Jump to content
Hai si tu la Fantanita Haiducului (Bradu, judetul Sibiu) la intalnirea anuala BMW Club in perioada 16-18 Mai !!! ×

Regenerari foarte frecvente


Recommended Posts

  On 8/31/2024 at 11:42 AM, cosmin_86 said:

Deci care este faza cu acea valoare, cine o da? Si faza e ca nu se schimba niciodata, alte temperaturi date se diferiti senzori se modifica, asta nu

Expand  

OK. Atunci mai este o situatia in care chiar daca softul telefonului ofera posibilitatea masurarii acelei temperaturi asta nu inseamna ca s-a si conectat pe acel senzor. Sau mai exact spus, asta nu inseamna ca si exista senzorul in realitate, pe versiunea de motor a masinii.

Si atunci nu poate decat sa afiseze o valoare generica (sau cum spui tu presetata, dar nu fabricii..) pana la conectarea softului pe un motor cu acel senzor.

Link to comment
Share on other sites

  On 8/31/2024 at 11:51 AM, bimmer90f30 said:

OK. Atunci mai este o situatia in care chiar daca softul telefonului ofera posibilitatea masurarii acelei temperaturi asta nu inseamna ca s-a si conectat pe acel senzor. Sau mai exact spus, asta nu inseamna ca si exista senzorul in realitate, pe versiunea de motor a masinii.

Si atunci nu poate decat sa afiseze o valoare generica (sau cum spui tu presetata, dar nu fabricii..) pana la conectarea softului pe un motor cu acel senzor.

Expand  

Valoare de 41gr mi-a mai citit-o si cu un tester de service

Link to comment
Share on other sites

  On 8/31/2024 at 11:42 AM, cosmin_86 said:

Acea temperatura de 40.96 este afisata tot timpul

Nu are treaba cu senzorul 15. Temperatura data de sensorul 15 este de 79 gr, se vede intr-o poza. Daca ii scot mufa imi afiseaza -50.

Deci nu are nicio treaba senzorul 15 cu valoare de 40.96 gr.

Deci care este faza cu acea valoare, cine o da? Si faza e ca nu se schimba niciodata, alte temperaturi date se diferiti senzori se modifica, asta nu

Este o legatura intre acea temperatura de 40.96gr si ca scot acea mufa de la senzorul 15, iar dpf ul nu mai face regenerari dese. Am deja parcursi 250 km de la soot 9 pana la 25gr si inca nu cere regenerare cu presiune diferentiala 0.001hpa motor oprit si 0.015 hpa cu motor pornit.

Expand  

Incearca senzorul 13 din diagrama atunci. Aceia sunt ce 2 senzori care monitorizeaza temperatura racitorului EGR… unul din admisie catre Egr (15) iar celalalt Egr-Evacuare (13). Tehnic, lumesc, global, nu exista alti senzori pe acel traseu. Totusi, ti-as sugera sa verifici cu Ista valorile, nu cu alte softuri de pe telefon. Sunt ok si acelea sa le ai cand esti pe drum, plecat de acasa gen, dar concludent, Ista e ce trebuie.

  • Like 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

  On 8/31/2024 at 1:17 PM, Onnix said:

Incearca senzorul 13 din diagrama atunci. Aceia sunt ce 2 senzori care monitorizeaza temperatura racitorului EGR… unul din admisie catre Egr (15) iar celalalt Egr-Evacuare (13). Tehnic, lumesc, global, nu exista alti senzori pe acel traseu. Totusi, ti-as sugera sa verifici cu Ista valorile, nu cu alte softuri de pe telefon. Sunt ok si acelea sa le ai cand esti pe drum, plecat de acasa gen, dar concludent, Ista e ce trebuie.

Expand  

Si sensorul 13 imi retuneaza o valoare, 125gr. Motorul era oprit de vreo 2 ore.

O sa caut un ista, dar valoare acea de 40.96 este un mister.

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Asa cum zice @Onnix foarte probabil singurul senzor care o sa il gasesti pe traseu dupa EGR spre esapament o sa fie senzorul 13 remarcat.

M-am uitat in tis si observat ca, chiar daca ei descriu in aparenta doi senzori, unul care masoara gaze dupa EGR si in grafic (curba carateristica) masoara pana la 400 grade .. in timp ce senzorul dinaintea catalizatorului (13) masoara pana la 800 grade..

G5zoqLhC.png.3c937329281b7f87b84d3403239722f8.png

Din graficul dat (asemanator in cazul celor doi senzori..) reiese ca pentru 40 grade tensiunea pe senzor ar fi in jur de 4.5V, aceasta scazand cu cresterea temperaturii pana la 0.5V la 400 grade.

Poti sa masori cu un Voltmetru la masa cu o proba si cealalta intepand izolatia cu un ac ascutit foarte foarte putin trecand prin izolatie pana ajungi la sarma. Vezi ca doar un cablu din doua ale senzorului are tensiune pe el.

O sa incerc sa pun o poza cu locatia conectorului..

1VnYGed10w.png.0be86c305dbc24d42463832c6fc693c6.png

Inclin sa cred ca semzorul de temperatura dinaintea catalizatorului, cel care tu il indici ca arata 125 grade ar putea fi decalibrat.. pentru ca ala are de tras la variatii atat de mari de temperatura. 

Senzorul din poza e cu numarul 3. Conecttorul e mai sus, la 1.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

  On 8/31/2024 at 9:38 PM, bimmer90f30 said:

Asa cum zice @Onnix foarte probabil singurul senzor care o sa il gasesti pe traseu dupa EGR spre esapament o sa fie senzorul 13 remarcat.

M-am uitat in tis si observat ca, chiar daca ei descriu in aparenta doi senzori, unul care masoara gaze dupa EGR si in grafic (curba carateristica) masoara pana la 400 grade .. in timp ce senzorul dinaintea catalizatorului (13) masoara pana la 800 grade..

G5zoqLhC.png.3c937329281b7f87b84d3403239722f8.png

Din graficul dat (asemanator in cazul celor doi senzori..) reiese ca pentru 40 grade tensiunea pe senzor ar fi in jur de 4.5V, aceasta scazand cu cresterea temperaturii pana la 0.5V la 400 grade.

Poti sa masori cu un Voltmetru la masa cu o proba si cealalta intepand izolatia cu un ac ascutit foarte foarte putin trecand prin izolatie pana ajungi la sarma. Vezi ca doar un cablu din doua ale senzorului are tensiune pe el.

O sa incerc sa pun o poza cu locatia conectorului..

1VnYGed10w.png.0be86c305dbc24d42463832c6fc693c6.png

Inclin sa cred ca semzorul de temperatura dinaintea catalizatorului, cel care tu il indici ca arata 125 grade ar putea fi decalibrat.. pentru ca ala are de tras la variatii atat de mari de temperatura. 

Senzorul din poza e cu numarul 3. Conecttorul e mai sus, la 1.

Expand  

Multumesc mult! Va apreciez mult implicarea!

Edited by cosmin_86
Link to comment
Share on other sites

  On 9/4/2024 at 6:20 AM, cosmin_86 said:

https://dis.epa.gov/otaqpub/display_file.jsp?docid=36504&flag=1

Am gasit acest document, este pentru motorul N57, iar pe ultima pagina se regaseste acea valoare de 40.96 gr default

Expand  

Fara indoiala documentul e foarte bun si multumesc ca ai gasit asa ceva.

Apoi eu nu vad unde e specificat ca e in default. Toti senzorii din lista aia sunt NTC.. (adica functioneaza invers decat cu ar fi firesc 😉 dar asta e alta treaba) si cu valori ale temperaturii monitorizata.

Poti fi mai precis ce te-a facut sa crezi ca e default in lista?

Edit: Nu am fist atent ca tabelul e mai lat. 

E gresit interpretat acel default.. Acel default este mentionat ca o valoare care e arata in cazul in care senzorul nu este montat. Adica ce am spus in prima varianta mai sus in topic. Asta nu inseamna ca nu poate monitorizata temperatura in acea zona pentru ca ei insisi spun ce limite trebuie sa acopere, unde sunt raportate erorile..

Documentul e excelent.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  On 9/4/2024 at 7:36 AM, bimmer90f30 said:

Fara indoiala documentul e foarte bun si multumesc ca ai gasit asa ceva.

Apoi eu nu vad unde e specificat ca e in default. Toti senzorii din lista aia sunt NTC.. (adica functioneaza invers decat cu ar fi firesc 😉 dar asta e alta treaba) si cu valori ale temperaturii monitorizata.

Poti fi mai precis ce te-a facut sa crezi ca e default in lista?

Edit: Nu am fist atent ca tabelul e mai lat. 

E gresit interpretat acel default.. Acel default este mentionat ca o valoare care e arata in cazul in care senzorul nu este montat. Adica ce am spus in prima varianta mai sus in topic. Asta nu inseamna ca nu poate monitorizata temperatura in acea zona pentru ca ei insisi spun ce limite trebuie sa acopere, unde sunt raportate erorile..

Documentul e excelent.

Expand  

Am dat cautare 40.96 si il afiseaza pe ultima pagina si are legarura cu senzorul din fata egr ului

Screenshot_20240904_163958_Gallery.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  On 8/13/2024 at 7:12 AM, Onnix said:

Dupa ce ai schimbat senzorul diferential de presiune DPF, ai resetat cu Ista toate valorile pe exhaust? Asta include si reset pe Egr, Air Mass etc. Trebuie sa urmezi procedura dupa reset pt adaptare. Gasesti in Ista toate detaliile. Este cam obligatoriu sa faci asta dupa ce schimbi piesa.

Expand  

 

salut ,am schimbat senzorul respectiv si cu cel original aveam cu motorul oprit -24mbar ,cu cel nou (sh ) original (cred )are -7 -14 ,fluctueaza  ,si cu motorul pornit aici intervine problema ,ramane cu - o perioada si ulterior merge normal apoi imi da valori mult mai mari si asta pacaleste DDE ca ar trebui regenerare , am facut resetarile in ISTA  , altceva ar mai trebui facut? , eu am luat codul pe care era scris anterior al meu 7 805 152-01 apoi 1180 am vazut ca au toate mai jos si apoi o serie mica din 2 litere si o cifra  , se poate sa fi fost defect ? Te rog , ajuta-ma cu o info !

Link to comment
Share on other sites

  On 4/10/2025 at 6:43 AM, bryan37 said:

 

salut ,am schimbat senzorul respectiv si cu cel original aveam cu motorul oprit -24mbar ,cu cel nou (sh ) original (cred )are -7 -14 ,fluctueaza  ,si cu motorul pornit aici intervine problema ,ramane cu - o perioada si ulterior merge normal apoi imi da valori mult mai mari si asta pacaleste DDE ca ar trebui regenerare , am facut resetarile in ISTA  , altceva ar mai trebui facut? , eu am luat codul pe care era scris anterior al meu 7 805 152-01 apoi 1180 am vazut ca au toate mai jos si apoi o serie mica din 2 litere si o cifra  , se poate sa fi fost defect ? Te rog , ajuta-ma cu o info !

Expand  

Din pacate, acel senzor nu se poate curata. Are in interior o membrana care in timp isi pierde elasticitatea, se intareste datorita temperaturilor mari si nu mai citeste corect. Second hand nu este o solutie si nici aftermarket. Trebuie montat doar senzor nou OE si resetate valorile cu Ista.

Link to comment
Share on other sites

  On 4/10/2025 at 7:08 AM, Onnix said:

Din pacate, acel senzor nu se poate curata. Are in interior o membrana care in timp isi pierde elasticitatea, se intareste datorita temperaturilor mari si nu mai citeste corect. Second hand nu este o solutie si nici aftermarket. Trebuie montat doar senzor nou OE si resetate valorile cu Ista.

Expand  

si ce trebuie sa scrie pe acest senzor oem ,ca sa stiu ca este original , multumesc frumos pt raspunsul prompt !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.