Jump to content

G30 530i black sapphire


pvsilviu

Recommended Posts

e 10NM daca retin bine cuplul de strangere si fiind de plastic se face strangerea incrucisat, daca ei fac asta des nu mai pun dinamometrica, au deja 'simtul" necesar, trebuie sa faci exces rau de zel sa strangi ca nebunul niste suruburi de 6 care intra in aluminiu, daca ajungi la astfel de oameni atunci cumva o meriti ca i-ai ales pe cei mai ieftini posibil 🙂. Poti sta linistit ca nu va curge, mai importanta e procedura de-a face nivelul, acolo e riscul mare daca nu o fac cum trebuie.

Link to comment
Share on other sites

Schimbul de ulei a fost facut de cel mai bun mecanic din service-ul respectiv.

Service-ul respectiv a fost recomandat pentru inlocuirea modulului termic si a uleiului, de tehnicianul diagnoza de la Bavaria (modulul a fost inlocuit tot de mecanicul asta).

Sincer, procedura de inlocuire prin metoda gravitationala mi se pare banala, cu exceptia pregatirii cutiei cu ista. Sa dai 1100 pe kit si 1900 manopera mi se pare ridicol (BForce Bucuresti plus drumul). Procedura a durat 4 ore cu probe cu tot, insa nu au lucrat tot timpul, cred ca este evident.

In Craiova, pentru BMW ai Bavaria si Autokappa, ca service-uri dedicate. Nici unul nu mai este recomandat pentru reparatii (preturi uriase, mecanici slab pregatiti).

As mai adauga un lucru: se strica, ... o platesc ei, asta e clar.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Joia trecuta a primit iar buba, in parcarea subterana din Craiova. Mers la politie, declaratie, nr de inmatriculare masina implicata, model, culoare, etc. Masina respectiva nu mai era in parcare.

Am sunat acum la ei si au zis sa astept ca dureaza, pana trimit citatia prin posta, pana se prezinta, mooor. Refuz sa cred ca in occident este posibil asa ceva. 

Acum cativa ani am gasit passatul zgariat, nici nu a fost nevoie de vopsire doar un polish mic, am dat peste cineva fff amabil care mi-a dat nr de telefon. Acum, refuz total, se ocupa ei.

Pot sa inteleg ca asta e procedura normala dar, nu poti verifica nr de inmatriculare si sa suni? Nu e mai simplu? Eu stau acum cu masina lovita, si, desi am casco nu pot sa o repar. Parca vad ca pana la urma tot eu o repar pe banii mei (casco cu autor negasit).

Mi se pare incredibil.

g30 2.jpg

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, pvsilviu said:

Joia trecuta a primit iar buba, in parcarea subterana din Craiova. Mers la politie, declaratie, nr de inmatriculare masina implicata, model, culoare, etc. Masina respectiva nu mai era in parcare.

Am sunat acum la ei si au zis sa astept ca dureaza, pana trimit citatia prin posta, pana se prezinta, mooor. Refuz sa cred ca in occident este posibil asa ceva. 

Acum cativa ani am gasit passatul zgariat, nici nu a fost nevoie de vopsire doar un polish mic, am dat peste cineva fff amabil care mi-a dat nr de telefon. Acum, refuz total, se ocupa ei.

Pot sa inteleg ca asta e procedura normala dar, nu poti verifica nr de inmatriculare si sa suni? Nu e mai simplu? Eu stau acum cu masina lovita, si, desi am casco nu pot sa o repar. Parca vad ca pana la urma tot eu o repar pe banii mei (casco cu autor negasit).

Mi se pare incredibil.

g30 2.jpg

Ar fi bine sa o consideri o intamplare nefericita, sa te bucuri ca poti circuka in continuare, si sa nu mai visezi tu nu stiu ce servicii mirobolante in alte tari, ca poate fi mai distractiv:

 

- intra Rachid in parcarea subterana, iti freaca masina, ii  faci semn, agasat se opreste, mai si sare la scandal, ca e doar o bara julita si sa iti vezi de treaba, el e ocupat, are copii de crescut (mai exista o varianta la situatia asta, completeaza fff rapid constatarea, ca sa afli ca a completat intentionat aiurea, o cifra sau litera aiurea, semneaza rapid si iti zice ca se grabeste, tu om de buna credinta nu stai sa verifici de zece ori)

-te duci la politie sa reclami incidentul, le dai numar de inmatriculare al celui implicat, politistul-functionar te indeamna sa depui doar o plangere cu autor necunoscut sa iti repari masina mai repede, ca altfel daca depui plangere impotriva cuiva iti trebuie martori, dureaa, etc....hai ca e doar o bara

- pleci dupa o ora cu hartia in mana cu autor necunoscut si plin de sentimente antimigratie si suni la asigurare

-constatatorul asigurarii iti explica ca masina are deja 3 ani, si ca erau ceva ciupituri de bara, deci nu noua, asa ca el va trimite raportul asa cum e in realitate

-asigurarea te informeaza ca ai de platit o mica parte, ca nu era bara noua, sau daca nu mai astepti 2 saptamani alta expertia

-esti programat de asigurare la un service (unul din cele multimarca, ce face prestari pentru reprezentante, ca aia au externalizat serviciile), toata lumea de asigura ca o sa fie bine

-preiei masina peste 1 saptamana cu bara nealiniata, si ceva vopsea scursa, pai ei au facut ce scria in raport, de ce nu a vazut expertul sau tu ca era si ceva suport stramb

-adreseaza-te asigurarii, care iti poate face o programare la un expert in 3 saptamani, sau un mediator ...dar sa nu uiti ca e doar o bara

- anul urmator ai o mica crestere la prima de asigurare, ca ai avut incidente(valoarea asigurara scade, dar ai avut incidente)

-te consolezi ca toate masinile sunt lovite, ca Occident ce visam noi in anii 90 nu mai exista, si ca pana la urma e doar o bara

 

  • Thanks 1
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, pvsilviu said:

Nu am anuntat la casco. Politia spune ca nu trebuie sa ma ating de masina pana nu rezolva ei cazul. Am primit o dovada de circulatie de la ei, in urma depunerii plangerii.

Nu sunt intregi la cap, cum adica sa nu te atingi de masina pana nu rezolva cazul? Eu am doua plangeri cu masini lovite care s-au clasat dupa 5 ani, nu am auzit nimic de politie intre timp...

Link to comment
Share on other sites

Daca nu te duci tu cu filmarea in buzunar, greu sa te ajute careva.

Am patit si eu la seria 5 cu o vecina, aproape la fel de rau arata bara, farul era si el zgariat, m am dus cu filmarea si numarul masinii iar in 3 zile situatia era rezolvata.

Cauta sa vezi daca zona respectiva e supravegheata video si fa rost singur de eventuala filmare.

Altfel, f probabil, ramai pagubit.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Se numește anexa 2… pentru cazuri când cineva te lovește și fuge de la locul accidentului, dacă declarai ca ai lovit o tu in curte la tine, puteai deschide dosarul la casco.. așa până se rezolva treaba cu anexa 2, de obicei cam 1-3 luni, nu mai ai voie nici să repari mașina.. iar casco are nevoie de anexă 2 de la poliție ca să poată să deschidă caz pentru ca și ei se vor îndrepta către respectivul.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Rezolvat, in baza nr de inmatriculare furnizat, l-au chemat in Craiova (este din Brasov, masina in leasing). Am incarcat documentele pentru reparatie (avea asigurare la Allianz Tiriac).

Fara nr de inmatriculare, nu cred ca-l mai gaseam. A declarat ca nu stia de eveniment.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Pregatiri pentru revizie

Ulei bmw comandat de pe Bandel (sa speram ca e nemtesc), filtrele din Ro. Vreo 950 lei cu tot cu filtrul de benzina (nu stiu de ce aveam impresia ca G30 nu are filtru de benzina).

A mai aparut o eroare, doar o singura data:

- 11B213 Low pressure fuel system: Pressure too low 

Link to comment
Share on other sites

Masina am luat-o in decembrie 2023, 115500 km, Tiriac Auto, 30700 euro (Germania, leasing operational). Acum are 127k km.

Este a fiului meu, el merge mai sportiv (fata de mine, cu siguranta). Daca te dai la ea, papa max 100 ml la 1000 km.

Cand am luat-o, cei de la Tiriac ii facusera revizia completa (ulei+filtre) plus frane. Nu am avut incredere si am schimbat si eu uleiul, BMW 5w30, made in Spania (cumparat de la noi).

Acum, de pe Bandel, tot BMW 5w30, made in Germania. Sa vedem daca se simte diferenta. Am de gand sa fac cu ea o Viena, altfel eu merg foarte rar cu ea.

Scrie mai sus, in afara de modulul termic (un termostat mai smecher) pe unde pierduse antigel si care a dat eroare pe ista, 0 probleme, merge perfect.

Probabil cu motorul de 3 litri este mai ok dar, si 2l cu 256 cp sunt suficienti, dupa mine.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, pvsilviu said:

Masina am luat-o in decembrie 2023, 115500 km, Tiriac Auto, 30700 euro (Germania, leasing operational). Acum are 127k km.

Este a fiului meu, el merge mai sportiv (fata de mine, cu siguranta). Daca te dai la ea, papa max 100 ml la 1000 km.

Cand am luat-o, cei de la Tiriac ii facusera revizia completa (ulei+filtre) plus frane. Nu am avut incredere si am schimbat si eu uleiul, BMW 5w30, made in Spania (cumparat de la noi).

Acum, de pe Bandel, tot BMW 5w30, made in Germania. Sa vedem daca se simte diferenta. Am de gand sa fac cu ea o Viena, altfel eu merg foarte rar cu ea.

Scrie mai sus, in afara de modulul termic (un termostat mai smecher) pe unde pierduse antigel si care a dat eroare pe ista, 0 probleme, merge perfect.

Probabil cu motorul de 3 litri este mai ok dar, si 2l cu 256 cp sunt suficienti, dupa mine.

Multam pt detalii. Din cate m-am documentat, pt benzinare si corelat cu zona noastra, continental-temperata, un ulei 0W ar fi mai potrivit decat clasicul 5W, cel putin in cazul benzinarelor. Benzina este mai clean si asigura o ardere "uscata" in comparatie cu motorina care e mai vascoasa si prin urmare arderea nu este completa, deci asigura o lubrefiere aditionala in camera de ardere. Cel putin uleiurile din gama 0W ajuta indeosebi in sezonul rece, la cold-start, fiind mai subtire, uleiul ajunge mai repede in toate partile care necesita ungere si racire

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.