Jump to content

Regenerari foarte frecvente


Recommended Posts

Salut, 

La un BMW 520d (B47 fara AdBlue) in ultima vreme observ ca face regenerari foarte des. Am verificat asta cu BimmerLink la drumuri pe autostrada, si pare ca face regenerari din 30 in 30 km. Grila din spatele narilor sta deschisa chiar si cand masina sta pe loc pornita.

Inclin sa cred ca are legatura ori cu un DPF incarcat (masina are 276.000 km si nu s-a schimbat DPF-ul) sau cu senzorul de presiune diferentiala (pe loc citeste 11g soot daca o accelereze 2-3 secunde pana pe la 3000 RPM dupa ce las acceleratia vede 23 g) 

Oil Ash mass e ~ 30g.

Eu am mers cu masina preponderent pe autostrada, a avut ocazia sa faca regenerari (pe care le-a facut cu success)

Nu am nici un martor in bord.

 

Putin context:

Masina am luat-o in urma cu ~3000 km

Am avut un termostat defect (blocat pe deschis) - schimbat

Am avut erori in DDE pe legat de senzorul de temperatura/presiune - din topic-ul de mai jos - am schimbat conducta cu tot cu senzor.

 Recent am schimbat uleiul, Ravenol VMP 5W30 (am trecut de la ulei BMW original la acesta)

 

Dupa schimbarea termostatului si a conductei (fara erori prezente in DDE), am facut un drum Timisoara Sibiu si retur unde am observat mai bine comportamentul asta (regenerari foarte dese).

Cand am ajuns acasa am scanat masina din nou :

245700 (Particulate filter system: Particulate filter heavily loaded (exhaus back pressure high) ) in DDE.

 

Distanta de la ultima regenerare a fost 67 de km, pare sa fie in crestere si speranta mea e ca se va curata pe parcurs (daca mentin stilul de condus pe autostrada).

 

S-a mai lovit cineva de asta ?

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salut, iti zice foarte clar eroarea pe care o ai, dpf ul tau este foarte incarcat, este full, aka kaput:)). Scuze de ironie. Degeaba mergi tu numai pe autostrada acum daca nu sti ce a facut cel dinaintea ta si tu ai masina de doar 3000 de km.

Nu mai merge cu masina asa, da l jos si trimite l la curatat sau daca vrei dai 7000-8000 de lei si pui unul nou. Cei mai buni din tara pe curatat sunt cei de la odorheiul secuiesc, il curata prin suflare cu aer fierbinte, aia cu spalatul cu apa mai rau ii face.

Dupa curatare sa setezi din ista ca ai pus dpf nou. Bine ar fi sa curati si galeria de admisie si sa iti schimbi racitorul de egr pe rechemar,  daca nu a fost schimbat. Dpf-ul infundat cu probleme la racitor si galerie admisie comaltata = ia foc bmw ul.

  • Like 1
  • De acord! 5
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
6 minutes ago, Ciprian01 said:

Nu e ce trebuie atunci.

X3 2018 B47, facuta rechemarea, dupa ce am plecat cu ea, e mai "responsive" pe acceleratie + consum mai mic parca 🙂 

SI eu am schimbat EGR si racitor pe rechemare, si nici eu n-am simtit nimic 🤣 X3 G01 2019 B57.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Buna ziua, detin un Bmw F20 118d, motor N47, 300.000 km si de 3 saptamani imi face regenerari dese, mers in oras 50 km, in afara orasului 110km.

Regenerarile le face pana la capat, soot scade sub 1g, apoi urca foarte repede la 20gr unde iar incepe procesul de regenerare. Am avut si zile in care pe deplasari de vreo 25km a incarcat filtru cu vreo 2gr, ceea ce a fost bine. Am observat ca sunt momente cand acel soot creste daca accelerez sau sunt in frana de motor. 

Imi da impresia ca ceva face ca acel soot sa creasca repede ca apoi calculatorul sa dea comanda de regenerare

In momentul in care face regenerare se modifica sunetul motorului. Da impresia de mers neregulat, ar da de sarcina si turatia sta constanta.

Am schimbat senzorul de contra presiune, valorile fiind ceva mai bune. Nici inainte nu erau mari.

Am desfacut capacul de la Egr si am observat ca acea parghie sta intr-o anumita pozitie. M-am mai documentat pe net si am vazut un alt Egr a carui parghie statea la maxim. Acum nu stiu care ar fi pozitia corecta. Atasez poze.

Nu am si nici nu am avut erori pe masina sau vreun martor aprins.

Va rog, sa ma ajutati cu ceva sfaturi de urmat. 

Va multumesc!

Screenshot_20240801_191222.jpg

Screenshot_20240806_211448.jpg

Screenshot_20240810_134429_BimmerLink.jpg

Screenshot_20240811_105121_YouTube.jpg

Screenshot_20240811_121951.jpg

Screenshot_20240811_130004_Gallery.jpg

Edited by cosmin_86
Link to comment
Share on other sites

Salut, DPF_urile de BMW au o durata de viata cam de 280K km . Sunt masini care depasesc 350K km si nu au probleme. Depinde foarte mult daca mergi cu ea mult in oras sau pe autostrada. E posibil ca DPF-ul tau sa fii ajuns la capatul vietii. Face regenerari dese pt ca se incarca rapid. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ia frumos un spray wd 40 și dăi bine cu el pe tija egr până vezi că nu mai agață și face cursa completă.Se vede din poză că nu face cursa până la capăt,probabail din cauza mizeriei adunata pe ciuperca egr.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pe fosta masina dpful m-a tinut pana la 250k km. Am incercat sa il curat de 2 ori la odorhei. Prima curatare m-a tinut cam 10k dar pana la urma a trebuit sa pun un dpf nou sa rezolv problema regenerărilor frecvente. Am scapat complet de problema schimband masina cu una pe benzina. :))

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, ADRIAN HD said:

Ia frumos un spray wd 40 și dăi bine cu el pe tija egr până vezi că nu mai agață și face cursa completă.Se vede din poză că nu face cursa până la capăt,probabail din cauza mizeriei adunata pe ciuperca egr.

Am incercat sa-i fac cursa completa, nu am reusit. Practic este semo deschis permanent?

Link to comment
Share on other sites

Am recurs la varinata de a scoate mufa de la senzorul de dupa filtrul de aer si am constatat urmatoarele:

Am plecat cu soot 7.35g, am parcurs 15 km si am ajuns cu soot pe la 10 gr. Mers extraurban. Crestea foarte repede

Am scos mufa si mi-am continuat drumul.

Am parcurs pana la 41 km si soot era de 8.87gr.

Soot cu motorul oprit este 8.26 gr.

Daca as fi lasat mufa conectata, soot s-ar fi dus in 15-18-20 si valoarea lui cu motorul oprit ar fi fost sub 10gr.

Cu mufa scoasa, in accelerari soot creste rapid apoi scade treptat, lucru care nu se intampla cu mufa pusa la maf, doar creste.

Valoarea air mass cu mufa pusa sau deconectata este cam aceeasi 477 vs 409 mg/stk. 

Nu ar fi trebuit sa imi dea zero cu mufa scoasa?

Valoarea normala ar trebui sa fie 1600, cum spune aplicatia?

Este vreo problema daca merg o perioada cu mufa Maf scoasa? Isi mai face acele regenerari daca ajunge soot la 20gr?

Screenshot_20240811_160038.jpg

Screenshot_20240811_160921.jpg

Edited by cosmin_86
Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, Nym said:

Pe fosta masina dpful m-a tinut pana la 250k km. Am incercat sa il curat de 2 ori la odorhei. Prima curatare m-a tinut cam 10k dar pana la urma a trebuit sa pun un dpf nou sa rezolv problema regenerărilor frecvente. Am scapat complet de problema schimband masina cu una pe benzina. :))

Cu Dpf nou a mai facut regenerari dese? 

La mine nu zic ca nu are niate km, dar cred ca problema este alta,ceva comanda sau parametrii eronati de se ajunge la o incarca asa repede a dpf ului. Au fost 2 zile la rand cand a functionat bine, am crezut ca si-a revenit, am mers in Buc cu soot fff mic sub 1g pe 10 km, 25 km sub 2gr, apoi iar a revenit la incarcare rapida.

Nu cred are cum sa merga cand asa cand asa si filtrul sa fie dus.

Link to comment
Share on other sites

Cu ISTA poti verifica daca  egr-ul functioneaza in parametri normali. La tine este clar ca dpf-ul este bun, ceva il umple asa rapid. Restul valorilor sunt bune. Daca scoti mufa debitmetrului valoarea nu trebuie sa fie 0, pentru ca atunci cand o scoti stocheaza o valoare prestabilita.

Eu am facut o curatare a admisiei, sablare _chiulasa_ cu coji de nuca, clapeta acceleratie, egr si cooler egr. 

Dupa operatiunilrle astea de ex in extern regenerarea se face in jur de 850km.

 

Edited by srb_alex
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, srb_alex said:

Cu ISTA poti verifica daca  egr-ul functioneaza in parametri normali. La tine este clar ca dpf-ul este bun, ceva il umple asa rapid. Restul valorilor sunt bune. Daca scoti mufa debitmetrului valoarea nu trebuie sa fie 0, pentru ca atunci cand o scoti stocheaza o valoare prestabilita.

Dar valoarea Maf nu este prea mica?

Ai mentionat chiulasa, ar putea fi o cauza? Dar cu Maf scos nu incarca repede soot... nu mai inteleg nimic

Edited by cosmin_86
Link to comment
Share on other sites

M-am uitat si eu acum in bimmer-tool si tot in jurul valorii de 400 am si eu pe air mass.

Eu am spus mai sus ce am curatat!

La tine cred ca egr-ul este cu probleme, trebuie verificat!

Ai incercat sa mergi cu mufa scoasa de la EGR?

Edited by srb_alex
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, srb_alex said:

M-am uitat si eu acum in bimmer-tool si tot in jurul valorii de 400 am si eu pe air mass.

Eu am spus mai sus ce am curatat!

La tine cred ca egr-ul este cu probleme, trebuie verificat!

Ai incercat sa mergi cu mufa scoasa de la EGR?

Nu stiu care mufa, acum am scos mufa de la maf

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Onnix said:

Ce senzor de presiune ai pus la DPF? Daca nu ai pus original, de acolo ai probleme. Hella sau altele aftermarket citesc gresit si DDE face regenerari dese.

Original

Screenshot_20240811_191442_WhatsApp.jpg

 

Oare se intampla ceva daca merg cu Maf ul scos? Din ce observ se comparta bine la cat am mers azi cu masina.

Edited by cosmin_86
Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, cosmin_86 said:

Ce marca sa iua?

In prima faza incearca sa-l cureti cu spray pt debitmetru. Este doar o parere, nu te apuca sa schimbi piese aiurea. Cineva care stie sa faca o diagnoza buna ar fi ideal.

In prima faza incearca sa faci egr-ul sa faca cursa completa!

Edited by srb_alex
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, srb_alex said:

In prima faza incearca sa-l cureti cu spray pt debitmetru. Este doar o parere, nu te apuca sa schimbi piese aiurea. Cineva care stie sa faca o diagnoza buna ar fi ideal.

In prima faza incearca sa faci egr-ul sa faca cursa completa!

Nu cunosc pe cineva care sa puna testerul si sa interpreteze valorile de la senzori, sa imi spuna asta e ok, asta nu isi face treaba bine.

Pana ajung acasa sa ma ocup sa curat Maf si valva Egr o sa merg cu mufa scoasa de la Maf, sper sa nu agravez ceva. Am de facut vreo 1000km.

Edited by cosmin_86
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.