Jump to content

Manipularea controlului noxelor - DPF off / EGR off


Recommended Posts

  • Romulus pinned and featured this topic

Super buna initiativa. Aceste comportamente nu ar trebui incurajate de niciun fel. Sunt complet pro! 

De asemenea, poate nu ar strica si o mica curatenie pe forum. Vin de pe un alt forum ca fost posesor de alta marca si acolo totul era mai aranjat, aici e putina nebunie. Mie personal, imi e ft greu sa navighez.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Treaba asta cu emisiile de fum (PM2.5), NOXE, e foarte sensibila si greu de gestionat in cazurile a foarte multe masini. Si nu vorbesc de masini antice, de 20+ ani vechime, ci de cele 10+ sau chiar si 2-3 ani vechime. 

Eu am fost mereu o persoana contra motoarelor diesel pe masini de orice fel, in afara de cele de transport cum ar fi camioanele. Randamentul unui diesel se vede foarte bine la drumuri lungi, nu frecat toata ziua in oras. Scade atat viata motorului, cat si a catalizatorului/dpf-ului, aproximez chiar cu 50%. Un motor diesel daca nu ajunge la temperatura optima de functionare si l-ai oprit, i-ai scurtat din viata. Stim foarte bine, (sau unii nu stiu) ca un diesel are nevoie de la 30 minute de functionare continua pentru a ajunge la temperatura optima (temperatura ulei si antigel), in functie de temperaturile exterioare; in timp ce un motor pe benzina, deoarece lucreaza in alt principiu, se incalzeste dupa circa 15 minute. 

Este simplu de dedus ca un diesel nu va putea niciodata sa reuseasca sa indeplineasca toate conditiile necesare unei regenerari sau unei arderi eficiente pentru a evita depuneri in sistemul Egr fiind condus doar in regim de oras. 

Un motor diesel se incalzeste in sarcina, nu stand pe loc, de asta am incercat ani la rand sa explic la multa lume, degeaba tii masina pornita dimineata 10 minute pe loc, ca mai rau ii faci, nu se incalzeste asa, trebuie condusa in regim de turatii mai mici, nu sa-i dai in 5 minute 4000 de ture. 

Adevarata problema, ca am deviat mult de la subiect, se pune in momentul in care ai un motor consumator de ulei, cum este la BMW, chiar si al meu N43B20A. Motor segmentat, dar care inca consuma ulei, plus chiulasa facuta ca noua. Nu ies noxele la ITP, pentru ca consuma ulei, dar BMW are in fisa tehnica al motorului un consum admis de 0.5 litri la mia de km pentru acest motor. 

Cum pot explica eu acest fapt unui inspector ITP sau rar, avand in vedere ca am toate sistemel active pe masina, catalizator in perfecta stare cat si catalizator NOX? Si mai ales motor refacut. 

Daca tot suntem aici, cunosc caz, am auzit recent, un duster de 2-3 ani, diesel, aproape aproape ca nu a iesit la testul de noxe la ITP. A cui e vina? 

In concluzie pentru un posesor de diesel, care zice el ca face mare afacere din economia pe care o face el din carburant, s-ar putea sa il coste mai scump reparatia sistemului catalitic si de recirculare a gazelor, in comparatie cu consumul benzinei. Cand trebuie sa dai 2000 euro pe un catalizator, parca e mai simplu sa dai 200 euro sa il spargi. Asta e mentalitatea romanului. Daca incepi sa ii explici care-s cauzele si efectele, primesti replica aia "hai mai lasa-ma, stiu eu mai bine care-i treaba, nu imi explica tu mie". 

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

Daca aceste masuratori si aceste inspectii facute de ITP ar fi fara spaga eu zic ca am scapa de 25-30% din parcul auto romanesc. 

Eu aproape in fiecare zi ies si merg pe jos aproximativ 30 de minute, niciodata in cele multe iesiri pe care le-am facut nu am reusit sa scapa de acel miros intepator de la NOX sau sa vad o masina care sa nu scoata fum, cand merg pe bulevard si trece un diesel mai obosit pe langa mine, imediat simt acel miros intepator si deranjant.

Niciodata nu o sa agreez oamenii care isi scoti egr-ul, dpf-ul si imbolnavesc mii de oamenii ca vor sa fie smecheri cu masini, daca nu iti poti permite o masina, nu trebuie sa iti cumperi una.  

Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca in romania polueaza mai mult gospodariile care se incalzesc cu lemne si carbuni decat masinile cu dpf off....unde stau eu, o localitate langa CT mai scuturata asa unde a cam fugit tot orasul, in anotimp de iarna, seara nu se poat respira afara din aceasta cauza.......ca na e scump sa tragi gaze....

 

Acum ca sa revin la oile noastre...pardon masinile noastre, solutia e simpla, ITP pe bune si controale in trafic. Cine n-are, n-are, cine are, are.

In tara asta , totul e la misto, TOTUL. Cu 50 lei la un ITP trece orice locomotiva diesel ca fiind euro7 ce draq, vreti sa piarda clientul.

1 hour ago, HitmaNLive said:

Treaba asta cu emisiile de fum (PM2.5), NOXE, e foarte sensibila si greu de gestionat in cazurile a foarte multe masini. Si nu vorbesc de masini antice, de 20+ ani vechime, ci de cele 10+ sau chiar si 2-3 ani vechime. 

Eu am fost mereu o persoana contra motoarelor diesel pe masini de orice fel, in afara de cele de transport cum ar fi camioanele. Randamentul unui diesel se vede foarte bine la drumuri lungi, nu frecat toata ziua in oras. Scade atat viata motorului, cat si a catalizatorului/dpf-ului, aproximez chiar cu 50%. Un motor diesel daca nu ajunge la temperatura optima de functionare si l-ai oprit, i-ai scurtat din viata. Stim foarte bine, (sau unii nu stiu) ca un diesel are nevoie de la 30 minute de functionare continua pentru a ajunge la temperatura optima (temperatura ulei si antigel), in functie de temperaturile exterioare; in timp ce un motor pe benzina, deoarece lucreaza in alt principiu, se incalzeste dupa circa 15 minute. 

E

 

Adevarata problema, ca am deviat mult de la subiect, se pune in momentul in care ai un motor consumator de ulei, cum este la BMW, chiar si al meu N43B20A. Motor segmentat, dar care inca consuma ulei, plus chiulasa facuta ca noua. Nu ies noxele la ITP, pentru ca consuma ulei, dar BMW are in fisa tehnica al motorului un consum admis de 0.5 litri la mia de km pentru acest motor. 

Cum pot explica eu acest fapt unui inspector ITP sau rar, avand in vedere ca am toate sistemel active pe masina, catalizator in perfecta stare cat si catalizator NOX? Si mai ales motor refacut. 

 

 

Cand faci ITP te duci fara ulei in motor :)))))))))))))))))))))))

Link to comment
Share on other sites

50 minutes ago, Mircea-Si said:

care se incalzesc cu lemne si carbuni

Nu cred ca focul de lemne sau carbuni polueaza asa cat crezi tu. In plus eu mor ce imi place cum miroase iarna intr-un sat plin de zapada, mirosul de fum. Imi aduce aminte cand eram copil.

Quote

Yes, wood fires can contribute to air pollution and harm the environment. Burning wood releases carbon dioxide, a greenhouse gas that contributes to climate change ¹. Wood smoke also contains fine particulate matter, which can be harmful to human health and the environment ². In addition, wood smoke can contain other pollutants such as nitrogen oxides, sulfur dioxide, and volatile organic compounds ³. 

Eu nu vreau o planeta fara sa poti face linistit un foc de lemne...

Link to comment
Share on other sites

Poluare exista peste tot, ce ne facem cu cei care ard deșeuri lângă București? Cu combinatele mari care poluează și ele? Rafinării etc. Și platformele marine deversează în mare deseuri, știu din sursa sigura. 

Dacă vorbim strict de mașini, la unele noi fiind nu le ies noxele din fabrica. Cât despre cele vechi cred ca Grecia sau Italia au mult mai multe mașini vechi și poluează mai mult ca la noi. 

Cred ca problema se pune cât poluam la nivel de tara și cred ca stam bine.

Bineînțeles ca schimbarea începe cu noi. Inițiativa e buna. Eu unu ma gamdesc serios sa trec la un motor mai mic pe benzina. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

58 minutes ago, Mircea-Si said:

Eu cred ca in romania polueaza mai mult gospodariile care se incalzesc cu lemne si carbuni decat masinile cu dpf off....unde stau eu, o localitate langa CT mai scuturata

Eu stau in inel2, fix la iesirea din CT, la 5 km distanta de autostrada care o folosesc aproape de fiecare data cand conduc masina. E fericirea mea cand trec pe langa casele oamenilor din afara orasului si respir mirosul ala de lemn ars decat mirosul de dpf off al vecinilor din parcare cu s class si a6. De asta cu s classu m am luat deja dar oricum ii doare in 3 litere.

Link to comment
Share on other sites

Ar trebui luat  mesajul din topic si trimis la o institutie undeva care sa i-a atitudine, o lege ceva, daca ar exista in Romania ceva similar cu restul lumii. 

Ar trebui luat  mesajul din topic si trimis la o alta institutie care sa execute o amenda ceva, un control, daca ar exista in Romania ceva similar cu restul lumii.

Am trai si noi mai mult, dar na ne laudam cu speranta de viata de 70 ani parca, locul 2 din Europa (din coada) si tragem in continuare la locul 1 tot din coada. 

Link to comment
Share on other sites

On 12/5/2023 at 8:45 PM, Godini said:

Cineva poate sa îmi explice de ce cu egr activ am regenerări la 100 de km maxim și fara egr am regenerări intre 500 și 700 de km ? Eu înțeleg prin asta că arderea e mult mai buna fara egr ,automat și poluarea e mai mica .

Ideea ta e buna ,dar nu în totalitate !

Sper sa nu gresesc dar,din ce stiu si eu,da, arderea e mai buna.Practic,atunci cand egr-ul functioneaza ,o anumita cantitate de gaze deja arse intra din nou in motor(in relanti/turatii mici),cu scopul declarat de producator de  a raci capul pistonului si de a ajuta la o poluare mai mica.

Mi se pare natural ca arderea mototinei sa fie mai buna in lipsa gazelor deja arse dar,na o fi stiut producatorul ce face cand a montat egr-ul pe masini(speram,cel putin 🙂

Probabil datorita lipsei de gaze arse recirculate (cand egr-ul e inactiv),nici dpf-ul nu mai are ce regenera asa de des.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Volens,nolens,ma simt cu musca pe caciula ,avand in vedere ca ,in acest moment ,si eu circul cu " mostenirea " numita dpf off,insa si eu sunt de parere ca dpf-ul trebuie sa fie la locul lui,lucru pe care il voi face anul viitor.

Nu am fost niciodata adeptul inventiilor dpf off,egr off,soft ,samd si consider ca producatorul stie ce face ,chiar daca isi baga banii mai adanc in buzunarul nostru.

Din ce am inteles (tehnologia dpf e noua pentru mine ),regenerarea unui dpf nu se poate face la infinit si,la un moment data ,este imposibila,fiind necesara automat inlocuirea dpf-ului.Chiar producatorii declara/recomanda asta,la 200.000 km.

Consider subiectul topicului unul frumos insa as avea si eu totusi,niste intrebari la care imi poate raspunde cineva :

- ce se intampla cu dpf-urile infundate care sunt ireparabile ?

-ce se intampla cu solutiile de curatare a dpf-ului,dupa ce acestea au fost folosite ?

- regenerarea prin postinjectie si implicit,un consum mai mare de motorina nu constituie poluare ?La fel si schimburile de ulei mai dese ,urmare a contaminarii uleiului cu motorina nu inseamna poluare mai mare ?

- ce ati facut voi sau service-urile cu solutia cu care ati curatat un egr,o galerie de admisie sau intercooler-ul ?

Dupa mine,nu stiu sa existe inca o firma care sa se ocupe cu reciclarea celor mai sus prezentate,dar poate gresesc !

Si mai exista si o statistica recenta a INS-ului din care reiese si alta problema.... https://cursdeguvernare.ro/jumatate-din-parcul-auto-al-romaniei-are-un-grad-poluare-euro-3-non-euro.html

Problema nu e doar la masinile cu euro 4,din pacate.

Eu chiar stiu ce inseamna poluare pentru ca ,pe langa cea produsa de automobile,am si un combinat siderurgic aici in Resita si ,nu vreti sa stiti cata rugina si praf de zgura trebuie sa inspir zilnic  si sa  spal saptamanal de pe masina.

 

 

Autovehicule-in-circulatie-cumotorizarile-euro-1024x420.png

Link to comment
Share on other sites

"Aproximativ jumătate din emisiile de particule în suspensie și funingine din UE provin de la încălzirea cu lemne. Conform aceluiași studiu, o sobă veche pe lemne generează 1.329 de grame de emisii de particule/GJ, o sobă pe lemne ”ecologică”, modernă, produce 375 de grame de emisii de particule/GJ, iar un TIR vechi, 6,25 grame. Altfel spus, chiar și cele mai noi sobe, care respectă standardele din Directiva EcoDesign, poluează de 60 de ori mai mult ca un camion vechi. Iar cele de teracotă, așa cum sunt majoritatea sobelor din România, poluează de peste 200 de ori mai mult."

 

 

Ce facem cu adevarata poluare? 

Ne certam pentru niste sisteme care microreaza noxele cu 10% si care sunt puse pe masini de mai putin de 20 de ani?

Eu zic sa injuram si vulcanii care polueaza pamantul de aproape 5 miliarde de ani. Nu mai pot... simt ca ma sufoc de la ei...

  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

Pai cred ca te referi doar la PM2.5 si PM10 care in care parte vin de la alte activitati. Dar masinile scot si alte particule, nu doar particule in suspensie.

Nu cred ca sobele genereaza NoX, astea sunt fix alea care nu te lasa sa respiri si in mare parte sunt facute masinile pe diesel. 

Quote

The results obtained in our study confirmed that elevated NOx or PM2.5 ambient air concentrations caused an increase of daily outpatient visits or hospitalization due to bronchitis or asthma exacerbations. Despite the significant correlation between the concentrations of both pollutants (Spearman correlation coefficient r = 0.76 in the total study period, and r = 0.86 in wintertime), it was found that nitrogen oxides caused an earlier and stronger health response to an increase in average moving exposure per unit (expressed by IQR). A similar observation was provided by a study conducted in Vietnam, where the strongest effect was observed for NO2 and hospital admissions due to pneumonia in children under 18 years of age, obtained risk ratio was RR = 1.061 (95% CI: 1.025–1.098) [11]. Simultaneously, a statistically significant effect was observed for bronchitis and asthma hospitalizations in children aged 0–17 years, RR = 1.055 (95% CI: 1.004–1.108) for NO2 and RR = 1.056 (95% CI: 1.004–1.111). It is worth to note, that nitrogen oxide was a dominant pollutant in ambient air, related to the development of asthma in children in the southern part of Sweden, a region with a significantly better quality of air than in our study area [12]. Moreover, in our study, the statistically significant relative risk for NO2 and NOx already occurs during one-day moving average concentration and is gradually increasing with a longer time of exposure. Such observation confirmed earlier results obtained for PM2.5—each increase of dose, expressed as moving average concentration over a long time, leads to an increase in a daily number of outpatient visits or hospitalization due to acute respiratory diseases [2]. Current data suggest that the stronger relationship was observed in the case of outpatient visits due to bronchitis than due to asthma exacerbation. Furthermore, the hospitalization health effect was lagged a few days in relation to the increase in exposure. This observation is consistent with the results of the previously cited work, the time window from exposure until day of pneumonia hospitalization includes even one week [11]. A similar observation was reported in Canada, significant associations between NO2 and emergency department visits due to upper respiratory diseases were reported for a time lag of 8 days [13].

Effect of NOx and NO2 Concentration Increase in Ambient Air to Daily Bronchitis and Asthma Exacerbation, Silesian Voivodeship in Poland

Link to comment
Share on other sites

Azi dimineata m-au sufocat doua rabe + 2 de 3.5 tone...utilitare. De astia nu vorbim? De trenurile diesel de 60-70 de ani nu vorbim...de nave...nu.. nimic?

Asa de curiozitate intrati pe marine traffic sa vedeti cate nave sunt in miscare simultan si mai vorbim. Majoritatea merg cu combustibil greu in mars.

Curatenia se face incepand cu grosul aici fiind vorba de marii poluatori....autoturismele la urma cand rezolvam cu totul..parerea mea.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Curatenia se face unde poluare iti intra direct in plamani, adica in oras. Eu asa o vad, trebuie scoase sursele de plouare din apropierea orasele, ca acolo stam cam 90% din viata noastra. Asta este pentru noi sa respiram un aer mai curat si sa ne simtim mai bine dar pentru binele planetei trebuie scoase sursele majore cele pe care le-ai mentionat.

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

Alex, si eua s vrea sa nu mai fiu sufocat de rabe in trafic....dar nu se intampla nimic, degeaba ne balacarim noi aici....in realitate nimanui nu-i pasa, din cei carora ar trebui sa le pese, tu, eu, nu contam. Eu am zis de multe ori, cand o sa avem un nivel de trai mai ridicat, aceste probleme se vor rezolva de la sine.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, idrivesystems said:

Sunteti foarte nervosi pe ce respirati, dar de ce mancam si chiar ne dauneaza sanatatii, nu ziceti nimic... Ati auzit voi de cineva care a murit de la noxe?

Nooo, nimeni n-a murit, boss, se agita niște tâmpiți degeaba

 

https://www.theguardian.com/environment/2023/nov/24/toxic-air-pollution-eu-death

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.