te rog,unde am sustinut eu ceea ce ai spus tu ? 

Un singur lucru nu te poate face sa spui de o masina ca e de rahat dar un ansamblu intreg, DA ! Oricat ti-ar place tie BMW -ul...

Dupa logica ta,e mai bine sa te tarasti sub masina ,sa dai roata de rezerva jos si sa te faci fleasca noaptea incercand sa schimbi un amarat de bec de faza scurta ?

Come on,man...doar de dragul de a te contrazice ?

Un lucru care tine de siguranta ta ?Sau esti unul din cei care nu intrerupe drumul ca sa schimbe un bec ? Probabil ca daca ar intra un chior "meserias" in tine cu 40 de tone ,ti-ai schimba optica...

E mai ok sa te chinui cand poti sa n-o faci ? 

Link to comment
Share on other sites

Pai nu ai ce face, de multe ori am tot zic ca îmi caut un E34 pentru drumuri mai lungi dar de fiecare data mi-a pus "piedica" soția - e vechi nu e sigur și așa mai departe. Dar da am mai zis aș da o mașină din asta moderna pe un 325ix E30 sau un 535i E34 de ex im stare buna și "full" (adică AC și scaune încălzite) . Pe de alta parte cum zic eu acum de E30 peste vreo 10-15 ani o sa zică  tinerii de azi de F30 probabil :)))

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, DON CORLEONE said:

Se pot schimba dar ce faci noaptea pe ploaie torentiala,te tarasti sub masina ? Iarasi ,un inginer CRETIN a gandit-o si pe asta ! Cauta pe youtube si vezi cum se schimba un bec de far la un E38,39 sau E34...omeneste,din picioare,nu in genunchi.

 

Numai bălării debitezi.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, alex230ro said:

Pai nu ai ce face, de multe ori am tot zic ca îmi caut un E34 pentru drumuri mai lungi dar de fiecare data mi-a pus "piedica" soția - e vechi nu e sigur și așa mai departe. Dar da am mai zis aș da o mașină din asta moderna pe un 325ix E30 sau un 535i E34 de ex im stare buna și "full" (adică AC și scaune încălzite)

Ce sa zic,nu prea ai ce face ,intr-adevar...Noile tehnologii aplicate referitoare la siguranta par mai bune dar inca nu am ajuns sa le testez(conduc din 1998 dar nu am impachetat niciuna 🙂

Si e din ce in ce mai greu de gasit un E 34 fara rugina si in mintile lui.Eu am avut un 525 i cu ASC si aer conditionat si era suficient pt.mine,era foarte sigur si pe zapada

Faceam "naveta" la munca in Danarmeanca,30.000 km anual si mi s-a parut fiabil,sigur.

Pragmatic vorbind,are mai mult sens o masina noua dar ,pentru sufletul nostru,mai incape si un E 34 in garaj 🙂

5 minutes ago, wolf20 said:

Numai bălării debitezi.

Am impresia ca tu nu intelegi ceea ce citesti ! Ori vii cu un argument ori treci mai departe...nu te simti obligat sa te contrazici daca nu esti dispus sa argumentezi...

Link to comment
Share on other sites

On 12/11/2023 at 7:27 PM, wizzardx said:

M47 163CP E90 manual: Autostrada 140-150 constant imi ia 5,3-5,7. 

E ceva in neregula la tine..poate injectoare, poate nu intra aer cum trebuie, poti sa verifici si senzorul de presiune aer.

Singura data cand mi-a luat 7,5 a fost intr-o iarna, cu vant foarte puternic din fata si s-a depus gheata pe grile si nu mai intra aer cat ii trebuia si compensa ECU cu combustibil..

 

Asa daaa,e super consumul  la tine ! Eu asta suspectez la mine,un termostat blocat pe deschis sau  ceva de la injectie,probabil un soft slabut,facut pe genunchi de vreun amator (masina a venit cu dpf off ).Filtrul de aer este nou,tubulatura nu e sparta...

Link to comment
Share on other sites

@DON CORLEONE eu pe undeva sincer te inteleg, dar multe din argumentele tale dispar cu trecerea timpului

de exemplu, masinile noi mai rasarite aproape toate sunt pe led, deci cum schimbi un bec e irelevant ca nu mai ai ce schimba

multe lucruri sunt mai greu accesibile sau puse diferit si pentru crash test dar nu numai, sunt de acord cu “ right to repair” si da masinile devin din ce in ce mai greu de reparat in regim propriu, dar  au mult mai multa tehnologie decat aveau acum 30 de ani, aproape tot e asistat cumva de un cip/calculator si aici vroiam sa ajung. cerinta la masinile noi e gadgeturi multe, nimeni ( sau nesustenabil de putin oameni) ar da bani pe o masina spartana usor de reparat

nu le poti avea pe amandoua, adica si o masina full de tehnologie dar si usor de reparat

si asta poti extrapola la aproape orice, cum reparai un telefon acum 30 de ani fata de astazi, un televizor etc

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

E adevarat,s-au schimbat lucrurile si in domeniul electronicelor si al electrocasnicelor.Azi,un bec led nu-l mai schimbi poate niciodata.Stiu camioane cu faruri pe led si care au depasit 450.000 km fara probleme.Pana si becul xenon tine 300.000 km ( am dat originalele stantate cu data fabricatiei masinii la Audi A6 si Mercedes ML pentru ca erau slabite)dar totusi, becul e o chestie de siguranta,la fel ca stergatorul de parbriz,ca o anvelopa sau o frana buna.

Inteleg si teoria sigurantei pentru pietoni,lucru care modifica structura frontala a masinilor din ziua de azi. 

Exista si o cerere  de tehnologie la noua generatie dar asta,combinata cu foamea dupa bani a producatorilor,ne aduce o calitate mai slaba,fiabilitate indoielnica,stres mai mare la deplasari lungi si facturi de servisare si intretinere mult mai mari decat la veterane.

Nu sunt absurd,nu ma pot opune progresului si admir tehnologiile care aduc un consum scazut,siguranta si confort mai bune.

Tot ce am vorbit in topic era strict din punctul meu de vedere,raportandu-ma la masinile din anii "90-"00 .

O fi oare "midlife crisis"  ? 🙂

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
On 12/12/2023 at 11:05 PM, DON CORLEONE said:

Asa daaa,e super consumul  la tine ! Eu asta suspectez la mine,un termostat blocat pe deschis sau  ceva de la injectie,probabil un soft slabut,facut pe genunchi de vreun amator (masina a venit cu dpf off ).Filtrul de aer este nou,tubulatura nu e sparta...

posibil sa fie si de la soft. iti da mult fum? clapetele de pe admisie (swirl flaps) le mai ai?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.