Jump to content

parere bmw e46 318i n42b20


nitumarius

Recommended Posts

salut, sunt incepator si urmeaza sa-mi achizitionez prima masina. as fi interesat de un e46 318i n42b20 si sunt curios de cat de mari sunt cheltuielile lunare si anuale, intretinerea. mentionez ca am un buget de 3000euro in crestere pana iau permisul (muncesc pe langa liceu si mai strang bani pe parcurs) si as vrea sa imi ramana niste bani in momentul achizitiei pentru niste schimburi precum o revizie, garnituri, semeringuri etc. cat de mari sunt costurile? cer acum un nou topic pentru ca celalalte sunt vechi si nu sunt adaptate la preturile de astazi...

 

merita cheltuiala in plus pentru o versiune in 6 cilindri la 320i? ar fi mai recomandat un motor pe diesel? sunt deschis la orice opinii/pareri

Edited by nitumarius
Link to comment
Share on other sites

@nitumarius Marius, daca eram in anul 2003, iar masina pe care o doreai era un E30 318i, poate as fi spus ca merita sa incerci. In 2023 insa, nici bugetul si nici modelul pe care il urmaresti nu sunt in regula. 

Imi imaginez ca esti decis sa-ti cumperi musai BMW si ca nicio argumentatie nu te va convinge ca este o idee proasta. In acest context, tot ce pot sa iti recomand este sa iti iei mai intai permisul si sa impingi bugetul cat mai sus posibil. Iar abia atunci sa studiezi din nou piata. Daca vei fi in continuare dornic de E46 cu motor de 4 cilindri, atunci macar cauta unul cu M43, 318i /118 CP sau 316i / 105 CP. Stai departe de orice fel de motor din generatia N.

Vezi si:

 

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, FiveThreeFive said:

@nitumarius Marius, daca eram in anul 2003, iar masina pe care o doreai era un E30 318i, poate as fi spus ca merita sa incerci. In 2023 insa, nici bugetul si nici modelul pe care il urmaresti nu sunt in regula. 

Imi imaginez ca esti decis sa-ti cumperi musai BMW si ca nicio argumentatie nu te va convinge ca este o idee proasta. In acest context, tot ce pot sa iti recomand este sa iti iei mai intai permisul si sa impingi bugetul cat mai sus posibil. Iar abia atunci sa studiezi din nou piata. Daca vei fi in continuare dornic de E46 cu motor de 4 cilindri, atunci macar cauta unul cu M43, 318i /118 CP sau 316i / 105 CP. Stai departe de orice fel de motor din generatia N.

Vezi si:

 

iti multumesc pentru raspuns. nu sunt pornit neaparat pe ideea de bmw si realizez ca implica costuri ridicate de intretinere fata de alte game de autoturisme, doar am o anumita tragere spre aceasta masina pentru ca m-am plimbat cu ea foarte mult fiind a unui prieten si am ajuns sa ma indragostesc de ea daca pot spune asa. nu este un musai, nu sunt ipocrit sa nu mi pot schimba parerea. de asta am si ajuns in acest punct, scriindu-va voua pe topic, cerandu-va o parere, pentru ca nu sunt sigur daca ar fi o idee foarte buna si daca mi-as permite o astfel de masina. nu sunt vitezoman si nu cred ca as fi scos din frau daca as pune mana pe o astfel de masina, tinand cont ca e mai sportiva, ci doar am o pasiune pentru simplul fapt sa ma simt bine cu masina pe care o conduc, dar, pana in punctul in care o sa-mi permit, pot spune cu mana pe inima ca sunt mai mult decat rabdator si imi va face placere sa conduc orice are un volan, o cutie manuala si un sistem audio.

prin urmare, te rog, spune-mi ce crezi despre aceste modele 316i si 318i si daca crezi ca mi le-as putea permite cumva la intretinere. daca nu, ai alte optiuni? ce vreau de la o masina sunt urmatoarele: 

   izolatie fonica ok (ma refer sa nu trebuiasca sa tipi la 80km/h ca in dacie, motivul principal pentru care spun nu la dacie orice ar fi), consum ok (8-9, 10 maxim), fiabilitate buna (nu se strica un lucru la fiecare 1000-2000km facuti), un sistem audio ok (asta nu e un musai clar pentru ca nu e un lucru scump sa mi pun eu un sistem audio pe propria placere), costuri ok de intretinere, sa nu fie revoltatoare. in rest, toate astea combinate cu o putere de 120-130 cai cat sa traga la deal, si sunt cel mai fericit om de pe pamant. daca ti-ai rupt din timp si ai citit pana aici, multumesc 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, wolf20 said:

3mii nu sunt bani de mașina,poate o bicicleta medie sau un televizor mai bun.

pacat ca nu cunosti valoarea banilor,cu toate facilitățile din ziua de astazi.

 

idiot eu ca nu am facilitați pentru un buget de 10 mii. imi recomanzi o bicicleta electrica? sau la banii astia nici o dinaia nu mi permit?

Link to comment
Share on other sites

Cred ca wolf vrea sa spuna ca daca iei o masina foarte veche, complexa ca constructie, oricum ar fi trebuie sa bagi bani in ea, cel mai sigur inca 500-1000 euro imediat dupa cumparare... Doar ca el a zis-o mai agresiv. 

Eu unul la 3000 de euro m-as orienta dupa un Logan Facelift 2009-2010 cu motorul de 1.6 chiar si pe gpl. Da, nu se compara, dar crede-ma ca iti prinde bine, o masina care tine cu casa mai ales ca nu se defecteaza motoarele alea si piesele sunt ieftine. Iti faci treaba cu ea pana strangi cel putin 6000-7000 euro in cativa ani si iti iei atunci ceva mai potent. 

Eu am plecat de la Fabia 1 si am bagat 6000 lei in ea, am luat pe urma bmw si am bagat 10000 euro in ea. Fa tu calculele. 

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, wolf20 said:

Eu nu iti recomand nimic,dar la 3k,as merge cu tramvaiul .

Fara nici un fel de gluma.

Sau un tohan

nu inteleg in ce lume traiesti, dar trebuie sa revii la realitate. nu toata lumea are condițiile si standardele tale, nici situatia financiară sa isi permită ceva mai bun. dar, iti garantez ca la 3000 iti gasesti o masina care sa te duca din punctul A in punctul B lejer. Restu, pretențioșii, da, au nevoie de un buget mai mare

Link to comment
Share on other sites

Logan nu gasesti nici la 5k,sunt numai petarde,cauta cineva pt uber si e disperat.

Sub 10k nu gasesti ceva sa ai incredere cat de cat.

5 minutes ago, HitmaNLive said:

Cred ca wolf vrea sa spuna ca daca iei o masina foarte veche, complexa ca constructie, oricum ar fi trebuie sa bagi bani in ea, cel mai sigur inca 500-1000 euro imediat dupa cumparare... Doar ca el a zis-o mai agresiv. 

Eu unul la 3000 de euro m-as orienta dupa un Logan Facelift 2009-2010 cu motorul de 1.6 chiar si pe gpl. Da, nu se compara, dar crede-ma ca iti prinde bine, o masina care tine cu casa mai ales ca nu se defecteaza motoarele alea si piesele sunt ieftine. Iti faci treaba cu ea pana strangi cel putin 6000-7000 euro in cativa ani si iti iei atunci ceva mai potent. 

Eu am plecat de la Fabia 1 si am bagat 6000 lei in ea, am luat pe urma bmw si am bagat 10000 euro in ea. Fa tu calculele. 

 

4 minutes ago, nitumarius said:

nu inteleg in ce lume traiesti, dar trebuie sa revii la realitate. nu toata lumea are condițiile si standardele tale, nici situatia financiară sa isi permită ceva mai bun. dar, iti garantez ca la 3000 iti gasesti o masina care sa te duca din punctul A in punctul B lejer. Restu, pretențioșii, da, au nevoie de un buget mai mare

Pe hartie da,asa o fi

in realitate,nu.Dar poti sa incerci,sa vezi cum este.

Link to comment
Share on other sites

Bine Wolf, cum spui tu, imi pare rau ca nu mai e masina in familie, ca era un Logan facelift 2009, numai cu vreo 40000 km, masina care a stat in garaj si o evaluasem numai pe la 1000 euro, ti-o vindeam tie cu 5000, daca stiam, ii faceam si plinul, detailing, si ii faceam si revizia totala. 

Link to comment
Share on other sites

Calmati-va. Omul este inca tanar si asa am fost toti la un moment dat, cu vise si ambitii. Ideea este sa nu il tratam de sus, ci sa incercam sa il facem sa inteleaga vorbind frumos.

 

25 minutes ago, nitumarius said:

idiot eu ca nu am facilitați pentru un buget de 10 mii. imi recomanzi o bicicleta electrica? sau la banii astia nici o dinaia nu mi permit?

Nimeni nu iti vrea raul, colegul ti-a spus o idee, intr-un limbaj colorat. Incearca sa fii calm si sa vezi ce are de spus fiecare. Daca cineva te supara, nu raspunzi inapoi si pornim flame. Dai report si ma ocup eu. Deal?

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, HitmaNLive said:

Bine Wolf, cum spui tu, imi pare rau ca nu mai e masina in familie, ca era un Logan facelift 2009, numai cu vreo 40000 km, masina care a stat in garaj si o evaluasem numai pe la 1000 euro, ti-o vindeam tie cu 5000, daca stiam, ii faceam si plinul, detailing, si ii faceam si revizia totala. 

Probabil la botosani sunt preturi mai mici,nu stiu sa zic.

Ăsta a cautat in bucuresti,or fi alte preturi,dreq sa la ia…

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Romulus said:
Calmati-va. Omul este inca tanar si asa am fost toti la un moment dat, cu vise si ambitii. Ideea este sa nu il tratam de sus, ci sa incercam sa il facem sa inteleaga vorbind frumos.

 

Nimeni nu iti vrea raul, colegul ti-a spus o idee, intr-un limbaj colorat. Incearca sa fii calm si sa vezi ce are de spus fiecare. Daca cineva te supara, nu raspunzi inapoi si pornim flame. Dai report si ma ocup eu. Deal?

Multumesc pentru ca ai punctat asta. Eu va inteleg pe voi ca sunteti oameni trecuți de o varsta deja si aveti propriul vostru venit, va permiteți altceva, aveti bugete mult ridicate peste al meu, însă... sa realizam faptul ca am 18 ani, inca la liceu, si atâți bani am reusit sa strang pana acum pentru masina. Incerc si mai mult însă n-am cele mai mari oportunități de a face bani pentru a-mi ridica bugetul semnificativ. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ce abilități tehnice ai? Te vezi dispus să te umpli de ulei și zgârieturi încercând să desfaci un șurub ruginit? Te vezi rabatator încât să nu rupi vreun șurub daca vrei sa schimbi ceva?

Daca vrei sa folosești mașina pe post de platforma sa înveți să o repari, un e46 de 20 de ani e bun, de la electrica, mecanica, textile, spiritualism, înveți de toate.

Trebuie sa te aștepți să pice una alta pe care ori pe găsești greu, ori costa o treime din pretul pe care l-ai plătit pentru mașina.

Nu zic sa nu iei, chiar recomand in caz că vrei să înveți, cum s-a spus mai sus un 318, ceva cu motor m43 sau un 320 m52 sau M54.

Sunt tutoriale sa repari mașina de la zero pe net, trebuie bani, timp, loc, determinare.

Tu știi cel mai bine cum daca te potrivești sau nu.

Ca idee m43, sa te aștepți la orice plastic de la motor fie casant, să curgă chestii peste tot. Răcirea trebuie ținută sub control, în rest google, găsești multe chestii legate de aceste mașini.

 

  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, bogdanx said:

Ce abilități tehnice ai? Te vezi dispus să te umpli de ulei și zgârieturi încercând să desfaci un șurub ruginit? Te vezi rabatator încât să nu rupi vreun șurub daca vrei sa schimbi ceva?

Daca vrei sa folosești mașina pe post de platforma sa înveți să o repari, un e46 de 20 de ani e bun, de la electrica, mecanica, textile, spiritualism, înveți de toate.

Trebuie sa te aștepți să pice una alta pe care ori pe găsești greu, ori costa o treime din pretul pe care l-ai plătit pentru mașina.

Nu zic sa nu iei, chiar recomand in caz că vrei să înveți, cum s-a spus mai sus un 318, ceva cu motor m43 sau un 320 m52 sau M54.

Sunt tutoriale sa repari mașina de la zero pe net, trebuie bani, timp, loc, determinare.

Tu știi cel mai bine cum daca te potrivești sau nu.

Ca idee m43, sa te aștepți la orice plastic de la motor fie casant, să curgă chestii peste tot. Răcirea trebuie ținută sub control, în rest google, găsești multe chestii legate de aceste mașini.

 

Abilitati tehnice... 0. Dispus sa invat 100%. Singura frica este bugetul si nu stiu daca mi-as permite sa o intretin chiar daca mai economisesc eu niste bani facand manopera singur.

Link to comment
Share on other sites

Eu am inceput cu e36, in faculate, si fu greu.

Mentenanta sa zicem ca merge, dar aduna costurile, benzina, un plin pe luna costa ~430 lei, asigurare daca e sub 2, tu fiind incepator, o sa dai intre 2100 si 2500 ron pe an, impozitul e ~200 pe an. Deci astea sunt indiferent de starea masinii.

Apoi, un schimb de ulei plus filtre doar piesele o sa fie pe la 500-800 in functie de branduri, mentenanta preventiva sistem franare, as pune 800-1000 ron, discuri plus placute si saboti toate rotile fara manopera.

Probabil amortizoarele trebuie schimbate, iarasi 400-1000 pe roata, adaugi bucsi, brate si alte alea se aduna inca 2000.

Asta ca sa te asiguri ca masina are contactul cu solul cat de cat ok, depinde si de anvelope.

Dupa ce rezolvi astea, indrepti atentia spre motor si alte alea, degeaba merge bine daca nu se opreste sau daca merge ca racul.

Tu iti stii posibiltatile, stii cel mai bine daca poti sustine, daca merita efortul.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, nitumarius said:

salut, sunt incepator si urmeaza sa-mi achizitionez prima masina. as fi interesat de un e46 318i n42b20 si sunt curios de cat de mari sunt cheltuielile lunare si anuale, intretinerea. mentionez ca am un buget de 3000euro in crestere pana iau permisul (muncesc pe langa liceu si mai strang bani pe parcurs) si as vrea sa imi ramana niste bani in momentul achizitiei pentru niste schimburi precum o revizie, garnituri, semeringuri etc. cat de mari sunt costurile? cer acum un nou topic pentru ca celalalte sunt vechi si nu sunt adaptate la preturile de astazi...

 

merita cheltuiala in plus pentru o versiune in 6 cilindri la 320i? ar fi mai recomandat un motor pe diesel? sunt deschis la orice opinii/pareri

Salut, Marius! Sunt inca posesor de un E46 318i N42B20 din 2008 (de aproximativ 3 ani sta pe dreapta). Am facut cu ea aproximativ 250.000 km. Tot ce s-a reparat la ea in acest timp a fost facut de catre mine. De la distributie pana la schimbat rulmentii de la rotile din spate. De la navigatie pana la reconditionat alternator.

Iti recomand N42! Probabil gasesti pe la 2000 Euro vreuna mai ingrijita. Ai grija cu rugina (praguri, punte spate)!

M54(6 cil) vine la pachet cu taxe mai mari, consum mai mare, consum mai mare de ulei (exceptand M54B25), cost initial mai mare...

M43  (si el cu problemele lui) a fost montat pe modelul NFL (pana in 2001).

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, manole2000 said:

Salut, Marius! Sunt inca posesor de un E46 318i N42B20 din 2008 (de aproximativ 3 ani sta pe dreapta). Am facut cu ea aproximativ 250.000 km. Tot ce s-a reparat la ea in acest timp a fost facut de catre mine. De la distributie pana la schimbat rulmentii de la rotile din spate. De la navigatie pana la reconditionat alternator.

Iti recomand N42! Probabil gasesti pe la 2000 Euro vreuna mai ingrijita. Ai grija cu rugina (praguri, punte spate)!

M54(6 cil) vine la pachet cu taxe mai mari, consum mai mare, consum mai mare de ulei (exceptand M54B25), cost initial mai mare...

M43  (si el cu problemele lui) a fost montat pe modelul NFL (pana in 2001).

Salut. M43-ul nu este recomandat mai mult fata de n42b20? S-ar spune ca e mai fiabil. 

Spune-mi te rog, consumul cum e? Se strica des cate ceva? Rupe buzunarul, sau...?

Edited by nitumarius
Link to comment
Share on other sites

Modelele facelift E46 (adica cele fabricate dupa 2001) au primit motorizarile alimentate cu benzina cu 4 cilindri din seria N42/N46....o evolutie tehnologica importanta fata de motoarele precedente din seria M4x....in schimb un mare pas inapoi in ceea ce priveste fiabilitatea. Lasand la o parte solutiile tehnice complexe, eu consider ca un factor important au fost unele materiale folosite (mai mult plastic vs metal in generatiile precendete), precum si functionarea la o temperatura mai ridicata (imbunatatire ardere, emisii, etc...) fata de vechile motoare. Si acum gandeste-te tu ca vii sa cumperi la un pret mic , o masina fabricata acum 20 de ani.

Daca tot vrei sa inveti, pentru cultura ta generala, incearca sa intelegi complexitatea unui motor tip N42, care este dotat cu sistemul dublu vanos+valvetronic, si sa il compari cu un 1.6 benzina aspirat de pe un ford focus din aceea perioada.

Revenind la modelul de care te-ai indragostit, deoarece detin un N42 din timpuri stravechi, iti pot spune ca nici un motor nu scapa fara inlocuirea macar o data a celebrelor simeringuri supape, cam toate garniturile (capac culbutori, corp filtru ulei, solenoizi vanos, pompa vacuum, si lista poate continua ca eu de mult am pierdut sirul si nu mai contabilizez), are vreo 4 sonde lambda, care imbatranesc...multi merg cu ele obosite, ; adauga la asta ca sunt in continuare mecanici care habar nu au cum functionaza acest motor.....ce sa te apuci tu sa faci intretinere/reparatii.  In alta ordine de idei, un N42 intretinut in mintile lui este un motor reusit, are cuplu maxim in jur de 3800 rpm , iar datorita valvetronic, la drum lung este economic, dar eu rar am vazut N 42 in mintile lui.

Ca sa iti poti face o idee, eu cheltui anual undeva intre 500 si 1500 euro pentru diverse reparatii, revizii (masina veche, tot timpul mai e ceva de schimbat), in conditiile in care masina e strict de plimbari punctuale/miscata din loc sa nu stea, si a trecut acum cativa ani printr-o reparatie mecanica extinsa.

 

Link to comment
Share on other sites

Era pe forum un 325 la vânzare, s a dat cam cu 5000.Uite te sau eventual întreabă l pe băiat cât a înghițit mașina aia. 

Mai bine îți înfrângi pornirea sa cumperi acum mașina cu 3000e.Mai așteaptă și mai strânge bani. Daca aștepți mai apare câte una, ai exemplu celei de pe forum, numa bine te mai documentezi. 

Încă un lucru, fiind mașina premium, preturile la piese sunt mari chiar dacă este veche. 

A, încă ceva, nu fugi de touring, poți da peste mașini de familiști, dotate și întreținute. 

În cele din urma, fii atent și deschide ochii când o cumperi, altfel ai sa muncești pentru mașină și dacă o sa tot trebuiască sa repari la ea o sa ți se facă lehamite de plăcerea de a conduce... 

Edited by lospa alin
Link to comment
Share on other sites

On 12/15/2023 at 5:37 PM, nitumarius said:

mentionez ca am un buget de 3000euro in crestere pana iau permisul (muncesc pe langa liceu si mai strang bani pe parcurs) si as vrea sa imi ramana niste bani in momentul achizitiei

On 12/15/2023 at 7:02 PM, nitumarius said:

Eu va inteleg pe voi ca sunteti oameni trecuți de o varsta deja si aveti propriul vostru venit, va permiteți altceva, aveti bugete mult ridicate peste al meu, însă... sa realizam faptul ca am 18 ani, inca la liceu, si atâți bani am reusit sa strang pana acum pentru masina.

@nitumarius Pe mine unul, m-au impresionat pozitiv mesajele tale. Denota o anumita maturitate si un dram de educatie financiara pe care le intalnesc foarte rar in vremurile acestea, la tineri de varsta ta. La 18 ani lucrezi, desi mergi la liceu; in plus, ai reusit deja sa economisesti 3k€ -> felicitari! Nu am avut timp sa iti scriu mai devreme, dar permite-mi totusi sa vin cu cateva sfaturi.  

In primul rand, trag concluzia ca ai deja sadita o anume disciplina financiare. Iti recomand sa te tii de ea si chiar sa o dezvolti (citind mai mult pe acest subiect, gasesti o groaza de informatii pe Internet). Disciplina financiara este una dintre conditiile fundamentale de a reusi in viata, alaturi de educatie, seriozitate si comportament civilizat.

Sunt cateva motive principale pentru care un om isi cumpara o masina:

  1. din stricta necesitate, ca mijloc de deplasare atunci cand alternativele (transportul in comun) nu ofera o solutie practica pentru nevoile sale;
  2. din pasiune, atunci cand actul de a conduce si/sau de a intretine o masina ii aduce o anumita satisfactie;
  3. ca vector de reprezentare sociala (= cu alte cuvinte si pe româneste: fala).

Desigur, deseori aceste motive se combina; este insa important sa determini care este motivul principal, in cazul tau.

In situatia #1, renunta la ideea de a cumpara un BMW, cel putin pentru viitorul previzibil. Ai nevoie de o masina cu o fiabilitate recunoscuta, economica si in cea mai buna stare tehnica posibila, in limita bugetului tau.

In situatia #2, ai o problema. Multi dintre cei care suntem aici pe forum ne aflam, intr-o anumita masura, in situatia #2. Aproape pentru toti, a avea un BMW reprezinta o cheltuiala peste strictul necesar, posibil o extravaganta, care insa ne satisface o anumita placere in viata. Cu siguranta, a trai viata inseamna si a te simti bine. Principala problema este sa nu treci de limita peste care o masina se transforma intr-un dezastru din punct de vedere financiar. Tind sa cred ca, in cazul tau si in momentul de fata, orice model BMW te impinge dincolo de aceasta limita. Te-as sfatui sa mai acumulezi bani, sa iti iei timp sa studiezi bine subiectul. In fine, ti-as recomanda sa nu investesti niciodata mai mult de jumatate din economiile tale in cumpararea unei masini. De regula, consider ca acest prag ar trebui sa fie de max. 25%-30%, dar tu inca esti foarte tanar si nu ai cine stie ce responsabilitati; poti sa te intinzi un pic mai mult. In niciun caz, niciodata, sa nu ajungi sa fii dator dupa ce cumperi o masina.

In fine, daca esti in situatia #3, analizeaza lucrurile in mod obiectiv si schimba-ti conceptul. Niciun BMW cumparat dintr-un buget restrans nu te reprezinta social; dimpotriva.

Indiferent de motiv, o masina este mereu o cheltuiala, niciodata o investitie (cu foarte rare exceptii, cum ar fi masinile din colectia dlui Tiriac). La varsta ta, incearca ca prima proritate in a cheltui bani sa fie educatia. Este atat cea mai buna investitie pe care o poti face, cat si momentul optim in viata pentru acest lucru. Incearca sa strangi bani pentru a merge la o scoala cat mai buna si tine-te in mod serios de studii. O buna educatie iti deschide usa oportunitatilor si a unei situatii financiare foarte bune, pentru tot restul vietii. Poate mai bine iti cumperi un BMW (cvasi-)nou peste 5-6 ani, decat un harb acum.

Ti-am, trimis in raspunsul de mai sus un link catre ghidul cumparatorului novice de BMW. Vei gasi si acolo cateva idei posibil utile.

  • De acord! 3
Link to comment
Share on other sites

On 12/18/2023 at 9:05 AM, FiveThreeFive said:

@nitumarius Pe mine unul, m-au impresionat pozitiv mesajele tale. Denota o anumita maturitate si un dram de educatie financiara pe care le intalnesc foarte rar in vremurile acestea, la tineri de varsta ta. La 18 ani lucrezi, desi mergi la liceu; in plus, ai reusit deja sa economisesti 3k€ -> felicitari! Nu am avut timp sa iti scriu mai devreme, dar permite-mi totusi sa vin cu cateva sfaturi.  

In primul rand, trag concluzia ca ai deja sadita o anume disciplina financiare. Iti recomand sa te tii de ea si chiar sa o dezvolti (citind mai mult pe acest subiect, gasesti o groaza de informatii pe Internet). Disciplina financiara este una dintre conditiile fundamentale de a reusi in viata, alaturi de educatie, seriozitate si comportament civilizat.

Sunt cateva motive principale pentru care un om isi cumpara o masina:

  1. din stricta necesitate, ca mijloc de deplasare atunci cand alternativele (transportul in comun) nu ofera o solutie practica pentru nevoile sale;
  2. din pasiune, atunci cand actul de a conduce si/sau de a intretine o masina ii aduce o anumita satisfactie;
  3. ca vector de reprezentare sociala (= cu alte cuvinte si pe româneste: fala).

Desigur, deseori aceste motive se combina; este insa important sa determini care este motivul principal, in cazul tau.

In situatia #1, renunta la ideea de a cumpara un BMW, cel putin pentru viitorul previzibil. Ai nevoie de o masina cu o fiabilitate recunoscuta, economica si in cea mai buna stare tehnica posibila, in limita bugetului tau.

In situatia #2, ai o problema. Multi dintre cei care suntem aici pe forum ne aflam, intr-o anumita masura, in situatia #2. Aproape pentru toti, a avea un BMW reprezinta o cheltuiala peste strictul necesar, posibil o extravaganta, care insa ne satisface o anumita placere in viata. Cu siguranta, a trai viata inseamna si a te simti bine. Principala problema este sa nu treci de limita peste care o masina se transforma intr-un dezastru din punct de vedere financiar. Tind sa cred ca, in cazul tau si in momentul de fata, orice model BMW te impinge dincolo de aceasta limita. Te-as sfatui sa mai acumulezi bani, sa iti iei timp sa studiezi bine subiectul. In fine, ti-as recomanda sa nu investesti niciodata mai mult de jumatate din economiile tale in cumpararea unei masini. De regula, consider ca acest prag ar trebui sa fie de max. 25%-30%, dar tu inca esti foarte tanar si nu ai cine stie ce responsabilitati; poti sa te intinzi un pic mai mult. In niciun caz, niciodata, sa nu ajungi sa fii dator dupa ce cumperi o masina.

In fine, daca esti in situatia #3, analizeaza lucrurile in mod obiectiv si schimba-ti conceptul. Niciun BMW cumparat dintr-un buget restrans nu te reprezinta social; dimpotriva.

Indiferent de motiv, o masina este mereu o cheltuiala, niciodata o investitie (cu foarte rare exceptii, cum ar fi masinile din colectia dlui Tiriac). La varsta ta, incearca ca prima proritate in a cheltui bani sa fie educatia. Este atat cea mai buna investitie pe care o poti face, cat si momentul optim in viata pentru acest lucru. Incearca sa strangi bani pentru a merge la o scoala cat mai buna si tine-te in mod serios de studii. O buna educatie iti deschide usa oportunitatilor si a unei situatii financiare foarte bune, pentru tot restul vietii. Poate mai bine iti cumperi un BMW (cvasi-)nou peste 5-6 ani, decat un harb acum.

Ti-am, trimis in raspunsul de mai sus un link catre ghidul cumparatorului novice de BMW. Vei gasi si acolo cateva idei posibil utile.

multumesc frumos pt raspuns. o sa vad cat de mult pot sa imi cresc bugetul pana in momentul in care o sa imi cumpar si masina, si in baza situatiei de atunci o sa iau o decizie finala, dar pana atunci, o sa iau in considerare si o sa ma interesez si de alte masini mai cunoscute pentru fiabilitatea lor si mai economice, ceva pentru inceput. bmw am ales pentru #2, dar sunt si eu destul de realist si stiu ca am nevoie de un venit pasiv in fiecare luna pentru a reusi sa intretin o astfel de masina. din punctul meu de vedere ar merita toti banii pentru ca m-as simti eu mai bine cu masina mea cum ai spus si tu, dar din pacate am si bacul anul acesta si nu cred ca imi permit sa imi iau un job pe langa incat sa pot intretine masina cum trebuie, si n-as vrea nici sa o neglijez ca mai apoi sa am si mai multe probleme. o sa ma orientez spre alte marci, insa imi este foarte limitat orizontul datorita unui buget asa restrans, si n-as vrea sa am o masina in care sa ma urc cu sila pentru 1-2 ani. poate sunt si eu prea pretentios, dar incerc sa ma gandesc si pe viitor, si desi nu-mi permit fitele astea, incerc sa ajung sa mi le permit. daca nu reusesc, atunci asta este. multumesc inca o data pentru sfaturi si timpul acordat.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.