Jump to content

Deprinderi la volan


Romulus

Recommended Posts

Eu am 1.83 si tin scaunul jos de tot. Nu-mi vad botul masinii. Dar nici nu trebuie, pentru ca am bine in minte unde se termina masina. Ar trebui sa ating cu capul de plafon ca sa vad botul masinii.

Tin spatarul inclinat pe spate atat cat sa pot tine volanul cu o mana, la ora 12, si sa nu am mana intinsa la maxim (sa pot sta relaxat). Nu spun ca [,] conduc asa, am exeplificat ca sa se inteleaga cat de pe spate tin spatarul.

 

Cel mai comot mi-e sa tin doar mana stanga pe volan. Tin cotul sprijinit pe manerul de la usa, volanul il prind de "spita" de jos (undeva in dreptul orei 8). Dar cand cresc viteza il tin cu ambele maini.

 

Am incercat si eu ce am vazut la multi: cu mana dreapta la ora 2 si cu mana stanga la ora 10 dar cu cotul sprijinit pe usa, la baza geamului. Mi se pare foarte incomod.

Edited by chriss
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Eu am 1.83 si tin scaunul jos de tot. Nu-mi vad botul masinii. Dar nici nu trebuie, pentru ca am bine in minte unde se termina masina. Ar trebui sa ating cu capul de plafon ca sa vad botul masinii.

exact. si eu la 1,85 cobor scaunul. altfel dau cu capu. pe spate e dat caat sa pot tine cu ambele maini un pic flexate dar asta se intampla la viteza mai mare. da oricum ma apropii de pozitia aia de " jmecher", plus ca mai tin si geamu deschis ca fumez ca turcu. norucu meu ca nu am lant de aur si ascult orice in afara de manele, ca altfel.... clar eram catalogat

Ps am burta si conduc e36. m-am scos cu pozitia asta la volan <_< care cumperi o capsuna mancatas?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ieri cand veneam de la munca am avut o mica aventura pe autobahn. Ca de obicei cand termin cu munca, era ora de varf aproape si erau aglomerate ambele benzi. Mergeam pe banda 2 in jur de 130 km / h in coloana, erau ceva nori dar uscat pe asfalt. Aveam un BMW seria 3 in fata, destul de nou, era un e90. Ceva s-a intamplat in fata lui nu imi dau seama exact ca nu am vazut dar s-au aprins stopurile de frana si imediat am calcat si eu frana usor l-a inceput, dar cand am vazut ca ma apropopii rapid de el am calcat -o mai violent, si am dat drumul la frana cand am ajuns undeva la 80. Masina nu a dat semne de protest, nu a intrat ABS si am reusit sa pastrez o distanta de 2 m intre mine si cel din fata. Nu imi aduc aminte sa fi franat asa violent de cand am masina. Problema a fost in spate unde un dobitoc cu un golf V care statea aproape, in fundul meu practic. Stiti genul .. sunt foarte multi in Ro, care daca stai si pastrezi distanta fata de cel din fata au impresia ca te misti prea incet fata de coloana. Dobitocul nu a reusit sa franze suficient.. si a tras de volan sa ma evite, masina aproape a pivotat si s-a lasat pe partea dreapta, de am zis ca musca cu spoilerul pamantul, si a trecut pe banda 1... noroc ca nu avea nimic venind din dreapta. Am aruncat un ochi in retrovizoare special ca il vazusem ca sta aproape.

 

Chiar asa sa fie de varza la frane Golfurile astea ? Se presupune ca ar fi printre cel mai bun la clasa lui, totusi a mea e cu 10 ani mai batrana.. cel putin, daca nu si mai bine.

Oricum cred ca pastratul distantei fata de cel din fata este un skill esential, iar distanta trebuie sa fie proportionala cu viteza, iar in general se respecta aici.. dar mai sunt si dobitoci ...

Nu era misto daca boul ma lovea din spate.. cum am spus era o coloana de toata frumusetea.. iesea un carambol ...

Sa il fi vazut pe destept cum statea pe banda 1 cuminte si avea 50 de m intre el si urmatoarea masina .. <_< .. macar a mai invatat ceva...

Link to comment
Share on other sites

Romulus, tu ai dreptate, dar din pacate vedem tot mai multi "smecheri" care conduc cu mana stanga in dreptul orei 1, eventual au si un mobil strecurat intre umarul stang si ureche... Niste inconstienti, din pacate acestia impart soseaua cu noi....

 

Mi-e sila de cocalari din astia care conduc cu mana la ora 1 si cu tel la ureche, iar daca ii pui sa faca o parcare habar nu au... <_<

Link to comment
Share on other sites

E vorba in topic de deprinderi la volan, nu ?

Poate ar fi trebui sa sublinez cumva...am incercat sa si exemplific. Probabil ca nu m-am exprimat destul de clar.

 

Oricum cred ca pastratul distantei fata de cel din fata este un skill esential, iar distanta trebuie sa fie proportionala cu viteza, iar in general se respecta aici.. dar mai sunt si dobitoci ...

Nu era misto daca boul ma lovea din spate.. cum am spus era o coloana de toata frumusetea.. iesea un carambol ...

Sa il fi vazut pe destept cum statea pe banda 1 cuminte si avea 50 de m intre el si urmatoarea masina .. <_< .. macar a mai invatat ceva...

Ma repet, pastratul distantei e o deprindere care ar trebui sa o respectam toti. Poate chiar mai importanta decat de sus sau jos stam in scaun ..

Link to comment
Share on other sites

Romulus, tu ai dreptate, dar din pacate vedem tot mai multi "smecheri" care conduc cu mana stanga in dreptul orei 1, eventual au si un mobil strecurat intre umarul stang si ureche... Niste inconstienti, din pacate acestia impart soseaua cu noi....

 

Mi-e sila de cocalari din astia care conduc cu mana la ora 1 si cu tel la ureche, iar daca ii pui sa faca o parcare habar nu au... <_<

 

...mie nu imi e sila ! Ii consider chiar simpatici....si ma bucur totodata ca sunt multi altii inferiori mie... :)

Link to comment
Share on other sites

Si eu am observat destul de multi care conduc "defectuos"(cu o singura mana sau au pozitii total inadecvate la volan).

 

Parerea mea este ca acel condus cu o mana este destul de periculos, nu prea poti evita calumea obstacolele,nu ai siguranta mare in viraje.Mie unul mi se pare ca daca stai cu ambele maini pe volan e chiar mai "cool" decat sa stai cu o singura mana-pozitia superman cum spun unii, si dai impresia ca stii ce faci.

Link to comment
Share on other sites

Inconstienti.

 

Nu-si dau seama ce se intampla in cazul unui accident.

fa o hartie la primarie la cei de la spatii verzi si explica-le ca pomul ala reprezinta un pericol pt masina ta.ceri macar o toaletare.eu am avut noroc cu campania electorala. l-au dat jos de tot.imi nenorocea masina plopul lui peste de 4 etaje.scuze de off topic.

daca nu execut nici o manevra conduc cu stg jos.cand depasesc sau virez le folosesc pe ambele.

Edited by pedro
Link to comment
Share on other sites

In oras sau la viteze relativ mici (pana in 80-90), mana stanga pe volan, cu degetul mare agatat la spita de jos, pentru ultra-grip. <_<

 

In afara orasului, la viteze relativ mari, ambele maini pe volan, lejer. La viteze mai mari de 140-150, ambele maini pe volan si prindere ferma.

 

Virajele m-am obisnuit sa le iau prin ridicarea mainii opuse virajului. Mai exact, la curbe pe stanga, ridic de volan cu dreapta decat sa trag in jos cu stanga.

E nasol cand ai viteza mare, ai viraj pe stanga si tragi cu mana stanga in jos de volan. Poti sa te pui in situatia in care viteza e prea mare si virajul strans, si ajungi cu mana stanga undeva jos, cu cotul in sold, sa zic asa, si te trezesti ca nu mai poti corecta... Cei care ati patit, stiti ce vreau sa zic.

 

In rest, la viteze mari, pastrez tot timpul distanta considerabila fata de cei din fata. Si tot timpul ochii cat sarmaua.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
In oras sau la viteze relativ mici (pana in 80-90), mana stanga pe volan, cu degetul mare agatat la spita de jos, pentru ultra-grip. :)

 

In afara orasului, la viteze relativ mari, ambele maini pe volan, lejer. La viteze mai mari de 140-150, ambele maini pe volan si prindere ferma.

 

Virajele m-am obisnuit sa le iau prin ridicarea mainii opuse virajului. Mai exact, la curbe pe stanga, ridic de volan cu dreapta decat sa trag in jos cu stanga.

E nasol cand ai viteza mare, ai viraj pe stanga si tragi cu mana stanga in jos de volan. Poti sa te pui in situatia in care viteza e prea mare si virajul strans, si ajungi cu mana stanga undeva jos, cu cotul in sold, sa zic asa, si te trezesti ca nu mai poti corecta... Cei care ati patit, stiti ce vreau sa zic.

 

In rest, la viteze mari, pastrez tot timpul distanta considerabila fata de cei din fata. Si tot timpul ochii cat sarmaua.

 

Nu am nimic impotriva celor care au scaunul dat la maxim in jos, tot ce conteaza pt mine e sa vad botu masinii.

Am un prieten cu un 318d care tot cum spuneti voi are dat scaunu jos, m-a distrat copios la un drum facut impreuna am ajuns pe un drum neasfaltat cu multe gropi, dupa vreo trei km a oprit si eu nu stiam de ce, il durea gatu de cat se chinuise sa vada unde sunt gropile si sa le ocoleasca <_< dupa care a renuntat si si-a ridicat scaunu.

Apropo de pozitia de condus am vazut in 2 emisiuni care ar fi cea ideala. Principalul lucru despre care ziceau in ambele emisiuni este ca dupa ce ti-ai aranjat scaunu cum iti place stand rezemat de spatar trebui sa intinzi mana si volanul sa-ti vina exact sub incheietura mainii.

Link to comment
Share on other sites

ambele maini pe volan indiferent de viteza, nu pentru siguranta ci ca asa ma simt bine, uneori una pe volan si una pe schimbator, calc frana cu dreptu', cand semnalizez nu trag semnalizarea pana in capat incat sa se blocheze ci o tin sa semnalizeze de 3 ori si ii dau drumu'(asta e practic la Mertz ca daca apesi scurt pe maneta, semnalizeaza de 3 ori, suficient), cotiera uneori ridicata, scaunul la trei sferturi jos si maxim in spate, nu-s curios sa-i vad botu', nu claxonez pt fiece, flashuri dau cand ii las sa iasa din parcare, apas de fiecare data avariile in semn de "mersi" pt cei ce ma lasa sa ies eu..... Edited by Rhaziel
Link to comment
Share on other sites

Nu am nimic impotriva celor care au scaunul dat la maxim in jos, tot ce conteaza pt mine e sa vad botu masinii.

Am un prieten cu un 318d care tot cum spuneti voi are dat scaunu jos, m-a distrat copios la un drum facut impreuna am ajuns pe un drum neasfaltat cu multe gropi, dupa vreo trei km a oprit si eu nu stiam de ce, il durea gatu de cat se chinuise sa vada unde sunt gropile si sa le ocoleasca <_< dupa care a renuntat si si-a ridicat scaunu.

Apropo de pozitia de condus am vazut in 2 emisiuni care ar fi cea ideala. Principalul lucru despre care ziceau in ambele emisiuni este ca dupa ce ti-ai aranjat scaunu cum iti place stand rezemat de spatar trebui sa intinzi mana si volanul sa-ti vina exact sub incheietura mainii.

Eu am scaunul la maxim in jos, am 1,83m, nu vad botul masinii, dar nici nu simt nevoia. Stiu unde se termina masina si ma pricep sa aproximez distante. Ca sa vad gropile de pe drum nu tre sa vad botul masinii, drumul este lung in fata, vezi gropile de la cativa metri de masina, le tii minte, cand stii ca au ajuns in dreptul rotilor stii ce ai de facut.

 

Cat despre reglarea scaunelor am vazut si eu unele emisiuni si eu am dedus ca altul ar fi cel mai importand lucru: scaunul trebuie sa fie dat in spate atat cat sa poti calca cu incredere frana (si ambreiajul) fara sa te intinzi. Si, cel mai important, spatarul trebuie sa fie suficient de ridicat astfel incat cand pui frana brusc sa nu te ridici de pe sezut (atunci cand apesi frana cu toata puterea), sa nu aluneci in sus pe spatar.

Edited by chriss
Link to comment
Share on other sites

Eu am cetit/vazut ca:

 

1. cu ambreiajul calcat la maxim, piciorul stang nu trebuie s fie drept complet. Trebuie sa raman putin flexat.

Dupa ce reglezi distanta fata de bord, se trece la reglatul scaunului pe fata/spate.

2. Cu umerii lipiti de spatarul scaunul trebuie sa ajungi sa pui incheietura mainii stangi pe volan mana fiind complet intinsa! Astfel cand mana va fi pe volan, ea va fi flexata.

Totodata facand pct 2 se regleaza si inaltime/adancimea volanului.

3. La final se verifica daca poti pune incheietura manii drepte pe schimbatorul de viteze bagat in viteza 5-a.

 

Inaltimea scaunul trebuie sa-ti permita sa vezi botul masinii f putin.

 

 

Cica , cam astea ar fii regulile de baza< nu este o poziti prea comoda dar este cu siguranta una corecta.

Link to comment
Share on other sites

Eu unul imi reglez scaunul in asa fel incat sa tau cat mai comfortabil....in functie de distanta pe care o am de parcurs....cat despre botul masinii o data ce am trecut de 100.000 km nu a mai fost nevoie sa vad botul la nici-o masina in care m-am urcat,din punctul meu de vedere distanta incepi sa o apreciezi mai bine o data ce capeti mai multa experienta.....referindu-ma acum doar la fumatori ganditiva bine si aducetiva aminte de cand ati inceput sa sofati si sa fumati in acelas timp fara ca tigarea sa-ti mai afecteze atentia la drum....cat despre conduita preventiva si adaptare vitezei la conditiile de drum unii ar trebui sa mai reciteasca legislatia (vezi ex dat mai sus "cel cu golful V care mai avea putin si iesea de pe carosabil ")[/b]
Link to comment
Share on other sites

las' ca am vazut eu botul masinii si am luat ditamai canalul ..si mai mergeam si cu 15 /h printre blocuri

<_< :) :bashwall:

stii ce am citit?in loc de ditamai canalul,am citit ditamai calul :unsure: :blink: e taziu,ma bag la somn.

si eu am luat canale 3 buc.

Link to comment
Share on other sites

las' ca am vazut eu botul masinii si am luat ditamai canalul ..si mai mergeam si cu 15 /h printre blocuri

<_< :) :bashwall:

stii ce am citit?in loc de ditamai canalul,am citit ditamai calul :unsure: :blink: e taziu,ma bag la somn.

si eu am luat canale 3 buc.

 

pai daca te uiti la Dansez pt tine :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Eu nu fumez , nu vb la telefon cu mobilul in mana la ureche , ci eventual pe speaker , cu el in mana dreapta , iar mana langa schimbator , niciodata nu mananc la volan , de baut suc/ceai mai beau , dar numai pe portiuni libere .

La faza cu mancatul am vazut un prieten care l-a pupat pe unul cu masina ca se inecase si nu a fost atent si de atunci ... am renuntat la obicei , in afara de faptul ca nu suport sa am manetele / mainile murdare .

Cam 75% din timp conduc doar cu stanga la ora 10 , peste 120 si pe dreapta la ora 6 si in functie de lucrul cu schimbatorul o mai misc . Pentru evitarea de gropi si altele in trafic mi se pare mai rapid cu o singura mana decat cu doua . Cu ambele maini conduc de obicei daca nu am aderenta buna , pe macadam , piatra cubica ... iarna , altfel dreapta sta mai mult lejer pe cotiera si schimbator .

Alte deprinderi ciudate sau nu : mereu conduc cu parasolarele lasate , noaptea cu oglinda interioara lasata in jos , sa nu ma orbeasca baietii cu xenoane nereglate , nu imi place sa merg cu farurile aprinse prin localitati si urasc persoanele care merg cu farurile aprinse , nereglate sau faza luhnga / proiectoare / ceata in oras , cand nu este cazul .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.