Jump to content

Regenerari foarte frecvente


Recommended Posts

6 hours ago, cosmin_86 said:

Am incercat sa-i fac cursa completa, nu am reusit. Practic este semo deschis permanent?

Nu stiu cum e la N47 dar din ce se vede in poza axul pe care este prinsa cama aceea este/pare axul motorului electric care prin rotire deschide/inchide valva (care nu se vede in poza ci doar rulmentul din capatul tijei). 

Nu stiu cum ai fi putut misca tija aceea care probabil are si un arc in spatele clapetei.. incat sa o cureti.

Mecanismul nu imi pare demontabil sa poti misca tija in lagarul ei (sa poti curata perfect toate depunerile depunerile de pe ea) mult mai mult decat iti permite spatiul ala din cama.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, bimmer90f30 said:

Nu stiu cum e la N47 dar din ce se vede in poza axul pe care este prinsa cama aceea este/pare axul motorului electric care prin rotire deschide/inchide valva (care nu se vede in poza ci doar rulmentul din capatul tijei). 

Nu stiu cum ai fi putut misca tija aceea care probabil are si un arc in spatele clapetei.. incat sa o cureti.

Mecanismul nu imi pare demontabil sa poti misca tija in lagarul ei (sa poti curata perfect toate depunerile depunerile de pe ea) mult mai mult decat iti permite spatiul ala din cama.

 

Nu am desfacut corpul valvei sa o curat, am desfacut capacul de la parghie si i-am dat cu w40.

5 minutes ago, cosmin_86 said:

 

Nu am desfacut corpul valvei sa o curat, am desfacut capacul de la parghie si i-am dat cu w40.

Sa inteleg ca Egr ul nu este niciodata inchis perfect si gazele scapate cand nu ar trebui se duc direct in dpf si asta l-ar incarca foarte repede?

Edited by cosmin_86
Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, cosmin_86 said:

Cu Dpf nou a mai facut regenerari dese? 

La mine nu zic ca nu are niate km, dar cred ca problema este alta,ceva comanda sau parametrii eronati de se ajunge la o incarca asa repede a dpf ului. Au fost 2 zile la rand cand a functionat bine, am crezut ca si-a revenit, am mers in Buc cu soot fff mic sub 1g pe 10 km, 25 km sub 2gr, apoi iar a revenit la incarcare rapida.

Nu cred are cum sa merga cand asa cand asa si filtrul sa fie dus.

Nu stiu ce sa zic, cu filtrul vechi isi facea din 3 in 3 zile daca mergeam prin oras, si din 150 in 150km in exterior. Cu filtrul nou isi facea cam la 2 sapt de mers prin oras si la exterior cam la fiecare 1500km. Era enervant cand intra in regenerare la semafor si incepea motorul sa faca vrum vrum vrum la relanti si stiam ca nu am curand drum pe autostrada. La fiecare 2 sapt o scoteam la regenerare ca pe un catel la plimbare ca sa pot sa o frec prin oras fara stres. Nici nu mai avea asa putere cand era incarcat dpf-ul. Sincer, nu imi mai trebuie diesel pentru mediul urban. Prefer n43-ul cu paduchii lui specifici. Viata pe benzina e mai linistita.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, cosmin_86 said:

Si cu Maf ul scos de ce nu se mai incarca dpf ul?

se incarca cum sa nu se incarce. de ce crezi ca nu se incarca?

apoi, ideea ca daca EGR recircula permanent gaze, acestea recirculate permanent spre pistoane motorul nu functioneaza eficient.

In turatii mari EGR ar trebui sa se inchida sa nu recircule. Iar faptul ca ramane inchis ajuta si la  o regenerare buna.

daca ramane inchis permanent atunci toate gazele nearse (indeosebi pana se incalzeste motorul..) ajung in DPF si il incarca cel mai repede iar asta e cea mai rea situatie.

 

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, bimmer90f30 said:

se incarca cum sa nu se incarce. de ce crezi ca nu se incarca?

apoi, ideea ca daca EGR recircula permanent gaze, acestea recirculate permanent spre pistoane motorul nu functioneaza eficient.

In turatii mari EGR ar trebui sa se inchida sa nu recircule. Iar faptul ca ramane inchis ajuta si la  o regenerare buna.

daca ramane inchis permanent atunci toate gazele nearse (indeosebi pana se incalzeste motorul..) ajung in DPF si il incarca cel mai repede iar asta e cea mai rea situatie.

 

M-am exprimat eu gresit, se incarca dar nu la fel de repede. Azi am facut 250km Transfagarasan - Brasov-Moieciu, cu 3gr soot, dar ecu a solicitat regenerare. Avand mufa maf scoasa nu s-a initiat. Pe la vreo 290km am conectat-o si imediat a facut regenerare ( pe la 14 gr soot). 

Am mai observat ca cu mufa scoasa de la maf temp gazelor inainte de dpf sunt mai mici.

Am mai facut un calcul, daca la 250km a cerut regenerare, unul nou face pe la 750km, concluzia este ca dpf este incarcat 2/3.

Acelasi calcul daca il fac la 150 km parcusi in mod normal in oras... si daca mai are 1/3 spatiu de incarcare inseamna ca parcurg in oras 50km...fix cat fac. Sper ca m-am facut inteles.

Nu stiu ce pe sa mai dau vine si cu ce sa incep.

Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, cosmin_86 said:

Nu stiu ce pe sa mai dau vine si cu ce sa incep.

poti sa treci la o curatare chimica chiar acasa daca vrei. Cred ca poti gasi produse in comert echivalent.

Ce foloseste cu succes sa dizolve cenusa este o solutie de deblocat tevi infundate, desigur diluata.

https://www.emag.ro/gel-hidraulic-desfundare-tevi-mr-muscle-instalatorul-gel-2x1000ml-5000204806779/pd/D7J637BBM/

Eu o sa incerc pentru ca  investit intr-o baie cu ultrasunete, voi folosi aceialasi chimical. Nu mai ca eu o sa o fac prima oara prin Octombrie..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, bimmer90f30 said:

poti sa treci la o curatare chimica chiar acasa daca vrei. Cred ca poti gasi produse in comert echivalent.

Ce foloseste cu succes sa dizolve cenusa este o solutie de deblocat tevi infundate, desigur diluata.

https://www.emag.ro/gel-hidraulic-desfundare-tevi-mr-muscle-instalatorul-gel-2x1000ml-5000204806779/pd/D7J637BBM/

Eu o sa incerc pentru ca  investit intr-o baie cu ultrasunete, voi folosi aceialasi chimical. Nu mai ca eu o sa o fac prima oara prin Octombrie..

Pana la urma o sa fac o curatare, dar trebuie sa rezolv si cauza care incarca asa des dpf ul.

Link to comment
Share on other sites

Dupa ce ai schimbat senzorul diferential de presiune DPF, ai resetat cu Ista toate valorile pe exhaust? Asta include si reset pe Egr, Air Mass etc. Trebuie sa urmezi procedura dupa reset pt adaptare. Gasesti in Ista toate detaliile. Este cam obligatoriu sa faci asta dupa ce schimbi piesa.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, Onnix said:

Dupa ce ai schimbat senzorul diferential de presiune DPF, ai resetat cu Ista toate valorile pe exhaust? Asta include si reset pe Egr, Air Mass etc. Trebuie sa urmezi procedura dupa reset pt adaptare. Gasesti in Ista toate detaliile. Este cam obligatoriu sa faci asta dupa ce schimbi piesa.

Nu l-mm resetat ca nu am ista. Valorea senzorului de contrapresiune cu motorul oprit este 0, uneori 1 hpa.

Edited by cosmin_86
Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, cosmin_86 said:

Pana la urma o sa fac o curatare, dar trebuie sa rezolv si cauza care incarca asa des dpf ul.

Daca stii ca are multi km de cand nu a mai fost curatat poate ar trebui curatat pentru inceput si apoi investigat daca regenerarile MAI sunt dese. Iar daca raman tot dese atunci schimbat alte alea; dar filtrul il vei sti fara restrictii din partea cenusei (ash) adica o cauza eliminata.

In clipul postat explica nu doar foarte bine ci extrem de bine ce se intampla in DPF, spune, asa cum stiu si eu, ca regenerarile vor fi mai dese cand cenusa (ash) se depune. Cenusa nu se elimina cu regenerari, sa fim intelesi, aceasta se depune.

De aceea se schimba, se curata in regim propriu, dat la curatat sau se schimba cu altul nou, sh - curatat, bla bla.

 

edit: am uitat sa zic, pana la.urma EGR ul e monitorizat de DDE asa ca daca atunci cand l-ai desfacut ai observat ca nu agata atunci probabil isi face treaba. Cum au zis si altii o readaptare probabil il reseteaza.. si vei observa si daca DDE il.poate controla sau nu. Sigur are un "feedback-loop-control" undeva in carcasa motorului si ca atare ii cunoaste permanent pozitia.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu zic ca la valoarea aia de oil ash value tu ai resetat counter-ul de la DPF. In mod normal ar trebui sa ai o informare permanenta ( ca eroare) ca s-a depasit numarul de km al dpf-ului (counter-ul e setat la 250k km). Il poti vedea si cu BimmerLink la DPF ai " DPF remaining km". 

Din proprie experienta iti zic ca problema este de la EGR(daca counter-ul nu este resetat). Aceeasi situatie am avut-o si eu (la un B47), am rezolvat-o cu soft de EGR off. Masina se comporta f bine, raspunde mai rapid, intervalul de regenerare a crescut considerabil (undeva la 7-800 km extraurban, de la 250km cat era inainte).

In momentul in care scoti mufa de la debitmetru EGR-ul este off, de aici si incarcarea mai lenta a DPF-ului. ECU merge cu niste valori prestabilite de aer si inchide EGR-ul. 

P.S1 : Cu EGR off nu mai ai aceste probleme, motorul este si mai silentios. Singura "grija" este sa nu o fortezi pana se ridica temperatura la ulei(iarna se va ridica un pic mai greu).

P.S2: nu e cazul sa te gandesti la curatarea dpf-ului avand in vedere valorile ok de la presiunea dif. In orice caz singura metoda recomandata este cea cu aer cald, exclus solutii chimice, la Odorheiu Secuiesc.

Bafta.

Edited by Sorin_87
Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Sorin_87 said:

am rezolvat-o cu soft de EGR off

@Sorin_87 👎 Good job. Ai crescut astfel, cu buna stiinta, emisiiile de NOx. De fiecare data cand auzi de cineva care are probleme pulmonare - inclusiv cancer la plamani - sa te gandesti ca de "rezolvarea" lui/ei esti si tu vinovant, intr-o anumita masura.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Sorin_87 said:

In momentul in care scoti mufa de la debitmetru EGR-ul este off, de aici si incarcarea mai lenta a DPF-ului. 

Nu stiu de unde aberatia asta?

Deci tu practic @Sorin_87 ai facut o treaba mai buna decat ce au facut  inginerii aia de au proiectat mama lor de motoare menite sa aiba filtru asta draqu DPF de ii zice..

Adica daca nu mergem tare pana la regim (pana.se incalzeste motorul) filtru se umple mai incet?? ..Si doar atat? Pai daca e doar atat, atata trebuia sa ne spuna astia de la BMW si alte marci..:

.."fratilor, uitati, noi anulam EGR ul daca voi promiteti ca nu o sa mergeti tare pana se incalzeste motoru'..

Si nu asa.. o sa aveti un filtru care se umple mai incet, mai pe indelete.. nu tare cum se umple de obicei cu "prostia" aia de EGR..

Ce atata bataie e de cap, v-am rezolvat.."

Semnat,

mana de ingineri de la bmw si alte marci.

@Sorin_87, sigur n-ai gaurit si DPFul (acolo, o gaurica mica, mica sa nu se cunoasca sau sa se vada..) dupa ce ai anulat EGR (sa fie motoru' curat), sa se incarce asa incet cum stie el!? Ia zi sincer, dar sincer. 🤯

Ceva nu se leaga, frate..

4 hours ago, Sorin_87 said:

ECU merge cu niste valori prestabilite de aer si inchide EGR-ul. 

si eu care m-am chinuit sa explic cat mai pe inteles cum functioneaza EGR ul, uite ce simplu ai explicat tu.. 

Eu stiu ca functioneaza cu gaze nearse, dar tu zici de aer.. De unde aer ca daca ar fi aer nu s-ar mai strica niciodata!

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

EGR-ul nu functioneaza cu gaze "nearse" ca doar nu e conectat prin teava ce trece prin racitor la filtrul epurator ...ci functioneaza fix cu fum de esapament, fum din care o parte e intors in admisie si o umple toata de rahat. A fost "găselnita" gasita de ingineri pentru "cica" a reduce poluarea in aglomerarile urbane unde se sta mult in trafic la turatie de relanti. Atunci e activ EGR-ul (deschis ritmic prin impulsuri), in rest, in turatii e inchis.

Oricum, si EGR-ul diesel si DPF-ul sunt doar "gaselnite" ca vezi Doamne, "eco" si salvam planeta. In realitate nimeni nu salveaza nimic. Poluarea reala nu o facem noi cu trotinetele noastre dar asta e alta discutie.

Iau un exemplu simplu:

- 2 motoare diesel identice, sa zicem chiar M47, 2.0, fara DPF (euro 4) si un altul cu DPF (euro 5) de aceeasi putere (hai, 163 cp)

Care e diferenta ecologica intre ele ? 

Pai sa vedem:

Ambele motoare in acelasi regim de exploatare scot (teoretic) prin supapele de evacuare aceleasi reziduri, doar ca la motorul fara DPF rezidurile se depun pe evacuare si ce nu se depune este eliberat continuu metru cu metru "in spate".

La motorul cu DPF toate acele reziduri sunt colectate de filtru particule si periodic li se dau foc. Credeti ca daca ard, dispar definitiv si total ? Nu, in urma arderii lor rezulta tot oxizi, cenusa, gaze si caldura. Doar ca acest sistem are nevoie sa functioneze de turatii si temperaturi mai mari.

Cu alte cuvinte, si sistemul EGR si cel DPF a fost inventat oarecum sa reduca cat de cat poluarea in aglomerarile urbane si stat "bara la bara" ...dar asta nu inseamna ca ai redus poluarea ! Inseamna doar ca ai conditionat-o de turatii si temperaturi mai mari pe care le obti mai mult pe drum liber, adica in exterior, adica ai mutat-o in afara orasului. Dar de poluat tot polueaza ! Si atata timp cat avem miscari de mase de aer pe pamant (adica vînt), nu prea vad unde e farmecul ecologic.

Prin comparatie este aceeasi gaselnita ca si cu masinile electrice. Practic doar s-a scos poluarea din oras ...insa din oras nu se vede ca producerea de mai mult curent genereaza poluare in afara oraselor, distrugerea ecosistemului (indiferent ca vorbim de hidro, termo sau nuclear) ca sa nu mai amintesc de industria producerii bateriilor cat si de reciclarea lor.

Adica indiferent ca vorbim de EGR, DPF sau electric, singurul rezultat aparent notabil este scoaterea poluarii in afara oraselor ...dar poluarea ramane.

  • De acord! 3
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, zallo said:

Iau un exemplu simplu:

- 2 motoare diesel identice, sa zicem chiar M47, 2.0, fara DPF (euro 4) si un altul cu DPF (euro 5) de aceeasi putere (hai, 163 cp)

Care e diferenta ecologica intre ele ? 

Mai @zallo si eu sunt anti-multe, dar is asa mai pe structura. Adica mai pe "daca se poate scoate cat se cere din fonduri, investitii (banii contribuabillor vizavi de investitii in noua structura ce ar trebui sa sustina EVurile, ...unde se duc banii (??) ca nu numa'n China nu vreau! ) 

...Chestii din astea mai fine, greu observabile dar de impact, legate de fonduri! Pentru astea's mai contra; ..risipa asta in vremuri cand deja Nu Sunt Bani de la aceiasi contribuabili... ca am trecut prin crize mari, avem.doua razboaie care pare ca nu se indreapta spre final ci dinmpotriva, se complica!

Tu, in schimb dai in stanga si in dreapta, ca vrajeala..         Cum sa fie vrajeala?? Nu e vrajeala. Nu Esti Tu Informat!

Diferente sunt, cum sa nu fie, ca d'aia se si strica un N47 si un B47 inaintea unui M47. Intelegi ce zic sau trebuie sa intru in detalii?

Avem.nevoie de inginerie, dar sa se perfecteze in fiabilitate ceea ce avem sau sa ne limiteze in putere daca trebuie sa avem grija de mediu!

Dar ma tem ca alta e povestea care o sa o invatam, care ne'o spunem unii altora.. 😡

Bine, ne-o scriu ai' cu bani fara numar si care doar ne numara..

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

59 minutes ago, zallo said:

EGR-ul nu functioneaza cu gaze "nearse" ca doar nu e conectat prin teava ce trece prin racitor la filtrul epurator ...ci functioneaza fix cu fum de esapament, fum din care o parte e intors in admisie si o umple toata de rahat. A fost "găselnita" gasita de ingineri pentru "cica" a reduce poluarea in aglomerarile urbane unde se sta mult in trafic la turatie de relanti.

 

Da ma… “gaselnita” sa nu ne mai umplem plamanii noi de fum, ci sa se umple admisia. Ai raq ei cu mama lor… nu vor binele admisiei ci pe al nostru. 

Link to comment
Share on other sites

Mai baieti ...daca 4 vulcani pornesc activ deodata pe Pamant, va asigur ca in 30 minute de eruptie disloca in atmosfera mai multa poluare decat a facut industria automobilistica in ultima 100 de ani !

Sau....

Navele militare care fac experimente in larg oare sunt propulsate de motoare diesel euro 6 ? Cu EGR si DPF ? La fel si locomotive feroviare ? La fel ca zecile de mii de tractoare agricole ale muritorului de rand ? Sau la fel cu submarinele nucleare ?

Zecile de centrale nucleare din SUA si Europa credeti ca racesc reactoarele si elimina apoi apa in stil Biborteni ?

Aveti idee cata poluare produce o singura lansare NASA catre o amarata de misiune ?

Stiti ce implica construirea unei simple hidrocentrale, vorba aia "eco" ? Pai acolo tot ce e natura e distrus iremediabil !

Dar... exercitii militate prin deserturi, pe mare sau in zonele polare ....?

Razboaile de pe glob, inclusiv Ucraina ...

Experimente nucleare prin desert si testari de noi arme ?

Avioanele (chiar comerciale) au EGR si DPF ? Sunt euro 6 ? Dau rateuri in aer cand e colmatat DPF-ul ? Au bordul "pom de Craciun" cu erori ca si noi cu carucioarele noastre ?

De ce credeti ca suntem tolerati, noi astia, poluatorii cu diesel, indiferent ca avem DPF sau nu ?

Doar in Europa sunt astfel de norme, in rest (adica restul planetei) face fiecare ce il taie capu'. 

Ajuta ce face Europa ? Nu prea mult dar totusi e ceva ! Da, recunosc, "e ceva" chiar daca e vorba de un "0" urmat de multe alte zerouri.

Mai amintesc de incendiile de paduri din Grecia si Spania ? Sau arderile gropilor de gunoi ca ultima solutie "de facut loc" ?

Si vin niste "inteligenti" cu 4 facultati si nu spun serios la TV ca bășinile vacilor distrug ozonul și ca dieselul ne omoara ! Uitati-va de curiozitate, comparati 2 carti CI (carti de identitate autovehicul) a unui benzinar si a unui diesel (de aceeasi norma euro), cautati in josul paginii emisiile de CO2. Surpriza! Benzinarul produce maxim CO2 pe cand un diesel e mult sub. Ok, o sa ziceti de NOx. Cati dintre voi stiu ce inseamna de fapt NOx ? Si de fapt, ce omoara planeta ? CO2 sau NOx?

Dar ma opresc. Adevarul si norocul e ca planeta nu sta la mila noastra sa inventam noi sisteme (comerciale) tehnice ! Sisteme care oricum doar sunt praf in ochi.

Voi trebuie oricum sa cumparati un automobil nou cu "j'de mii de euro" in care veti folosi "ulei eco" adica prietenos cu mediul si "conservant de energie" adica de tip C3 obligatoriu eventual ad-blue, placute eco, plastice reciclabile , totul eco ...si dupa 5 ani cand vei avea motorul praf si masina caruta, tu totusi sa ramai cu sentimentul ca "ai salvat ceva", ca ti-ai implinit datoria de cetatean corect.

Mai gandeste-te.

Edited by zallo
  • Like 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Prietene, dupa logica ta, oricum omenirea e sortita pieririi… asa ca, am putea de pe acum sa luam fiecare cate o pusca si sa ne omoram intre noi… ca oricum vom muri.

Armata, pompierii, fabricile, vapoarele etc vor polua, pt ca trebuie sa functioneze in caz de calamitate/razboi cu orice tip de combustibil. Asta e logica si ratiunea lor.

Noi vorbim aici de 2 masini identice, la semafor, una cu bara neagra, ca are tot OFF si una cu bara curata ca nu are nimic anulat. Nu ai cum sa-mi spui ca respiri acelasi aer de la ambele. Baga straight pipe in habitaclu la tine daca tot nu e nociv.

Intr-o societate dreapta ai voie sa faci orice atat cat nu incalci drepturile altuia; iar cu OFF, le incalci. 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, bimmer90f30 said:

Nu stiu de unde aberatia asta?

Deci tu practic @Sorin_87 ai facut o treaba mai buna decat ce au facut  inginerii aia de au proiectat mama lor de motoare menite sa aiba filtru asta draqu DPF de ii zice..

Adica daca nu mergem tare pana la regim (pana.se incalzeste motorul) filtru se umple mai incet?? ..Si doar atat? Pai daca e doar atat, atata trebuia sa ne spuna astia de la BMW si alte marci..:

.."fratilor, uitati, noi anulam EGR ul daca voi promiteti ca nu o sa mergeti tare pana se incalzeste motoru'..

Si nu asa.. o sa aveti un filtru care se umple mai incet, mai pe indelete.. nu tare cum se umple de obicei cu "prostia" aia de EGR..

Ce atata bataie e de cap, v-am rezolvat.."

Semnat,

mana de ingineri de la bmw si alte marci.

@Sorin_87, sigur n-ai gaurit si DPFul (acolo, o gaurica mica, mica sa nu se cunoasca sau sa se vada..) dupa ce ai anulat EGR (sa fie motoru' curat), sa se incarce asa incet cum stie el!? Ia zi sincer, dar sincer. 🤯

Ceva nu se leaga, frate..

si eu care m-am chinuit sa explic cat mai pe inteles cum functioneaza EGR ul, uite ce simplu ai explicat tu.. 

Eu stiu ca functioneaza cu gaze nearse, dar tu zici de aer.. De unde aer ca daca ar fi aer nu s-ar mai strica niciodata!

@bimmer90f30 ti-am spus si in privat, iti mai spun si aici. De multe ori scrii doar ca sa ai multe postari.

Scoate mufa de la MAF, pune diagnoza pe masina, mergi putin cu ea si vezi cum (nu) lucreaza EGR...o sa fii surprins. Daca mai ai timp vezi si cum se incarca DPF in regimul asta. Te asteptam cu un raspuns sincer, dar sincer...

@Sorin_87 mai sus recomanda sa nu mergi tare pana se incalzeste motorul pentru a proteja alte elemente ale motorului, cum ar fi turbina de exemplu....

Pacat ca scrii atat de mult fara sa ne spui ceva concret.

Succes!

 

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, zallo said:

Din partea mea, te rog primeste @Onnix un mare "like". Chiar "big like" !

Am pierdut 20 min din viata incercand ceva dar "nu mi-a iesit".

 

Nu are ce sa iti iasa.

Daca vrei sa iti iasa ceva, vino cu o idee noua peste ceea ce se stie si se face deja; peste ce s-a facut deja si care nu strica ci imbunatateste.

Uite iti dau un exemplu personal. Eu pun in 3 masini Ulei 2T. 3. Si am zero probleme. Zero. Intereseaza pe cineva!? Nu. ...Crezi ca o sa schimb experimentul (meu) care e in curs de desfasurare..? categoric nu. De ce? Pentru ca eu nu am schimbat la nici o masina vreun senzor sau vreu filtru sau ceva din ce a facut proiectantul cand a facut masina! Si motoarele sunt bine mersi, bine probabil acolo cu, ceva uzuri aparente, inevitabile, dar daca se poate mici, de ce nu.

Pot fi acuzat de ceva? Categoric nu.

Vezi tu, pentru mine e o imbunatatire a ceea ce a facut fabricantul.

Dar e si un risc - mult prea mic, din punctul meu de vedere.

Vezi tu nici unul din motoare nu are depuneri aproape nicaieri, prin comparatie cum ar avea daca as folosi doar motorina.. si celnmai important NU am afectat sistemul antipoluare in nici un fel pentru ca functioneaza(!) la una cu peste 500k km ca in prima zi cand a iesit din fabrica si ia ulei 2T de peste 250k km(!);

la alta cu 120k km - drumuri foarte scurte in 4 ani de exploatare zilnica - Euro 6 - e firesc sa aiba cenusa in filtru in timp dar nu s-a infundat niciodata sa trebuiasca fortat.

..Fac ceva bine sau fac ceva rau, ce zici?

Rau nu fac aproape, pentru ca experienta cu masinile si timpul imi demonstreaza ca e chiar ok.

...Abordarile voastre @zallo si @gelu22 complet neortodoxe sau cel putin nu in rand cu acceptarea a ceea ce a dorit fabricantul, nici macar nu meritati raspuns..

@gelu22 ce ziceai? Sa deconectez senzorul MAF si sa ma uit la EGR sa vad daca e inchis? Foarte probabil ca da.

Ce sa fac dupa aia? Sa il anulez!?

Pai nu mai bine faci tu ce fac eu si nu te doare capul?

Ca daca fac ce faci tu ma doare pe mine si pe altii; ...cum incearca unii mai putin vocali dar la fel de categorici sa va spuna.. ca nu'i bine.

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Dureros sa vad ca inca avem in 2024 SF-uri dinastea cu DPF si egr off. Bai frate, cand mai vad dinastia cu masina lustruita ca o acadea supta umed de o actrita porno dar cand o calca se face intuneric de la fum si simti ca iti iau ochii foc si iti vomiti plamanii, parca ai pune mana pe o ranga. Pentru ca nu mai tine vrajeala ca poate acum I s-a spart un furtun. Nu ma fren, stii tu care esti ala cand mergi cu muzica tare si geamurile deschise si dai fum la fraierii din spate. Stii exact ce faci. Pacat ca nu stii si ce ridicol si de slaba calitate esti ca om. Pe cazane le mai iert asa printre bombăneli, ca nah. Nu toti isi permit bolizi si lux si fite. These days cu atat mai mult ca o masina noua costa exagerat de mult, fiecare cu ce poate. Dar cu gogosi dinastea ca e conspiratie domle, ca dieselu fara depefeu si egereu nu poloeaza....aviz pasionatilor care practica asa ceva. Sunt componente menite sa reduca riscul de cancer pulmonar si a altor probleme de sanatate. Am avut si eu n47, si la 300k km avea esapamentul curat si nu lesinam langa ea cu motorul pornit. Pentru ca tin la oamenii din viata mea si daca ma gândesc un pic parca nici strainilor nu le-aș face rau aiurea cand am chef sa ma fatai cu bembeu' prin oras.

Cer scuze că mi-am ventilat si eu pe aici gazele nearse, dar tocmai ce mi-am luat o besina de fum negru in fata de la un "coleg" inainte sa ajung acasa si apoi am primit notificare de la postarea asta.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, zallo said:

Am pierdut 20 min din viata incercand ceva dar "nu mi-a iesit".

@zallo Nu ai pierdut timp. Argumentele tale, privind poluarea la nivel global, sunt valide. Dar nu "ti-a iesit", pentru ca teoria pe care ai expus-o nu tine cont de poluarea localizata. Sau, altfel spus, de concentratia de compusi chimici daunatori in aerul respirat. Aceasta este de fapt problema care a determinat implementarea EGR, DPF si AdBlue.

Daca ai circula cu masina ta avand EGR / DPF off numai pe DJ392, care taie campul intre Pecineaga si Amzacea (jud. CT), atunci teoria expusa de tine ar sta in picioare si, intr-adevar, desi ai polua in plus, efectul pe termen scurt ar fi neglijabil.
Din pacate, folosesti acea masina si in trafic urban, iar alaturi de tine umbla prea multi altii, tot cu EGR / DPF off. Cumulate, emisiile nocive de la aceste masini conduc la o concentratie mare de poluanti in aerul pe care il respira locuitorii din oras, si implicit la probleme serioase de sanatate.

Ca sa intelegi mai bine:
Daca te inchizi cu masina intr-un garaj (neventilat) si pornesti motorul, in cel mult cateva zeci de minute iti pierzi viata. Dar daca opresti aceeasi masina intr-o parcare, lasi motorul pornit si te asezi pe o banca la cativa metri de masina, poti sta acolo bine mersi pana cand se termina combustibilul, fara sa patesti nimic (cel putin nu imediat). Aceeasi masina, acelasi individ, aceeasi cantitate de noxe - dar cu efecte total diferite, din cauza diferentei de concentratie a noxelor.

Aceasta a incercat sa iti explice @Onnix mai sus. Si are dreptate.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.