Jump to content
Hai si tu la Fantanita Haiducului (Bradu, judetul Sibiu) la intalnirea anuala BMW Club in perioada 16-18 Mai !!! ×

Probleme BMW E90 320i motor N43B20


Recommended Posts

Salut! Am si eu cateva probleme cu BMW E90 320i. Motorul este N43, 170cai.

Am urmatoarele probleme (atasez si erorile din ISTA mai jos):

1. Erori pe NOX / Catalytic-converter

Intrebare: Ce ar trebui sa verific mai departe ca sa vad exact unde este problema. Am vazut cazuri in care inlocuirea senzorului nu a rezolvat problema. Ce etape ar trebui sa urmez ca sa ma asigur ca intr-adevar problema e din senzor.

PS: O singura data mi s-a aprins check engine pana acum, erorile sunt in poza de mai jos. Erau active 29F5 si 30DA ( se poate vedea la statusul “Existent” ca apare cu “yes”. Pana acum apareau aceleasi erori, doar ca erau toate cu “no” si nu dadea check engine)

2. A06B - Aerial, bumper

Intrebare: Ce reprezinta aceasta eroare mai exact? Am cautat si am gasit informatii cum ca aceasta ar fi antenna pentru keyless entry/go. Nu am nicio problema cu keyless entry/go, de aceea nu inteleg de ce imi da eroarea.

3. O problema mecanica pe partea de cutie manuala si diferential.

Sare uneori din viteza 1 la plecarea de pe loc.Intra usor in viteza de fiecare data, doar ca sare brusc cateodata.

Diferentialul fluiera pe partea de decelerare, in frana de motor. In accelerare sau pe pilot automat, nu mai fluiera.

 

Multumesc anticipat!

IMG_4114.jpeg

Edited by Tavian_PMW
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

La punctul 1, partea de nox, trebuie inlocuit cu totul, pentru ca ai eroare pe partea electrica, adica calculatorul de le sonda NOX este afectat. Eu iti recomand sa cumperi NOXEM de pe site-ul bimmerprofs.com pentru ca e mai ieftin in primul rand decat sensorul original, si e construit din materiale mai de calitate, atat partea electrica (lifetime warranty) cat si sensorul (Bosch). 

Este un emulator care odata codat, si dat readaptare la tot motorul din tester, urmati toti pasii de pe site-ul lor, si neaparat mers cu masina la drum intins, cu viteza de 110 km/h in treapta a 5-a, cel putin 20-30 minute, ca catalizatorul sa isi poata face desulfurizare. Atunci rezolvi toate probleme legate de nox. 

Nu recomand sensor NOX original, pentru ca e 500 euro si la 2 ani cade din nou. 

La punctul 3, daca esti absolut sigur ca e din diferential, recomand sa urci masina pe elevator, si invarte usor de roti, vezi daca simti ca merge roata sacadat, in trepte. De regula se duc rulmentii de la pinionul de atac, eu am gasit bilele patrate. Am preferat sa iau un grup SH raport 3.64 exact cum vine de fabrica masina si am verificat ca partea unde vin planetarele sa mearga lin, sa nu se simta nimic. Cand iei grupul, schimba si uleiul, neaparat. Nu recomand reconditionare, poate sa te tin sub 2 ani... 

Daca sare din viteza, nasol, recomand alta cutie, varianta de 318d aveau o problema similara la cutia de viteze. 

Edited by HitmaNLive
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
1 hour ago, remusthag said:

Salut.

Noxem functioneaza si daca sunt golite catalizatoarele? Fostul proprietar mi-a spus ca s-au infundat si le-a chiuretat. 

Multumesc.

La asa intrebare, fara supare nu cred ca o sa primesti raspuns pentru ca pe forum nu se incurajeaza eliminarea (acceptarea masinilor.cu asa prbleme) si ulterior diagnoza masinilor cu elemente filtrante eliminate din sistemul de evacuare!

Fara suparare, plamanii conteaza mai mult ca o masina..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Din pacate, gandirea majoritara este asta de eliminare a catalizatoarelor. Eu cand am cumparat DPF la E60 la 2.0D, mecanicii radeau de mine cat sunt de "prost", ca nu l-am golit si resoftat. 

Revenind la problema mea, eram curios cum merge masina bine cu 2/3 catalizatoare goale, unul singur imediat dupa _chiulasa_ este intreg, desi nu pot sa vad daca e golit si ala. Si eu ma gandesc la plamani, daca ies gazele la itp si am gasit solutiile:

1. Inlocuirea primelor doua catalizatoare aftermarket chinezesti, cost aprox 800 lei + montaj, dar calitatea lor e indoielnica.

2. Inlocuire cu catalizatoare din dezmembrari, dar e riscat ca si catalizatoarele se consuma si nu se stie ce a mai ramas din ele, cost 1200 -1500 + montaj

3. Inlocuit doar miezul catalizatorului, cost aprox 2buc x 800 lei + montaj.

4. Si mai ramane catalizatorul dupa celelalte doua, un aftermarket de 6-800 lei. 

Totodata trebuiesc schimbate si sondele Lambda, daca tot se face interventia.

Vreau neaparat sa inlocuiesc catalizatorul mic spart caci am sunetul ciudat la motor, ca si "bubuiala", doi cilindri nu au amortizare fonica si carcasa catalizatorului are efect de "oala", in accelerare se aude ciudat.

Daca cineva a mai incercat remedierea circuitului de catalizatoare, rog sa scrie din experienta lui.

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.