Jump to content
Hai si tu la Fantanita Haiducului (Bradu, judetul Sibiu) la intalnirea anuala BMW Club in perioada 16-18 Mai !!! ×

Regenerari foarte frecvente


Recommended Posts

4 minutes ago, cosmin_86 said:

Deci care este faza cu acea valoare, cine o da? Si faza e ca nu se schimba niciodata, alte temperaturi date se diferiti senzori se modifica, asta nu

OK. Atunci mai este o situatia in care chiar daca softul telefonului ofera posibilitatea masurarii acelei temperaturi asta nu inseamna ca s-a si conectat pe acel senzor. Sau mai exact spus, asta nu inseamna ca si exista senzorul in realitate, pe versiunea de motor a masinii.

Si atunci nu poate decat sa afiseze o valoare generica (sau cum spui tu presetata, dar nu fabricii..) pana la conectarea softului pe un motor cu acel senzor.

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, bimmer90f30 said:

OK. Atunci mai este o situatia in care chiar daca softul telefonului ofera posibilitatea masurarii acelei temperaturi asta nu inseamna ca s-a si conectat pe acel senzor. Sau mai exact spus, asta nu inseamna ca si exista senzorul in realitate, pe versiunea de motor a masinii.

Si atunci nu poate decat sa afiseze o valoare generica (sau cum spui tu presetata, dar nu fabricii..) pana la conectarea softului pe un motor cu acel senzor.

Valoare de 41gr mi-a mai citit-o si cu un tester de service

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, cosmin_86 said:

Acea temperatura de 40.96 este afisata tot timpul

Nu are treaba cu senzorul 15. Temperatura data de sensorul 15 este de 79 gr, se vede intr-o poza. Daca ii scot mufa imi afiseaza -50.

Deci nu are nicio treaba senzorul 15 cu valoare de 40.96 gr.

Deci care este faza cu acea valoare, cine o da? Si faza e ca nu se schimba niciodata, alte temperaturi date se diferiti senzori se modifica, asta nu

Este o legatura intre acea temperatura de 40.96gr si ca scot acea mufa de la senzorul 15, iar dpf ul nu mai face regenerari dese. Am deja parcursi 250 km de la soot 9 pana la 25gr si inca nu cere regenerare cu presiune diferentiala 0.001hpa motor oprit si 0.015 hpa cu motor pornit.

Incearca senzorul 13 din diagrama atunci. Aceia sunt ce 2 senzori care monitorizeaza temperatura racitorului EGR… unul din admisie catre Egr (15) iar celalalt Egr-Evacuare (13). Tehnic, lumesc, global, nu exista alti senzori pe acel traseu. Totusi, ti-as sugera sa verifici cu Ista valorile, nu cu alte softuri de pe telefon. Sunt ok si acelea sa le ai cand esti pe drum, plecat de acasa gen, dar concludent, Ista e ce trebuie.

  • Like 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Onnix said:

Incearca senzorul 13 din diagrama atunci. Aceia sunt ce 2 senzori care monitorizeaza temperatura racitorului EGR… unul din admisie catre Egr (15) iar celalalt Egr-Evacuare (13). Tehnic, lumesc, global, nu exista alti senzori pe acel traseu. Totusi, ti-as sugera sa verifici cu Ista valorile, nu cu alte softuri de pe telefon. Sunt ok si acelea sa le ai cand esti pe drum, plecat de acasa gen, dar concludent, Ista e ce trebuie.

Si sensorul 13 imi retuneaza o valoare, 125gr. Motorul era oprit de vreo 2 ore.

O sa caut un ista, dar valoare acea de 40.96 este un mister.

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Asa cum zice @Onnix foarte probabil singurul senzor care o sa il gasesti pe traseu dupa EGR spre esapament o sa fie senzorul 13 remarcat.

M-am uitat in tis si observat ca, chiar daca ei descriu in aparenta doi senzori, unul care masoara gaze dupa EGR si in grafic (curba carateristica) masoara pana la 400 grade .. in timp ce senzorul dinaintea catalizatorului (13) masoara pana la 800 grade..

G5zoqLhC.png.3c937329281b7f87b84d3403239722f8.png

Din graficul dat (asemanator in cazul celor doi senzori..) reiese ca pentru 40 grade tensiunea pe senzor ar fi in jur de 4.5V, aceasta scazand cu cresterea temperaturii pana la 0.5V la 400 grade.

Poti sa masori cu un Voltmetru la masa cu o proba si cealalta intepand izolatia cu un ac ascutit foarte foarte putin trecand prin izolatie pana ajungi la sarma. Vezi ca doar un cablu din doua ale senzorului are tensiune pe el.

O sa incerc sa pun o poza cu locatia conectorului..

1VnYGed10w.png.0be86c305dbc24d42463832c6fc693c6.png

Inclin sa cred ca semzorul de temperatura dinaintea catalizatorului, cel care tu il indici ca arata 125 grade ar putea fi decalibrat.. pentru ca ala are de tras la variatii atat de mari de temperatura. 

Senzorul din poza e cu numarul 3. Conecttorul e mai sus, la 1.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, bimmer90f30 said:

Asa cum zice @Onnix foarte probabil singurul senzor care o sa il gasesti pe traseu dupa EGR spre esapament o sa fie senzorul 13 remarcat.

M-am uitat in tis si observat ca, chiar daca ei descriu in aparenta doi senzori, unul care masoara gaze dupa EGR si in grafic (curba carateristica) masoara pana la 400 grade .. in timp ce senzorul dinaintea catalizatorului (13) masoara pana la 800 grade..

G5zoqLhC.png.3c937329281b7f87b84d3403239722f8.png

Din graficul dat (asemanator in cazul celor doi senzori..) reiese ca pentru 40 grade tensiunea pe senzor ar fi in jur de 4.5V, aceasta scazand cu cresterea temperaturii pana la 0.5V la 400 grade.

Poti sa masori cu un Voltmetru la masa cu o proba si cealalta intepand izolatia cu un ac ascutit foarte foarte putin trecand prin izolatie pana ajungi la sarma. Vezi ca doar un cablu din doua ale senzorului are tensiune pe el.

O sa incerc sa pun o poza cu locatia conectorului..

1VnYGed10w.png.0be86c305dbc24d42463832c6fc693c6.png

Inclin sa cred ca semzorul de temperatura dinaintea catalizatorului, cel care tu il indici ca arata 125 grade ar putea fi decalibrat.. pentru ca ala are de tras la variatii atat de mari de temperatura. 

Senzorul din poza e cu numarul 3. Conecttorul e mai sus, la 1.

Multumesc mult! Va apreciez mult implicarea!

Edited by cosmin_86
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, cosmin_86 said:

https://dis.epa.gov/otaqpub/display_file.jsp?docid=36504&flag=1

Am gasit acest document, este pentru motorul N57, iar pe ultima pagina se regaseste acea valoare de 40.96 gr default

Fara indoiala documentul e foarte bun si multumesc ca ai gasit asa ceva.

Apoi eu nu vad unde e specificat ca e in default. Toti senzorii din lista aia sunt NTC.. (adica functioneaza invers decat cu ar fi firesc 😉 dar asta e alta treaba) si cu valori ale temperaturii monitorizata.

Poti fi mai precis ce te-a facut sa crezi ca e default in lista?

Edit: Nu am fist atent ca tabelul e mai lat. 

E gresit interpretat acel default.. Acel default este mentionat ca o valoare care e arata in cazul in care senzorul nu este montat. Adica ce am spus in prima varianta mai sus in topic. Asta nu inseamna ca nu poate monitorizata temperatura in acea zona pentru ca ei insisi spun ce limite trebuie sa acopere, unde sunt raportate erorile..

Documentul e excelent.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, bimmer90f30 said:

Fara indoiala documentul e foarte bun si multumesc ca ai gasit asa ceva.

Apoi eu nu vad unde e specificat ca e in default. Toti senzorii din lista aia sunt NTC.. (adica functioneaza invers decat cu ar fi firesc 😉 dar asta e alta treaba) si cu valori ale temperaturii monitorizata.

Poti fi mai precis ce te-a facut sa crezi ca e default in lista?

Edit: Nu am fist atent ca tabelul e mai lat. 

E gresit interpretat acel default.. Acel default este mentionat ca o valoare care e arata in cazul in care senzorul nu este montat. Adica ce am spus in prima varianta mai sus in topic. Asta nu inseamna ca nu poate monitorizata temperatura in acea zona pentru ca ei insisi spun ce limite trebuie sa acopere, unde sunt raportate erorile..

Documentul e excelent.

Am dat cautare 40.96 si il afiseaza pe ultima pagina si are legarura cu senzorul din fata egr ului

Screenshot_20240904_163958_Gallery.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
On 8/13/2024 at 10:12 AM, Onnix said:

Dupa ce ai schimbat senzorul diferential de presiune DPF, ai resetat cu Ista toate valorile pe exhaust? Asta include si reset pe Egr, Air Mass etc. Trebuie sa urmezi procedura dupa reset pt adaptare. Gasesti in Ista toate detaliile. Este cam obligatoriu sa faci asta dupa ce schimbi piesa.

 

salut ,am schimbat senzorul respectiv si cu cel original aveam cu motorul oprit -24mbar ,cu cel nou (sh ) original (cred )are -7 -14 ,fluctueaza  ,si cu motorul pornit aici intervine problema ,ramane cu - o perioada si ulterior merge normal apoi imi da valori mult mai mari si asta pacaleste DDE ca ar trebui regenerare , am facut resetarile in ISTA  , altceva ar mai trebui facut? , eu am luat codul pe care era scris anterior al meu 7 805 152-01 apoi 1180 am vazut ca au toate mai jos si apoi o serie mica din 2 litere si o cifra  , se poate sa fi fost defect ? Te rog , ajuta-ma cu o info !

Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, bryan37 said:

 

salut ,am schimbat senzorul respectiv si cu cel original aveam cu motorul oprit -24mbar ,cu cel nou (sh ) original (cred )are -7 -14 ,fluctueaza  ,si cu motorul pornit aici intervine problema ,ramane cu - o perioada si ulterior merge normal apoi imi da valori mult mai mari si asta pacaleste DDE ca ar trebui regenerare , am facut resetarile in ISTA  , altceva ar mai trebui facut? , eu am luat codul pe care era scris anterior al meu 7 805 152-01 apoi 1180 am vazut ca au toate mai jos si apoi o serie mica din 2 litere si o cifra  , se poate sa fi fost defect ? Te rog , ajuta-ma cu o info !

Din pacate, acel senzor nu se poate curata. Are in interior o membrana care in timp isi pierde elasticitatea, se intareste datorita temperaturilor mari si nu mai citeste corect. Second hand nu este o solutie si nici aftermarket. Trebuie montat doar senzor nou OE si resetate valorile cu Ista.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Onnix said:

Din pacate, acel senzor nu se poate curata. Are in interior o membrana care in timp isi pierde elasticitatea, se intareste datorita temperaturilor mari si nu mai citeste corect. Second hand nu este o solutie si nici aftermarket. Trebuie montat doar senzor nou OE si resetate valorile cu Ista.

si ce trebuie sa scrie pe acest senzor oem ,ca sa stiu ca este original , multumesc frumos pt raspunsul prompt !

Link to comment
Share on other sites

On 4/10/2025 at 1:17 PM, bryan37 said:

si ce trebuie sa scrie pe acest senzor oem ,ca sa stiu ca este original , multumesc frumos pt raspunsul prompt !

Scrie pe realoem.com VINul masinii. Si cauta la exhaust system senzorul si ia codul de acolo si apoi mergi la dealer si poate sa iti si confirme daca e senzorul. 

Link to comment
Share on other sites

Va povesteam de regenerari sub 50km, am ajuns de am curatat tot ce tine de admisie, egr, dpf, reconditionat turbo (nu era chiar necesar, inca nu avea joc,  scurgeri de ulei), dpf avea valoare inainte de curatare 88kPa, iar dupa curatare 36kPa. Ce pot sa spun ca regenerarile se fac cam la 150km mixt, dar am apelat la aceeasi solutie ca Gelu si am scos mufa de la senzorul de temperatura de dupa egr. Acum regenerarile se fac la peste 250-300 km mixt. Motorul merge mult mai bine, trage chiar mai bine. Ce am observat ca, cu acea mufa conectata valoarea "egr valve target position" se duce la 42%, iar fara senzor max 25-26%. Tind sa cred ca mai putine noxe recirculate si mai mult aer proaspat nu face ca soot ul din dpf sa cresca repede.

Edited by cosmin_86
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, cosmin_86 said:

Va povesteam de regenerari sub 50km, am ajuns de am curatat tot ce tine de admisie, egr, dpf, reconditionat turbo (nu era chiar necesar, inca nu avea joc,  scurgeri de ulei), dpf avea valoare inainte de curatare 88kPa, iar dupa curatare 36kPa. Ce pot sa spun ca regenerarile se fac cam la 150km mixt, dar am apelat la aceeasi solutie ca Gelu si am scos mufa de la senzorul de temperatura de dupa egr. Acum regenerarile se fac la peste 250-300 km mixt. Motorul merge mult mai bine, trage chiar mai bine. Ce am observat ca, cu acea mufa conectata valoarea "egr valve target position" se duce la 42%, iar fara senzor max 25-26%. Tind sa cred ca mai putine noxe recirculate si mai mult aer proaspat nu face ca soot ul din dpf sa cresca repede.

Ce faceti voi aici, nu e rezolvare… e manevra ce miroase grav a saracie. Sincer, toti vor masina cu istoric & shit… dar cand e vorba sa schimbe piese scumpe, sa faca diagnoza corecta… well… toti scot mufe de la senzori si posteaza despre “cat de bine merge masina” si cum “inginerii aia” (care au facut motorul), nu sunt atat de destepti ca noi, au pus senzori si sisteme in plus… pe care noi doar le rezolvam… scoatem o mufa si totul e ok. Penibil…
 

Edited by Onnix
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Onnix said:

Ce faceti voi aici, nu e rezolvare… e manevra ce miroase grav a saracie. Sincer, toti vor masina cu istoric & shit… dar cand e vorba sa schimbe piese scumpe, sa faca diagnoza corecta… well… toti scot mufe de la senzori si posteaza despre “cat de bine merge masina” si cum “inginerii aia” (care au facut motorul), nu sunt atat de destepti ca noi, au pus senzori si sisteme in plus… pe care noi doar le rezolvam… scoatem o mufa si totul e ok. Penibil…
 

Te rog frumos, chiar nu e cazul, nici de saracie, puteam sa nu imi bat capul, sa o vand sau sa anulez dpf si egr, dar nu am vrut.

Masina chiar am intretinut-o si am cheltuit mult si cand zic mult ma refer la zeci de procente din valoarea ei de noua.

- 2 rezivii cutie+ recondotionat convertirzor,

- schimbat distributie originala,

- kit accesorii transmisie cu pompa si termostat cu fulie vibrochen originala

- schimbat garnituri termofloturi (nu au creat probleme, un moft sa fie curate cine intelege),

- schimbat preventiv cotul de pe blocul motor pe parte de racire,

- curatat galerie admisie, in chiulasa, schimbat garnituri,

- curatat egr, dpf

- schimbat senzor contrapresiune original,

- reconditionat turbo, avea joc normal in ax, nu pierdea ulei. Operatiunea am efectuat-o cand am dat jos dpf-ul, am solicitat sa verifice si turbo (nu era de bagat bani in ea, dar i-am prelungit viata)

- schimbat baterie

- schimbat amortizoare, flanse si protectii spate

- schimbat bielete toate, bratele mari fata

- plus multe altele minore.

Si discutam pe documente, detin facturi.

Masina se comporta ca una de 100mii km si are plus 300mii km.

Referitor la anularea unor senzori, chiar mai sus am postat un document confidential Bmw, unde inginerii au ales ca la unele modele sa instaleze un anumit senzor si la alte modele sa puna o valoare by default.

Eu cand am postat despre problema am cautat si recomandari de specialisti, dar din pacate nu am primit raspuns, am fost si la reprezentanta, dat din umeri...

Masina nu are nicio eroare sau martor aprins, pe ghicite nu mai schimb piese, ca poate o fi nu stiu ce senzor sau egr, capac culbutori cum mi s-a zis la un service Bmw ca e boala lor ca e cu tot cu epurator.

Schimburi de ulei, toate de la 140mii in 2014, sunt facute sub 10miikm, nu completez de la un schimb la altul si merg si sportiv. Ulei pe joja inainte de schimb este 3 sferturi, lipsa 200-300gr.

Eu chiar m-am straduit sa schimb cam tot ce am putut si sa nu ajung sa deconectez acel senzor. Nici mie nu imi place situatia.

Nu am gasit un electrician care sa masoare tensiuni si sa interpreteze valorile senzorilor si zica egr-il nu isi face treaba bine, nu stiu ce senzor, electrovalva si asa mai departe.

Nu vreau sa ducem discutia mai departe.

Toate cele bune!

 

 

 

Edited by cosmin_86
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, cosmin_86 said:

Eu cand am postat despre problema am cautat si recomandari de specialisti, dar din pacate nu am primit raspuns, am fost si la reprezentanta, dat din umeri...

Din pacate nu o sa primesti o reactie satisfacatoare.. (daca motorul are peste 300k km foarte probabil are o uzura interna si de aici o cauza a regenerarilor mult mai dese, dupa cum si un fitrul de particule, oricat l-am curata NU poate fi precum un filtru nou, iar astea.. trebuie considerate in problema discutata in topic) oricate documente am gasi, care sa ridice intrebari fara raspuns (din partea ACELORA  care ar trebui sa stie, dar.. nu au cum sa stea cu un studiu in fata ochilor cand repara o masina.. un motor..) dupa cum zici.

Dar, iata ce am gasit, ca dovada ca inlaturarea (sau anularea citirii..) senzorului de tepmperatura TOTUSI nu fac bine functionarii CORESPUNZATOARE a ideii de a filtra si MICSORA particula de soot, cu scopul de a nu influienta (scurta) viata filtrului DPF.

"Results revealed that when soot particles underwent in-cylinder oxidation again via EGR recirculated gas, exhaust soot particles had smaller primary particle size (dp), longer fringe length (La), smaller separation distance (Ds) and tortuosity (Tf), as well as lower relative amount of aliphatic C–H group and oxidation reactivity."

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0021850223000551

Citatul e scos dintr-un studiu, foarte probabil facut cu toata responsabilitatea si cu un scop anume, ca atare ideea practica de a avea un mecanism-EGR-  cat mai eficient - acela de a diminua particula de soot (ca acesta este unul din PRINCIPALUL SCOP AL PREZENTEI EGR-ului) prin recirculare, la temperaturi mici (cand tu si altii a-ti decis sa anulati senzorul de temperatura) ca recircularea sa fie mai mare la acele temperaturi (mici) de sub-regim.. 

Asadar, ma indoiesc ca anularea citirii temperaturii si ca atare limitarea deschiderii EGR-ului suficient de mult, la temperaturi de sub-regim, are efect pozitiv asupra filtrului DPF..

Un alt scop si efect pozitiv a prezentei EGRului este ca prin recirculare si nivelul NOX (nivelul nitrogenului) scade, deci nu afecteaza mediul extern, ambiental. // Nivel mai mare probabil la temperaturi de sub-regim.. (gresit de data asta 😉 )

"In an internal combustion engine, NOx is produced when the nitrogen in the intake air reacts with the oxygen under high temperature and high pressure in the cylinder. Therefore, the formation of NOx primarily depends on two factors: the air/fuel ratio, and the temperature. The amount of NOx increases if the air/fuel mixture becomes leaner or the in-cylinder temperature increases."

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0048969720369333#:~:text=Therefore%2C the formation of NO,the in-cylinder temperature increases.

DIESEL:

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0016236120324261

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Problema ta 99.99% este de la dpf! Carcasa dpf-ului a fost taiata cand s-a facut curatarea? Cu siguranta ceramica este topica intre el si catalizator pentru ca este corp comun. La relanti valoarea maxima a senzorului de contrapresiune este de 35. Deja ai raspus la intrebarea ta.

Edited by srb_alex
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, srb_alex said:

Problema ta 99.99% este de la dpf! Carcasa dpf-ului a fost taiata cand s-a facut curatarea? Cu siguranta ceramica este topica intre el si catalizator pentru ca este corp comun. La relanti valoarea maxima a senzorului de contrapresiune este de 35. Deja ai raspus la intrebarea ta.

Dpf ul nu a fost taiat, a fost inspectat inainte de curatare. Am spus, presiunile de 88kpa si 36kpa sunt de pe aparat cand am fost la service, inainte si dupa curatate. Eu pe masina am valori 0.000-0.001 motor oprit, dupa regen intre 0.005-0.008, acum la 26 gr am presiune 0.012 (tot incearca sa faca regen,dar in oras bara la bara nu poate sa dupa temp peste 600 gr, nici macar 580 gr).

Dupa curatarea dpf ului am facut adaptari in ista cu efectuare de teste presiuni, turatii 2000, 3000,4000 cum cere procedura, toate bune.

Link to comment
Share on other sites

On 4/15/2025 at 9:01 PM, Onnix said:

Ce faceti voi aici, nu e rezolvare… e manevra ce miroase grav a saracie. Sincer, toti vor masina cu istoric & shit… dar cand e vorba sa schimbe piese scumpe, sa faca diagnoza corecta… well… toti scot mufe de la senzori si posteaza despre “cat de bine merge masina” si cum “inginerii aia” (care au facut motorul), nu sunt atat de destepti ca noi, au pus senzori si sisteme in plus… pe care noi doar le rezolvam… scoatem o mufa si totul e ok. Penibil…
 

Poate ca e o parere valida sau nu, nu am citit cu atentie tot topicul, dar imi pare totusi ca e un atac la persoana, nu e ok. Cred ca trebuie mai multa atentie la asa discutii taioase.

Angry Cats GIF by TRT

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.